De politie was weer lekker bezig.


Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

24-03-2003 11:31

*blablabla*

Kinder8-ig? i don't think so...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marvin Honsbeek op 2003-03-24 13:16 ]</font>
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

24-03-2003 11:52

Tja Marvin,

als je zoveel regels overtreed, die je als visser toch moet kennen, dan vraag je er toch een beetje zelf om.

het is mij ook overkomen dat ik aan een kanaal zat te vissen en niet wist welke vergunning is moest hebben en dat ik, omdat mijn vismaat en ik niks vingen, een derde hengel inlegde. dat ik 's ochtends vroeg dan ook door de plaatselijke boswachter (of zoiets) werd gewekt met een boete van 110 gulden was natuurlijk wel balen, maar goed het was mijn eigen schuld.

dat de politie meestal de makkelijkste prooi pakt daar ben ik het wel enigzins mee eens. en dat de regelgeving krom is is absoluut ook soms waar. denk bijvoorbeeld dat je bij een bedreiging eerst ergens in een greppel moet liggen voordat de politie ingrijpt.
maar dat heeft dan weer niks met agenten persoonlijk te maken.

mijn tip: hou je zoveel mogelijk aan de regels en mocht je een keer de neiging niet kunnen onderdrukken om die 3e hengel erbij te leggen, geen probleem, maar accepteer dan en leg van te voren al 75 euro of zo aan de kant.

groeten,
karperlimbo
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-03-2003 11:54

de politie heeft je de eerst keer gematst en ik vind dat jij zeker je papieren in orde had moeten hebben!!! ten tweede als je met 3 hengels vist(doe ik ook wel) moet je niet gaan zeuren dan moet je die prent gewoon accepteren! En als laatste... politie mensen zijn ook maar mensen en weten de regels niet altijd, maar jij zat nog buiten het nachtvisseizoen dus wat dat betreft heb je geen poot om op te staan tenzij er een ontheffing geld. Maar die geld alleen voor sportvissers en jij had geen vergunning wat wettlijk inhoud dat je geen sportvisser bent!

mvg martijn

ps kijk eerst naar jzelf vooradat je naar anderen gaat wijzen!
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

24-03-2003 12:06

Gewoon de juiste papieren hebben ben je van de politie af :grin:

groeten
kevin
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

24-03-2003 12:10

Marvin schreef:

Nu over het werk van de agenten. We krijgen bij de ene agent €28,- voor met z'n 2en, en bij de andere agent krijgen we als die jongen er niet was geweest €104,- boete. Is dit niet heeel erg krom? De agenten wisten ook niet waar ze het over hadden.



Wat loop je nou te zeiken??? Erg krom?? Ze hebben je jullie in beide gevallen heel erg gematst! En ben blij! ga jij nog n potje lopen zeveren.

Ik overtreedt ook wel ns regeltje, maar jullie overtreden er meteen tig: Geen verg., buiten het seizoen nachtvissen, met tent, 3 hengels, zit het er ook nog dik in dat je je lijnen niet mag uitvaren!

Jongen, schei aub uit met zaniken want je hebt ongeveer iedere regel verbroken wat je kunt verbreken.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

24-03-2003 12:15

*blablabla*

Kinder8-ig? i don't think so...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marvin Honsbeek op 2003-03-24 13:16 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-03-2003 12:28

Geen vergunning/te veel hengels/overtreding kampeerwet. In het uiterste geval kun je gewoon opgepakt worden voor stropen met enorme consequenties. Als dit gebeurd was, wat zou jullie commentaar dan geweest zijn? Fijn dat de politie zo consequent is dat ze zonder aanziens van persoon het maximale eisen? Jongens, niet klagen maar gewoon even slikken. Maar, hoe nu? Volgende keer gewoon weer alle regels overtreden?

Groeten, Kees
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

24-03-2003 12:29

Marvin,

Ik vind het eigenlijk jammer dat ze jullie niet de volle mep kado hebben gedaan,
-vissen met drie hengels
-nachtvissen buiten het nachtvisseizoen
-wildkamperen
-geen juiste vergunning

Ik ben geen heilig boontje maar zoveel regels tegelijk overtreden en dan nog klagen ook? Je zou jezelf eens moeten zien.

Trouwens wat verwacht je eigenlijk voor reacties te krijgen met deze topic, ik denk dat iedere karpervisser die serieus bezig is met zijn sport jullie de stomste idioten vinden die er in karpervissend nederland rondlopen.

Gek he??? dat karpervissers in bepaalde delen/gemeentes van dit land zo'n geweldige naam hebben>



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank van Doorn op 2003-03-24 12:30 ]</font>
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

24-03-2003 12:48

*blablabla*

Kinder8-ig? i don't think so...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marvin Honsbeek op 2003-03-24 13:16 ]</font>
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

24-03-2003 13:10

Waar t om gaat Marvin:

Je hoort mij heus niet zeggen dat ik nooit ns t tentje opzet. Ik weet dat er dan n kans in zit dat ik n prent vang.

Maar je realiseert je niet dat de politie zijn taak slechts doet!

En dat werd tijd ook. Hier in limburg lappen heel duitsland polen en 'zogenaamde karpervissers' alle regels aan hun laars. Van rotzooi tott tenten en noem maar op! traden ze hier maar eens zo op! Dan was t zo gedaan met de rommel hier. In plaats van dat mogen we nu niks meer. Vele vele vele nachtviswateren zijn hier gesloten voor nachtvisserij en vooral dit seizoen spant het de kroon.
Ik hoop echt van harte dat er vet geschreven gaat worden dit seizoen, met de hoop dat al dat gajes de moed in de schoenen zakt en niet meer aan de waterkant verschijnt.

En het gaat om de andere punten:

De politie kent de regels niet eens?? FOUT! Ze hebben je gewoon dik gematst in beide gevallen!

De politie is lui????Schijnbaar niet want ze hadden jullie toch mooi te pakken! 2 x zelfs! Criminelen oppakken? Waarschijnlijk ben je door teams gepakt die eigenlijk niks anders doen dan de visserij controleren. Maar ja, criminelen of niet, jij was aardig in overtreding en dat behoort nu eenmaal tot hun taken pakket.

De regels van de politie zijn behoorlijk krom: Ze hebben er teminste rekening meegehouden dat jullie geen vuilstort van de waterkant maakten. Das niet krom: das heel aardig van ze! En gezien al jullie overtredingen veel te aardig! Bedenk wel ff dat door jullie soort overtredingen de visserij in nederland aan strenger banden wordt gelegd.

Ik vergeet ook wel ns mijn akte, zet ook wel ns mijn tentje, maar geen 5 dingen teglijk!!

hallo hey!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-03-2003 13:12

Marvin,

Die punten die je noemt zijn niet relevant als je alle regels aan je laars lapt. Overtredinkje doen we vrijwel allemaal wel eens, maar om het zo pontificaal in het zicht te doen en gewoon keihard doorgaan nadat je bekeurd bent is ronduit asociaal. Hiermee help je ons imago flink naar de kloten. Jammer dat je de opmerkingen hierboven niet serieus neemt, waarschijnlijk zul je het de volgende keer gewoon weer doen...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

24-03-2003 13:17

-
Laatst gewijzigd door Martin Beek op 30-03-2010 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-03-2003 14:05

marvin wat is dit nu voor discussie?? jij vraagt wat wij ervan denken en wij zeggen nu wat we denken..en toevallig past dat niet in jouw straatje, en dan is het in eens bla blabla jongens als jij verprutsen het voor de anderen ik ken er genoeg zoals jouw en als ze gepakt worden nog een grote bek geven ook en stronteigenwijs!!
bah!

mvgmartijn
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

24-03-2003 14:09

Als je dat drie keer gezegd hebt wat loop je dan te zeiken!????????????

Kom je niet meer uit je woorden verwijder je je tekst maar!! mhahahahaha! overkinderachtig gesproken!
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

24-03-2003 14:21

Er was eens alweer een onzinnige discussie,waar veel gezeik in te pas komt en waarbij men niet weet waarover het men heeft...En ze gingen samen vrolijk vissen.Einde van het sprookje


Met sprookjeslezende Groet
CC
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

24-03-2003 14:36

Dominique,
ik hou wel van sprookjes! deze shit moet eens op houden ja !

groeten
kevin
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

24-03-2003 14:47

Ik probeer een normaal topic te starten. Maar als je iemand afzeikt doe het dan normaal, en bor iemand niet meteen richting de kern van de aarde. Dit sloeg werkelijk nergens op.

Sorry voor dit kinder8-ige optreden, maar ik begin dit forum behoorlijk zat te worden. Het meerendeel van de gebruikers althans.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

24-03-2003 14:50

Tja jonge, sorry maar t is me nog steeds niet duidelijk wat je probeerde te vertellen!
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

24-03-2003 15:06

ga vissen,doet je goed

met vissende groet
CC
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

24-03-2003 15:24

Beste Medevissers,

Misschien dat het nuttig is om eens een handtekening aktie te houden om te bewerkstlligen dat de politie in dit soort gevallen de visvergunning intrekt, (een dit soort dwazen op een zwarte lijst komen)
Zodat dit soort domme figuren onze hobby niet meer op zo'n manier verzieken.
Misschien dat we wel een soort puntensysteem moeten introduceren, bij elke overteding een punt afstrepen en als alle punten op zijn, einde visserij of eerst een verplichte cursus normen en waarden.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank van Doorn op 2003-03-24 15:24 ]</font>
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

24-03-2003 15:47

'dit soort gevallen' .... lijkt me niet jochie.

Hoe kan jij mij beoordelen? Ik verziek de natuur niet zoals velen dat wel doen. En DAT is het punt van discussie.
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

24-03-2003 15:58

Marvin...wat wil je nou bereiken?Ruzie?ik vind het doodnormaal hoor dat je die boete(s) krijgt. Moest men het allemaal door de vingers laten glippen,dan zou men veel kapot maken..vind je niet?Ik vind het juist goed dat men eens wat strenger gaat controleren, dat werd namelijk tijd. Hier in zeeuws-vlaanderen komt het ook meer op. En dat risico neem jijzelf,dus dan moet je erbij nemen dat je wel eens gepakt kan worden. Maar denk niet dat je het een tweede keer zal proberen?Maar jij dus wel... . Die ene hengel zal je heus niet meer vis opleveren hoor..en dat je de juiste vergunning niet bijhebt,dat is volkomen terecht!Want zwartvissers,dat willen we zoveel mogelijk vermijden. Hou je gewoon aan de regels,dan doe je jezelf een plezier en de politie.

Met vriendelijke groet
CC
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

24-03-2003 16:00

Op 2003-03-24 14:47, schreef Marvin Honsbeek:
Ik probeer een normaal topic te starten. Maar als je iemand afzeikt doe het dan normaal, en bor iemand niet meteen richting de kern van de aarde. Dit sloeg werkelijk nergens op.

Sorry voor dit kinder8-ige optreden, maar ik begin dit forum behoorlijk zat te worden. Het meerendeel van de gebruikers althans.



Knul:
Jij zeg dat je het forum zat begint te worden??? En door wie komt dat denk je?

Nou door zulke ventjes als jou!?
Hoelang zit je op dit forum?
10 dagen! En dan nu al commentaar!

Doe normaal joh .. En ga vissen ofzow en zoek wat anders.....

En wat wil je nu horen?
Ach wat zielig dat je zulke boetes krijg?
Je had de volle mep moeten krijgen....
We zijn allemaal geen heiligen maar als je wat doet waarvan je vantevoren weet dat JIJ fout zit, moet je niet gaan zeuren dat je een boete krijg!
Terecht zo'n boete!

Groeten Frank
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

24-03-2003 16:03

Marvin,

Ohhhhhh is dat het punt van discussie?

Ik heb echt het idee dat jij er helemaaaal geen ene zak van snapt en volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Dat een ander er een zooi van maakt wil nog niet zeggen dat het OK is waar jij mee bezig bent.
Als we als karpervissers serieus genomen willen worden wordt het hoog tijd dat we ons eens normaal gaan opstellen, tegenover medevissers, watersporters, wandelaars enz. en ons niet op zo'nmanier gaan gedragen zoals jij door als soort van god gewoon alle regels aan onze laars te lappen en dan nog verontwaardigd te reageren.

Wat wil je dan hoe wij reageren dat we allemaal zeggen "foei stoute agent dat mag je niet meer doen karpervisertjes pesten" hou op man met flauwe kul te verkopen.

Misschien dat de redactie deze topic kan veranderen in "Marvin was weer lekker bezig" dit lijkt mij meer een weerspiegeling van de werkelijkheid.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank van Doorn op 2003-03-24 16:06 ]</font>
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

24-03-2003 16:07

Postzegels verzamelen is ook een leuke hobby marvin?mss voor jou?

met postzegelverzamelende groet
CC