Blanken op de rotte...


Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

10-04-2010 20:13

De Rotte...... ben 4 dagen wezen voeren, en heb er 2 dagen gevist maar helaas geen karper te bekennen wel 3 brasems gevangen met kikkererwten maar dat is toch ook weinig voor 2 dagen vissen!
heb de eerste 2 dagen zeer gespreid boilies(eigen recept) en partikels(hennep,mais,kikkererwten) gevoerd ongeveer 2 kilo per dag
daarna 2 dagen 2 wat compacte stekken gevoerd, halve kilo per stek en nog een kilo er omheen.

Zou het kunnen dat het water nog te koud is zodat de karpers nog niet actief zijn, het water is pas 8 graden en het stroomt behoorlijk.
kan het zijn dat het aan het weer heeft gelegen van de afgelopen 2 dagen, hele harde koude wind op het water.(of heb ik het gewoon helemaal verkeerd aangepakt?)
ik ga het voorlopig ergens anders proberen (weet nog niet waar) en kom later nog maar s terug op de rotte!

Heeft iemand een idee?
of iemand dezelfde ervaring?

erik.
Gebruikersavatar
Roy Hanrats
Berichten: 169
Lid geworden op: 29-09-2009 19:20
Locatie: Grashoek

10-04-2010 20:30

Ik weet niet wat voor water t is. Maar hier in de buurt word nog bijna nergens goed gevangen....En word nog veel geblankt...Tis nog koud hoor;).
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-04-2010 20:49

Je zegt het zelf al
8 graden
Koude harde wind
Stroming

Dat zijn factoren zeker de eerste 2 zijn momenteel nog storende factoren,kan je niet op de Rotte in een stille zeitak gaan voeren en poging wagen? Of achter de dammetjes die de Rotte genoeg heeft. Daar als het meezit zullen de karpers ook wel komen op een zonnige dag met weinig wind.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jeroen Schouten
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-02-2007 14:28
Locatie: Rotterdam

10-04-2010 22:55

Hallo
Ik vis zelf ook vaak op de rotte, maar omdat ik net pas terug ben in nederland i.v.m mijn werk heb ik er dit jaar nog niet op gevist.
Maandag ga ik een middagje proberen op de rotte meren. Ik heb mijn voerplek aangelegd met een mix van hennep, mais en tijgernoten en wil er met tijgernoten op vissen. Ja...dat koude water en die noorderwind knaagt ook aan mijn zelfvertrouwen op de rotte, maar de rotte zit altijd vol verassingen.
Ik weet niet precies waar je vist op de rotte, maar ik heb altijd het meeste succes in de wat diepere stukken, precies waar van de zomer de meeste boten varen. En misschien voer je te veel met deze lage water temperatuur. Ik heb altijd de ervaring dat wanneer je brasem vangt de karper ook aast.
Verder heb ik niet veel tipes voor je. Ik zal wel posten over mijn sessie maandag. succes!
Jeroen
Gebruikersavatar
Hans Raaijmakers
Berichten: 203
Lid geworden op: 24-07-2002 02:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

11-04-2010 10:33

Ik heb zelf ook veel op de rotte gevist en denk dat de omstandigheden niet optimaal waren. Daarnaast is mijn ervaring dat het er soms behoorlijk grillig is qua vangsten. Ik denk dat het komt omdat het bestand niet zo groot is als sommige mensen denken en de vissen behoorlijk rondtrekken...(nou ja beetje heen en weer zwemmen dan) :)
Zou inderdaad kunnen dat ze vissen nu eerder achter de wind liggen. Het kan er soms heel makkelijk gaan, maar ik heb toch altijd eigenlijk wel hard moeten werken voor de zwaardere vissen. Met deze omstandigheden zal het er dus niet makkelijker op worden.
PB maar als je iets meer info wilt mocht je nog niet zo bekend zijn op de rotte.
Laatst gewijzigd door Hans Raaijmakers op 11-04-2010 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
piet vliet

11-04-2010 15:17

Als ik het goed begrijp heb je 4 daagjes gevoerd en 2 dagen geblankt als je daar al gefrustreerd van raakt en het nu al opgeeft :-? is de rotte denk ik niet het juiste water voor jouw om te vissen.


Alsof 4x voeren garantie voor vangen zou moeten zijn :lol: :lol:

Zou maar een overbezet putje opzoeken . :roll:
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

11-04-2010 15:31

het is een discussie....... er wordt niet gevraagd om kinderachtige opmerken die nergens op slaan PIET!!!!! volgens mij ben je pas gefrustreerd als je op zondag middag anderen gaat afzeiken!
piet vliet

11-04-2010 15:50

wat nou afzeiken ?

je verteld dat je na 2 daagjes :lol: blanken een ander water gaat opzoeken ? als je na 2 dagen vissen al tot die conclusie komt kan je beter ergens gaan vissen waar je wat vaker wat vangt.

piet vliet schreef:Zou maar een overbezet putje opzoeken



erik schapendonk schreef:ik ga het voorlopig ergens anders proberen (weet nog niet waar) en kom later nog maar s terug op de rotte!

Heeft iemand een idee?


vraag en antwoord .
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

11-04-2010 16:08

die piet die snapt het niet helemaal, het gaat over de rotte..... of iemand daar een mening of idee over heeft, en niet een dom antwoord om op een overbevolkt putje te gaan vissen!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-04-2010 16:14

Wat een Rotte discussie zeg :lol:

Ik denk dat Piet bedoelt,als je nu al wegloopt van het water waar je blankt,zal je nooit ergens slagen op vergelijkbare wateren. Doorzetten en misschien verkassen naar een andere plek op de Rotte. Opgeven na een blank tja dan gaat het idee al snel uit,dat je liever hit&running visser bent
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
piet vliet

11-04-2010 16:18

juist Leen.

maar in dit geval vooral run. :wink:
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

11-04-2010 16:24

Ik zou nog wat voorzichtig zijn met voeren, je kunt het er makkelijk ingooien maar eruit?
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

11-04-2010 16:33

wat kunnen sommige op dit board toch stom ouwehoeren....Toen leen op de kleuterschool zat, zat ik al dagen langs de waterkant..... jullie weten niet eens hoeveel,hoelang en waar ik vis, als jullie goed lezen denk ik dat de watertemperatuur nog te laag is en dat ik daarom over een maand ofzo terug ga, een maand blijven zitten tot het water wat warmer is lijkt me geen oplossing maar jullie mogen dat natuurlijk wel doen hoor!!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

11-04-2010 16:35

Leuke discussie inderdaad :lol:

Als ik een bericht zou tikken, elke keer als ik 2 nachten blank, is de capaciteit van karperwereld online snel in gevaar....

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-04-2010 16:42

erik schapendonk schreef:wat kunnen sommige op dit board toch stom ouwehoeren....Toen leen op de kleuterschool zat, zat ik al dagen langs de waterkant..... jullie weten niet eens hoeveel,hoelang en waar ik vis, als jullie goed lezen denk ik dat de watertemperatuur nog te laag is en dat ik daarom over een maand ofzo terug ga, een maand blijven zitten tot het water wat warmer is lijkt me geen oplossing maar jullie mogen dat natuurlijk wel doen hoor!!



Zwak,zwakker,zwakst!! Lekker belangrijk of jij toen al viste toen ik op de billekoekschool zat.

Als je volhoud komen ze vanzelf,moet jij toch dan als geen ander weten? En overal is het water nog maar 10/11 misschien 12 graden. Dus zou zeggen succes.

Maarjah waarheid is soms hard
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
piet vliet

11-04-2010 16:45

Je vist al 20 jaar(vismaat gezocht) en je hebt alle wijsheid in pacht maar gooit er een berg voer in bij wt 8gr dan geef je het op en kom je op het board met vragen hoe het kan dat je 2 hele dagen niks gevangen hebt : ? en of je het wel goed hebt aangepakt? ,laat ons maar dom lullen . :lol: :lol:

Robert Campbell schreef:Als ik een bericht zou tikken, elke keer als ik 2 nachten blank


was in dit geval wel 2 hele dagen hoor!!!!!! :cry:
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

11-04-2010 16:50

Ik zat een periode tegen de 100 blanks 8)

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-04-2010 16:52

Owjah en dit zegt iemand die al vele jaren ervaring heeft.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

11-04-2010 17:14

juist robert..... ik kan mijn blanks niet eens meer tellen dit jaar, het leek me alleen intresant om te horen wat anderen ervan denken (van de rotte,temperatuur,wind,enz) en als mensen denken dat ik het daar vol moet houden kunnen ze dat misschien ook zonder sarcastische opmerkingen plaatsen.

ik zou natuurlijk kunnen blijven maar als ik het gevoel heb dat het water te koud is ga ik het niet warmer zitten kijken, 8 of 12 graden is een wereld van verschil.

in ieder geval bedankt voor de serieuze berichten

topic mag wat mij betreft gesloten worden(gaat nergens meer over)
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

11-04-2010 17:22

Nee joh, nog niet afsluiten.

Het is inderdaad gewoon een kwestie van volhouden nog.
Vissen doen nog weinig na zo'n strenge winter. Geef ze nog even en het moet op de Rotte zeker lukken met een voerplek.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Hans Raaijmakers
Berichten: 203
Lid geworden op: 24-07-2002 02:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

11-04-2010 17:45

Het zal naarmate de temperatuur stijgt wel makkelijker worden inderdaad. Daarnaast werken voercampagnes niet altijd op elk water (hangt ook van het jaargetijde/wt af) Overweeg na een aantal keer voorvoeren en minder bevredigde resultaten :) wat mobieler te vissen door bijvoorbeeld kortere sessie te maken en de vissen te vinden. Dan kun je er altijd nog voer inknallen en jezelf ingraven:) Het is natuurlijk ook zo dat er periodiek toch heel behoorlijk gevoerd wordt. ;) Misschien moet je het juist anders doen.
Het heeft natuurlijk de eigenschappen van een kanaal en weet dat sommige vissen tussen grofweg de driesprong in Rotterdam zijn gevangen en Moerkapelle. Soms ook vissen bij elkaar. Hetgeen mij doet vermoeden dat ze in schooltjes optrekken en zo de Rotte afstruinen. Zoek ook de stroompjes en gemalen op. jachthavens.....Vis verschillende stekken af.
Ik weet niet hoeveel je al op de rotte hebt gevist, maar ik zou het zeker volhouden. Het is een mooi water, zeker voor in de omgeving Rotterdam.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

11-04-2010 20:25

Mijn ervaring op de rotte is dat de vis vooral snachts los is, heb overdaag bijna geen vis gevangen bij altijd in de nachtelijke uurtjes!
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

11-04-2010 21:43

Robert Campbell schreef:Ik zat een periode tegen de 100 blanks 8)

RC


100 maar? :lol:

Noemen ze jou ook al Koning Blank?

:roll:

Ik heb al best wat bijnamen onder de maten omdat ik niks/weinig vang, vorig jaar mei was ik toevallig King Fourty.... Helaas ook maar 1 ochtend vorig jaar. 8)

Erik,

Voer wel.....Maar niet teveel idd. Water is behoorlijk fris alhoewel ik toch al enkele brasems heb gevangen met pukkels op een water waar het net 10 graden is op 2 meter diepte.......
Zoek de luwte en ondiepte op.Voer lekker maar weinig(particles werken best goed in t vroege voorjaar ivm snelle verteerbaarheid) en doe eens gek,ga er doorvissen en blijf met regelmaat wat voeren(dan liever wel met bollen,zoete birdfoodbol oid).

De vis komt langzaamaan los, vergeet niet dat vrijwel alle wateren een behoorlijke tijd dicht heeft gelegen in afgelopen winter. De vis moet echt passief zijn geweest en komt nu rustig uit zn roes.Te hard van stapel lopen heeft mij vorig jaar ook terug geroepen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-04-2010 21:59

op de rotte kan je best slachten hoor,en met partikels.heb eens 12 karpers gepakt in 1 nachtje.zwaarste 28 pond. had 2 dagen gevoerd,dit was eind mei..
en overdags kan je ze ook gewoon pakken.mijn vismaat vist alleen maar overdags,en heeft altijd goed gevangen op de dag zonder voorvoeren.

mvg
Jeroen Schouten
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-02-2007 14:28
Locatie: Rotterdam

11-04-2010 22:21

hallo
Probeer gewoon een andere stek. Ik heb vorige zomer ook 2 dagen geblankt na een voersessie. Week later probeerde ik het 50 meter verder zonder te voeren en lag er na een half uurtje al een 20er op de mat. Door de koude nachten zal ik het gewoon later in de middag proberen. Gewoon een korte sessie van een paar uur is al genoeg om te weten of je een goeie stek te pakken hebt. Ik denk dat de wind wel een grote invloed heeft in de rotte en rottemeren.
succes
Jeroen