Best frustrerend.


Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

16-08-2010 23:11

Beste Piet,

Waarom laat een te diep gehaakte (in het zachte vlees) agressief geprepareerde haak minder schade achter dan een Benthook? Die glijd toch ook van achter naar voren tijdens een dril. Dat vlees aldaar kan totaal niets hebben. Het is volgens mij niet de haak die schade veroorzaakt maar het verkeerd gebruiken door de onwetende visser. Nimmer heb ik bij Reggy (meest succesvolle visser van mijn thuiswater) een vis gezien die schade had na het drillen, en hij vist met een Benthook. Zelf eentje van het merk dat jij vertegenwoordigd namelijk PB.
Als deze haken dan zo schadelijk zijn waarom verkopen jullie deze dan nog steeds? Zal dus wel meevallen.


Ik dacht dat je het niet met mij eens was want deze opmerking gaat totaal niet tegen mijn eerder reacties in. Nergens heb ik geschreven dat een te diepe inhaking van welke haak dan ook geen schade kan aanrichten. Met agressief bedoel ik zich snel oprichten en haken op het moment dat jij dit wilt in plaats van te laat (of te vroeg). De ideale plek is natuurlijk niet diep in de bek! Met een superstrong 6 en Shortshank Aligner is dit zo goed als uitgesloten. Dat kan ik niet zeggen van een Benthook. Die moet je zeer specifiek toepassen om te voorkomen dat hij te diep inhaakt (korte rig, lange hair), zelfs dan zal hij vanwege zijn vorm niet dezelfde hoeveelheid grip bieden als een superstrong 6. Om dat op te vangen moet je dan weer op een bepaalde manier gaan drillen zodoende de vis te kunnen landen. Een haak die vele beperkingen heeft om veilig te moeten toepassen tegenover een haak plus verlenging die in zeer veel vormen en situaties veilig is toe te passen. Ik zou wel weten voor welke optie ik ga! Begrijp je waarom ik geen fan ben van Benthooks? Ze zijn niet voor niets op zeer veel wateren verboden. Over dat een haaksteelverlenging veiliger is dan een zeer lange en gekromde haak heb ik notabene talloze keren van jou hand gelezen. Vreemd dat je er nu op terug komt, heb je dit misschien soms of beter wil je dit misschien soms in je nieuwe pakket opnemen en probeer je deze te slijten ondanks de gevaren voor onze vriend de karper. De karpers zijn namelijk niet gemuteerd dus wat is het dan wel? PB heeft lang geleden besloten om dit model nooit meer te gaan voeren, bij een eventuele nieuwe haken range. Ja, ook mede door mijzelf. Daar ben ik namelijk erg trots op. Hoe meer schade we aan de vissen kunnen voorkomen des te beter. Dat PB jammer genoeg deze haak eens heeft gevoerd is natuurlijk mede aan jou te danken, buiten het feit dat er nauwelijks haken zijn geleverd de afgelopen twee jaar, omdat we in de toekomst mogelijk eens een nieuwe range willen brengen. Ik vind het erg jammer dat je er andere mensen bij moet betrekken. Als jij zo een fan ben van dit model dan heb je vast veel ervaring met deze haak waarom heb je dan niet uit persoonlijke ervaring geput? Als je dan ook nog eens de Sloterplas erbij betrekt val ik helemaal van mijn stoel. Als er één water is waar meer bekken aan gort zijn getrokken dan is het dit water wel. Ik hoop dan ook dat jij je niet laat verleiden door verkoop cijfers maar net als ons voor de veilige weg gaat.
Als je rigjes dus niet helemaal gelijk zijn qua lengte van de krimpkous haakt dat slecht?


Weer zoiets! Dat zeg ik helemaal niet. Als je éénmaal de vorm en lengte hebt gevonden die de vissen keer op keer op de juiste plek haakt wil ik graag exact hetzelfde weer in het water laten. Dit zorgt voor minder fluctuaties m.b.t inhakingen. Ik ben nou eenmaal een perfectionist en probeer de vissen keer op keer goed te haken dat dit beter lukt met exact hetzelfde dan een pikkie poerie van krimpkous verlengingen is mij duidelijk geworden na zeer kritisch te kijken naar mijn krimpkous rigjes en de slechte steeds weg te gooien. Deze manier van werken is veel omslachtiger natuurlijk buiten het feit dat de Aligners veel meer voordelen hebben dan alleen exact dezelfde verlenging en vorm. Ze zijn totaal niet te vergelijken met de mouth snaggers omdat deze niet de juiste vorm hebben. Het lijkt op elkaar maar met een totaal verschillend resultaat. Dit zou jij moeten weten! Als je het echt niet belangrijk vindt of je steeds dezelfde verlenging hebt mag je van mij best wel de lijn uit de zijkant van je krimpkous laten komen een heel jaar lang en dan kijken hoeveel meer vissen je gaat lossen.
Laatst gewijzigd door Daniel Jawadnya op 16-08-2010 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

16-08-2010 23:11

8 verspeeld had je toch? Dat meen je toch niet echt hé


Je hebt een erg merkwaardige manier van lezen! Dat staat er helemaal niet! Ik heb geen enkele vis verspeeld maar de haak enkele keren iets bot getrokken over het grind. Nogmaals ik ben een perfectionist die de rig exact op de juiste plek wilt hebben in combinatie met een vlijmscherpe haak, dit levert mij geregeld extra vissen op, daarom vervang ik direct de onderlijn bij een eventuele botte haak. (Gamakatsu superhook maat 6, superstrong was op en ik zat in het buitenland, voordat je de haken van PB gaat afkraken)
Je kunt toch ook een line aligner maken van een simpel stukje anti tangle tubing van 0.75 mm en dan door vissen.

Is anti-tangle tube niet een stuk lomper dan een gestroomlijnde Aligner. Hier spreek jij jezelf gigantisch tegen. Het is natuurlijk allemaal subjectief! Jij vindt een wartel in je rig subtiel, ik vindt het lomp. De reden dat ik geen rig-tube gebruik is omdat ik niet alleen een haaksteel verlenging beoog maar ook de juiste vorm. Als je de line-aligner iets naar binnen hebt staan zal deze voorkomen dat je een karper te diep inhaakt, wellicht komt hier jou ervaring van te diep inhaken van! (Makkelijk hè, kort door de bocht om iemand anders af te kraken :wink: ) Vorm en lengte, daar is de benthook op gebaseerd! Echter jammer dat die de neiging heeft om bekken te slopen, had PB ook niet de Aligner hoeven te ontwikkelen.
Natuurlijk geen rancune naar Daniel en PB. Ik vind hem een hele toffe peer


Man je kent mij helemaal niet, waar heb je het over! Net doen of je ieder zijn vriend bent hè Piet, maar ondertussen..... Overigens laat de wijze waarop je opent niet veel tot de verbeelding over, mensen zijn niet dom Piet!

Wat is er mis met op een objectieve manier reageren op een forum als je denkt een misvatting te zien omtrent de producten, of iemand een vraag heeft over iets waarbij je hem/haar kunt helpen? Jij bent degene geweest die een dergelijke transparante manier van werken heeft gepionierd! Ik viel weer van mijn stoel!

Dat jij de Aligner te lomp vindt is totaal jouw mening er zijn letterlijk duizenden mensen die het hier niet mee eens. Hou voortaan je mening over onze producten of videos lekker voor jezelf, mensen zijn wijs genoeg om zonder een concurrent kritische vragen te kunnen stellen, waarop ik of iemand anders van PB natuurlijk vervolgens op kan reageren. Je zult mij toch ook niet horen roepen in de media wat voor zooi jij op de markt brengt. Dat heet fatsoen! Dat jij besloten hebt om naast PB mij persoonlijk aan te vallen getuigt van geen enkele smaak. ''ik hoop dat niet een aantal andere merken ook speciaal iemand aannemen voor de forums''

Jammer dat we niet op een normale manier met elkaar om kunnen gaan Piet.

Veel succes verder met je leven,

Daniël Jawadnya
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

16-08-2010 23:32

Wordt tijd voor een lekkere chocomell.
m,v,g der ronnie.
Laatst gewijzigd door ron thijsen op 16-08-2010 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-08-2010 23:34

Nou, ik kan wel inpakken met met mijn rigjes. :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-08-2010 23:39

Best frustrerend is hier de berichttitel. Is dit hier ook van toepassing????

Lijkt me het beste heren om per pb verder te discussiëren. Modder is nu eenmaal een slechte bodem om in te vissen.

Peter
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

16-08-2010 23:52

Peter ik vind dit ook erg jammer, ik had deze discussie liever helemaal niet gehad. Wat mij betreft is het hier dan ook mee gedaan!
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

17-08-2010 00:50

Beste Daniel,
een ieder mag van mij schrijven wat hij wilt, maar waarom een ander met ONWAARHEDEN afvallen?
Heb ik jou wat aangedaan of is dit de nieuwe manier van marketing van PB.
Ik weet best dat het beter goed gekopieerd is dan slecht bedacht, maar...............
je schrijft:Ik neem aan dat je bedoelt waarom de Aligner van PB en niet die van concurrerende merken. Op dit moment zijn onze Aliners de enige met de juiste vorm i.c.m de gangbare modellen haken. Dat zal vast niet lang duren.

Leg ze eens op de ORGINELE Snaggerz (ofwel mouthsnaggers)? Wat is nu het verschil in vorm??? Ik kan het niet ontdekken. Of je moet bedoelen dat het een milimeter (HOEVEEL, een milimeter?) dunner is bij de haaksteel want de staart is sowiezo even dik.?

En weer schrijf je: Ze zijn totaal niet te vergelijken met de mouth snaggers omdat deze niet de juiste vorm hebben.

Leg ze nu eens op elkaar.

Geeft niet hoor, maar de vorm is hetzelfde, het omgebogen staartje waar de lijn uitkomt is hetzelfde.

Wat wel anders is, is dat de Snaggerz iets stijver zijn (wat ik zelf liever heb). Hij draait daarom iets minder snel op de haak. Ook drijft de Snagger zonder haak, waardoor hij het gewicht van de haak (steel) deels camoufleerd (dus lichtere steel is meer druk op de punt). Het materiaal van de Snagger is "poreus" wat dus eventuele flavour of watersmaak opneemt. Dus geen comdoomsmaak. Tenslotte zit er in het Snagger pakket ook een treader om de soepele lijn te rijgen. Deze werkt overigens ook goed voor de PB variant.

Wel wens ik jullie succes met je product.
En het feit dat het product eerst zo is afgevallen, uitgelachen, en daarna door meerdere merken is opgenomen (ofwel verbeterd als je dan moet zeggen) maakt mij best een beetje trots.

Met vriendelijke groet,

Edwin Wouters
http://www.allcarpproducts.nl
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
K. van den Herik

17-08-2010 07:24

Heerlijke titel dat "best frustrerend", dekt ook alle ladingen... echter

Beste Piet en Daniel,

Zouden jullie julie grieven daar waar het telt uit willen vechten en niet hier, waar ik en dus anderen ook niet, geen idee hebben waar het over gaat.

MVG

Klaas

BTW: of gooi alles op het net. Maken we er een reeeeeel lijf zeep van
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-08-2010 07:26

Beste Daniel
Zichtbaar geirriteerd! ik val je niet aan hoor! ik zou hier nog een behoorlijk lange discussie van kunnen maken want wat jij hier neerschrijft :cry: maar dat lijkt mij niet verstandig want daar is dit forum niet voor vandaar even kort mijn reactie. Ik zeg praktisch nooit negatieve dingen over merken en dat heb ik ook nu niet gedaan. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Ik benoem ze juist positief in al mijn artikelen kun je de namen Korda, JRC enz lezen. Heb jij de naam van 'jullie' negatief gelezen in een artikel van mij? Ik had gewoon vragen over hetgeen jij schreef. Ja ik heb ook wel eens geschreven over de negatieve effecten van een te lange haaksteel, echter Reggy bewijst het tegendeel. het is niet de haak maar de visser! Bij goed gebruik .......
Benthook mag niet meer gebruikt worden op veel plaatsen, leadcore ook niet! voorslagen ook niet!
Dat je mijn nieuwe pakket zooi noemt vind ik vreemd want dat heb je nog niet eens gezien. En nee er zit geen benthook in. Puur kopieren laat ik aan andere over.
Een stukje anti tangle tubing van 1 cm lang 0,75mm net even over het haakoog grof? Een mini wartel size 20 grof? Ik vind van niet. Dat mag jij echter helemaal niet met mij eens zijn.
Ja ik heb in het verleden vaak gereageerd op dit forum maar veeal alleen als er onwaarheden geschreven werden over producten of vragen gesteld werden. Wat is daar verkeerd aan, ik vind echter dat een forum voor de consumenten is om hun mening te kunnen ventileren dus laat ik ze zoveel mogelijk vrij.
Jammer dat jij je zo persoonlijk aangesproken voelt, was niet mijn bedoeling.
met vriendelijke groet Piet
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

17-08-2010 08:35

Koekje erbij....

Worden er niet veel te veel credits toebedeeld aan het stukje rubber aan een haak, waar hebben we het over? Een objectje van een paar cm of mm.
En gaan we discusieren over de vorm, vergelijkbaarheid, en materiaaldikte. Vroeger maakte we zo'n aligner van normale rigtube (dat zachte spul van 0,75 mm) boven schuin afknippen draadje via de voorzijde eruit en klaar, dus bovenstaande visser is niet de enige die dat deed.

Redenen van verspelen/ of vangen worden vaak verklaard door eigen gecreeerde waarheden. ik geloof dat er zoveel meer factoren zijn die van invloed zijn op het wel/ of niet goed haken van een karper. Deze zijn niet 1-2-3 te verklaren door eenvoudige theorieen als haak grote/ merk/ en stukje rubber boven de haak, aantal mm hair, of onderwater beelden.

Het haakproces van een karper wordt vaak door wetenschappelijke ideeen, liefst ondersteunt door onderwater beelden verklaard. dit om zoveel mogelijk onzekerheden uit de weg te nemen. En als het helpt merk a of b te promoten dan is dat mooi meegenomen natuurlijk.

ga vissen, los er 1, vang er een paar. En misschien wel een hele goede tip: ga nou niet na elke losgeschoten vis allerlei wilde ideeen in je hoofd toelaten. Vis door met het haakje, de onderlijn, en het rubbertje waar je er al zoveel op hebt gevangen en heb vertouwen. (Ik weet dat ik de knuppel nu toegooi aan de techneuten die zeggen dat je op ELKE situatie moet en vooral KAN inspelen)

Groet William
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-08-2010 09:11

Niks koekje ...... bier & chips kopen gaat, dit wordt een fantastisch dagje lezen denk ik.

Nee alle gekheid op een stokje, blijkbaar is Piet niet (meer) van PB (of nooit geweest?) .... hoe het ook zei, ik snap er niets meer van. Ik ga maar eens vissen denk ik :o
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

17-08-2010 09:26

Ik ga er ook maar eens voor zitten... Heb om 1/2 2 een afspraak.

Piet,

Verbod van leadcore is meestal op btw wateren ingegeven door gebrek aan kennis EN men (in dit geval Pascale) gaat van de grootste domme gemene deler uit. Laat je zien dat je heli safety vist, is er daar in elk geval weinig aan de hand.

Bent hooks. Ik weet niet met wie ik het eens ben, maar bent hooks zorgen sec niet voor meer/extra onnodige wonden. Ooit gevist met o'shaunnesy haken en deze halverwege de steel zelf gebogen. Dit ging fabeltastisch. 1 Maar Je doet als visser extra je best de haak uit de bek te trekken. Dus lange en zware drils was wat minder. In Engeland zorgde die buiging ervoor dat de vis nog precies in het kleine stukje prikte wat nog over was zeg maar. Gekheid.

Wat wel soms voorkwam, was dat de haak zich dubbel prikte. Je had er idioten bij die de haak dan met een tangetje uit de bek verwijderde en passant een flintertje karperbekkenvlees meenemend. Ik vond hiervoor maar 1 remedie: haak doorknippen. Was met die o shannessy haken ook niet erg, want die waren zo zacht dat ze na 1 dril bot en compleet waardeloos waren.

Forum is er m.i. om ervaringen te spuien en van elkaar te leren. Dacht dat dat met PB in Piets's tijd best goed ging. In de huidige situatie gaat dat ook best.

Beter dan weer een merk waarvan hun consultants hebben besloten een bepaalde haak/onderlijn/warte of wat ook voor de europese markt aan te passen om dat zij (lees de testvisserts) dat beter vinden. Flikker op, de consument was weer eens testvisser en liet vanzelf die meuk links liggen zodat een markII of X op de markt moest komen de boel te redden.
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 17-08-2010 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

17-08-2010 09:47

Nou ik heb het iig een leerzaam topic gevonden, waarvoor dank. Na wat tips persoonlijke tips van Daniel heb ik mijn visserij ietsjes aangepast en dat heeft me al succes opgleverd (waarvoor dank!).
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

17-08-2010 10:22

@ Edwin, Ik probeer jouw product niet af te vallen. De enige reden dat ik het noem is omdat Piet het bewuste product aanhaalde. Je zult zien dat in mijn oudere posts ik het niet bij naam noem, buiten het feit dat er nu meer merken zijn met iets dergelijks. Dat ik de producten niet helemaal gelijk vind is natuurlijk mijn eigen mening, net zo als jij jou product wat voordelen toebedeelt. Is natuurlijk prima! Het laatste dat ik wil is specifiek een ander merk afvallen.

met vriendelijke groet,

Daniël Jawadnya
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

17-08-2010 11:05

Piet ik wil het hier verder bij laten omdat deze thread niet bedoeld is om persoonlijke issues uit te praten. De enige reden dat ik gereageerd heb is omdat je mij persoonlijk aansprak en niet alleen op inhoud. Over jouw pakket kan ik niet oordelen omdat ik het nooit heb gezien, als je mijn post goed terug leest zul je zien dat met ''zooi'' ik een hypothetisch geval bedoel. Ik hoop van harte dat je een mooi pakket neerzet en dat alles je voor de wind gaat, ik heb namelijk niets persoonlijk tegen jou.

met vriendelijk groet,

Daniël Jawadnya
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

17-08-2010 11:15

Dank je wel, Daniel, voor dit nette antwoord.
Ik vond het al een rare gang van zaken. Al snap ik nog steeds niet wat de tekst over de verkeerde vorm. Dit omdat de vorm (staartje, draaiing en buiging) exact gelijk is!!

Wel vind ik het goed van PB dat jullie 2 maten hebben. Ook een maatje voor de long-shank. Hiervoor moest je bij de Snagger het kopje eraf knippen (een door ons gemiste commerciele kans).

Ik wens jullie in ieder geval veel succes. De marketing is goed dus het resultaat komt ook wel goed.

Met vriendelijke groet,

Edwin
all carp products
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-08-2010 18:50

Daniel
Toch nog even een laatste reactie. Nogmaals het is nooit bedoeld om jouw aan te vallen maar als ik het nogmaals lees is het wel ietswat sarcastisch. Daarvoor excuus! Soms ben ik gewoon Piet Vogel de visser en denk niet aan het hebben van een eigen bedrijf. Het is nooit mijn bedoeling geweest een vete uit te vechten met Pb of jouw persoonlijk. Ik zal er voortaan weer rekening mee moeten houden dat ik geen freelance journalist meer ben maar eienaar van een bedrijfje en mij dus niet meer kan mengen in discussies over producten van een ander merk.
Mocht ik vragen hebben in de toekomst zal ik dat via een PB doen om misverstanden te voorkomen.
Edwin ook voor jouw een excuus.
Met vriendelijke groet Piet
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

17-08-2010 19:26

Altijd goed Piet.
Al ben ik je erg dankbaar geweest voor jou kritieke noten in het verleden (al was ik het er vaak niet mee eens). Hierdoor heeft het product in het verleden meer belangstelling gekregen als dat ik met welke reclame campagne had kunnen bereiken.
En ook nu nog krijg ik regelmatig privé mails wat ik ervan vind dat enkele van de grootste tegenstanders in het verleden nu een zelfde richting op kijken onder een andere noemer.

Zoals ik al schreef, ik kan er alleen maar om glimlachen en met trots naar kijken.

Met vriendelijke groet,
Edwin
all carp products
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

17-08-2010 20:59

Het is al goed Piet, water onder de brug. Voor een gezonde discussie sta ik altijd open en je kunt mij natuurlijk altijd bereiken via PB!

met vriendelijke groet,

Daniël Jawadnya
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

18-08-2010 01:57

K. van den Herik schreef:

net zolang dat een 24 mm bol ( gedroogd in een emmer pellets)


Klaas,

Wat heb je nou weer uit de "hoge hoed" getoverd?

Een nieuw kinderspelletje? Zoek de...

Of gooi je die emmer misschien in één keer in het water?

Bollen drogen in een emmer met pellets?

Doe mij maar een emmer met...

Gr. H.
K. van den Herik

18-08-2010 07:12

Beste Hilco,

Ik kan vaag zijn, maar jou begrijp ik echt niet.

Ik heb in mijn emmer met pellets altijd een paar handen bollen zitten. div geuren, maten, smaken. Soms heb je keihard haakaas nodig. Bijvoorbeeld als je eens 24 uur wil laten liggen te leggen of...

Gedroogd aas op deze wijze schimmelt niet, word goed hard maar kan nog bepenetreerd worden door een naald, swa?
Heb ik ook nog eens meer vertrouwen in dan een stukkie plastic.

Op deze wijze gedroogd aas laten soaken in,..... ach zie maar.

Piet, Daniel, Edwin,

toppie...

Daniel : Geniaal .... via PB. Had ik zelf willen verzinnen.

Toch een klein beetje jammer want een nieuwe blog leek in de maak: GEKONKEL whoaaa laters.

MVG

klaas
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

18-08-2010 15:54

Klaas,

Ik begrijp mijn doen en laten zelf ook niet altijd.

Jouw postings lees ik altijd met zeer veel interesse, omdat ik weet dat dan iemand spreekt met een zeer groot inzicht in de materie. Kan je als karpervisser echt iets van leren.
Mijn complimenten en daarnaast ook nog eens van die mooie cryptische (vage) omschrijvingen, die overigens voor ons "gewone stervelingen" niet altijd direct te begrijpen zijn.

Ik geloof dat ik de bedoeling van de emmer met pellets snap.

Bedankt.