Watertemperatuur


Plaats reactie
Gunther Crtn
Berichten: 49
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: België

23-03-2003 14:10

Vraagske :

Hoe zit da nu eigenlijk met de watertemperatuur? Vanaf 10°C begint de vis te azen zegt men.

Maar op de stek die ik nu ga bevissen heeft er iemand heel de winter door gevist van in oktober tot nu. En hij geeft heel den tijd goe vis gevangen.Die persoon ging om de 2 dagen voeren bijna de volledige peroide door. Nu neem ik zijn stek over. Kzijn al een 2 tal weken aant voeren en na 2 tal lange en 2 korte sessie's nog geen enkele aanbeet.

Gisteren was heeft diezelfde persoon een laatste ochtendsessie gedaan waaronder hij 2 brasems heeft gevangen en een karper heeft verspeeld in de takken.
Terwijl ik alweer een blank heb.

IK vis met een boillie waar ik 100% vertrouwen in heb en die zich vorig jaar meer dan ooit bewezen heeft.

Maar toch voorlopig zonder resultaat.

Kmoe wel toegeven dat het vorig jaar maar beginnen lopen is na de sluitingstijd en dan ook blijven lopen is.....

Wat zouden jullie nu doen? Blijven doorvoeren? ( andere persoon stopt met voeren) dus volgens mij zou ik het best blijven voeren om de vis te behouden op de stek. Of heb ik dit helemaal verkeerd op?

Of zou dit te wijten zijn aan de nog niet echt stabiele watertemperatuur? Waardoor mijn aas waarschijnlijk nog niet 100% tot zijn recht komt.

Graag jullie mening hierover.....

Gunther
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

23-03-2003 15:28

over de aantrekkenlijk heid van de bolie lig eraan op welke basis je de bolie hebt gemaakt(olie/alcohol). Misschien voer je te veel. probeer is wat minder te voeren. de vis neemt weing tot geen voer tot zich en een een klein beetje voer kan de vis al weer verzadigen. En als ze verzadigd zijn hebben ze geen trek meer, dus ook geen aanbeten.

Misschien heeft hij heel speciaal aas dat nog niet bekend is bij de vissen en dat hij daarom goed vangt. Zijn genoeg alternatieve aassoorten

succes ermee
mzzl patje
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

23-03-2003 15:36

Gunther,

Probeer met een zo identiek mogelijke boilie
te vissen, als waar hij mee voerde/visde.
Waarom...? Nou omdat hij door steeds te voer-
en de karpers heeft laten wennen aan z,n boi-
lies, en ze zo vertrouwt heeft gemaakt met
z,n boilies.

groetjes Benny
Gunther Crtn
Berichten: 49
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: België

23-03-2003 15:49

Ik vis met een boillie op basis van olie.

Met dezelfde boille vissen zal moeilijk gaan want ik weet niet met welke gij viste.
Maar dat er vis op de stek zit is een feit normaal zou de vis mijn boillie moeten overnemen toch?

Welke hoeveelheid is nu aangeraden om te voeren met een boillie op basis van olie?
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

23-03-2003 16:01

Gunther,

Verminder het percentage olie, of laat het
weg omdat olie erg verzadigend werkt!
Zelf zou ik voor een zoete/fruitige crap
boilie (koolyhdraten) kiezen, met weinig
olie, zoet vanwege de hoge instante werking,
en crap vanwege dat je ze niet zo gauw verza-
digd.
De hoeveelheid voer is per water verschillend, maar denk aan 300 a 500gr per
voerbeurt. Tijdens het vissen zou ik ik een
klein handje om je rig voeren, ook al is dit
per water verschillend, ik weet namelijk niet
welk water je bevist, en ik ken dan ook niet
de situatie ter plekke!

groetjes Benny
Plaats reactie