De politie was weer lekker bezig.


Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

27-03-2003 17:54

Wie met 3 hengels wil vissen raad ik aan om het gewoon lekker te blijven doen, en niet te zeiken al je een PV krijgt.

Maar als je een bekeuring krijgt moet je ook niet in verweer gaan met de desbetreffende instantie. En als de conroleur aldan niet van de politie of van een andere instantie je 2 bekeuringen geeft, omdat je ook nog eens niet de vereiste vergunning voor het vissen met meer dan 2 hengels moet je niet zeuren.

Het is hetzelfde als in het verkeer, rij je te hard of draag je geen autogordel zeik dan niet als je een PV krijgt, want je weet het vaak zelf heel er goed dat je in overtreding bent. Met vissen is dit hetzelfde.

Ik vind het persoonlijk niet prettig om met meer dan 2 hengels te vissen.

ten 1e omdat ik niet denk dat je echt veel meer zal vangen.

ten 2e omdat je constant om je heen zit te kijken of er niet een jeepie of oranje blauw gestreepte mercedes aankomt!!

Succes met de overweging die je zal maken aan de waterkant.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

28-03-2003 12:32

stefan is gek

ben blij dat ik weer een vriendin heb, lekker legaal met 4 hengels

hi hi

groeten van marcel
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

28-03-2003 14:59

Wacht maar, ik weet waar jij vist :wink:

mvg
stefan

ps. sorry voor de off topic mensen
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

28-03-2003 18:07

Jordy,

Wat jij opsomt is in principe wel waar. Wie een regel overtreedt en zichzelf daar ook bewust van is, moet de gevolgen ook op zich nemen. Maar bekijk het nu eens van de andere kant. Wat weegt zwaarder? Een crimineel die een overval pleegt of een visser die ergens illegaal vist en opzich niks fouts doet ten opzichte van zijn medemens. Ik kan me het goed voorstellen dat iemand een beetje een hekel aan die wouten krijgt als ze continu je lopen te storen met boetes en dergelijke.

Ik weet wel welke overweging ik zal maken aan het water, doen wat mij het beste lijkt en dit kan het overtreden van een regel inhouden. Wanneer een wout me bekeurd, dan zeur ik er verder niet over. Wel vind ik dat al die wouten zich eens goed moeten bedenken voordat ze een visser bekeuren. Dus, als er wouten c.q. 'dienders' op het board zijn: voel je aangesproken :grin:

Groeten,
Albert
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-03-2003 19:15

[quote]
Op 2003-03-28 18:07, schreef Albert Reinders:


Wat jij opsomt is in principe wel waar. Wie een regel overtreedt en zichzelf daar ook bewust van is, moet de gevolgen ook op zich nemen.
[/end quote]

Dat bedoelde ik nou, je neemt NIET de gevolgen op jezelf!
Je zadelt alle hengelsport-liefhebbers ermee op!
Privileges weg etc. etc. Vergunningen die afgeknepen worden..

In feite ben je, als je je niet aan de soepele regels houdt een bedreiging voor de hengelsport!!

Zie ook deze topic!

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=2286&forum=43&19" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=2286&forum=43&19</a><!-- BBCode auto-link end -->

Met zeer bezorgde groet,

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN