Stekkenpezers....


Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

21-04-2010 21:37

Sja ik had laatst ook een situatie ... ben dit voorjaar beginnen met voeren op een kanaal waar zelden tot nooit iemand vist, in ieder geval niet op het stuk waar ik ben gaan voeren, na een 3tal weken voeren was de planning om die week te gaan vissen ... enkele dagen voor de sessie rijd ik lang het kanaal en watttt :o 2 tenten en 4 hengels recht gericht op de plek waar ik al weken aan het voeren ben .. gvd gvd gvd ... ik kan bijna niet geloven dat ze me niet hebben zien voeren en daar toevallig zijn gaan zitten. Ik ben maar niet gaan vragen of ze al wat hadden, ik ben het voeren gestopt en ga het nog maar ff afwachten of er vaker gevist word en of ik er wel ga vissen helaas :(
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-04-2010 22:28

grumpf ook bij mij zat er nu iemand op de stek die ik 2 dagen had voorgevoerd. Hij reed notabene voor mij, ik dacht al hee waar gaat die heen...?
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

22-04-2010 10:04

Tja inderdaad, accepteren denk ik... Het zou netjes zijn geweest als die mannen eerst even jou kan opgekomen waren om te vragen waar je lijnen lagen. De ongeschreven regel dat stekkenpezen not done is wordt niet door iedereen opgevolgd, je zal er altijd wel een paar van die stakkers tussen blijven houden.

Wij parkeren onze auto thuis meestal op de openbare parkeerplaats tegen onze voortuin, als de buren daar ook steeds hun bestelbusje neerzetten (wat ze dus ook doen) valt daar weinig van te zeggen. Erg netjes is het niet, aangezien zij ook een plek voor hun huis hebben, maar je kan het ze ook niet verbieden...
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-04-2010 13:36

Hoe krijg je eigenlijk een stekken pezer?
Meschien als jij op een vreemd water 2 weken voert kan het zijn dat die man op ze al jaren lange eigen stek zit en niet toevallig op jouw gevoerde stek.
Ik vermijd gewoon overdag te voeren en te vissen,beste gewoon als het leefpatroon het toelaat,werk,vrouw,p,c verslaving,enz.
Ga gewoon niet claimen, dan erger je ook niet meestal eigen schuldt.
Stekkenpezers wahahahah zeur zeur.
m.f.g der ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-04-2010 13:52

check de zoekfunctie, en kijk naar de topic " wat is erger stekkenpezers of stekkenclaimers"

ik ben van mening dat je op sommige wateren beter niet kan voeren en dan maar wat langer gaat zitten, of als de grootte van het water het toelaat 1 "mooie" stek aanvoeren en 1 "niet zo aantrekkelijke" stek aanvoeren. dan kan je altijd nog uitwijken.

ik zelf vis graag op een rivier en bij mij in de buurt heb je een paar mooie stekken. toch voer ik meestal een niet zo aantrekkelijke stek aan (vlak aan de weg, weinig ruimte, minder hotspots e.d.) dit omdat ik weet dat die stek vrijwel altijd vrij is en ik lekker mn ding kan doen...

soms vis ik ook wel op de mooie stekken (want dan zit je net ff wat lekkerder) maar daar voer ik nooit voor. omdat er toch al met regelmaat verschillende vissers zitten en dus ook regelmatig wat voer ligt en dat is geen stekkenpezen in mijn ogen , want al die andere vissers weten ook dat er vaker op die stekken gevist wordt door verschillende mensen en op een gegeven moment ken je elkaar ook allemaal en zo help je elkaar eigenlijk ook een beetje. en voor zo een stek is het gewoon , wie het eerst komt, het eerst maalt.

dus voor druk bezochte plekken/stekken raad ik zowiezo aan niet voor te voeren , dan maar voeren als je gaat zitten en een wat langere sessie doen..

:D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

22-04-2010 15:45

Ik doe hetzelfde als Michel, pak de stekken aan die minder aantrekkelijk zijn. Is misschien voor jezelf wel wat lastiger maar je hebt hem in ieder geval voor jezelf. Niks vervelenders dan dat er vissers op jouw voorgevoerde stek zitten.

Als je al op en stek ligt en ze komen vlak naast je liggen lijkt het me normaal dat je de persoon in kwestie ven aanspreekt. Je laat je niet wegjagen uiteraard.

Mvg,
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

22-04-2010 18:05

Id je wordt er gek van.In houten heb ik er last van pff ze denken dat het water van hun eigen is.Nu vis ik op vianen daar is het supper druk stekken claimen kan daar niet en we doen niet moeilijk het water is van iedereen en wie het eerst komt wie het eerst maalt. Bakkie koffie erbij en lachen maar
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

22-04-2010 19:24

niets aan te doen, wil je de bewuste stek bevissen, zorg dat je eerder dan de ander bent, een stek kun je niet claimen in mijn ogen, zelfs al voer je daar het hele jaar door. Wil je zekerheid, hou je stek stil als dat kan en zorg dat niemand je ziet voeren
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

22-04-2010 20:42

Meestal snij je jezelf in de vingers door per sé op onaantrekkelijke stekken te gaan vissen.
De dikke komen ieder jaar weer van dezelfde stekken, als die goed aangepakt wordt, en niet te veel verstoring door maakt...
Je kan je afvragen, zijn ze zo dom. Maar nee, het zijn gewoontedieren. Dat is wel 1 ding wat in de karpervisserij constant blijft. Iets heel moois in een wereld vol onzekerheden.

Het is jammer dat het zo moet, maar toch moet je jezelf soms agresief opstellen om eikels te weren.
Als je zo veel vist als ik, is het gewoon een kwestie van tijd tot je weer een waaghals tegenkomt. Je kan hem overbluffen of vrienden maken. Als die zwak ziet, zet die meestal zijn zin door.

Vrienden maken heeft uiteraard mijn voorkeur.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

23-04-2010 20:30

wil jij mijn vriendje zijn RC????
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
bryan goossens
Berichten: 53
Lid geworden op: 21-01-2010 17:09

23-04-2010 21:44

ik heb het ook al een aantal keer meegemaakt... smiddags ging ik kijken naar men vaste stek en zag een karper of 5 liggen van elks rond de 20 pond :o. mijn vismaat was direct naar huis gereden en snel een hoop mais kooken. in de namiddag zat er een karpervisser een 200tal meter van ons plek en we moesten deze man passeren om te gaan voeieren, we hadden deze man gezegt dat we de volgende dag gingen nachtvissen en ook op welke plek we gingen zitten. je raad het al, de volgende dag komen we aan onze plek aan en de andere karpervisser zat juist op de plek waar we gevoeierd hadden :evil:. gelukkig was hij juist aan het uitpakken en hadden wij sneller onze stokken erin als hij. hij kon nog over een stuk van 5 op 10m vissen met 2stokken :lol: na een half uur had hij door dat het niets ging uithalen en is maar opgekrast. nu een jaar voort vist de beste man nog altijd op mijn voeier :-?
tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

26-04-2010 19:52

Zo ken ik er nog wel een.

Wij vissen op een stuk kanaal dat moeilijker bevisbaar is. In 2 jaar tijd hebben we hier nog niemand zien vissen terwijl we toch zeker 3 of 4 x per week hier komen. Het is zo'n moeilijk bevisbaar stuk omdat de wanden Steil aflopen over bosjes staan en dan vooral bosjes met grote doornen.

Nou hebben wij daar een plek aan de oever gemaakt. Met wat hout en een trapje en opeens komt er een jogger langs. Deze zegt letterlijk: "Zo nu weet ik waar ik moet vissen" en rent vrolijk door. Wij natuurlijk wat gelachen we denken die maakt een grapje (ondertussen voerden we deze stek al met enige regelmaat een paar maanden).

De volgende avond zouden we gaan vissen en wat denk je.... Dezelfde jogger zit daar met zijn hengeltjes. Nou normaal zijn we toch zo van het is een openbaar water en iedereen kan er zitten maar nu kwam toch echt de stoom uit de oren. Uiteindelijk hebben we het hout onder hem vandaan getrokken de trap gepakt en zijn we doorgereden en dan is hij nog goed weggekomen lijkt me zo.
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-04-2010 20:14

Vriendelijke communicatie wil nog weleens helpen. Naar de vissers toelopen, vragen waar ze liggen en meestal kom je er dan wel uit en aangezien iedereen met dit 'probleem' zit is men toch wel vaak begripvol. Met irritatie bereik je meestal het tegenovergestelde. Waar ik meer problemen mee heb is m'n vriend, hahahaha. Altijd discussie wie waar de lijnen mag laten zakken :lol:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

26-04-2010 21:14

dobbelsteentje mee..!! hoogste cijfer bepaald :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-04-2010 21:17

Geniaal. Muntje voldoet ook wel denk ik.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

27-04-2010 09:49

PETER DE JONGE schreef:wil jij mijn vriendje zijn RC????


Zolang je niet op mijn stek zit, ben je mijn beste vriend Peter... :lol:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-04-2010 10:52

MIJN stek. :-?

Bah, een claimer.

Ik wil met claimers helemaal geen vrienden zijn. Dat zijn van die gasten die op een plekje welgeteld twaalf ( bijvoorbeeld ) uren per week vissen en de andere 156 uur mag niemand anders op HUN plekje zitten. Want anders.....

Walgelijke figuren. :oops:

:lol:
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

27-04-2010 13:34

Beetje kort door de bocht Hollaar.
Als ik lange tijd een stek onderhoud en het lopend krijg. Mag ik dan asjeblieft de benaming mijn stek gebruiken.
Als jij lange tijd ergens vist, noem ik dat ook jou stek. Puur woordenkeus. Zegt niks over mentaliteit! Moet je er ook niet van maken.

Ik kan het prima vinden met de meeste gasten aan het water. Maak goede afspraken, en probeer niemand in de weg te zitten. Maar dan verwacht ik wel hetzelfde als ik mijn slag wil slaan. Dat noem ik sportief gedrag. Niks walgelijks aan.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-04-2010 13:41

40 meter is nogal een afstand vindt ik. Kan er dan al helemaal niks over zeggen,tja gaat ie puur op je plek liggen waar je zelf ligt,gewoon ff afspraken maken van hoe en wat,maar op 40 meter afstand tja als er dan ook nog is iemand 40 meter rechts of links van je komt zitten,so be it! Zomaar 80 meter claimen terwijl je recht op je stek vist bijvoorbeeld is een beetje te.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-04-2010 13:48

Robert,

( mijn voornaam is Michel of meneer :wink: )

Blijft het punt dat jij persoonlijk gedurende 156 uur geen gebruik maakt van dat stukkie water en het gebruik gedurende 156 uur ook niet aan een ander gunt. Sterker nog je doet aan kartelvorming met de andere vissers op dat water. Jullie verdelen de buit onderling zonder inmenging van derden.

Walgelijk dus.

:lol:
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

27-04-2010 14:25

Meneer Hollaars,

Of je begrijpt Robert niet of je wilt hem niet begrijpen. Als ik refereer naar "mijn stek" bedoel ik de stek waar ik op vis. Die negatieve naklank geef jij er dus aan.

Het is een wereld van verschil als je moedwillig op iemand anders zijn stek gaat vissen omdat je weet dat daar gevoert word of je bij toeval op hetzelfde stuk zit(= no hard feelings)

Als je om de 2 dagen voert en vervolgens 12u per week vist vind ik dat een aardige bezigheid. Als je niet voert en die 12u dat je vist op iemand anders zijn voer moet zitten ben je een pezer.
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-04-2010 14:30

Volgens mij ken ik iemand die ook geen probleem had dat ik in zijn buurt wou gaan zitten,omdat ik het vroeg
maar toch niet gedaan heb. 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-04-2010 15:34

Matthias, ( ik hou het graag wel correct :P )

Je mist de essentie van mijn posting, met name dat aller- allerlaatste stukje :lol:

Ik vind het gewoon asociaal dat je op basis van 2 keer een beetje voeren en een halve dag vissen per week de rest van heel die week op die stek een moreel beslag legt. ( Ik heb deze week 1 x 6 uur en 2 x 1 uur parkeer geld betaald dus die parkeerplaats is nu van mij ! :-? )

Als ik ergens aan een water aankom en de stek die ik op dat moment wil bevissen is vrij plof ik daar neer. Wie daar toevallig voert heeft bewust een risico genomen dat een andere ( onbekende ? ) op dat plekkie neerstrijkt.

Ik voer tijdens het 3 x per week vissen. Mag ik dan ook claimen ? Of ben ik dan van iemand anders een pezer aan het maken ? :o

m.vr.gr.
K. van den Herik

27-04-2010 15:53

zelfs een graf is maar voor 30 jaar
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-04-2010 15:55

hoi he
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(