De politie was weer lekker bezig.


Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

24-03-2003 16:42

NOG 1 KEER:

IN MIJN POST LAG DE NADRUK ZEKER NIET OP DE BOETES, IK VIND HET TERRECHT DAT IK DIE GEKREGEGEN HEB.

Ik heb het over de andere punten, waarom gaan jullie door over die boetes, daar heb ik mijn post niet voor gemaakt, in dit topic zijn de boetes een bijzaak. Daar kan ik als jullie dat willen wel een 'zeiktopic' voor openen hoor, blijkbaar stellen we het zeiken hier zeer op prijs.

En commentaar mag niet omdat ik hier pas 10 dagen zit? jij hebt ook nog veel te leren.
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

24-03-2003 16:58

als je 1 overtreding maakt krijg je een waarschuwing. als je 2 overtredingen maakt een waarschuwing of een kleine boete, als je er 3 maakt zullen ze een redelijke boete geven maar als je er 5 maakt hadden ze je net zo goed kunnen oppakken waarom zouden ze je dan matsen!!! ik had mijn vergunningen niet. ik had ze gewoon niet. ik kreeg alleen een waarschuwing!! verder niks.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

24-03-2003 18:23

Marvin,

Geef het maar op jongen, van negenennegentig van de honderd replyers krijg je alleen maar (terecht) op je donder op de hele waslijst overtredingen die je opsomde alvorens je punten te noemen.

Dat je geen antwoord op je eigenlijke vragen krijgt is daarom ook zeer begrijpelijk. En dat jij daardoor steeds gefrustreerder wordt vind ik ook begrijpelijk.
Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is de manier waarop je je frustraties kenbaar maakt.

In jouw ogen is iedereen hier op het board gelijk tenminste infantiel dan wel niet zwaar het pad bijster, waar jij dan ook niet mee geassioceerd wenst te worden. Om dan te gaan dreigen dit kl*te forum te laten voor wat het is lijkt me niet echt de oplossing.

Ik denk ook dat je het e.e.a. over jezelf hebt afgeroepen door in het begin (9 dagen geleden :smile: ) jezelf als een zeer rechtvaardig en strijdbaar persoon te profileren.

Dat dit niet spoort met het voorgaande lijkt me een simpele optelsom.
Ondanks dit alles lijk je me een jongen die weet waar het om gaat dus heb jij het naar mijn bescheiden mening niet nodig te reageren zoals je deed. Terecht dan wel onterecht.

Ik snap heus wel wat je bedoelde en moest ook eerst "door de zure appel heen" alvorens te beseffen dat je best wel gelijk hebt in de punten die je aanhaalde!

Zullen we nu weer lekker verder gaan? :wink:
Groet,

John
P.s. voor diegenen die dit zo voelen voeg ik het zelf alvast toe:
AMEN


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-03-24 19:34 ]</font>
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

24-03-2003 18:34

Blijkbaar heeft de politie momenteel niet veel te doen. Bij mij stonden ze vandaag ook ineens naast me met de vraag van wie die derde hengel was. Gelukkig stond een van de makkers van het water net naast me te buurten en hij had na een nacht blanken z,n spullen al opgeruimd. Die derde hengel was dus bij deze van hem ......
was hij er niet geweest dan had ik gewoon moeten dokken en niet moeten zeuren, dat is mijn standpunt.

Richard.....
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

24-03-2003 21:56

1 Dat wij die boetes kregen was terecht, heel stom van ons en het zal niet opnieuw gebeuren. Bij mij in ieder geval niet en bij marvin ook niet dat weet ik zeker. Dat punt is dus afgesloten.

2 wat marvin bedoelt, misschien niet goed neergezet, is dat de man in het huis naast waar wij zaten te vissen, heeft geklaagd over herrie. Dit waren niet wij maar "vissers" die aan de overkant zaten. (1 van die "karpervissers" stond trouwens bij K2 in KW28, vooraf werd ons al toegezegd door deze prijswinnaar dat ze kabaal gingen maken en wij beter onze lijnen konden binnehalen omdat ze toch de karpers weg zouden jagen.) Marvin z'n kwade reactie kwam dus hier vandaan.

Ik praat niks goed, want ik weet dat wij degene zijn die fout zaten. Maar toch wilde ik even voor Marvin opkomen.....


Met spijtende groeten, Joachim

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joachim stelma op 2003-03-24 21:59 ]</font>
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-03-2003 23:59

Beste Marvin,
dat je de boel schoonhoudt perfect !!
de rest v/d zaken die ik lees kunnen in principe niet door de beugel in mijn visie.

Helaas is het binnen ons landje wettelijk wel geregeld maar zijn de conseqeunties niet in relatie tot + dat de naleving hierop geen prioriteit bezit bij justitie (uitzonderingen daargelaten).

In b.v frankrijk was je niet zo makkelijk wegkomen --> spullen in beslag + forse boetes (lees rond de €500)

Mensen zullen dan toch sneller neigen zich aan de wettelijk gestelde regels te houden.

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

25-03-2003 10:03

ik ken wat agenten
de prijs die je moet betalen voor het vissen met meer dan drie hengels is om presies te zijn 58 euro
dus als je dan toch een derde hengel uitgooid kun je er net zo goed nog 1 er bij pleuren want de boete is dan hetzelfde.........

viktor
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

25-03-2003 10:48

sinds dit weekend ben ik van mening dat de politie enkel goed werk verricht.

er wordt altijd geklaagd over lage bekeuringen enzo... maar er wordt vergeten dat deze mensen levens redden en dat is belangrijker.

denk daar maar eens goed overna... dit heb ik wel gedaan dit weekend.

Frank
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

25-03-2003 10:59

Viktor,

Goed gezegd jongen, da's pas duidelijke taal.
Fuck the law, 't kost toch niks meer. Je vervuld met je post een echte voorbeeldfunctie.
Wat mij betreft ben je rolmodel van de week!

John
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

25-03-2003 11:06

beste john,

mijn berichtje is puur geplaats door een feit.
Dit wil niet zeggen dat je altijd maar illegaal moet vissen.
Zelf vis ik met twee hengels,gaat mijn vriendin mee gooi ik er 4 uit,das handig een vriendin met alle vergunningen.
Voor wat betreft onze gemeente ben ik echt wel een voorbeeld functie.
Ben altijd bezig zooi van andere op aan het ruimen,en help de jeugd aan veilige lood systemen en onthaakmatten door met hun ouders een praatje te maken.Ook ben ik met de gemeente in gesprek hoe we onze probleem wateren aan moeten pakken.Misschien komt het wel zo over maar dat is dus niet zo.
Met vriendelijke groet

viktor
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

25-03-2003 11:08

b.t.w
idereen die illegaal vist riskeerd een bekeuring.

who fucks with the law gets trouble with it
simple as that.

viktor

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Viktor van Ophuizen op 2003-03-25 11:08 ]</font>
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

25-03-2003 11:20

Het is gewoon heel simpel je houd je gewoon aan de regels daar zijn ze voor

En wie zich niet aan de regels houd mag van mij een fixe boete krijgen!!! :grin:

groeten
kevin
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

25-03-2003 11:42

Hèhè, jah, daar heb je gelijk in Kev.

Maar niemand zal zich aan ALLE regels houden toch? Ik zie in bladen tentjes staan midden in de winter op water voor vrachverkeer. Verboden, dat kan ik je zo al vertellen.
En het vissen in het verboden seizoen dat zie je ook overal gebeuren, neem de visserij op snoek. Op dit moment hartstikke verboden en moet je voor de grap eens gaan kijken hoe vaak er gewoon wordt doorgevist.

Dit zeker niet om iets goed te praten, maar om het punt dat de politie dit soort regels zelf niet eens kent. Zo stonden ze leuk te spinnen zag ik, politie rijdt langs, en ze vragen, al wat gevangen? Tsja. Zo is dat bij mij ook al 2 keer gebeurd.
Ben je leuk met een plug van 16 cm aan het spinnen, rijdt er politie langs die vraagt of ik al wat gevangen had.
Wil je het systeem dus waterdicht krijgen en de vissers aan de regels laten houden moeten door zoewel politie als vissers alle regels in acht worden genomen. Want zo schiet het ook niet erg op.

En owjah: om misverstanden te verkomen, de politie die toen vroeg of ik al wat gevangen had, had me 3 weken eerder al gevraagd om m'n visvergunning te tonen toen ik een het feederen was. Dus het waren geen agentjes die niets te doen hadden, maar volgens mij echt wel de plicht om te controleren. Ze rijden niet voor niets heel dat stuk om langs de Rijn.
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

25-03-2003 11:47

Marvin,
Wat jij zegt klopt maar dat is nog niet de rede dat de agente hiernaar moeten kijken gewoon boetes uit delen anders word het alleen maar erger dan het nu al is als de controleurs/agente meer boetes uitdelen dan is het zo afgelopen!!!

groeten
kevin
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-03-2003 12:39

Marvin, er zijn er wel degelijk die zich aan alle regels houden!
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

25-03-2003 12:50

Heren,

Ik denk dat het juist goed is dat de politie en BOA's meer en eventueel strenger controleren dan voorheen.

Er is een hoop trammelant aan de watekant wat wordt veroorzaakt door karpervissers. Deze verzieken het uiteindelijk voor de rest. Door veelvuldige en strengere controles op naleving van de regels etc. kunnen dergelijke praktijken misschien eindelijk worden terug gedrongen.

Daarnaast vind ik het absoluut geen slimme zet om je gemaakte overtredingen hier doodleuk te verkondigen. Het lijkt nog wel (aan je verhaal te lezen) dat je er trots op bent. Denk nou eens goed na waar je daadwerkelijk mee bezig bent..

Pascal
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

25-03-2003 13:10

beste pascal,

hoe kom je erbij dat er een hoop trammelant veroorzaakt word door karpervissers.
En wat doen al die andere vissers dan?
die vernaggelen het net zo hard.

viktor
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

25-03-2003 13:12

Ik zeg maar helemaal niks meer!!!!
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

25-03-2003 13:24

Viktor,

Ik denk dat jij ook best snapt wat ik bedoel en verdere uitleg overbodig is.

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

25-03-2003 18:24

Op 2003-03-25 10:48, schreef Frank Avezaat:
sinds dit weekend ben ik van mening dat de politie enkel goed werk verricht.

er wordt altijd geklaagd over lage bekeuringen enzo... maar er wordt vergeten dat deze mensen levens redden en dat is belangrijker.

denk daar maar eens goed overna... dit heb ik wel gedaan dit weekend.

Frank


Klinkt allemaal erg mooi Frank maar dat enkel goed werk verichten is kolder.
Door het belachelijke rechtsysteem in Nederland houdt de politie zich vaak met veel minder belangrijke dingen tegen.
Als er in mijn bedrijf wordt ingebroken mag ik al blij zijn dat ze de volgende ochtend telefonisch rapport opmaken of eens langs komen.
Winkeldieven die voor de 20e keer betrapt zijn in dezelfde winkel maken het ondernemers meer dan lastig.
Maar laatst werd ik wel weer eens heerlijk geflitst op zondag ochtend 09.00 toen ik op de snelweg reed.
dan kan ik ook nog wel even door gaan op het drugsbeleid (bedankt rood), voetbalhooligans etc.
Het hele rechtsysteem is omzeep geholpen door onze toch wel zeer sociale rechtsbeleid. Elke crimineel moet gewoon keihard aangepakt worden i.p.v. autootjes flitsen, etc.
De politie doet ook goed werk, maar enkel goed werk, laat me niet lachen....

Richard

Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

25-03-2003 18:48

Ergens begrijp ik sommige mensen niet.
Er moet meer controle komen aan het water door de politie/Boa.
Strengere controle's,meer blauw aan de waterkant.
Dan worden ze zelf gecontroleert en is het in een keer,jesus heeft de politie niks anders te doen dan "onschuldige" vissers te controleren ze kunnen beter echte boeven gaan vangen.
Voor mij zeer verwarrend.:???:

Met verwarde groeten,

Wil
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

25-03-2003 20:18

Vraagje:
Waarom Controleert de Boa/politie de vissers.
Antwoord:
Om toe te zien dat ze de regels handhaven.
Vraagje:
Waarom zijn er dan van die stomme regels.
Antwoord:
Omdat de vissers die zelf gekereeerd hebben.
Conclusie:
Omdat die zelfde vissers er een gaotische tering bende van maken.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

26-03-2003 01:01

Wil, het is heel simpel:

Men wil altijd wat te zeiken hebben omdat iets niet gaat zoals ze willen dat het gaat.
Alsof controle op vergunningen nou belangrijker is dan op snelheid op gevaarlijke wegen.

Aan de ene hand wil men strengere controle en aan de andere kant kunnen ze maar beter boeven gaan vangen. dat is het algemene idee wat er over de pol. heerst.

casus:
Ooooh wat word er hard gereden in mijn straat, mijn kinderen kunnnen niet veilig buiten spelen. Hup naar de politie, vragen om controle.
1 week later word de klager geflitst in zijn straat, reactie: gvdgdvgdv, ga boeven vangen man!

Dit is de realiteit mensen!
Puur eigenbelang dus, er zijn maar weinig mensen die het totaalplaatje kunnen zien.

Kortom: het is nooit naar ieders zin.

Met alziende groet, Bob
Joost Rentema

26-03-2003 01:28

Richard, ga je eens verdiepen in de politie dan begrijp je het wat beter. Want wat jioj niet weet is dat de politie verdeeld is in verschillende takken. Ik ga ze niet uitleggen aangezien ik geen zin heb in mensen met vooroordelen alles precies uit te leggen. Denk eens even normaal na. Een wereld zonder politie, wat zoui het dan voor iets worden. Helemaal op visgebied ben ik blij dat ze er zijn. Je moet de gevolgen inzien als je een overtreding maakt. Als een agent jou een bekeuring geeft omdat je met drie hengels vist o.i.d is hij de klootzak???Hou toch op, jij bent anders bezig dan mag, dat weet je zelf best, en je weet dat je gecontroleerd kan worden! Maar nee hoor, de politie is de klootzak aangezien die daar juist op dat moment is, ja dag!
Joost Rentema

26-03-2003 01:31

Lees onderstaande verhaal eens goed door en kijk eens hoe je zelf erover denkt.