Bijna 100 vissers bekeurd!


Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-05-2010 11:22

Kennelijk zijn er toch nogal wat karpervissers roomser dan de paus.
Buiten Groningen-Drenthe en vrijwel alle wateren van de federatie Oost-Nesderland, daarnaast nog de Rijn en de Maas en de daarvan afstromende wateren en een over heel Nederland gezien beperkt aantal HSV wateren waar het hele jaar door 's nachts gevist mag worden is op veruit de meeste Nederlandse wateren het nachtvissen buiten de 3 zomermaanden verboden.
Is iets uit de Visserijwet wat allang niet meer in overeenstemming met de huidige realiteit is, bovendien mag over het algemeen gezien de pleziervaart wel het hele jaar door van de meeste wateren gebruik maken. Is feitelijk in de huidige tijd bezien dan ook meten met 2 maten.
Persoonlijk kan ik me dan ook best voorstellen dat een deel van de serieuze karpervissers buiten de 3 zomermaanden om ook nachtvissen op wateren in hun omgeving, behalve de verouderde wetgeving zie ik persoonlijk hierin ook geen enkel probleem voor zover dit serieuze karpervissers betreft.
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

17-05-2010 11:45

Ik persoonlijk ook niet, maar de wet- en regelgeving zegt nu eenmaal andere dingen... Er zijn gelukkig een aantal organisaties in Nederland, waaronder Sportvisserijbelanen, die zich inspannen om de wet- en regelgeving aangepast te krijgen aan de "moderne tijden"... Maar aangezien na pak-em-beet 40 jaar softdrugs-gedoogbeleid de coffeeshops nog steeds wel mogen verkopen, maar niet mogen inkopen, zal dat wel en traje3ct van de lange adem blijken... En dan heb je volgens mij twee keuzes: 1. Je gaat gewoon toch nachtvissen, waar je wilt, wanneer je het wilt; 2. Je houdt je aan de regels.
Indien keuze 1, dan niet komen zeuren dat je een proces-verbaal aan je broek krijgt, en niet raar staan te kijken als ze dan na een paar jaar besluiten het nachtvissen maar helemaal te verbieden omdat het de spuigaten uitloopt...

En, nog maar weer eens, heeft niets met Roomser dan de Paus te maken (om dat te bereiken hoef je alleen maar met je klauwen van kleine kinderen af te blijven, lol), maar willens en wetens de regels overtreden en dan gaan janken omdat je en bekeuring krijgt, is wel hel sneu, vind ik persoonlijk dan...

Maar ach, ik ben ouderwets, in mijn tijd reden fietsers op het fietspad, en netjes in de juiste rijrichting... Tegenwoordig komen agenten je geregeld op het trottoir tegemoet gefietst vanaf de andere kant... Maar de ene overtreding vergoeilijkt de andere niet...
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

17-05-2010 12:07

Ik snap jullie echt niet meer.
Eerst zit iedereen te zeiken dat ze meer moeten controleren omdat die Polen alles leeg vissen,
word er eindelijk eens goed gecontroleerd moeten ze opeens criminelen gaan pakken.
ze kunnen beter goed controleren die agentjes dan niks doen wat ze normaal dus doen.
wees blij dat ze eindelijk eens werken.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

17-05-2010 12:22

@Patrick van den Berg:

Helemaal met je eens! Alleen kwam ik afgelopen weekend ook weer van die vis meenemers tegen en die hadden alle vergunningen voor elkaar... Ze wisten zelfs exact de maten en welke vissen ze mee mogen nemen...
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

17-05-2010 14:41

Vind dit zo'n ongelofelijk tweezijdig verhaal.
Hoorde het toevallig gisteren nog van iemand die een boete had op een rivierstek waar ikzelf vroeger jaren achtereen zonder problemen mijn nachtjes viste.
Heb zelf dit voorjaar ook mijn eerste boete ontvangen in 15 jaar nachtvissen. Geen juiste vergunning, dus terecht. Vroeger nooit controle gezien daar (in 2 jaar heel intensief vissen!!). Gewoon betalen en klaar. Wel stevig b(et)alen natuurlijk!!

Aan de ene kant kun je inderdaad zeggen dat het strenge controleren goed is met het oog op de "Party-vissers" en hun onvermijdelijke kwalijke praktijken zoals rommel en overlast. Voor die lui mogen van mij de boetes verdriedubbelen en desnoods direkt kontant laten aftikken (bij aantoonbaar overlast/vandalisme/wangedrag). Anders inbeslagname materiaal.

Aan de andere kant verlang ik door dit soort ongein steeds meer terug naar "vroeger tijden". Ook toen waren er regeltjes natuurlijk. Controles waren er uiteraard ook. Er werd toen alleen veel meer gedoogd dan nu. Als je toen eens ergens tegen de regels zat te (nacht)vissen en er kwam controle, kwam je dmv een positieve en vriendelijke houding tov de controleur heel vaak onder een boete uit. Is mij toen altijd gelukt.
2 voorbeelden van een jaar of 10 geleden:
- Heb ooit eens meegemaakt dat een verenigingscontroleur een dagvergunning door een collega aan het water liet brengen. Kon ik na betaling gewoon blijven zitten.
(hier geldt nu overigens een algeheel visverbod :evil: )

- Ander prachtig voorbeeld is een water waar mijn maat en ik bij wijze van test een keer een paar avondjes instant (zonder vergunning) zaten om het jaar erop daar fanatiek aan de slag te kunnen gaan. Ook toen kregen we vrij snel controle. Vergunning hadden we toen nog niet. Na een babbeltje met de controleur bleek dat daar nooit karpervissers zaten. Controleur in kwestie was vooral erg verbaasd dat wij 80km gingen rijden om daar te vissen, maar we moesten weldegelijk een vergunning aanschaffen. Even logisch als terecht natuurlijk. Na het doorgeven van onze NAW-gegevens lag er een weekje later een acceptgiro voor de vergunning van de visrechthebbende op de mat. Betaald en we hadden een vergunning. Paar jaar heerlijk gevist/gevangen. Wij werden zelfs graag geziene gasten wegens onze "hangjeugd-werende" functie.. :P
(Hier wordt tegenwoordig "stevig gevist" waardoor men is overgegaan tot het instellen van de alom geroemde nachtvispas. Stervensdruk tegenwoordig en heb dat water daarom jaren geleden vaarwel gezegd.)

Terugdenkend aan deze fijne tijden en alle regeltjes (lees: Beperkingen!!) die er de laatste jaren zijn bijgekomen in ogenschouw nemend, heb ik de laatste jaren besloten om mijn eigen regels te gaan hanteren. Uiteraard heb ik (een) vispas(sen) en ben ik lid van 4 verschillende federaties. Dit kost me al met al een aardig bedrag op jaarbasis. Vind ik (persoonlijk!!) meer dan voldoende om te mogen vissen. Werk me de ganse week het klaplazarus en om te ontspannen ga ik dus vissen. Ik vis waar ik dat wil en zorg er gewoon voor dat ik (voor een ongetraind oog) niet te zien ben. Geen andere vissers/voerders. Geen kijkers, maar bovenal de rust die ik zoek vind ik tegenwoordig enkel op deze plaatsen. Ik zorg ervoor dat ik 0 sporen achterlaat. Ik rook veel, maar zelfs een sigarettenpeuk ga je niet vinden (Nee, ook niet in het water). Oeverbegroeiing blijft altijd intact. Bandensporen van de trolley veeg ik weer weg enz enz.
Komt bij dat ik voor bijna al mijn stekken een teringeind moet lopen met alle zooi/slepen met de trolley (als de ondergrond het toelaat). Dat is voor vele medevissers toch al teveel moeite.

Nb.:
Heb deze ochtend meermaals overwogen dit bericht wel of niet te plaatsen. Toch uiteindelijk maar wel gedaan, dus de hel zal zometeen wel weer losbarsten hier.
Tegenargumenten in de trant van: als iedereen dat nou zou doen dan bla bla bla, zullen vast afgevuurd gaan worden door de vissers die zich wel aan de regels/beperkingen houden. Deze vissers zullen zich vast prettig voelen bij deze regelementen. Alle respect daarvoor!! Ik voel me er echter verre van prettig bij (met mij vele anderen) en vis zoals ik wil vissen.
Met deze aanhoudende controles zullen er icm mijn foute instelling vast wel meer boetes gaan volgen (of niet). Jammer dan. Ik betaal ze gewoon en zal me er verder niet druk om maken.
Maak me wel regelmatig druk om die liefdesbrieven uit Leeuwarden omtrent 1min fout parkeren of 5km te hard rijden. Die zijn namelijk pas echt triest!!

Met (nog) genietende groet,
Sjoerd
K. van den Herik

17-05-2010 14:46

rivierstek?

De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan. De Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die hiermee in open verbinding staan en daarvan water avoeren, met uitzondering van de Gelderse IJssel.Voor deze wateren gelden de volgende grenzen:
* in de Lek: beneden (= stroomafwaarts van) de lijn van de Waag te Ammerstol naar de mond van Sluiskil, gelegen op de grens tussen de gemeenten Groot-Ammers en Streefkerk;
* in de Merwede: beneden de lijn gaande van de Waterpoort te Woudrichem naar het zuidelijke uiteinde van de Kraaiweg onder Dalem;
* in de Bergsche Maas: beneden de as van de brug westelijk van Heusden.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

17-05-2010 14:56

Klopt, was idd nog onterecht ook
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

17-05-2010 16:03

gradus scholtens schreef:Van mij mogen ze de echte problemen in het land gaan oplossen, zoals de moorden, overvallen en verkrachtingen.



Gradus....

Mee eens!
geel he
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-05-2010 16:05

Maak er maar 199 van die bekeurd zijn.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-05-2010 16:35

Fout citaat Klaas, dat m.u.v. de Gelderse IJssel is niet juist...
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

17-05-2010 16:57

Ach, volgens mij zijn de (meeste) controleurs zelf ook de draad een beetje kwijt..
Krijg je ervan met al die mooie regeltjes.
Belachelijk, maar begrijpelijk.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-05-2010 17:06

Ach als er niks aan de hand is,en ze hebben geen opmerking,dan verzinnen ze ter plekke wel iets. En als je zegt van dat het niet klopt/waar is of niet bestaat dan krijg je te horen ''Dan geldt het vanaf nu wel'' :o
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

17-05-2010 17:19

@ Leen:

Kwestie van goed beslagen ten ijs komen; heb standaard in me vistas alle relevante regelgeving voor dat water uitgeprint liggen, voor het geval je in zo'n oeverloze discussie terecht komt; been there, done that... Opmerkingen als "vanaf nu wel" en "omdat ik dat zeg" worden uiteraard steevast beantwoord met de vraag naar legitimatie, noteren van de gegevens van de desbetreffende agent/ boswachter/ whatever, en een belletje richting gemeentehuis/ hoofdbureau van politie... Zo heb ik al twee keer excuses mogen ontvangen van onze vrienden in het donkerblauw...

Het helpt trouwens ook enorm, en dat doe ik, na nare ervaringen, tegenwoordig ook standaard, is als je ze ziet aan komen lopen, ff de memorecorder van je mobiel (als je foon die optie heeft) aanzetten, zo heb je altijd nog een heerlijke stok om mee te slaan... Nog niet nodig gehad, de meeste zijn wel vrij redelijk, maar je weet maar nooit...

Wat ik al eerder zei, en dat is echt een schande, de meeste controleurs hebben zelf geen enkele weet van wet- en regelgeving en de diverse (extra) vergunningen die worden uitgegeven; dan moeten wij ze maar een beetje structuur aanbieden, toch??? ;)
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

17-05-2010 17:59

Aart heeft gelijk als hij zegt er word met verschillende maten gemeten.
Iedereen in nederland maakt overtredingen en degene die zeggen van niet nemen het niet zo nauw met de waarheid.
Wat ik allemaal niet zie om me heen, Nederland is de weg kwijt.
Fatsoen is ver te zoeken en hoe zei die fatsoensrakker van het CDA het ook al weer voor hij zijn leuter in een buitenechtelijke relatie stak, juist normen en waarden. Op dit gebied zijn we de weg kwijt en wat mij betreft is een karpervissertje die de hele week zijn eigen de tering heeft gewerkt om alle tekorten te bekostigen(gemaakt door graaiers) geen crimineel.

De groeten allemaal blankie boy vist en blankt snacht's
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

17-05-2010 18:13

Ja, en dus trekken we ons allemaal nergens meer wat van aan, nee, dat zal echt gaan helpen... Misschien het goede voorbeeld geven ofzo, zou weleens een plan kunnen zijn??? Of dacht je na het lezen van het artikel over Jack de Vries ook meteen: mooi, dan ga ik vanaaf ook maar eens buiten de deur n**ken???

Wat zei mijn mama ook alweer tegen mij toen ik een jaar of 5 was??? Ow ja, dit was het:
"Ow, dus als zij van het dak springen, doe jij dat dus ook maar???)
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

17-05-2010 18:58

Wat ik zie is zo krom als wat.
..... Groen gebied amstelland zwaait hier de sceptor.Zijflappen van je plu te lang?4 man sterk staan ze achter je plu aan het blaten.
S'nachts gebeurd hier echt een hoop ellende ik zal je de details besparen,maar wanneer je als vissertje je steentje wil bijdragen aan een goede preventie van.... enz dan geven de heren niet thuis!Het is ook zo eng daar in het donker....Oplossing,3 bordjes verboden toegang netjes verdeeld over 10 m rietkraag...
Dit soort ''oplossingen" vallen echt verkeerd bij mij.Respect voor dergelijke instanties is out the window...
Controle's in dit land zijn een lachertje en totaal niet effectief sterker noch...
Mvg
Laatst gewijzigd door Frank Meyer op 18-05-2010 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-05-2010 20:36

Had niet veel gescheeld of het nachtvissen in al het AHV water was afgeschaft. En laten we wel wezen, dat kwam niet omdat de onschuldige karpervisser rustig zijn eigen ding deed zonder anderen lastig te vallen. Maar dat niet alleen natuurlijk, omstandigheid was ook een bestuur met weinig begrip voor karpervissers. De zaken zijn soms zoals ze zijn en dan heb je dat maar te accepteren of proberen het langs de geëigende weg te veranderen. Wat ontbreekt is een stuk gezonde kritiek op het eigen functioneren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
edwin zuijdwijk
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-10-2007 17:03
Locatie: den haag

17-05-2010 21:00

Ze zouden in de regio rotterdam is wat vaker moeten controleren op illegaal nachtvissen van al die jonge gassies die zogenaamt van niets weten!!!!!!

Ow..... mag er hier niet worden nachtgevist....wist ik niet. MY ASS......

En dan doe jij het een keer omdat je ff met veel pijn en moeite tijd hebt....wat denk je......

Aanpakken moeten ze het. Gewoon elk weekend controleren zodat al die peppie en kokkie gasten weg blijven, het enige wat ze doen is het verpesten voor de serieuze vissers onder ons.
K. van den Herik

17-05-2010 21:04

http://www.karperstudiegroep.nl/index.p ... #Nederland

Als het niet klopt zou het aangepast moeten worden....
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

17-05-2010 21:08

levensverziekers zijn het
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

17-05-2010 21:14

Mensen, wat ik nu toch weer meemaak. Ik was net lekker even wezen voeren, hondje mee, meisje mee lekker een frisse neus halen en wat voer in het water kiepen. Op de weg terug zie ik een jeep bij mijn auto staan, (je raad het al) z'n iritante jachtopziender, boswachter of zoiets. nadat hij zijn legitimatie liet zien. Vroeg hij al op een nare toon, wat ik wel niet aan het doen was. Even wezen voeren zeg ik, natuurlijk van geen kwaad bewust. Nou meneer u mag hier helemaal niet komen dit is van natuurmonumenten, en u mag uw hond niet los laten lopen. Tevens mag u ook helemaal niet voeren terwijl u niet vist (die is nieuw, dat moet). De volgende keer zou hij mij een bekeruing geven, de kwal.

Er staat daar dus nergens een bordje dat ik er niet mag komen en of het van natuurmonumenten is, ik kom er ook al 15 jaar, en nooit geen problemen. Ik heb thuis ook even de landelijke lijst nagekeken en hier staat gewoon in dat je hier mag vissen, maar hoe moet ik er dan komen en waar mag ik dan zitten, in het water? Is deze man nu gewoon weer eens zo'n iritante kwal of heeft ie gewoon gelijk. Ik heb het in ieder geval helemaal gehad met zo'n gasten! Laat ze nu eens gewoon de echte slechte pakken, maar daar hebben ze echt de ballen niet voor, kunnen ze wel tegen mijn meisje ik en mijn hondje. wat een ....

gr Wim
edwin zuijdwijk
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-10-2007 17:03
Locatie: den haag

17-05-2010 21:21

Volgens mij weten wij vissers nog meer van de nederlandse wateren waar wel en waar niet gevist mag worden, dan al die zogenaamde controlleurs bij elkaar. Kwallen........
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

17-05-2010 21:35

Alle jaren dat ik vis ben ik nog nooit gecontroleerd :wink: .
Wel een keer bekeuring gehad maar dat was voor m,n auto die had ik in de berm staan.

Doe gewoon je ding.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gerrit Hees

17-05-2010 22:40

Je kan je ook gewoon goed verstoppen :lol: . Dit topic is wel te lach wekkend voor woorden :D De ene helft klaagt steen en been omdat er nooit controles zijn en de polen de wateren leegroven en is er dan eens controle is het een laffe actie. Van mij mag de controle 10 x sterker zijn en ja ik vis zelf ook nachtjes buiten het seizoen om, maar als kijk naar de platgetrapte rietkragen, bergen afval, brandplekken etc kan de controle niet streng genoeg zijn.
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

17-05-2010 23:38

Hallo Kees,ik kan alleen spreken over de ....... geloof me na 6 jaar vrij intensief vissen aldaar kan ik toch wel met zekerheid zeggen dat e.a heel anders opgelost kan worden!Deze maatregel is imo erg slap.Waarom moet de goedwillende visser de dupe zijn keer op keer?Ik praat de problemen die er geweesst zijn echt niet goed,maar als je de mannen van Groengebied aan het water spreekt(de enkele keer dat ze noch langskomen) hoor je weinig tot geen klachten vwb het (nacht)vissen de laatste jaren.Maar goed ik wacht geduldig op hun uitleg voor deze keuze.
Het lijkt mij juist een voordeel een paar vissertjes s'nachts aan het water te hebben zitten,maar wie ben ik.
Mvg

ps;volgens mij gaat groengebied over het hele gebied dus ook de plekken waar illegaal gestort of een rietkraag die vakkundig gesloopt wordt om maar wat te noemen,nee achteraf constateren is beter natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Frank Meyer op 18-05-2010 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk Kat;stel dat Joris stel..