Schuldgevoel


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

20-03-2003 00:48

Ik lees hier op dit board regelmatig hoe schandalig het is om geen onthakingsmat mee te nemen, dat je klinik moet gebruiken enzovoort enzovoort. Dit is waarschijnlijk ook terecht.
Toch valt het me dan op dat niemand zich druk maakt om het feit dat hij dolgelukkig is als hij een haak vol in de bek van een karper ramt om het maar even cru te zeggen.

Ik heb er namelijk best vaak een rotgevoel over maar, de drang om te vissen wint het van dit schuldgevoel. Misschien zal het ooit omdraaien en heb ik spijt van al mijn daden.

Mijn vraag is hoe jullie hier over denken? Ik bedoel iedereen heeft het beste met de gevangen vis voor (hoop ik). Maar gaan jullie dan gewoon voorbij aan het feit dat de vis, bij wijze van, 1 jaar van zijn leven verliest door de stress?

Kijk eens naar de bekken van sommige karpers en de tranen schieten je spontaan in de broek.

Met deze topic wil ik naar niemand een beschuldigende vinger uitsteken. Ik ben gewoon benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt.
MVG Ties
frank Buiting
Berichten: 127
Lid geworden op: 12-11-2002 01:00
Locatie: klarenbeek

20-03-2003 08:54

beste Ties

Ja, ik denk er ook zo over maar ik heb altijd de gedachte in me hoofd van die stelling: dat (de meeste) karpers door het eten van mosselen zulke harde lippen hebben dat ze geen last hebben van de haak.

het enige waar een karper last van kan hebben is de omgang als de vis in de vissers z'n handen komt: het optillen uit het water (vinnen recht langs lichaam) en het neerleggen, vasthouden, zakken (op diep water en niet in de zon) enz.

als iedereen het beste voor heeft met de karpers (ook andere vissen uiteraard)
zal het prima gaan met onze grote vrienden.

helaas zitten er altijd mensen bij die de boel verzieken zoals bewust de vis op de grond leggen en een beetje mee spelen enz.

gebruik ten alle tijde een onthaakmat en ga goed met de vis om!

vang ze allemaal!

gr Frank
Jeroen Leuven

20-03-2003 09:29

Ties,

Waar het om draait is dat je voor jezelf het gevoel hebt dat je er alles aan hebt gedaan om de vis zo zo goed mogelijk te behandelen en zo snel mogelijk terug te zetten.( dan zal je schuldgevoel nooit de overhand nemen)
Om dat alles in goede banen te leiden zijn er natuurlijk verschijdene hulpmiddelen.
Aan jou de keuze om die te gebruiken en al moet ik zeggen dat een onthakingsmat een goed hulpmiddel is.
Je moet het zo zien dat de slijmlaag van de vis het zelfde is als de huid van de mens.
Bij een goede behandeling ziet die er goed uit wat weer bevordelijk is voor de gezondheid en uiteindelijk is het ook goed voor het water waar je vist.



Gr.
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

20-03-2003 12:15

Beste Ties,

Ik zit soms met dezelfde gedachten. Ik ga bijvoorbeeld nooit vissen op wateren waar veel word gevist, dat kan ik die vissen niet aandoen en mijzelf ook niet. Ik vis dus op wateren waar zelden tot nooit word gevist, deze vissen zien er altijd puntgaaf uit als ik ze vang en zo gaan ze ook weer terug. Tja ik weet niet hoe de vissen met stress omgaan, zelf heb ik er nooit last van, andere mensen komen nooit van stress af. Ik denk dat het ook zo met de vissen zal zijn.
En als je het dan toch wilt gaan vissen, maar niet vangen gebruik dan geen haken :smile: klinkt gek, maar dat doe ik soms wel eens. Je zit toch lekker rustig aan het water en je bent 'wettelijk' aan het vissen zodat opzichters je niks kunnen maken dat je aan het kamperen bent.

Vriendelijke groeten,
Erik
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

20-03-2003 12:30

Heren,

Mooie woorden. Ik zeg altijd : Probeer alle handelingen met de karper b u i t e n het vangen zelf te vermijden of te minimaliseren.
De dan overgebleven handelingen (voor mijzelf zijn dat wegen en meten -wordt ook al minder- en soms fotograferen) moeten dan
zo uitgevoerd worden, dat ze de minste schade aan de karper toebrengen.

Gr,

Frank
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

20-03-2003 13:11

Met al deze punten ben ik het volledig eens.

Met het lezen van deze berichten kwam me een vraag boven. Ik zag de 'beruchte' karperfilmpjes en de vis wordt daar uiterst voorzichtig behandeld, maar wat me wel opvalt is dat de vis zooo lang op het droge (onthaakmat) ligt. Dat kan toch nooit goed zijn zolang alstie daar ligt zonder dat deze zuurstof op kan nemen¿

Met vragende groet,
Marf
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

20-03-2003 13:21

Heren,

Zelfs déze discussie is al meerdere malen gevoerd. Lees tevens de (onder Koffietafel Praat staande) Discussie "Vissen voelen geen Pijn" maar even na.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

20-03-2003 16:45

Zijn wij mietjes???????
Nee toch of toch wel?????
Als je er problemen mee hebt om een vis te vangen en je krijgt schuld gevoelens in de trend van,heb ik de vis geen trauma gegeven,heb ik de vis pijn gedaan,is ie nu niet gestrest door het vangen en meer van die lariekoek is er maar een oplossing,GA NIET MEER VISSEN.

De vis netjes en bekwaam behandelen voor,tijdens en na het vangen is een heel ander verhaal.
Een onthakings mat volmondig ja,mits de mat ook nat is VOOR de vis erop gelegt wordt,de vis nat wordt gehouden tijdens het fotograferen en dat de tijd die gebruikt wordt voor de foto's of video eens wat korter kan.
Opletten met vinnen die niet gekraakt worden ja.
Bewaarzak NEE, mits deze alleen gebruikt wordt om de vis even weg te hangen om je foto apparatuur op te stellen JA.
Weegzak JA al was het maar om de vis terug te brengen naar het water.
Klinic de grootste BULLSHIT uit de karpervisserij totaal onnodig en overbodig, gebruik liever geen weerhaak.
Het geleuter over wat voor onze vriend de karper goed is begint groteske vormen aan te nemen,en ik wordt af en toe schijt ziek van mensen die zo hypocriet als de pest zijn.
Behandel een dier (ja een dier en geen karper alleen ) met respect,dus ook die klote brasem die je super deluxe geconserveerde chemie'se boilie durfde te pakken,en ga vissen.

Een toon van ergernis in deze reactie?
Ja want ik heb net de rotzooi opgeruimd van zulke zeurende "al het goede voor de karper en liters gebruikende clinic" vissers,en daar wordt ik strontziek van.

Met geen goed humeur gegeven groeten,
Wil

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wil Jeurninck op 2003-03-20 16:47 ]</font>
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

20-03-2003 16:48

Christiaan,

De discussie die onder koffietafel Praat staat heet 'Vissen voellen geen pijn' :grin: Diegene die voellen met twee l'en heeft getypt moet maar even de discussie 'Nederlandse taal' doorlezen :grin:

Wat betreft deze topic, als je jezelf gaat afvragen of je een schuldgevoel hebt wanneer je een vis haakt wordt het echt tijd voor een sessie of voor de psychiater. Je kunt ook teveel over bepaalde zaken gaan nadenken.

Albert
Jeroen Leuven

20-03-2003 16:53

Nou, nou, nou Wil Ties kan er toch niets aan doen dat hij ietwat gevoelig is.

Gr.
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

20-03-2003 17:13

Wil
Ik denk dat ik dan toch maar liever een mietje ben.
Een vis netjes en bekwaam behandelen is dus een haak in zijn bek slaan. Maar goed zo een reactie kun je verwachten van iemand die voor de lol dieren afschiet.(zie zijn profiel)En dan doodleuk zeggen "behandel elk dier met respect". Veel respect voor dieren hoor, dat jagen.

Albert,
Jij vraagt je eigen nooit af wat zo een vis daadwerkelijk voelt? Stel dat een karper kon krijsen als een varken en dit op het moment dat hij de kant op word gesleurd ook zou doen dan zou nog steeds vrolijk doorvissen?
Teveel nadenken is volgens mij niet mogelijk, maar goed wie ben ik
MVG van een vanaf nu dan maar een psychiater bezoekend ietwat gevoelig Mietje



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ties Kanters op 2003-03-20 17:20 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

20-03-2003 17:26

Kan er geen schuldgevoel van krijgen. Als je het erg vind om een vis een haak in de bek te slaan moet je niet gaan vissen. Simpel as that!

Dat sommige karpers ernstig beschadigde bekken hebben ligt aan de vissers die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Meer de vissers van "kabeltouw er aan en trekken maar". Als je geniet van een dril, dus rustig de slip z'n werk laat doen, normale lijn gebruikt, etc, kan er weinig kapot gaan in de bek!

Verder ben ik er van overtuigd dat de karper weinig voelt van een haak die in z'n bek zit. De reden waarom heb ik al in meerdere discussies verklaart, waaronder in de discussie "vissen voelen geen pijn".

Bart
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

20-03-2003 17:43

Ties,
de aanval was niet persoonlijk maar in het algemeen,heb je er problemen mee vis dan niet.
De "aanval" op mij omdat ik jaag toont van weinig verstand wat betreft jagen,gek is dat altijd mensen die nooit gejaagd hebben er zo fel tegen zijn maar dit terzijde.
Als je goed leest dan zie je dat ik pist ben omdat veel mensen de onthaak mat aangrijpen alszijnde symbool voor de "goede karpervisser",het wil niet zeggen dat het bezit van deze mat je ook daadwerkelijk tot een diervriendelijke visser maakt.
Hetzelfde geld voor klinic,in plaats van het gebruiken van klinic voor die grote sleuven in de bek van de karper getrokken door de haak,kun je beter eens een keer afvragen of de combinatie waarmee je vist wel goed is.
Als de karper zoveel "last" heeft van het vangen verklaar mij eens dan waarom de vissen nog groeien.
Groeien doen ze alleen door voedsel tot zich te nemen,en Ties jij als dierenvriend moet toch weten dat een dier door stres of pijn als allereerste geen voedsel meer tot zich neemt en dat ook niet meer doet tot hij zich weer happy voelt.
Ik denk dat we de vis wat teveel menselijke eigenschappen toe dienen en dat daar een groot probleem ligt.
Misschien ben ik iets te fel geweest in mijn reactie hiervoor mijn excuses.
Waar ik wel graag een antwoord op had is waarom ik geen respect voor dieren kan hebben alleen omdat ik jaag.

Wil
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

20-03-2003 18:08

Ties,

ik vraag me nooit af wat een vis daadwerkelijk voelt. Zou ik dit wel doen, dan heeft dit verder geen gevolgen voor mijn visserij.

Jij zegt, stel dat een karper kon krijsen als een varken. Het woord 'stel' maakt jou argument zeker niet sterker. Het woord 'stel' geeft al aan dat dit geen huidige situatie is.
-Stel dat een vogel kon brullen als een leeuw?
-Stel dat een afwasmachine bier kon produceren?
-Stel dat een stuk vlees op je bord kon praten?

'Stel dat' geeft al aan dat er geen reden is om erover na te denken, aangezien het geen werkelijkheid is. Zodra iets werkelijk is, kan er over nagedacht gaan worden.

:grin: Veel plezier bij de psychiater, hij kent mij vast ook nog wel :grin:

Albert
-
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

20-03-2003 18:18

Op 2003-03-20 08:54, schreef frank Buiting:


Ja, ik denk er ook zo over maar ik heb altijd de gedachte in me hoofd van die stelling: dat (de meeste) karpers door het eten van mosselen zulke harde lippen hebben dat ze geen last hebben van de haak.



ben het hier niet mee eens, lang niet overal komen mosseltjes voor, en dus hebben karpers daar minder harde bekken. een foute onderlijn kan daar veel schade aanrichten, daar helpt klinik zeker niet (als dit al nut heeft, ik heb mijn twijfels)

wil, trek je nix aan van het commentaar op de jacht. soms is dit een noodzakelijk iets. wijlen mijn oom heeft mij dit al eens uitgelegd, hij was jachtopziener.

verder heb je een zeer sterk punt wat betreft sress in relatie tot voeding. zijn hier ook onderzoeken van bekend??? ben hier zeer benieuwd naar. leuk punt om verder over te praten!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2003 21:23

Ties,
Ik sluit me helemaal bij je aan!

In het verleden heb ik me ook schuldig gemaakt aan dierenmishandeling:
Schele Pos werd het liefst met de haak nog in zijn lijf kapot geslagen op de kant, ik heb ooit gevist op snoek met een levende kikker met een dreg in zijn rug; na 10 minuten heb ik hem eraf gehaald en gedood, ik kon het gekerm niet meer aanhoren...
Daar heb ik af en toe ook nog last van. Tuurlijk, het waren andere tijden, een snoek ging mee om op te eten, maar toch.

Het vissen tegenwoordig, en niet alleen op karper, heeft een andere dimensie gekregen. Het welzijn van de vis wordt eindelijk ook door sportvissers serieus genomen. Richtlijnen, KSN-"geboden" etc. etc.
Geen vis meenemen naar huis.
Dat was ook de reden dat het gesloten seizoen kon worden opgeheven in 1985.

Een onthakingsmat,weerhaakloze haken, micromesh schepnetten/"leefnetten" zijn zaken die als het goed is ingeburgerd zijn in sportvissersland. Een haak blijft echter nodig om een gevecht aan te gaan met de belaagde vissoort.

Het neemt niet weg dat je kan ervaren dat die zojuist bevochten karper een haak in zijn/haar bek heeft gehad en daar iets van gevoeld heeft in jouw [menselijke] optiek.
Ik heb dat ook, maar als ik dan zie dat ik die karper na het onthaken weer goed zie wegzwemmen [ hij zal me echt niet dankbaar zijn ] zakt dat dubbele gevoel langzaam weg.
Het kan je sterken, dat een door mij gevangen karper binnen een week weer door mij werd gevangen en het litteken een klein zwart stipje was.

Als ik je goed begrijp zitten we op hetzelfde level, triomf en dan toch...
Als je een goeie winnaar bent, bekommer je je ook over de verliezer, en dan ben je dus echt geen loser, neen je bent dan een W A R E winnaar.


Als je wilt blijven vissen op karper, doe dat gewoon, zolang je het plezier kunt houden en met jezelf in het reine kunt blijven voor wat betreft het welzijn van de vissen die je ongetwijfeld met respect behandeld.

Henk


_________________
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... (8

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk de Jonge op 2003-03-20 21:47 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk de Jonge op 2003-03-20 21:50 ]</font>
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

22-03-2003 23:46

Beste Wil,

Om op je vraag terug te komen over het waarom je geen respect hebt voor dieren, zoals je van mijn zijde wil horen is het simpele feit dat ik van gedachte ben dat de natuur zichzelf in de hand kan houden en dus geen jagers nodig heeft.
Dit wil overigens niet zeggen dat ik in het geheel geen respect voor je heb, dat kan ik immers niet aan je profiel en reactie zien. Je zal ongetwijfeld een toffe peer zijn alleen ben ik een voorstander van de uitspraak leven en laten leven. Als ik het mis heb wil ik het natuurlijk graag van je horen omdat ik dan eventueel begrip voor de jagers en de jacht kan opbrengen. Ik hoop dus op een verhelderend antwoord. Net zoals jij ben ik ook te fel geweest in mijn reactie en hoop dat we deze topic met gezond verstand kunnen voortzetten. P.S. Wat in hemelsnaam is boerboels?

Beste Henk,
Bedankt voor de reactie. Ik vind het goed om te weten dat een vis al na een week bijna hersteld is van de wond gemaakt door de haak. Je hebt het "gevoel" achter deze Topic beter verwoord dan ik het zou kunnen. Hiervoor bedankt.
Toch ben ik bang dat deze innerlijke tweestrijd er negatief uit zal komen voor de karper. Ik kom namelijk net terug van mijn eerste geslaagde sessie van het jaar en de euforie zit nog steeds in mijn kop.
Kijk al weer uit naar volgende week.
Met visvriendelijke groet,
Ties

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ties Kanters op 2003-03-22 23:50 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

23-03-2003 07:59

Ties,
als eerste de Boerboel,dit is een honden ras,
het zijn grote gespierde honden van Zuid Afrikaanse afkomst,met een goudeerlijk karakter.
Hoewel het echte waakhonden zijn kun je je echt geen liever ras voorstellen.
De meeste mensen schrikken als ze voor het eerst voor een Boerboel staan(schoft hoogte 75 cm en een gewicht van 79kg is niet niks),maar na wat nader kennis gemaakt te hebben is dat snel voorbij.
Ik sorry wij (mijn vrouw verwijt me zowieso altijd dat de honden op de eerste plaats komen)hebben er 3(2 reuen 1 teef)Konan,Caine en Aicha.
Kijk eens op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.boerboel.org" target="_blank" class=bericht>www.boerboel.org</a><!-- BBCode auto-link end --> hier zie je enkele foto's van Boerboels.

Het jagen nu,je zegt de natuur regelt zich zelf,dat klopt wel maar in Nederland hebben we geen normale natuur meer,wel een geforceerde natuur en die kan zich zelf niet in stand houden.
Jagen betekent niet alleen maar rond rennen met een geweer en knallen maar,het is heel vaak in het veld zijn observeren wat voor wild,waar en hoeveel er zit.
Je zorgt voor een goede wildstand door enkele dieren af te schieten en een optimale stand voor je jacht gebied te creeren,dit kan beteken dat hoewel het wettelijk toegestaan is om een bepaalde diersoort te bejagen je dit niet doet omdat het bestand op dat moment te klein is(bv door strenge winters of veel verlies door het verkeer).
Onze vrienden van de dierenbescherming hebben het zover gekregen dat we wettelijk ook geen wild meer in de winter mogen bijvoeren of water mogen geven,met de gedachte dat wild voor zich zelf kan zorgen,echter de boer kijkt er anders tegen aan want die haalt zijn veld gewoon leeg voor de winter,en dat betekent dat er nog maar weinig voedsel voor het wild beschikbaar blijft,gelukkig hebben we geen te strenge winter gehad want ik wil het wild
niet zien crepeeren van de honger door toedoen van onze lieve dierenbescherming.

Ik zal je nog een voorbeeld geven zoals het gaat zoals jij het graag zou willen.
Dieren bescherming heeft het klaargespeelt om de jacht op ree hier in de buurt te verbieden,na 3 jaar is er een ree stand om u tegen te zeggen,overal zie je ree en de dierenbescherming roept heel hard zie je wel.
6 jaar later is de ree stand gedaalt tot enkele dieren reden:door inteelt en door het overleven van zieke,teveel ree uit 1 jaargang en te oude dieren(deze 3 worden normaal door de jager geselecteert en af geschoten)is de ree stand zodanig verzwakt dat er gevreesd moet worden voor hetcompleet verdwijnen van de ree stand(ler wel deze conclusie komt van de dierenbeschermong zelf).
Ik vraag van niemand sympathie voor het jagen een beetje begrip is wat anders.
En omdat ik jaag en af en toe een dier dood wil nog niet zeggen dat ik dieren niet respecteer.

Wil
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

23-03-2003 22:46

Beste Wil,
Als eerstse moet ik zeggen dat ik terug moet komen op mijn reactie die ik eerder gegeven heb,deze reactie komt doordat ik een paar "jagers" ken die het heerlijk vinden om alles wat er voor hun voeten loopt af te knallen. Daarbij letten ze niet op het bestand wild wat er is "als het maar lekker is" krijg je dan te horen.

Op de tweede plaats moet ik zeggen dat het prachtige honden zijn. Ik was aan het twijfelen of ik een Bouvier of een Rhodesian Ridgeback zou nemen, maar dankzij jouw is er nu een derde ras bij gekomen.
MVG Ties

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ties Kanters op 2003-03-23 22:47 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

25-03-2003 05:40

Ties als je echt intresse hebt in een Boerboel laat me dan ff iets weten,via dit dit board of prive bericht.
Er zijn niet zoveel fokkers in Nederland,en op dit moment worden er zelfs pups aangeboden die in de verste verte niets met Boerboels te maken hebben.
Ik weet enkele zeer betrouwbare adressen voor pups die gefokt worden door liefhebbers van dit ras.
Verder zijn er enkele dingen waar je bij de aanschaf van een Boerboel pup op moet letten.
Gelukkig kun je wat begrip opbrengen wat betreft jagen,das altijd mooi om te horen.
Als we niet direkt zo fel van leer hadden getrokken was het "vijandelijke" jegens mekaar niet nodig geweest.
Een goeie les voor mij in ieder geval.

Mvg.
Wil
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

25-03-2003 12:58

Beste Wil,

Ik wil zeer zeker iets meer weten over de boerboel. En als ik er een aanschaf wil ik ook zeker een goede fokker hebben, heb je de aflevering van radar gezien over hondenfokkers, echt schandalig hoe sommige "fokkers" te werk gaan. Ik zal mijn mailadres naar je toe sturen via een prive. Voor mij is het evenook een mooie les geweest en kan nu met andere ogen naar het jagen kijken.
BVD Ties
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

25-03-2003 13:12

4 Emllems te koop
te koop wegens overcompleet 4 stuks daiwai molens.de embellem 5500Z zijn in uitstekende staat.molens zijn voorzien van MCF beetrunner
koppen en zijn alle 4 vol gespoeld met gevlochten lijn stuur maar een prive berichtje bij intressen groetjes albert.:eek:.:eek:.:eek:
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-03-2003 14:53


Toch ben ik bang dat deze innerlijke tweestrijd er negatief uit zal komen voor de karper. Ik kom namelijk net terug van mijn eerste geslaagde sessie van het jaar en de euforie zit nog steeds in mijn kop.
Kijk al weer uit naar volgende week.
Met visvriendelijke groet,
Ties


Ties, daar was ik al bang voor, de eeuwige jager,eskimo,indiaan zo je wil blijft opborrelen. Gewoon ons instinct, maar een portie menselijkheid naar dieren is natuurlijk nooit weg!
Ga lekker vissen!
Gisteren was ik met Arnout foto's aan het schieten in "mijn" geliefde polder.
Dat gevoel dat je dan krijgt....... onbeschrijfelijk!
Het was dat hij druk is met de Visma, maar anders....
Niettemin moet en wil ik wachten op 31 mei, dan mag daar pas weer gevist worden :grin:

Groet
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

26-03-2003 18:41

Henk,
Het zal ongelooflijk lang lijken tot het 31 mei is, ik ken het gevoel van de winter.
Op het moment dat het zo ver is sta je dan ,als een klein kind met een zak geld in de snoepwinkel, met je materiaal in je hand te watertanden aan de waterkant.
Ik wens je een prachtig seizoen en vooral mooie, onbeschadige vissen toe.
Tight lines,
Ties
Plaats reactie