Bijna 100 vissers bekeurd!


Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

17-05-2010 23:48

Goeie actie.

Ik heb opzich geen moeite met mensen die de regels overtreden (heb het niet over ernstigere delicten etc)
Waar ik wel moeite mee heb is dat men gaat lopen zeiken op het moment dat men dan mag dokken bij constatering van de overtreding. Dan moet je ook een vent zijn of anders je vervolgens aan de regels houden.
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

18-05-2010 00:05

Ik pak ook lekker mijn nachtjes word ik gecontroleerd so be it. Ga dr niet voor thuisblijven iig. Ruim uiteraard wel netjes mijn teringzooi op en veroorzaak geen overlast.

Kreeg onlangs ook politiebezoek tijdens het voeren in de avonduurtjes. Schijnbaar zagen voorbijgangers mij mijn bootje te water laten en tippen ze de zilverknoopjes dat er een lijk gedumpt werd.. :o

Overigens werd er bij mij niks gezegd over het voeren Wim. Lijkt mij dus een zeiksnor die jou bezocht.

Mvg,
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-05-2010 00:53

Klaas, het is niet meer compleet maar LNV werkt bepaald niet mee om het wel weer compleet te krijgen, zal helaas nog wel even duren...
K. van den Herik

18-05-2010 06:52

OK Aart, misschien ergens vermelden?

Wim,

waarom is iemand die zijn werk doet een kwal?

Welke grens is dan niet erg te overschrijden en wat wel? Een kwartje pikken is minder erg dan een piek?

Voeren mag niet, als ze willen ga je voor een milieu delict a een euro of 1500. Vraag Kees Verheij. Mag je je in Dordt melden enzo.

Is het niet andersom?

Is die kerel het niet schijtzat om de zoveelste betwetende, overal maling aan hebbende en doen waar ze zininhebbende karpervisser te waarschuwen, maar heeft ie dat toch gedaan en je zo een euro of wat bespaard? En is het dan niet aan jou om in het vervolg je ontheffingen/toestemmingen etc te laten zien dat je er wel mag parkeren en dat je daar wel looprechthebt en dat je er wel het water mag vervuilen omdat het "maar" karper voer is?

Denk dat we met zijn alle de verkeerde aankijken. De handhavers worden maar gestuurd en helaas zijn er die heel graag gestuurd worden...
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

18-05-2010 11:40

Nou, het is mij ook meer de manier waarop je benaderd word. Ik ben ook al eens om 4.00 's nachts van mijn stretcher gelicht, vervolgens lekker een prent gekregen omdat ik net 100 m, meer naar rechts moest gaan zitten. Ik vind het vooral erg dat de goeie het moeten bekopen voor de slechte, overal rotzooi achterlaten, je eigen suf blowen en zuipen, overlast veroorzaken, haren gaan overeind staan van dat soort gasten! maar op de een of anderen manier ontspringen zij altijd de dans. Er ligt bij ons aan de maas veel meer rotzooi van plezierjachten dan van vissers, en hun dan? Ik zie ze ook wel eens met de quad door de wei scheuren, en hun dan? Goedwillende vissers zijn gewoon makkelijke prooien. Ik vind wel dat ze die verziekers verschrikkelijk hard moeten pakken
Ik doe gewoon lekker mijn ding en ze zien maar lekker, vandaar kwallen.

Gegroet.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

18-05-2010 12:12

Wim hanegraaf schreef:Nou, het is mij ook meer de manier waarop je benaderd wordt.

Gegroet.

En vice versa.
Ga zelf ook niet direkt op je achterste benen staan. Zeker niet als je weet dat je fout zit.
Doe gewoon normaal en accepteer je boete. Kan me goed voorstellen dat een controleur die tijdens een controle ooit te maken heeft gehad met geweld (jaja, het gebeurt echt! :o ) of scheldkanonnades, voor zichzelf een bepaalde beeldvorming heeft gevormd omtrent die gasten in groene tentjes.
Neemt overigens niet weg dat 0400u een klotetijd is voor een controle :-?
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

18-05-2010 12:20

zal je ook best gelijk in hebben, maar ik ben stukken irritanter voor hun als ik overdreven netjes ben, en dat doe ik dan ook.
Maar als je iemand benaderd doet hij dus het eerste woord, en in plaats van goedenavond of hoi, is het al meteen WAT ZIJN WE HIER AAN HET DOEN!! zo jammer dit.

Gr wim
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

18-05-2010 12:33

Is het ook Wim.
Superjammer zelfs!! Normaal met elkaar omgaan/converseren schijnt sowieso voor een hoop mensen errug moeilijk te zijn. Niet enkel op visgebied overigens.
Mvg,
Sjoerd
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

18-05-2010 15:35

Ben gisteravond weer gecontroleerd. Ondertussen vaker gecontroleerd dan dat ik ben wezen vissen dit jaar.. Dat vind ik ook wel weer iets te overdreven. Maargoed, altijd alles netjes in orde dus zal mij een zorg wezen! 8)
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

18-05-2010 16:46

Ik was een paar weken terug voor het eerst in me leven gecontroleerd, en ik had geen vergunning, nu was dat opzich ni zo'n probleem, want k viste met knap spul vond hij dus ik zal wel weten wat ik deed vond hij. wat ik wel erg vond is dat de boa in kwestie openlijk sprak over zijn vangsten op verboden waters (waar je dus niet eens mag komen laat staan vissen), en het meenemen van paling snachts tijdens het vissen(ook op het verboden water). En dan bedoel k niet 1 lullig palinkie, maar 6stuks gemiddeld op een nacht, terwijl ik dacht dat dat verboden was..

En dat moet mij dan controleren/bekeuren? :-?
geel he
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

18-05-2010 16:57

de controleurs(hier in den haag is dat vrijwel alleen nog maar de politie) zijn gewoon koekwauze jonge

het paasweekend
word er van do tot zo gevist
heel de plas afgeladen 3 nachten lang geen uitvreetah te zien, en je raad het al
ma op di een nachie half 6 de wekker om op te ruimen want we moeten werken
ja hoor half 12 controle..politie..90 uuro
en nog vragen waar je op vist: karper:zit hier dat dan dan?
de tranen schieten weer in me hol

de vrijdag ernaar
ander water
groepie jongeneren van een man of 10, 100m verderop geen last van voor de rest
12 uur savonds 2 uitvreetahs op de fiets hadden de jongens gewaarschuwd en wij moesten onze papieren laten zien
ze zeiden alles is inorde blijf maar lekker zitten geen prent nou mooi d8 ik

snachts half 5 een diesieltje
je raad het al
60euro armer en lekker het weekend in
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-05-2010 17:03

@wes daan2

ik snap echt geen reet van wat jij zegt...

waarvoor kreeg je die eerste boete ?

geen vergunning ? of het nachtvissen ? of anders... ?

waarvoor kreeg je die 2de boete ? een dieseltje?

:-?

:lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marc Claassen
Berichten: 125
Lid geworden op: 16-03-2010 17:28

18-05-2010 17:18

ik was pas men vispas vergeten maar op het water waar ik vis ken ik iedereen dus daar maakten ze geen probleem van
ge kent de groete uit brabant kriege k*t!
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

18-05-2010 17:30

Marc Claassen schreef:ik was pas men vispas vergeten maar op het water waar ik vis ken ik iedereen dus daar maakten ze geen probleem van

Was dat een boa of een agent? of gewoon iemand van sportvisserij nl?
geel he
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

18-05-2010 17:34

Sjoerd Bonenkamp schreef:@patrick
Nog zoiets:
http://www.at5.nl/artikelen/31192/medew ... t-in-drugs

:o :lol: :lol:

Buiten dit om, vind ik dat wat controle aan de waterkant betreft agenten helemaal niet aan de waterkant moeten komen. Totdat ze kennen aantonen dat alle zaken die op het bureau liggen zijn opgelost. Je hoort vaak zat dat er geen mensen voor zijn, of geen tijd voor bepaalde zaken, maar ze hebben wel tijd om langs de waterkant mensen te gaan controleren/bekeuren. :-?
geel he
Marc Claassen
Berichten: 125
Lid geworden op: 16-03-2010 17:28

18-05-2010 19:19

het was de baas van de vijver of iniedergeval degene die alles ervan onderhoudt en de overige controleurs zijn vrijwilligers en die leer je op den duur ook wel kennen zijn meestal van die oude mannetjes.
ben pas een keer door een agent gecontroleerd al een tijdje geleden.


MC.
ge kent de groete uit brabant kriege k*t!
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

18-05-2010 20:36

Hey,

Denk laat ik ook even reageren.....
Ik ben op zich blij met de controles. (gezien door de bril als karpervisser)
Ik irriteer mij zelf ook aan de rommel langs de waterkant, de kampvuren en het meenemen van vis enz.
Echter het nachtvissen zou mij inziens niet zo'n probleem moeten zijn mits er sprake is van overlast zoals het vissen in woonwijken terwijl men geen degelijke soundbox bezit of deze op max. volume ingesteld is.
Wat betreft de boetebedragen....vind deze nog wel redelijk behoudens het vissen met drie hengels a.d. 200,- euro.
Verenigingen zouden met gezond verstand naar een water moeten kijken en dan beslissen of drie hengels haalbaar is op een water. Regelingen gelijk in de vergunning/landelijke lijst opnemen.

Wat betreft de frequentie van de controle's;

Het nieuwe politieonderwijs PO 2002 bevat de kernopgave Optreden bij Milieudelicten.
Van studenten wordt verwacht dat zij kennis vergaren van verschillende wetten zoals
de Flora en Faunawet, Wet Milieubeheer, Visserijwet enz.

Voorts wordt er van hen verwacht dat zij een aantal kennisgevingen van bekeuringen (boete's) opmaken op dit gebied.
Zo ook voor de visserijwet. Op zich is het controleren van visdocumenten, wat een onderdeel is van de opgave,
redelijk eenvoudig gezien de overige milieudelicten. Derhalve zullen de controle's, door de invoering van het PO 2002, mij inziens verhoogd zijn met name in gebieden waar veel politiestudenten actief zijn.
Je bent nooit te oud om te leren !!
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

18-05-2010 20:42

ik had ook de pech om er een te ontvangen alles netjes aan kant matje naast de tent kruiwagen aan de andere kant meer niet en om 00:00 bezoek een boa plus een agent 90,-euro te paken :cry: en voor in de avond een paar opgeschoten jongens bier zuipen en de flesjes in het water gooien en op de straat en je zegt er wat van en je krijcht er nog een groote bek van ook :evil: het was te ver lopen anders had ik niet voor me zelf in gestaan.
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

18-05-2010 21:03

michel Tja schreef:ik snap echt geen reet van wat jij zegt...

waarvoor kreeg je die eerste boete ?

geen vergunning ? of het nachtvissen ? of anders... ?

waarvoor kreeg je die 2de boete ? een dieseltje?


mich,
ik vis lang genoeg om iedere jaar voor 120 euro vergunningen te kopen maar dat kan jij natuurlijk niet weten en dat staat ook nergens

dus ja boete voor verboden te vissen na aangewezen vistijden

boete voor een dieseltje?
rijd de politie bij jullie op benzine dan?
of nog op varkens?

komop man
half 5 snachts, waarvoor zou je dan in hemelsnaam een bekeuring krijgen als je aan het karpervissen ben

ik snap echt geen reet van jou manier van "denken"
:lol:
:D
:wink:
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

18-05-2010 21:04

@ Taco.

3e hengel = 200euro,
rijden zonder rijbewijs is ook 200euro...
Wat weegt zwaarder? Ik vind een bekeuring van 200euro voor een 3e hengel belachelijk duur. Welke schade richt je ermee aan?
geel he
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-05-2010 21:06

Welke schade richt je aan zonder rijbewijs rijden?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-05-2010 21:11

Om te beginnen rij je onverzekerd.
CarpeR Diem
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

18-05-2010 21:13

Ik vind een bekeuring van 200euro voor een 3e hengel belachelijk duur.


Ik vind het nog te laag. Met 3 hengels vissen is sowieso voor prutsers. Als je met 2 hengels niks vangt heb je ook niks aan 3 hengels.
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

18-05-2010 22:24

Ik vind het nog te laag. Met 3 hengels vissen is sowieso voor prutsers. Als je met 2 hengels niks vangt heb je ook niks aan 3 hengels.[/quote]

he ewoud

ik pak regelmatig een vis op mijn 3de hengel en vaak is het nog een betere vis ook.

gr jan
een zuidwester wind in het land biggen op de kant