frankrijk : boete 22.500 euro !


Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

09-04-2010 12:58

Rik koster schreef:zodra het niet mis gaat zal ik dit dus ook gewoon blijven doen bij een vis waarvan ik er een foto in het licht van wil hebben.


Rik,

Waarom blijf je dan topics openen en er over door "zeuren"? Ik zei het eerder al..

Je doet wat je wil (zeg je nu weer), je lult nu A, morgen B en dan weer Z. Je levert tegenstrijd niet normaal, wilt vrijwel overal je gelijk halen. Kerel, doe je ding, kap met dat moeilijk gedoe en ga vissen.

En over de hoofdlamp.. Je snapte de beredenering denk ik niet. Of ik legde het verkeerd uit, mijn fout en mijn excuses dan. Maar als je zoveel van fotograferen afweet zoals je nu weer zegt... Dan zie ik het meer als... Ik moet een goede foto in het licht hebben voor de ego strelerij! Niet meer en niet minder.

Dus doe je ding, ga vissen en knal een paar 60ers in Frankrijk!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-04-2010 14:01

JW even voor de goede orde,je kwam op mij over dat je je hoofdlamp op de vis gericht hield en dan een foto maakt.zoals je zegt,ik weet veel van belichting af dan,dus dan moet je ook weten dat dit niet de goede gang van zaken is.over dat ik altijd gelijk moet hebben is onzin.ik geef best toe als ik fout zit.had het over vissen zakken in nederland,als de regel in frankrijk zo heftig is moet ik me denk ik 10 keer achter me oren krabben wil ik dit gaan doen.en dan moet het dus echt een big bevatten.
over het topic openen.is daar wat mis aan ? je heb ontopic en oftopic. en ik maak graag een gerelateerde topic aan om offtopics te voorkomen.in dit topic gaat het namelijk niet om of vissen zakken relatief veilig is.of wie dat allemaal doet.dit topic stelt een vraag ter beschikking voor iedereen die weet heeft van regels omtrend vissen in frankrijk.

de vraag luid hier : vis zakken kost je dit 22.500 euro ja of te nee.. vervolgens gaat het over vis zakken veiligheid wel niet doen etcetra.
dan verwijs ik mensen graag door naar het andere topic.zou jij ook eens moeten doen.stellen de admins hier wel op prijs dacht ik zo.of zouden ze het leuker vinden om weer 10 posts te moeten verwijderen en met de vinger gewezen ONtopic te moeten boeren ?
wie maakt zich nou druk jw ? jij of ik ?

PS : excuses aanvaard.
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

11-04-2010 11:50

Man man man...

Betreffende de boete..
Dit is inderdaad niet voor niks in het leven geroepen.
Aangezien de algemene consensus hier is dat betaalwateren vol zitten met gestolen vis en dat dat niet kan, lijkt me dat een dergelijk boetebedrag alleen maar kan worden toe gejuicht.
Vanzelfsprekend lijkt me daarbij ook dat geen bewaarzak dan alleen maar kan gelden voor iedereen.
Heb je geen moeite met zakken én met de mogelijke hoogte van de boete?
Gewoon doen dan...

Anders rest je niks dan de foto's in het donker te schieten..
Hetgeen met géén enkele camera een uitdaging is. Wel zullen de resultaten varieren met de camera maar bruikbare en sfeervolle beelden zijn er met elke te maken.
Camera die weigert in het donker is volkomen normaal.. Autofocus werkt nu eenmaal met het herkennen van contrasten hetgeen wat lastig is bij het ontbreken van voldoende licht.
Sommige camera's lossen dit op met een ingebouwde verlichting (dus die camera verneukt de belichting? :roll: ), bij andere ontbreekt dit.
Indien de fotograaf dan zelf wat licht schijnt op het onderwerp lukt het de camera alsnog om scherp te stellen.
Belichting stelt de camera hierop niet in.. er word tenslotte geflitst..
Mocht het hoofdlampje (van de fotograaf) abusievelijk dan nog aan staan dan zal dit in de meeste gevallen zelfs niet eens te zien zijn op de foto.
Die paar lumen vallen volkomen in het niet bij het geweld van een flits...

Groeten,

René
Size doesn't always matter