tips please


Plaats reactie
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

14-05-2010 19:56

holla iedereen, ik heb nu al 8 sessie's achter de rug, en alle 8 geblankt. ik heb er in totaal 1 verspilt.
Eerst viste ik met tuttie-frutti boilies (oranje) niet eens beet daar op. toen even met spicy squid geprobeerd ook niets. en toen met goedkope pop-ups en normale en nog steeds niets niets niets.
toen heb ik het geprobeerd met zelf gemaakte kattevoer boilies die je in moet vriezen ik kreeg hier een harde run op maar ik verloor hem achter een rietkraag. mijn boilies zijn geen pop-ups wat in mijn water eigenlijk wel nodig is (het zit helemaal vol wier en alg door mensen die er hun vijvers in leeg gooien)
maar dat moet ik nog eens uitvogelen hoe ik die moet maken. er word uberhaupt maar bar weinig gevangen door mensen... dresuur? ik weet het niet. ik voer altijd met halibut pellets maar dat helpt ook niet echt. alleen de profs vangen nog wat. heeft iemand tips wat ik nu kan doen? ik word het nu wel een beetje zat dat blanken.
mvg,
jasper rosman
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-05-2010 20:06

Jasper,

Het ligt niet aan de boilies vrees ik. Lijkt erop dat je met ready-mades vist. Koop een goede freezer boilie, knoop een standaard combi-rig en verander dat niet meer. Ga zoeken naar de karpers. Wat is hun dagelijkse gang en waar houden ze zich wanneer op? Zoek de plekken waar je ze kunt vangen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

14-05-2010 20:15

kees,
ik vis niet (meer) met ready-mades ik heb mijn boilies zelf gemaakt, het zijn freezerbaits inderdaad.
en sinds ik met mijn eigen gemaakte 15mm kattevoer freezerbaits vis krijg ik af en toe beet in tegenstelling tot de ready-mades, daar kreeg ik helemaal geen beet mee. maar ik zit op de plekken waar de mensen die ze wel vangen ook altijd zitten. de meeste zitten met een helicopter-rig maar dat lijkt me moeilijk ingooien (me moeder vind een voerboot overbodig -.-') maar ik ga het gewoon eens met een combi rig proberen. ik ga morgen ochtend om 9 uur daar weer naar toe tot 6 uur savonds.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

14-05-2010 20:33

Probeer eens good oldie zoete blik mais, dat werkt haast overal wel ;) succes!!
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

14-05-2010 20:39

(9 uur tot 6uur savonds) Het kan ook zijn na dat jij naar huis ben het karper grut begind te azen en overdag gewoonweg niet actief is :wink:

Probeer eens wat ander aas dan boilies :wink:
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

14-05-2010 21:03

je kunt in dit geval denk ik het beste uitzoeken waar de vis uithangt, beter 8 uur lang observeren en 1 uur vissen waar de vissen zich ophouden dan 8 uur vissen waar niets zit...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

15-05-2010 18:58

sorry als ik het fout heb maar je komt over als een letterlijke beginner (niet erg hoor zo zijn we allemaal begonnen)
maar dan zou ik wel eerst beginnen in een "makkelijker" water (misschien wel sloot)
en dan overstappen na een jaar je eigen ding gedaan te hebben naar dat "dressuur" putje
ik heb 2 jaar gevist op makkelijk water en nu ga ik op zwaar dressuur water beginnen
1ste jaar normaal vissen in makkelijk water
2de jaar je eigen ding doen (zelf rigs en systemen bedenken/maken en testen)

en anders kijk wat de gemiddelde karper visser daar doet
en doe dat dan totaal niet
dus zitten zij met zoete boilie ga jij met vis
zitten hun met running ring rig systeem ga jij met vastlood
voeren hun 5 dagen van te voren iedere dag
dan doe jij om de dag voeren
voeren hun veel voer jij weinig maar gespreid
etc. etc.

suc6 voor tips en suggesties kun je me altijd proberen snap hoe het is om op nieuw water te beginnen :lol: :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

15-05-2010 20:40

kheb vandaag een hele grote binnen gesleurd, eindelijk. met een combi rig die ik gister geknoopt heb en me eigen kattenvoer geur boilies. ik gooide in een hoek met allemaal rotzooi van bomen en zo dus daar dacht ik er zal wel veel natuurlijk voedsel zijn en ik ging zitten en mn waker stond al tegen mn hengel aan. ik heb jammer genoeg geen foto maar hij was 24 pond groot genoeg vind ik. de kop is er af, nu alleen nog meer vangen.
Marc Claassen
Berichten: 125
Lid geworden op: 16-03-2010 17:28

16-05-2010 16:51

mooi voor je dat je je eerste binnen hebt :wink:
ge kent de groete uit brabant kriege k*t!
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

16-05-2010 17:44

netjes als dat een van je eerste vissen is doe je het goed mijn pb staat nu nog steeds op 20 pond =(
maar word aan gewerkt :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

17-05-2010 20:46

ohh die is zo hoger dan 20 pond hoor
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

17-05-2010 21:05

leuk voor je dat jij daar je eerste vis hebt gevangen.
zal ik maar niet over mijn persoonlijk record beginnen :oops: ongeveer 12 pond :lol:
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

23-05-2010 16:19

Nu je weet waar ze zitten, kun je best een weekje voorvoeren en dan gewoon kijken wat er gebeurt. Mocht het werken dan vang je er waarschijnlijk wel meer dan 1
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

23-05-2010 16:56

Je zegt dat het vol met wier en alg zit. Ok, misschien heb ik (jaren terug gelezen in, ik geloof, een boek van Rini Groothuis, maar pin me er niet op vast) dan nog een leuke tip voor je.

Voordat je gaat doen wat ik nu tip, moet je eerst even nagaan of dat het wel mag.

Maar pak een hark, kies een mooie stek uit. En hark daar een stuk wier- en algvrij. Een vierkante meter of zo. Dat je daar een kale bodem hebt.


Daar maak je een voerplekje, en daar leg je ook je rig.

Dit kan best eens werken op een water met veel wier/alg.


MAAR!!!!!!!!!!!!!!! zogezegd, eerst even nagaan of dat het wel mag op dat water waar je het wilt doen.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-05-2010 14:47

jasper van gelderen schreef:sorry als ik het fout heb maar je komt over als een letterlijke beginner (niet erg hoor zo zijn we allemaal begonnen)
maar dan zou ik wel eerst beginnen in een "makkelijker" water (misschien wel sloot)
en dan overstappen na een jaar je eigen ding gedaan te hebben naar dat "dressuur" putje
ik heb 2 jaar gevist op makkelijk water en nu ga ik op zwaar dressuur water beginnen
1ste jaar normaal vissen in makkelijk water
2de jaar je eigen ding doen (zelf rigs en systemen bedenken/maken en testen)


Jasper van Gelderen
Leeftijd: 15
Lid sinds: 25-09-2009
Berichten: 304

Heerlijk, ik herken mezelf erin 25 jaar geleden :wink:
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

28-05-2010 18:17

Jasper van Gelderen
Leeftijd: 15
Lid sinds: 25-09-2009
Berichten: 304

Heerlijk, ik herken mezelf erin 25 jaar geleden :wink:[/quote]

dan zal ik jou toch is even zegge dat jasper nou al een hele berg aan ervaring heeft. op het water waar hij nu bezig is heb je wel zeker veel ervaring nodig om iets te kunnen vangen. je hoeft niet lang te vissen maar veel vissen ;)
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-05-2010 23:25

dan zal ik jou toch is even zegge dat .....ik bedoelde, de jeugd heeft de toekomst.
Leeftijdsgenoten die elkaar tips geven,helemaal top, maar jij dan toegeven dat je met 15 jaar heb je niet alle wijsheid in pacht heb. Ik in 28 jaar voluit vissen, weet niet alles, gelukkig maar anders kan ik wel stoppen. Laten we het erop houden dat ik met mijn 40 jaar het anders lees dan jij :wink:
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

29-05-2010 09:56

jij word ook meej dn dag ouder 39 volgens mij? :lol:
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

30-05-2010 11:06

Kees Ouwehand schreef:Jasper,

Het ligt niet aan de boilies vrees ik. Lijkt erop dat je met ready-mades vist. Koop een goede freezer boilie, knoop een standaard combi-rig en verander dat niet meer. Ga zoeken naar de karpers. Wat is hun dagelijkse gang en waar houden ze zich wanneer op? Zoek de plekken waar je ze kunt vangen.

Groet, Kees



Kees,

Dus met ready's vang je slechter?

Indien je een langdurige voerstek maakt zou ik ook voor freezers kiezen, dan kan ik dus wel met je antwoord meegaan! echter ik begrijp uit zijn verhaal niet dat hij een voerplek bijhoud.
Ik vis momenteel op een water waar de andere vissers allemaal een voerstek hebben met freezers. Ik heb geen voerstek en vis met ready's, of ik slechter vang? Ik heb in 6 nachten net zoveel gevangen als alle andere vissers op dat water samen!
(of heb ik mischien extreem goede ready's?)

@jasper;
Jasper,
indien je dus instant gaat vissen (dat houd in; dat je niet al dagenlang aan het voervoeren bent), zou ik het eens met ready's proberen! :D
http://www.houseofcarp.nl voor Gadgets, camouflage en kleding
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

30-05-2010 18:44

ik weet wel wat instant is hoor :P niet dat ik pas mn eerste karper heb gevangen ofzo.. maar je mag wel wier harken enzo ze gaan het binnen kort toch allemaal uitbaggeren. heb gister daar nog gevist en heb het water nu 100% onder de knie.. een 13 pond, een 12 pond, nog een 12 pond en een 10 pond en nog een stuk of 8 zeelten. ik was met een vriend van 16 en die was steeds mijn lijnen aan het uitvaren toen hij beet kreeg dus ik heb er nog een paar van hem aangeslagen. ik viste met 15 mm gele pineaple pop-ups en voerde met mijn eigen gemaakte freezersboilies en een paar red-devils van eddy stercks ofzo.
Plaats reactie