Blanken op de rotte...


Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

12-04-2010 01:15

Suc6 op dit schubbenkleed is afhankelijk van je eigen inzet.

Jezelf vastpinnen op 1 vaste stek is vragen om problemen. Zoeizo wordt de enige vaste en veelal lopende stek nog vaker genomen dan de gemiddelde vrouw op de Geleenstraat :lol:

Nee, mijn ervaring is dat het water maar op een een aantal stekken altijd vis opleveren doet, maar dan moet je wel op de koop toe nemen dat er veel jong spul tussen zit. Voor voeren levert zeker een betere kans op om een vis te vangen, of soms zelf meerdere.

Het zijn nomaden en ze zwemmen zoals gezegd idd grote stukken af. Vergeet niet dat er vis gevangen is bij de paintball en vervolgens ook bij Moerkapelle.....reken maar uit wat voor een stukje dit zwemmen is. Ik heb dit echt duidelijk kunnen zien aan de wijze waarop je steevast aanbeten krijgt op bepaald delen van het water. Eerst de rechterstok dan de linkerstok, de rechterstok van je maat en dan de linkerstok van je maat. En dan in bijna alle gevallen als ze langstrekken (uitzonderingen van solitaire ''grotere'' vissen.) Ik zie dit terug in meerdaagse sessies. Als je de zwemroutes leert kennen, waar ze in welk jaargetijde zwemmen ben je al voor 50 procent binnen.

Het hangt soms ook echt af van de wind, de luchtdruk en je inzet. Vis je af en toe een paar uurtjes op de rotte dan ga je nooit zoveel vangen als wanneer je het water echt wilt leren kennen. Dan weet je namelijk waar je de vissen 's-nachts kunt vangen en waar ze veelal in de ochtend gaan zwemmen en scharrelen. Natuurlijk heb ik ook bij aankomst zonder voor te voeren soms al 3 vissen voor de nacht ingaat, maar dat heeft meer met de opgeslagen info en ervaring op het water te maken. Wellicht heeft het ook wel met jouw aas te maken. Ik heb ondervonden dat de Rotte vissen best wel pietluttig kunnen zijn wat betreft vangen of echt vangen!.

En blanken gebeurde mij eigenlijk 4 seizoenen lang nooit, totdat een paar collega vissers uit diezelfde stad als waar de Geleenstraat ligt mijn stek op zijn ''Haags'' ff over namen en er een hoer van maakte. Deze goedlopende stek had ik een alleenrecht op want niemand wilde juist daar vissen. Ik viste met minimale bepakking en een klein bootje slechts een uurtje of 4 a 5 en kon meestal tot 5 vissen landen. Nu, Kapotgevist! Verziekt en nu rijp voor vele controle beurten door wanpraktijken met auto's over fietspaden, rotzooi, schelden tegen fietsers, waterrecreanten, boten e.d. Stekkenpezers in optima forma. Het hoort erbij denk ik dan maar. Nu ben ik verhuist en pas mijn meer mobiele tactiek nog steeds graag toe. Kan niet anders zeggen dat dat je altijd meerdere lopende stekken moet hebben en dat je er niet op moet blijven vangen!.

Maak je vooral niet druk om een blankje of 2/3. Het water is lang koud geweest en de vissen op de rotte starten vaak pas op bij een hogere watertemperatuur. Weet dan ook waar je ze moet vinden. In mijn ervaring moet wil ik nog wel verklappen dat het een echt nachtwater is en dat ik over het algemeen enkel vangsten wist te realiseren (m.u.v voor en na de paai) op de dag als ik hit 'n run sessies had voorzien van 3 daagse voerbeurtjes. Zomaar aankomen en vangen kan enkel productief zijn als je weet waar je moet vissen. Zoeizo vang je de ene week de sterren van de hemel op een bepaalde stek en de week daarna kun je met 1 visje naar huis. Het gemiddelde gewicht op de rotte is erg laag en het bestand bestaat voornamelijk uit geschubde vriendjes. Pas daar je aas maar eens op aan......en de vissen komen vanzelf.

Maar dat moet je verder zelf maar uitzoeken... :wink: :wink:

Suc6
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

12-04-2010 16:53

Hoppa Jordy! :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

12-04-2010 19:55

Kijk daar kan ik wat mee......... meningen en ervaringen van andere kan ik zelf weer over nadenken.

bedankt allemaal ,

erik
roger mulder
Berichten: 23
Lid geworden op: 30-09-2006 20:04

12-04-2010 22:02

Ik zal er eerst nog zn 8 kilo voer in gooien weet je zeker dat je de eerste 2 maand niks vangt.

Het water is nog veel te koud ik zou zelf instant gaan en als je gaat voeren iets in de orde van groote van 200 gram pakken. en een week of ttwee en dan is proberen.
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

12-04-2010 23:06

dat ligt er nogal aan wat voor water het is, en hoe groot het gebied is wat bevoerd wordt, nog niet te hebben over het gewicht van het voer....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-04-2010 23:14

roger mulder schreef:Ik zal er eerst nog zn 8 kilo voer in gooien weet je zeker dat je de eerste 2 maand niks vangt.

Het water is nog veel te koud ik zou zelf instant gaan en als je gaat voeren iets in de orde van groote van 200 gram pakken. en een week of ttwee en dan is proberen.


wel eens gezien wat een scholen brasems er op de rotte zwemmen.200 gram slaat natuurlijk helemaal nergens op.het is geen truttig watertje hoor,als er een school brasems langs zwemt.is 5 kilo ook weg.maar goed wie ben ik om te bepalen hoe en wat 8)
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

13-04-2010 09:16

Rik, wat ik begrijp heb jij enige ervaring met de rotte..... mij lijkt het ook dat je met een handje voer weinig begint op de rotte, als ik alleen al naar het witvis bestand kijk en veel met partikels voer.
naar mijn inziens was ik nog voorzichtig begonnen..... 2kilo voer op 200m2 is volgens mij verre van veel, wat is jou mening hier over?

gr erik
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

13-04-2010 09:39

Probeer nou eerst eens op een interessante (trekpleister) plek wat te voeren om je op de honkvaste vis te richten. De langstrekkende vissen komende vanzelf wel een keer langs als bonus.

Veel voer heb je dan vaak niet nodig om te beginnen.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-04-2010 16:11

Niet verstandig om nu verspreid en veel te voeren.
Met weinig woorden lijkt me dit duidelijk.
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

15-04-2010 19:57

Hey Eric,

Volhouden en je niet blind staren op al dat voeren. Ik vis er sinds 2000 ,toen zag je haast nog niemand daar. Laatste 5 jaar zwaar bevist en bevoerd, dus ga eens op zoek met een lange vaste hengel met een peildobber en zoek wat kuilen of plateaus in de kant. Maak een bol waar niemand mee vist met hoge attractie of deeg, geen staandaardpresentatie en ik zou niet met particles vissen/voeren(te herkenbaar). Het water is nog erg koud en de vis ligt op bepaalde plekken, die je moet weten. Bij 13-14 graden ga je ze vangen. Zoek een rustige stek en vis onder je top en zeg tegen je vrienden dat ze vooral niet moeten komen. Voorjaarsstekken op de zon en stil je stek benaderen. Rust dus, en niet de geijkte paden bewandelen. Vis overdag, snachts gaat haast niet vanwege de controles, behave de 3 maanden dan, maar dan zit t heel vol. Ik heb een paar mooie stekken, maar daar ben ik zuinig op. Lenen zich slechts voor 1 persoon. Suc 6
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

16-04-2010 08:49

vandaag ga ik een paar uurtjes vissen, ik ben de afgelopen week op diverse plekken wezen peilen en diverse mooie stekken gevonden.
Heb 2 stekken waarvan ik denk dat ze gunstig gelegen ten opzichte van de zon en wind.
ik ben er nu achter dat je op de rotte door de kronkelige vorm noord,oost,zuid en west stekken kunt bevissen, dat zal toch ook veel verschil kunnen gaan maken?! nu de 2 stekken licht gevoerd met wat mais en een zelfgemaakte bol (dumbels).
vanavond laat ik weten hoe het was!!

erik
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

17-04-2010 10:16

Helaas..... de eerste stek helemaal niks, na 3 uurtjes naar de andere stek gegaan en daar 2 flinke brasems gevangen.
heb de 2 stekken zeer stil benaderd en gevist met zelfgemaakte boilies, een stick op de rig en een handje boilies er omheen, helaas geen karper te bekennen.denk toch dat de watertemperatuur er een hoop mee te maken heeft, of je moet inderdaad weten waar ze zich ophouden, daar probeer ik de komende tijd ook achter te komen.

Ga er straks weer op uit!!