Bijna 100 vissers bekeurd!


Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

27-05-2010 14:32

Wat een gejenk door die armen van geest. Blijven bekeuren die handel!!boetes vervijfvoudigen, zo wordt steeds rustiger aan de waterkant haha! En bij herhaling spullen innemen. Doen ze bv in Italie ook. Komen ze met 5 man breed ff langs voor je papieren en kijken hoe je vist. Elke avond!! Dus gewoon vissen met het aantal hengels wat is toegestaan. Meestal 2, vang je ze ook hoor.Prima, kan je gewoon je eigen ding doen.
Daar is er nog respect voor de carabinieri. Maar ook daar is t aan t veranderen op sommige wateren. Door de stranieri, die denken dat ze ff de baas zijn over het water.
Die 100 gasten hebben het imago van een karpervisserin NL weer eens goed naar beneden gehaald.
Thnk u and FY2.
K. van den Herik

27-05-2010 15:22

wetgeving is verzonnen en gemaakt door burgers. De bedoeling is om de gang van zaken te bevorderen, overlast te voorkomen, veiligheid te waarborgen. Wetten moeten ook een bepaald nut hebben en dit nut moet regelmatig getoetst worden.

noem mij 3 goede redenen waarom je ergens NIET zou mogen nachtvissen en daarbij overnachten in een tent/paraplu/bivy?

Zijn er 3 goede reden? Klaar. Toch doen? Boete 1500 euro. Zijn er geen 3 goede redene? Ga lekker dieven vangen...

Ik snap Marco wel: er is in de wetgeving van de binnnevisserij geen logica te vinden. Daarnaast wordt je gediscrimineerd: anderen mogen nl. wel gebruik maken van de waterpartij, zwemmen, varen, schaatsen en weet ik het.

Elke wet die niet begrijpelijk en logisch is, zal overtreden worden.
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

27-05-2010 15:29

Ja misschien dat er dan toch meer betrokkenheid is in de andere regio's. Ik heb persoonlijk eigenlijk helemaal geen negatieve ervaringen met bekeuringen etc. Buiten de illigale nachtjes doe ik dan ook niets was niet mag. Een agent/controleur zal tijdens zijn inspectie snel genoeg zien dat er geen afval rondzwerft, sprake is van 3e hengel en/of het slecht behandelen van de vis.

Overigens merk ik ook weinig van de haat en nijd cultuur onder karpervissers onderling. Een praatje maken gaat mij vrijwel altijd prima af. Heeft misschien te maken met stekkeuze en opstelling.

De behoefte om mij verder in te zetten voor het waterbeheer heb ik dan ook niet. Ik betaal mijn vergunningen ruim mijn rotzooi en die van andere op en behandel de vis goed. In de weinige vrije tijd die ik heb ga ik liever vissen, misschien ligt daar dan nog een verbeterpunt..
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

27-05-2010 15:37

Klaas,

Volgens mij is de nachtvisbeperking ontstaan door mensen die voor de prijs van enkel een visvergunning aan de waterkant zaten te bivakkeren. Althans dat is ook de reden waarvoor men geen grondzeil/tent meer mocht op den duur.

Ik vind het ook een onzinregel aangezien je vrij snel kunt zien of mensen daar puur voor het vissen zitten of niet.

Dat is het probleem met Nederland-regeltjesland. Als het niet op zwart op wit staat heb je geen punt. Moreel fout zitten bestaat niet. Zolang je zonder de wet te overtreden iemand zo lang loopt te gallen en iriteren dat de persoon in kwestie je een draai om je oren geeft zit hij fout.

Waar is oordelen naar situatie gebleven? Nee dat kan niet meer nee laat meer..
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-05-2010 16:16

Sander van Dongen schreef:Hellevoet Klaas? Ik vis zelf niet in de lokale putjes maar hier is toch ook gezeur zat als ik lokale vissers spreek. Moeilijkheden met de gemeente/politie over het nachtvissen zijn er al jaren. Sterker nog, ik dacht dat het hele nachtvissen hier aan een zijden draadje heeft gehangen.

De karperafdeling van de visvereniging is ook nooit van de grond gekomen en 'doeners' in de vereniging krijgen is ook geen sinecure.


Sander,

De Karperafdeling in Hellevoetsluis is heropgericht vorig jaar. Die jongens kunnen nog wel wat extra hulp gebruiken.

Was inderdaad een zijden draadje maar is uiteindelijk ten goede gekeerd. Het hele jaar nachtvissen mag je in onze omgeving bijna overal, sterker nog op veel nachtviswateren ook nog eens legaal met een tentje. Je moet wel even de juiste papiertjes her en der aanschaffen.

De HSV-en in Hellevoetsluis, Brielle, Spijkenisse hebben het redelijk tot goed voor elkaar. Alleen je doet het voor de notoire zeikerds nooit goed en je doet nooit genoeg. Dat ze zelf geen reet uitvoeren voor die " kut " vereniging vergeten ze maar even voor het gemak.

Klaas,

bord voor zijn kop, botervet haar en een spekgladde rug. ==> Die gozer ziet er niet uit man. :lol:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-05-2010 16:40

Gerardo Heezen schreef:Zou het ook niet komen omdat hier in het westen het ietsje drukker bevolkt is en er daardoor sneller overlast is als je hier zou mogen nachtvissen..



Net zoveel overlast als nu, er word nu ook gewoon snachts gevist alleen kan je er ook nog voor bekeurd worden. Persoonlijk vind ik dit een kul argument. Overlast heeft niks met vissen uit te staan en kan gewoon bekeurd worden. Als scooter rijdende jongeren overlast veroorzaken verbieden ze niet de scooter maar krijgen ze een bon omdat ze teveel geluid maken of voor verstoren van de openbare orde. Ten tweede kan je als je nachtvissen gelegaliseerd hebt, bepalen dat bepaalde gebieden ervan uitgesloten worden. Denk dan bijvoorbeeld aan drukke woonwijken. Ten derde zijn het vaak de nachtvissers die zorgen voor sociale controle. Ik heb bijvoorbeeld al een paar maal misstanden/stroperij doorgebeld en dan wel gelijk met de medeling dat ik dan welliswaar stiekum aann het vissen ben maar dat daar en daar een paar jongeren een houten uitkijktoren aan het afbranden zijn...
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

27-05-2010 17:54

en daar een paar jongeren een houten uitkijktoren aan het afbranden zijn...[/quote]
dus jij bent onze verader :evil: tot snel vriend :evil: !!!!
:lol: 8) :lol: 8) :D
K. van den Herik

28-05-2010 07:18

van mooie borden ken je niet etu man... hahahaha

Matthias, helemaal fout, niet zo een beetje ook.

Nachtvissen is verboden buiten juni, juli augustus, omdat beroepsvissers daarop aandrongen. Er werd zoveel paling gevangen ( meestal met peur) dat de arme zielen (lees arme, arme beroepsvissertjes) honger kregen.

Tot zeg 1990 is daar echter zelden of nooit praat over gemaakt. Sterker: sterke arm der wet wist dit niet eens dat dat niet mocht en een paar ogen extra aan het water was welkom..

Helaas is er toen een generatie karperaars opgestaan, die zonder gehinderd te worden door een beetje normbesef, de boel langzaam verneukt hebben. Vanaf ongeveer 2005 zijn er zoveel karperaars, zeker april tot juni, dat er sprake is van een plaag.

Ergens in het verhaal is de misvatting ontstaan, dat na het woordje verboden, er "behalve voor mij" bij hoorde te staan. Stotteraars voeren ook de overhand. 2 is 22 is 4 hengels.
De schop werd vervangen door het aardbeienveldje ( is nog een plaatje overgemaakt). Later verplaatst naar portieken, zodat de tuinder al thuis in de stront van een karpervisser stapte en niet pas op zijn landje in de karpervisserderrie inclusief 40 meter wit papier hoefde te roeren.

Tja de hondenuitlaters weten ook waar ze aan toe zijn, bochtje om het tentje anders ken je voor een onderhoudsbeurt naar de tandarts.

Alleen van Marco had niemand last en "behalve van mij"...
Zijn er pas 2 op de 1000
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-05-2010 09:06

Als je even het (nacht)vissen wegdenkt, zijn er genoeg goede redenen om het verblijf in een tentje te verbieden.

Alleen het doel vissen maakt de uitzondering. Dit helder krijgen vraagt inspanningen. Die inspanningen worden er bij overtreding van de geldende regels niet minder op. Overlast, vervuiling en vernielingen nog daargelaten. Mag duidelijk zijn dat dit ten alle tijden niet in dank wordt afgenomen.

Maar het feit ligt er nu eenmaal. Willen we wat anders, dan moeten we daaraan werken. Alvast een voorschotje nemen werkt averechts.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan de Vries
Berichten: 23
Lid geworden op: 26-06-2008 14:55

28-05-2010 09:23

Och ja het is nu iig duidelijk in een aantal vergunningen gezet over die tentjes ik ben het wel eens met die regeltjes. Ook al kosten overtredingen 100en euro's.
Het is toch logisch om je troep mee te nemen en geen overlast te veroorzaken? Of zeg ik nu iets raars.

Ik vind wel dat er wat meer gemeentes mee mogen doen met die nachtvispas want hier is het nog niet echt een voordeel nog veel te veel vijvers zitten dicht. Ze kunnen dat ding toch innemen? Dus kunnen ze ook wel regelen dat je in alle wateren in de vergunningen mag nachtvissen.
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

28-05-2010 11:11

Klaas,

Af en toe spreek je echt in raadsels, 9 v/d 10 keer is de boodschap wel duidelijk echter dan nog is 3x lezen geen overbodige luxe.

Waarschijnlijk heb je gelijk wat betreft het nachtvisseizoen, je draait immers al wat langer mee dan ik. Wat betreft het switchen van tent naar naar enkel plu zonder grondzeil lijkt de beroepsvisserij hier m.i. weinig mee te maken te hebben.

Ik ga dus voor:

wel fout
-niet zo'n beetje ook

;-)

Ook in jouw beredenatie over de hongerlijdende vissers zit weer een "kromme/over één kam regel" Karpervissers nemen(over het algemeen) geen vis mee. Beroepsvissers hebben hier dus geen last van, makkelijk te controleren toch? Hengel binnendraaien peur of dood aas is boete, boilie is oke.
Vandaar NL-Regeltjesland

Marrokanen of buitenlanders over één kam durf het niet wagen.

Vissers of jongeren geen probleem.
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
K. van den Herik

28-05-2010 11:25

http://www.st-ab.nl/wetten/0343_Visserijwet_1963.htm
http://www.st-ab.nl/wettennr04/0343-015 ... j_1985.htm

Zoek de verschillen mn IN artikel 7

KARPERVISSERIJ WAS HELEGAAR NOG GEEN ISSUE

Wildkamperen mocht al gewoon helemaal niet. Had niks met vissen te maken maar meer met de toen geldende wor.

http://www.st-ab.nl/wetten/0680_Wet_op_ ... reatie.htm en eerder wet op natuurschoon dacht ik. Ben er ff een beetje uit...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-05-2010 12:36

Klopt Klaas, maar die combinatie wordt wel gemaakt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

28-05-2010 13:35

Wat betreft het switchen van tent naar naar enkel plu zonder grondzeil lijkt de beroepsvisserij hier m.i. weinig mee te maken te hebben.


Reageerde meer hierop Kees.

En iedereen die de argumenten om niet te mogen nachtvissen kul vindt, wordt van harte uitgenodigd zich in te zetten voor allerlei verbeteringen. Overal waar men zich een beetje inspant is 1 en ander zo geregeld....
kevin hoogstraten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31-03-2010 21:16

31-05-2010 22:19

Overal zitten Haken en ogen aan toch?
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

31-05-2010 23:04

Ik werd vanochtend om 6 uur ookwakker gemaakt controle lieten allebij onze vispas zien en er was voor de rest niks aan de hand.
De agent die ons controleerde zei met een gekke kop begint op camperen te lijken maar na beetje uitleggen dat karper toch voornamelijk een nachtazer is werd het hem duidelijk. De andere agent die erbij was keek of er geen derde hengel stond en binnen 5min waren ze weer weg geen enkel probleem.Was open vaar water!!

Sinds ditjaar en sinds de w.o.r (wet openlucht recreatie)veranderd is hebben ze op een verenigings put waar ik vis ook nachtpassen in gevoerd voor 30euro paar jaar het helejaar nachtvissen max 10passen. De tijden lagen eerst tussen 24:00 en 05:00 niet vissen maar werd gedoogd. Nu is dat probleem opgelost zou je denken. Maar niets is minder waar 2 maanden geleden ongeveer zat er iemand zonder vergunning (de jongens met vergunning kennen elkaar) we hadden gebeld mar niemand ging langs. Maand geleden ongeveer zaten er drie jongens met nachtpas te vissen 01:00 na vraag om de papieren en het laten zien van de nachtpas werden ze "" vriendelijk verzocht""weg te gaan. Ze zaten verspreid over het water maar er werd gewacht tot ze allemaal weg waren. De politie was hiervan gewoon niet op de hoogte er is contact geweest met de vereniging en de vissers werden in het gelijk gezet.

Waar licht nu dus het probleem onwetendheid van de controleurs?
eigenwijsheid van de vissers?

Het lijkt mij dat als we het probleem willen aan pakken je met de vissers de koppen bij elkaar moet steken en samen met de gemeente en aan aantal politie mensen en controleurs om de tafel moet gaan. organiseer een avond dat je het er over hebt. En laat merken waar ze op moeten letten. Wat zijn de serieuse jongens die fanatiek hun hobby uitvoerenen die met respect met een vis omgaan. Die zich te gast voelen in de natuur. Die netjes hun spullen opruimen en alles achterlaten zoals ze er kwamen. En wat zijn jongens die het verzieken met kratten bier en tering zooi om te tent heen. Waar stel je een grens?? De meetse mensen zien een karpervissers als karper visser en kunen geen onderschijt maken. Leg ze uit wat het in houd dan kom je een stuk verder.

Zulke acties zijn goed. Maar er gaan teveel dingen fout. Als je met een derde hengel vist is dat jou probleem maar het nacht vissen buiten de tijd moet over gepraat worde.

Zo zie ik het maar meestal komt dan weer de luiheid van menigeen visser boven en vinden ze het allemaal best. tot ze weer op het board uit kunnen huilen. Pak het probleem aan en los het met zijn alle op hier zeuren heb je niks aan.
Mvg Remco de Koster
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

06-06-2010 21:43

jongens wat blijft het stil zat er misschien beetje waarheid in mijn post?
K. van den Herik

07-06-2010 08:22

de eerste debiliteit begint er mee om alleen 10 man een vergunnig te geven. Vaak bestuur en 2 of 3 vriendjes
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

07-06-2010 10:53

Heb deze maan al 2 keer controle gehad,
Mijn maat heeft altijd zijn vergunnig bij zich behalve de laatste keer :P
Had hij in zijn beurs laten zitten, hele spul over hoop gehaald maar het was een barhartige controleur en hij kreeg geen boute.
Verder ben ik het wel eens met mensen die een bende achterlaten, dat zorgt voor een hoop bende, als je bij een druk visplek bij ons aan het kanaal kijkt zie je ook wel veel lokvoerzakjes liggen van witvissers, die maken ook wel goed bende dus ;)
dennis nijhof.
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-06-2010 22:03

09-06-2010 22:07

helemaal goed, zulke controles moeten ze vaker doen! :wink:
K. van den Herik

10-06-2010 07:36

Gelderland zuid hebben ze niks te doen. 2 keer gecontroleerd op 10 uur tijd. Lijkt me handig als het boa team zegt wat het die dag gaat doen, en dat de rest ff niet twittert, maar luistert, dan was hand opsteken genoeg.

Maar... liever 2 keer dan geen.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

10-06-2010 09:06

Moet je ook niet zo dicht bij de weg gaan zitten klaas.
het was super mooi weer en maar 5 meter lopen.
dat is vragen om controles :D
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

11-06-2010 11:42

klaas die put had niks te maken met bestuur. En ook geen vriendjes politiek tijdens een vergadering werd er gestemt nacht pas of niet met de witvisssers erbij. En die kunnen zeiken geloof me. NA overleg met de gemeente waren er tien passen als er minder vissers dan passen waren geen probleem waren er teveel dan werd er gewoon gelood en wie het 1nu jaar miste had hem het andere. Maar dat was niet nodig. ik vis er nu ook niet meer maar de pas hou ik wie weet het najaar.

gr
Gebruikersavatar
Boyd Meyer
Berichten: 60
Lid geworden op: 17-05-2010 13:02
Locatie: Delft

11-06-2010 14:21

Maar hoe zit het nu met een derde hengel voor een marker float?
Mijn spod hengel leg ik altijd wel weg als ik klaar ben met voer smijten, maar mijn marker hengel leg dan tussen mijn hengels met een toplood om de lijn naar de bodem te krijgen.
Ik ben nog nooit met de afstandhengels gecontroleerd, vis meestal rond Delft.
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

11-06-2010 14:26

dat mag volgens mij gewoon, pas als er een haak aanzit telt het als een extra hengel :lol:
MVG, Bart Bosch.