Hoe zouden jullie reageren?


Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

02-05-2010 20:51

Inderdaad Robert, genoeg karpers in Nederland. En stekken claimen is ook zeker niet mijn ding. Maar als je (zoals Tomba volgens mij bedoelt) een onbevist stekje vindt en hier in goed vertrouwen met een vismaat over praat, is het toch wel even slikken als deze "vismaat" doodleuk ook hier aan de slag gaat. Zonder dit even te overleggen. Heeft met gezeik niks te maken.
Stel: Je gaat met een peilhengel een plas van 100 ha. te lijf en vindt na dagen peilen één potentiele hotspot. In euforie bel je een vismaat om één en ander uit de doeken te doen, om deze vismaat vervolgens de volgende dag langs de waterkant aan te treffen. Vissend op de hotspot die jij met veel pijn en moeite gevonden hebt. Zelf heeft ie het altijd te veel moeite gevonden het water aan te pakken, maar vandaag heeft ie dan toch een paar leuke vissen op de mat weten te krijgen. Ben je dan een zeikerd als je hier niet al te enthousiast op reageert? Want in dat geval ben ik zonder meer een zeikerd.
Zie ik daarentegen iemand anders ploeteren met een peilhengel, terwijl ik m'n hotspotje zit te bevissen: dan ben ik niet te beroerd mijn bevindingen met 'm te delen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

12-05-2010 15:37

In mijn oren klinkt dit inderdaad allemaal als gezeik.
Ik ben net terug van een week vissen in Nederland. Over de hele week 3 mensen tegengekomen waarvan 1 visser die kwam neuzen.
Ja, gezeik inderdaad. Die vriend lings laten liggen en zoek een ander avontuur. Die ene stek die je zo graag wilt bevissen is niet het walhalla. Wat ligt er om de volgende hoek... Misschien wel net het zetje wat je nodig had om een kijkje te nemen...
Ik lees echt alleen bla bla bla. We zijn net een stel oude wijven aan het water!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
marcel knetsch
Berichten: 83
Lid geworden op: 28-04-2005 17:38
Locatie: katwijk zh

12-05-2010 18:36

je kan niet elke bekende je stek gaan vertellen, ik vis op één stek met drie vrienden, en dat gaat altijd in overleg, wie er tijd heeft om te voeren, we nodigen elkaar altijd uit als één van de drie gaat vissen.
Heb het wel een keer gehad met een buurman, was nog niet bekend in de regio zei hij. Keertje meegenomen naar een stek en die vent zat daar dag in dag uit de stek af te romen, en geen zin om iets voor zichzelf te zoeken of er iedergeval moeite voor te doen. Aan hem nooit meer een stek doorgegeven.

Gr Marcel.
Groeten Marcel.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

12-05-2010 18:55

:lol: wat een wijze woorden, :lol:

deze ken denk ik inmiddels ook wel dicht :wink:

mvg; jan
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-05-2010 13:56

Blijkbaar is een beetje respect voor andermans inspanningen een hoop gezeik. Maar je adviseert wel die "vriend" links te laten liggen. Als het niet enthousiast reageren op zijn handelen volgens jou in de categorie "gezeik" valt, waarom zou je 'm dan links moeten laten liggen?
Dat je enkel blablabla leest? Je moet de geschetste situatie wel willen begrijpen hè... Dat er meer avonturen wachten en iemand al dan niet een zetje nodig heeft, doen in deze niet ter zake. Hoewel het inderdaad het beste is om er in zo'n geval niet te lang bij stil te staan, er is water genoeg en vis idem dito.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

13-05-2010 14:03

Ik denk dat wij elkaar niet zo liggen Mart. Je bent iets te fel voor mij. Ik hou mijn mond wel verder 8)

Vriendelijke groet,

Robert
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-05-2010 15:14

Niet nodig Robert. Ik ben juist blij met wat tegengas. Dat ligt me wel. :wink: Mijn reacties zijn ook niet bedoelt om jou (of wie dan ook) 's effe de waarheid te vertellen. Want die heb ik helaas niet in pacht... Maar ik vind het zelf wel zo handig om klare taal te spreken in een discussie op een forum als dit. Dan is tenminste duidelijk wat ik niet begrijp of waar ik het niet mee eens ben in jouw reactie. Ik geef niet voor niets aan dat ik het eens ben met je, dat er voldoende water en vis is. Alleen vind ik dat nog geen reden om te parasiteren op andermans inspanningen. Jouw reactie kwam op mij wat verwarrend over (en ik sluit absoluut niet uit dat dit aan mij ligt :oops: ), omdat je enerzijds zegt: links laten liggen zo'n gast, maar anderzijds aangeeft dat je het allemaal gezeik vindt.
Na teruglezen van m'n reactie kan ik me btw goed voorstellen dat het wat onvriendelijk overkomt. Niet zo bedoeld.

Met op nog vele stevige doch vriendelijke discussies hopende groet,

Mart
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

13-05-2010 17:00

Daar kan ik me in vinden Mart.
Als eerst wil ik bespreekbaar maken hoeveel ik me erger aan je avater 8) :lol:

Maar om on topic te blijven. Ik heb hele discussies gevoerd om mezelf en mijn ding te verduidelijken aan mensen. Ik had niet zo'n zin mezelf weer te moeten verdedigen...
Het karperwereldje is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Wat je geeft en uitstraalt krijg je reactie op.
Persoonlijk ken ik veel fanatiekelingen waar ik veel bewondering voor heb. Andersom krijg ik info en wordt ik de goede richting op gestuurd.
Als ik ergens net kom kijken zijn er altijd jongens die me argwanend aankijken. Maar ook gasten waar ik het mee kan vinden.
Ik heb beste vrienden zien ruzien om stekkeus... Emoties kunnen soms hoog oplopen...

Ik weiger daar aan mee te doen. Ik weiger op vechtpatijen in te gaan. Hoe jong de tegenstander ook is...
Hetzelfde geld voor een verhit discussie aan de waterkant. Ik weiger daar aan mee te doen. Vissen doe ik omdat ik het leuk vind. Dergelijk (gezeik) verpest mijn plezier.
Als ik kan verdedigen wat ik heb, zal ik het doen op de meest vriendelijke manier mogelijk.
Lukt het niet. Weiger ik me daarover druk te maken. De volgende plannen worden gesmeed...

Betekend natuurlijk wel dat je van het comfortabele water moet afstappen waar je de vissen wel weet te pakken. Ik kan iedereen melden dat het dan heel lastig is om constant je vissen te pakken. Hens ook de reden dat karpervissers zich liever druk maken om concurentie dan een nieuw uitdaging durven opzoeken.
Ik kan je vertellen dat het mij vaak een schop onder de kont heeft gegeven, wat hele mooie verassingen heeft opgeleverd. En eerlijk gezegd prijs ik mezelf heel gelukkig dat ik vis op het water dat ik nu doe...

Mijn punt is. Je krijgt wat je geeft. En soms kom je eikels tegen.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#