Stekkenpezers....


K. van den Herik

29-04-2010 06:56

Respect betekent dus dat er nu op HUN stek zitten die in september pas vis oplevert. ie doet nu wie tekort Lexus?

Aan de Linge zijn er 7 stekken tot Leerdam waar je bij KAN en MAG. Betekent dat dat ik dan daar nergens meer mag vissen?

De Waal: Gorinchem tot Nijmegen. Zonder boot kan je maar op een paar plekken bij. Toevallig rijd ik het rijte nu een paar keer en zie geen sporen. Mag ik er nu vissen of moet ik eerst een briefje neerleggen met de vraag?

Ik ga er eerst vanuit dat ik niet eens op iemands aangevoerde stek WIL vissen. Wie weet wat voor meuk er te water is getrapt.

Vorig jaar deze tijd de nieuwe merwede. 2 weken gevoerd vanaf 5 mei tot pinksteren. Denk je? En watlag er op de mat? Kut he?

Kom op KK een ander fenomeen tegen: stiekum voeren als je aan het vissen bent. Heb het al bij verschillende zien overkomen.

MVG

Klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

29-04-2010 10:40

Klaas,

Op het Haringvliet had ik een stek die ik graag in het voorjaar beviste. Deze stek was in de zomer en in het najaar een stuk minder productief (lees veel blanken of zeer weinig vangen met af en toe een leuke sessie als je mazzel had, dek me alvast in - MH).

Iedereen wist dat ik daar graag in het voorjaar zat en kreeg daar respect voor omdat ik het niet misbruikte. De rest van het jaar zaten er anderen die dat fijn vonden. Dat bedoel ik met respect met elkaar omgaan.

Verder vis ik niet om plekken waar het te druk is want dan ga je zulk soort taferelen krijgen, stiekem voeren terwijl iemand anders er zit etc. Daarbij kan je als local zijnde vaak geen stek houden als het druk bevist wordt, helaas pindakaas. Op KK calculeer je dat dan in, risico.

Ik vis op het moment op de drukkere stukken op de Maas nabij Luik, daar ga ik de vis achterna als ik ze zie. Als daar dan iemand voert kan ik dat ook moeilijk zien/weten.

Maargoed kijk maar ff
Als je er maar vertrouwen in hebt.
K. van den Herik

29-04-2010 10:52

Luik heb je ook respect van vissers, als je maar niks vangt. Live verslag op de telefoon van een schietpartij. Even later gendarmerie, die had gehoord dat de ollanders aant schieten waren en of zij mee mochten doen. De karabijn was al gericht en doorgeladen...

Lexus,

Je kan niet in calculeren dat als je aan het vissen bent er 1 aan de overkant een emmer bollen over je stek plempt omdat ie denkt dat hij niet gezien wordt.

ik ga t zien
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

29-04-2010 10:59

Dat incalculeren is andersom, die KK-local heeft pech

Wat die verhalen betreft, ik vind het prima
Als je er maar vertrouwen in hebt.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

29-04-2010 12:17

Volgens mij ergert alleen een stekken pezer zich over mensen die op hun stek zit????
Ik kan het ook verkeerdt hebben.
m,f,g der ronnie.
breek me de slurf niet open
K. van den Herik

29-04-2010 12:21

zal straks zien Lexus. Nog 183 km
Johan Brijde
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-08-2004 14:56
Locatie: Purmerend

29-04-2010 13:29

Stekkenpezer is geen officieel Nederlands woord. Het staat niet in Kramer's woordenboek.

Het is dus een door hengelaars verzonnen woord met een negatieve lading.

Wat een ieder in deze discussie ook beweert; ik denk dat niemand van ons graag als zodanig wordt bestempeld.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-04-2010 13:33

Eigenlijk is elke karpervisser wel een ''stekkenpezer'' Ieder zit soms wel eens op een plek die door een ander vastig bevist word,maar dat heb je niet door omdat er op de momenten dat jij er zit niemand anders te zien is.

Water is voor iedereen,ieder betaald tenslotte voor de vispas met boekje,dus heb je ook recht op elk water waar gevist mag worden. Alleen als er inderdaad iemand zit te vissen op een vast plekkie die naar zijn idee helemaal opgebouwd is om karpers te vangen,dan is een praatje maken nooit verkeerd om er eens op te vissen,als die gene er op dat moment niet wil of kan vissen,of dat je er 50 meter vandaan wel mag vissen,al moet je dat zelf weten want hij vist daar niet.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-04-2010 16:14

Het is ook niet erg als het bij toeval zo is of gebeurt.
Het wordt een ander verhaal als het bewust gebeurt. Door middel van enig voorbereidend werk of een telefoontje kan je soms veel ergenis voorkomen. Dat we allemaal even veel recht hebben mag duidelijk zijn. Op sommige wateren is het onmogelijk dus voor sommige mensen zal het vreemd klinken maar hier zou het echt nog kunnen.

De komende tijd houd ik geen stek bezet. Ik wordt volgende week vader dus ga van andere mooie dingen genieten in het leven.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-04-2010 18:13

Op VK ontkom je er iedergeval niet aan,dat is mij wel weer gebleken. Maargoed shit happends.

Ron

Geniet ervan
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-05-2010 18:51

Zonder boot maar een paar plekken op de Waal waar je bij kunt Klaas? Zit je tegenwoordig in een scootmobiel ofzo dan?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

03-05-2010 07:11

vervelende is dat de meeste kanalen in de belz en frankrijk met auto, al dan niet geoorloofd, te bereiken zijn.

Leen.

Belze wet spreekt van 1,5 meter tussen jou en de volgende visser. Toevallig opgezocht in het boekje van den chef opzichtert. Met 50 meter zit je best ruim op vk. Zeker als 15 meter het verschil is tussen vangen en blanken
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-05-2010 18:45

Hoi he!

:o
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-05-2010 19:51

K. van den Herik schreef:vervelende is dat de meeste kanalen in de belz en frankrijk met auto, al dan niet geoorloofd, te bereiken zijn.

Leen.

Belze wet spreekt van 1,5 meter tussen jou en de volgende visser. Toevallig opgezocht in het boekje van den chef opzichtert. Met 50 meter zit je best ruim op vk. Zeker als 15 meter het verschil is tussen vangen en blanken


Je moet het er doen met andere vissers,zeker als je weet dat vk genoeg ruimte bied,alleen veel niet toegestaan is,daarom is het ook overbodig om je er over druk te maken of er binnenkort weer een ander op je plek zit.

Dat verschil tussen vangen en blanken gaat er zeker in op iedergeval. Maargoed een andere keer vang je daar weer en 15 meter terug niet 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-05-2010 14:31

Volkerak en VerbindingsKanaal ?

2 totaal verschillende wateren

hahahahaha
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-05-2010 19:41

Leen als het Volkerak zo groot is.
Waarom vis jij dan op de meest beviste plek?
dat iemand dan op ""Jou"" stek zit is niet zo gek vind ik.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-05-2010 19:53

Zeg ik toch....Maak me niet uit


Enne die gene de er normaal zat,weet dat we er zitten. Hmzzz al een jaar ofzo,

Gelukkig niet de enigste plek op vk, en niemand heeft een plek.behalve onder de grond! Ook dat niet eens.

Maare als die gene er weer wil gaan zitten,heeft hij van mij vrij toegang Ron,zo moeilijk ben ik niet.

Je kan wel proberen mij te kakken te zetten hier,mag je gerust doen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-05-2010 21:20

Dat hoef ik niet te doen dat doe je zelf wel....
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

10-05-2010 09:52

alsze het op zn manier bij me zouden flikken en hij gooit zn hengel uit op die waar ik lig te vissen,dan zou ik m mee t water in trekken en eerst eens even 10min op gaan zitten. 8)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-05-2010 17:49

Als er op die plek niet gevist word,najah dat word het wel want ik zit er op te vissen,maar stel he

Al heel lang zitten de vissers die er normaal gesproken zitten,niet op de stek. Dan een jaar de stek vrij houden? geloof het niet,kijk wil die gene er weer gaan vissen,mij best maar die gene die er tijd terug op zat kan door omstandigheden niet vissen,en die persoon weet dat we er zitten. Nee moet ik dan die plek links laten liggen,dan claimt die gene een plek terwijl hij er niet op gaat zitten al een jaar lang??,en de andere personen die er ook jaren gevist hebben,heb ik er ook al een tijd niet gezien. Hele lange tijd eerlijk gezegt.

Ik was zelfs zo vriendelijk om eerst contact op te nemen met Mr Hollaar over het hoe en wat,waar hij precies zat etc etc,mij werd gezegt dat ik er 50 tot 100 meter vandaan mocht gaan vissen,maar dat heb ik niet gedaan. Ik zal niet zomaar op een plek gaan zitten zonder eerst te vragen en te overleggen,en bij deze plek waar het nu over gaat,is dat ook gewoon op een normale manier gebeurd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-05-2010 18:00

Nogmaals het is het meest beviste stuk dus krijg je dat soort dingen.

Zeker aangezien er verder weinig makkelijk bereikbare en legale plekken zijn.

Dat overleg is alleen maar een goede zaak als je de connecties hebt.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-05-2010 23:41

Weet ik wel, alleen vond het een beetje minder dat je (Wat ik dacht te lezen) me als een ''pezer'' omschreef.

Maargoed,no hard feelings VK is groot,maar weinig toegestaande plekken wat je zegt,en daarom maakt het me niet uit dat er op de plek van waar ik nu vis plots andere zitten,risico is er nu eenmaal,en verder dan op die plek kom ik niet. Omdat ik weet dat de andere plekken al door andere bevist worden. En dat wil ik graag zo houden,met zo min mogelijk gezeik.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-05-2010 10:29

Tja ik maak me er niet zo druk om stekken pezers.
Al is het om mezelf te beschermen dat waneer het uit de hand loopt dat ik dadelijk kan gaan zitten in de bijlmer bajes of dat mij iets is aan gedaan.
Is het mij ook niet waard.
Natuurlijk baal ik er dan wel van maar ga gewoon ergens anders zitten.
Ook kan ik me niet voorstellen dat er iemand over je lijn heen gaat gooien waneer jij er al zat.
En op kleine plasje,s zal je het erbij moeten nemen, dat het wel eens zo kan zijn dat er nog 20 anderen het mooi weer vonden om ook te gaan vissen.
Groeten