Stekkenpezers....


matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

27-04-2010 16:05

Ok, flauwe grap na jouw flauwe "meneer-grap" ;-)

Beste Michel,

Ik snap jouw punt wel hoor. Snap jij de mijne (en ik meen RC's punt) ook? Tuurlijk kun je geen plekje claimen door er x aantal keer te voeren. Als er dus iemand (net zoals jij) op een stek neerploft en er is daar toevallig gevoerd, geen probleem.

Ga jij echter bewust op die stek zitten omdat je weet dat iemand hem al 3x die week heeft aangevoerd is dat wel kwalijk te noemen, mijn optiek..

Of in jouw voorbeeld(maar dan realistisch ;-) );

Iemand parkeert elk weekend zijn auto voor 12u op één plek. Kan makkelijk want de rest van de parkeerplaats is helemaal vrij.

Vervolgens is deze man 3x 2u per week bezig met het onderhouden van dit plekje(schoonvegen/vuil opruimen/verzin het zelf maar). Buiten het feit dat hij thuis al een paar uur aan voorbereiding heeft gedaan.

Jij zit heel de week te loeren op dat plekje, terwijl de rest v/d parkeerplaats vrij is. Zodra de man weg is ga jij lekker op het schone plekkie staan = pezer
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
K. van den Herik

27-04-2010 16:39

Michel bedoelt dat er na jou nooit meer iemand mag zitten vissen omdat je er zit, soms
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

27-04-2010 17:58

Stekkenpezers zijn erg maar claimers zijn nog erger. Nou RC je zal wel een beste kerel zijn maar als ik per ongeluk op je stek neerplofte ging ik geen cm aan de kant, en als je je dan ook nog agressief opstelde, daar ben ik zo klaar mee :lol: Komop zeg ik voer hier en vis hier al wat langer dus jij mag hier niet gaan zitten, dat is voor mij een uitnodiging om het juist wel te doen, moet niet gekker worden zeg. Ik heb 4 jaar lag op een stek gevist hier in het Noorden, voerde elke avond en viste elke avond wat uurtjes. uit respect was de stek vaak vrij, soms ook niet, pech gehad dan ga ik ergens anders zitten, volgende keer beter! en dan ga ik zeker niet vervelend doen. Je moet elkaar ook wat gunnen!

Waar zit je altijd? wil nog ff een lange sessie plannen :lol:
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

27-04-2010 18:33

Pezen,claimen feit is dat er gewoon erg weinig echt goede stekken zijn.Plas van 75 hectare welgeteld 6 goede stekken zit er 6 man in het weekend kan je beter doorrijden.Een bepaald stuk van het randmeer met een oeverlengte van ong 2 km (op de overige 25 mag je niet komen!) 4 vissers en de vangsten zijn beduidend minder,rust en dat soort dingen.Nederland is erg waterrijk,maar er vissen wel twee miljoen mensen las ik ergens
zullen niet allemaal karpervisses zijn maar toch.Imo ontkom je er niet aan om te overleggen/verdelen/claimen waar de vaste vissers een beetje hun ding kunnen doen.Komen er nieuwe vissers ploffen op het water is het helaas pindakaas,maar vissers die bewust afromen van een ander zijn inspanning......... is ''not done'' zeg maar

De oplossing is simpel als iedereen instant even veel vangt als op een voerplek!
Mij lukt het niet helaas.
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-04-2010 20:25

ik ben ook gepeest hoorde ik een paar uur terug,terwijl ik in Frankrijk zat zater er andere plots als een haas op de plek een week lang die ik al maanden bevis,zal verdomme me eigen eens verdekt opstellen,en klaar zitten met een knuppel en jachtgeweer. Krijg ze wel :evil: :evil: :evil: :evil:



















:lol: :lol: :lol: :wink:
Tja dat kan gebeuren.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

28-04-2010 00:19

Ik snap niet waarom je me zo kei hard aanpakt meneer Hollaar. Best wel vreemd voor mij, voornamelijk omdat ik veel jaren veel respect voor je heb.
Misschien dat mijn woordenkeus je op de spit drijft..
Ik zal nu wel heel voorzichtig moeten zijn met wat ik neertik. Zou opzich het 'leuk meedoen' op het carpboard niet positief beinvloeden.

Ik hoef mijzelf niet te verantwoorden naar jou. Dat is wel wat je aan het uitlokken ben.

Kartelvorming zeg je. Mijn beeld daarvan is praten met aanwezige vissers, wat waar gevangen wordt en wie wat en hoeveel voerd.
Jij hebt het over een stek claimen. Wat valt er nou te claimen. Je moest eens weten hoe vaak ik naar huis ben gegaan omdat anderen tegen mijn voerstek aan rijden.
Contact leggen met de aanwezige vissers voorkomt dat vaak. Het is een ons kent ons wereldje. Als iedereen het weet en het wordt gegunt, is het toch prima.

Jij maakt er iets heel vervelends van meneer Hollaar.
Er zijn zo veel bedenkbare situaties waarin iemand je dwars kan zitten op je stek. Van iemand die later je beste vriend wordt, tot een echte stekkenpezer.

Daarom zeg ik. Waarom gelijk in de aanval en zo kort door de bocht? Je kent mij niet eens persoonlijk. Dan zijn dat behoorlijk gewaagde uitspraken. Beetje terughoudendheid zou je sieren.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-04-2010 06:58

Kan me hier goed in vinden Robert.

Hier konden we tot voor kort ook onderling redelijke afspraken maken. Vreemde vissers vormen terecht geen probleem je kunt nu eenmaal niets van hun eisen.

Peter
K. van den Herik

28-04-2010 07:12

als jij de stek van een ander bevist zonder te vertellen zijn dat geen afspraken. Als jij dan een keertje vist en een ander zit daar en je voert dan over hem heen zijn dat ook geen afspraken. Als een ander vraagt waar je wilt vissen en dan zegt dat hij een paar 100 meter verderop vist en voert en jij gaat dan daar zitten zijn dat ook geen afspraken. Als dat al jaren en bij verschillende mensen gebeurt, zijn dat ook geen afspraken, maar lijkt het op zielige jalouzie. Kom zeker omdat zij zich het snot voor de neus vangen, zoveel dat dat niet mee mag tellen, anders kloppen de gegevens niet. Als iemand na 3 keer om gegaan te zijn weer met zo 1 wordt geconfronteerd, mag je niet uit de stekker, maar gebeurt soms wel en inderdaad van vreemden kan je niets verwachten, met locals KON je wat afspreken.
Pieter Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 04-01-2010 14:21

28-04-2010 07:47

Ja ja de thermometer komt een paar dagen over de 18 graden en alle beren komen uit hun winterslaap dus het word weer drukker langs de waterkant,dan word er al gauw over stekkenpezers gepraat.

Claimen kan je niet goede afspraken maken wel,wil je dit niet dan heb jij een probleem.

Een paar jaar geleden stond er een naast mij te janken tranen in zijn ogen want ik zat op zijn voerplek op een water waar ik al jaren viste en waarvan ik wist dat je er eigenlijk helemaal niet kon voeren want het vissen ging daar 7 dagen per week en 24 uur per dag door,ik ben niet weggegaan,ik geloof dat ie nu de modem uit is ja dat krijg je he als je je eigen al te druk maakt met vissen.


Is slecht voor een mens.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-04-2010 07:58

Klaas,

Wie is jij,
K. van den Herik

28-04-2010 08:19

iemand die een heel ander gevoel van de werkelijkheid heeft dan dat de wereklijkheid is. Dit komt omdat hij alles wat niet in zijn straatje komt maar vergeet, omheen praat, bagataliseerd, niet intressant vind.

Zal best een dure naam voor zijn. Ik kan hem in de spiegel heel soms zien, jij altijd.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-04-2010 08:27

Robert,

Heeft niets met hard aanpakken van wie dan ook te maken, alleen met een veranderde houding t.a.v. de claimers mijnerzijds. Vissen is vrij in de natuur aan het water zijn toch ?

Precies daarom maak ik sinds 3 jaar geen afspraken meer.

Ik ga instant vissen op een plek die vrij is. De zeldzame keren dat ik nog voorvoer is het eigenlijk achtervoeren. Aan het eind van een sessie kiep ik de rest van mijn voer erin en hoop ik 2 of 3 dagen later dat er niemand zit.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-04-2010 08:42

Spelen op de man wordt in het voetbal bestraft met een gele of rode kaart. Hier op KWO kan ga je maar lekker door met je frustaties uiten richting personen zonder iets te raken. Dat zal de rede zijn dat je hier geen rode kaart krijgt.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

28-04-2010 09:33

Michel,

Als jij op die manier wilt vissen, is dat toch prima. Ieder zijn ding. Ik doe het op mijn manier, en dat hoeft niet afgekraakt te worden zonder even door te vragen.
Als iemand op een water geen afspraken kan maken met de aanwezige vissers, ligt het dan aan alle vissers of moet diegene bij zichzelf te raden gaan.
Dan heb je de situaties waarin je een eikel tegenkomt, daar refereer ik naar als ik zeg dat agresief opstellen helpt. Maar dat zijn bij lange na niet de gros van de vissers!

Ik vind je eerdere post's best onprettig.
Als je mij zo benaderd aan het water, zou ik je niet willen uitnodigen voor een bakkie en een leuk gesprek. Laat staan informatie uitwisselen en/of afspraken maken.

Persoonlijk blijf ik lekker zwerven. Ondertussen genoeg waterkennis opgedaan dat mijn waterkeus gebaseerd is op de te vangen vis natuurlijk, maar ook hoe ik wil vissen.
Als ik gezellig wil doen zoek ik dat op. Wil ik dat niet, ga ik de einzelganger uithangen op de rivieren.
Wat ik niet ga doen is consessies maken in mijn aanpak en me daar over opwinden.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-04-2010 11:23

RC wat versta jij onder eikels? iemand die daar gewoon gaat zitten en zijn geluk ook wel beproeven? Waarna jij je agressief of je andere maffia collega vissers ;) opsteld? ik hoor wel vaker van die verhalen, iemand zit daar nietsvermoedend en wordt weggejaagd door vissers die denken dat die stek van hun is. Hoop niet dat dat het geval bij jullie is.

Kijk als je op een algemeen water zit die makkelijk toegankelijk is kun je zulke dingen verwachten.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-04-2010 11:54

Robert,

Ik wil geen afspraken meer maken. Niemand is onbetrouwbaarder dan een karpervisser als het om een karper vangen gaat.

Ik heb al ruim 3 jaar geen stress meer of mijn voerplek bezet is of niet, geen stress meer of mijn voerplek misschien toch niet even stiekum is afgeroomd op zondag of dinsdagnacht omdat er altijd op maandag, woensdag en vrijdag gevoerd werd om dan de zaterdag te gaan vissen.

Als de beoogde stek bezet is rijdt ik lachend naar de volgende. Heerlijk hoor.

Ik vis 99 % van mijn sessies alleen en inderdaad meestal aan de rivieren en dat hoop ik ook zo te houden.

Koffie/thee/bier of limonade mag men bij mij thuis of met me in de kroeg komen drinken. OK dan op een (regio-)meeting is ook goed. :wink:


Dat jij mijn ongezouten mening over claimers als onprettig ervaart zegt wellicht toch wel iets over het feit dat je zelf ook je twijfels over het claimen hebt.


nog immer vriendelijk groetend


:lol:
K. van den Herik

28-04-2010 12:21

Sorry Peter,

Maar als ik achtebakse onzin lees, begint het te kriebelen. En jij weet dat ik gelijk heb. Had dan niet gereageerd.

Enne Michel: tellen kanalen ook?


Als ik heel eerlijk ben snap ik de "voerders" wel. Iedereen die zaait wil ook zelf oogsten. Dit is niet meer mogelijk. helaas? Denk het niet. Dacht dat LdB nog een aardigheidje schreef over vaste stekken vissen. Moet je nu ergens neer vallen omdat de stek in september normaal begint te lopen.


MVG

klaas
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

28-04-2010 12:22

Je slaat weer de plank helemaal mis meneer Hollaar. Ik heb nergens twijfels over. Doe gewoon mijn ding en probeer er met anderen uit te komen.

Veel plezier aan de waterkant meneer Hollaar.

Dries,

Je moet het echt niet zo zien dat ik samenspan met vissers. We laten allemaal toch niet het achterste van onze tong zien aan het water. Daar kan je harstikke leuk mee spelen als je elkaar een beetje kent. Zo ontstaan vriendschappen naar mijn idee. Ondertussen heb ik overal wel kennissen waar ik graag contact mee hou. Puur eigen interesse en nieuwschierigheid hoe het iemand afgaat.

Dat is toch niks naars of ben ik nou gek.

Daarbij als ik het over eikels heb.
Ik versta daaronder... Jongens die keer op keer tegen je stek aanrijden, ondanks pogingen tot elkaar te komen. Vervolgens bollen over je stek strooien en op je stek gaan lopen schijten. Dat versta ik onder eikels.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-04-2010 13:14

Blijf wel lachen met je. :lol: :lol: Nooit met je gevist jij enkel afgaan op verhalen waarvan je niet weet of ze kleurt zijn. Kan je wel vertellen dat ik tijdens een lezing in Denhaag aangesproken ben door iemand die ook gevist heeft op dat betreffende kanaal. Zijn vraag was of de bedreigingen door Jopie en consorten nog steeds plaats vonden je holmaatje was er ook bij. Maar ga rustig door met je haren overeind zetten en met cabaretvoorstellingen op KWO. Neem je al langere tijd niet meer serieus. :lol: :lol:
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-04-2010 15:58

Geen stres meer Michel?

Ik zag je anders toch snel onder je plutje duiken toen ik aan kwam varen op "mijn "aangevoerde stek.
Dat jij zomaar overal neer ploft weten we allemaal in Hellevoetsluis.
Volgens mij ben je hier wat voor jezelf aan het rechtlullen op het board.

Ik vind het voor mezelf en voor mede vissers wel belangrijk om wat onderzoek te doen voor ik ergens mijn voer te water laat. Wij hebben toevallig heel veel water in de buurt maar ook veel vissers dus ja.
Bij mij komt het vissen niet op als kakken en ga dus al ruim van te voor kijken of er anderen zitten te vissen.
In dat geval is het voor mij niet eens interessant om dan precies daar te gaan zitten.
Dat sommige mensen hier blijkbaar gewoon schijt aan hebben is duidelijk maar wel dom.
Soms gebeurt het bij toeval en daar valt dan met mij over te praten. Maar niet als je elke week ergens zit en je kent elkaar en het gebeurt bewust. Kijk de meeste kennen elkaar gewoon hier in de buurt dus dan heb je respect.
K. van den Herik

28-04-2010 16:05

Jopie ken ik niet.

Je vindt dus dat ik een homo ben? Fijn, maar nu ga je weer je eigen gevoelens op een ander projecteren. Niet iedereen is zoals jij en wat iedereen ook vindt: normaal is het niet.

Ik zal JP zeggen dat je hem ook een homo vindt.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-04-2010 16:13

als een stek vrij is en ik wil er vissen ,dan ga ik er vissen!

andere kant van het verhaal..

als ik een voerstek heb opgebouwd en ik kom aan en er zit iemand ,dan heb ik pech.

thats life..

maar als ik ga voeren is dat meestal op de rivier en maak ik gelijk 2 voerstekken....

ook voor als het niet loopt..

maar ook als er iemand op de ene zit wijk ik uit naar de andere..

praten met karpervissers doe ik praktisch niet, want over het algemeen zijn het bijna allemaal egocentrische eikels waarbij geheimzinnigheid de rode draad binnen elk gesprek is..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

28-04-2010 16:31

K. van den Herik schreef:Michel bedoelt dat er na jou nooit meer iemand mag zitten vissen omdat je er zit, soms


Ik begrijp wat je bedoeld, op die manier had ik er niet over nagedacht. Misschien ook omdat ik niet zozeer op afgesloten wateren of bekende opvallende stekken vis. Nu vind ik er ook een verschil in zitten of iemand er gaat vissen omdat ze mijn tentje hebben zien staan of omdat ze weten dat ik er 3 dagen in de week voer sta te dumpen.

Maar goed genoeg geluld over dit onderwerp, gaat niemand aan uitkomen geloof ik.
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

28-04-2010 18:36

Jawel hoor,als je een beetje te pruimen bent ontstaan er weinig conflict situaties zelfs op wateren waar het drukker is.Het kan weldegelijk super toch?
Niks mooier dan een goed aangevoerde met rust gelaten stek.
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

28-04-2010 22:32

R-E-S-P-E-C-T
Als je er maar vertrouwen in hebt.