Wateren met geen verschillende dieptes!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

08-04-2010 22:41

Oftewel een water die bijvoorbeeld overal 1m diep is , overal 5m...

Nou vind ik dit erg lastig , Nou heb ik het dan wel over de extreme dressuur wateren! , die meestal zulk soort dieptes verwachten!

Viste een tijd terug op een water waar het gemiddeld 1m diep is..

Vrij groot nog ! , dus ik viste met de wind mee maar leek niet te helpen , voor of najaar maakte niet uit even slecht..

Heb de vis goeprobeerd te volgen of ze op bepaalde plekken aaste . of geprobeerd te zoeken naar verschillelende soorten bodems op het zelfde water maar helaas .. geen verbetering!

Uiteraard verschillende aas/rig prestaties uitgeprobeerd maar het loopt voor geen meter!

Word erg slecht gevangen terwijl er wel erg veel karper zit! en ze asen zeker!

(snachts ook geen verbetering).

Vrijwel alles geprobeerd dit jaar maar het schiet niet op !

Toch wil ik hier vangen !

Als er mensen zijn die zich hier in herkennen lijkt het me leuk jouw beeld intezien!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-04-2010 01:48

Ik lees dat er veel karper zit, maar je vangt ze niet.

Mijn vragen zijn dan: Zijn er nog meer vissers die hetzelfde ervaren
Zit er daadwerkelijk karper op
Zijn er signalen/activiteiten van de karper waarneembaar dan, want je zegt dat ze wel azen. Daar zou je dan ook moeten vissen denk ik?
Wat is er bekend van het bestand/grootte van de vis
Heerst er dressuur
Waar vissen anderen mee
Hoe is de bodemgesteldheid ivm aas presentatie (als het water 1 meter diep is en je werpt de rig uit kun je de gehele aas presentatie ruïneren met een verkeerde montage
Zijn er plaatsen op het water waar de karper van nature graag zal komen
Heb je al een voercampagne gehouden om de vis op het aas of in een bepaalde gebied te laten wennen?


Wellicht dat het het plaatje dus iets meer zou kunnen inkleuren zodat we een ''diagnose''' kunnen stelllen :wink:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

09-04-2010 16:13

bedankt voor de reactie :D!


De meeste punten die je hier noemt had ik dacht ik al gezegd!,

Je ziet ze aasen...en er zit een groot bestand in !voor zo'n klein watertje!

Dressuur is er absoluut daar gaat het eigelijk om dressuur op een water waar het overal 1m diep is ...

Uiteraard verschillende voer technieken uitgeprobeerd maar tevergeefs!

De andre vissers vangen ook niet spectaculair en vissen vrijwel allemaal anders!

De bodem is vrijwel overal hard/zand.. verder niet problemen gehad met het ruineren van mijn spul.

Zoals ik al zij is het gewoon een plasje waar het overal 1m diep is en overal de bodem hetzelfde is!

Dus heb al plekken gezocht waart ze het liefst komen , en waar niet..

Maar het schiet niet echt op !
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-04-2010 16:53

Zou opzich een makkelijk water moeten zijn. Overal dezelfde diepte, niet groot en veel vis.
Dan moet je om de dressuur heen denkt ik. Persoonlijk zoek ik het dan in benadering van het water. Denk aan wanneer je aan komt zeulen met al je materiaal, tent opzetten, stangen de grond in rammen, geklets, geloop, getik van potten en pannen, eigenlijk je hele aanwezigheid aan het water. Bij zo'n ondiep en klein water weten die vissen zo snel dat er gevist wordt.

Benader de stekken anders. Laat je lijnen uit andere hoeken komen. Denk eens aan een drijvende gevlochten lijn ipv strak over de bodem met toploden. In 1m water hoeven ze niet lang te zoeken naar lijnen. En ze doen het hoor... Naar de kanten zwemmen om lijnen te voelen voordat ze een voerstek benaderen.

Neem je materiaal onder de loep. Van lijn tot haak.

And last but not least, investeer in een goede bol.

Zo zijn er nog meer zaken waar je rekening mee kan houden. Denk aan localisatie, soms liggen de vissen bij dressuur in heel onverwachte hoeken. Denk ook aan om de boel naar eigen handje te draaien met goed voer. Hier komt dan ook weer zo veel bij kijken.... Wie voerd wat, hoeveel, waar... Samenspelen is vaak het beste op een klein water... Maar bovenstaande is vaak mijn eerste benadering van dressuurwater.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-04-2010 17:38

Idd een andere benadering zou het verschil kunnen maken.

Geen maatjes bij de tent die kletsen e.d.
vissen met slappe lijnen
Harde zandbodem dus mogelijk een safezone leader met een atomic tackle zandloodje erop (inline) ivm de harde bodem.
Gebruik eens een zig-rig
Vermalen aas ipv hele boilies/partikels
Single hookbaits

Of mogelijk gewoon gaan voor maden en wormen aan de hair! Op die zandputten zit over het algemeen minder witvis dan op de moddergaten.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

09-04-2010 17:41

Helemaal met Robert eens. Misschien moet je eens proberen vlak voor je eigen kant te vissen. In mijn ogen zijn de meeste vissers toch geneigd wat verder uit de oever te vissen terwijl de oeverzone compleet genegeerd wordt. Soms wel goed voor een verrassing! Of probeer het eens met het pennetje, gewoon een paar kleine plekjes maken en zien wat het doet...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-04-2010 17:45

Maden en wormen 8) mmmm...

Gouden tip!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

09-04-2010 21:08

idd gewoon tegen de kant vissen, slappe lijnen en partikels.

Hiermee zou het zeker in deze tijd van het jaar moeten lukken.
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

09-04-2010 23:58

mm , heb vrijwel alles naar mijn idee al geprobeerd :P , maar blijkbaar niet genoeg !

bedankt voor de info , kan er zeker wat mee !
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

10-04-2010 00:07

Eigen kantje vissen.

Gouden tip nummer 2 Peter!

Maar dat is moeilijk als je niet stil kan zijn.... :wink: 8)

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

10-04-2010 09:12

is er op het watertje last van wiergroei? zulke ondiepe watertjes barsten er vaak van. Wier levert een natuurlijke voedselbron van kleine waterinsecten. als je de mogelijkheid hebt, inspecteer de bodem eens grondig met een onderwaterkijker, op zulke watertjes kan zelfs het kleinste diepteverschil al genoeg zijn.
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

10-04-2010 16:50

Ben er met mijn duikbril ingeweest :P! , vrijweinig wier eerlijk gezegd ook in de zomermaanden!

Gewoon een zandput..

Heb een heele groote kei gevonden in het water! waar ze veel lijken te azen! , 3 daagjes gevoerd rond het keitje , en heb een 25 ponder mogen vangen :D

Voelt goed na zoveel blanks :D
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

10-04-2010 16:53

Ze ploegen de bodem rond de kei helemaal om :O
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-04-2010 17:15

Probeer eens een geile partikelmix

Mais/hennep/erwte en 3 mm pellets,maak een mooie plek doormiddel van spodden.

Gebruik een nylon ondelijntje met schuivent loodje niet te zwaar. Zo heb ik ook gevist in een putje in Renesse,put word vooral voorjaar/zomer zwaar bevist....Wij bouwde een mooie plek in het midden,niet te veel in eerste instantie,als er vis zich aanbied en je gaat vangen,elke keer weer een spod erbij houden,beetje voedselneid creeeren. De olie wat van de hennep afkomt,en de geur van het mais en de pellets maken soms wel eens een explosie los onderwater,zeker mais wat al een paar dagen in een emmer zit wil voor een flinke wolk onderwater zorgen. Dit is mijn ervaring en heb op 1 dag 38 vissen gevangen,gewicht rond 13 pond maar wel leuk,en het bleek dressuur doorbrekend

Rig nylon,op de hair een mix van erwte en mais.
Haak maatje 8
Loodje 40/50 gram schuivend op de lijn plaatsen,wartel aan de lijn,en daaraan je onderlijntje van nylon,en achter de wartel een rubber kraaltje om je loodje daar te stoppen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

10-04-2010 17:19

Gevonden dus! Harstikke goed!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

10-04-2010 17:39

Nou kijk , hierin kan ik mijn water dus precies vinden. :)

Zwaar gedresseerd , toch wel een aantal mooie karpers , gelijke bodem , vorig jaar is er zelfs iemand in gaan duiken en deze zei dat er een laag boilies in lag (duiker van het bestuur).

Alleen zie je op dit water de karpers niet azen , met goed weer zwemmen ze allemaal in groep boven , maar pakken bijna geen korst , en op de bodem krijgt ook niemand ze gevangen.

Dit jaar is er nog maar 1 gevangen , deze woog 17kilo , mooi visje , maar toch niet veel als je weet dat er elke dag wel 4 man zit te nachtvissen. ;) (deze vis was in de dag drijvend gevangen.)

Iemand raad?

*Ik vind het trouwens onnodig om hier een eigen topic over te openen , gaat toch over hetzelfde. ;)*

Grtz.
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

10-04-2010 19:17

Je ziet de vis azen zeg je, waarop? :wink: meer hoef je denk ik niet te weten.

Stom van me had het hele topic nog niet door gelezen en zie dat het je gelukt is, gefeliciteerd. :lol:
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

11-04-2010 19:19

Michiel , ik dacht ook dat het vrijwel onmogelijk was .. maar heb dus toch iets gevonden , elk water heeft wel iets waarmee je succes kan hebben , het uitzoeken hoe is danwel het volgende probleem :p.!

Gekke dingen proberen is een optie! oftewel wat iedereen zegt anders vissen..

BEdankt voor de felicitaties :D!

NEt weer een sessie gemaakt en alweer 21 pondjes :D

Lijkt te werken!!
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

12-04-2010 16:42

je zegt dat het een harde/zand bodem is. probeer dan je lijnen, lood onderlijn, zoveel mogelijk onzichtbaar te maken. als het maar een meter diep is en zand is het vaak ook erg helder en zien de vissen veel meer dan je denkt.

vis bijvoorbeeld een korte (8-10cm) fluorcarbon onderlijn, met zandlood en fluorleader. is behoorlijk onzichtbaar denk ik, zal je vangsten zeker verbeteren in mijn opinie. en neem een aas wat andere niet gebruiken. denk vooral niet te moeilijk. op cultuur wateren doen ouderwetse aassoorten het vaak erg goed.

hoop dat je er wat aan hebt.

grz. erwin
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

13-04-2010 00:08

Heb oude aasjes veel gerobeerd tot aan capuceijners toe .. , het watwer is daar integen heel erg troebel !en ondiep!.

VIs al zo gecamoufleerd mogelijk maar het water is echt heel troebel!x
Plaats reactie