Schandalig hoe deze man met zijn vangsten om gaat :evil:


Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

02-04-2010 12:11

Laten we hopen dat hij geen baby thuis heeft :wink:
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

02-04-2010 14:01

Niet meer.... 8)
...
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

02-04-2010 17:53

Goeie reclame elitebaits ?

Dit is wat ik al jaren verkondig, het moet verboden zijn om dit soort vissen te zakken.
Vissen zijn uitgerust en dit had iedereen gehad, of je had ze een tijdje in de zak op het droge moeten houden. Maar of dat nou zo vriendelijk is.
Wat mij ook opvalt dit kun je goed zien is dat als je in de schijthouding zit (zoals heel schrijvend nederland
op de foto gaat ) je niet op tijd kunt reageren, dit kun je wel als je op de knieën zit maar dan word je broek vies en tonen je vissen niet groot.
Pieter Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 04-01-2010 14:21

02-04-2010 18:00

Dat is nou wat je krijgt als je karpers een tijd in een bewaarzak laat hangen,beestje komt weer wat op adem en gaat dan tekeer op de mat,willen we niet.

Beter meteen een foto maken dan heb je het een stuk minder,beter voor de karper.
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

02-04-2010 18:07

Ah gossie wat zielig zeg...Een gemiddelde uitzetting van spiegeltjes gaat er ruiger aan toe!
Toegegeven dit had de visser in kwestie anders kunnen aanpakken,maar om hem nu af te zagen.
Kleine (gezakte) vis is vaak gewoon lastiger te hanteren dan die slome bakken.Een stuiter OP/BOVEN de mat is ons ook weleens overkomen toch??????
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Bjorn Jonkman
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-10-2007 00:48

02-04-2010 18:28

Natuurlijk kan zoiets iedereen overkomen, maar de mannier waarop dit gebeurt heb ik mijn vraagtekens bij.
Na die 1ste vis zou je denken dat hij er wel verdacht(of van geleerd zou hebben) op zou zijn, maar het komt bij mij over als of hij koste wat het kost die karper even mooi voor de camera moest houden.
En dat is hetgeen wat ik dan weer jammer vind aan dit filmpje.
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

03-04-2010 20:14

hij kan er ook gewoon niks aan doen.. of hij moet zijn foto's gewoon 's nachts maken.. maar dat licht natuurlijk aan je zelf, of je dat wel mooi genoeg vind
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-04-2010 14:27

inderdaad een beetje klungelig.
maar hij had gellukig wel een onthaakmat eronder liggen.
en had de karper beter wat lager boven de onthaakmat kunnen houden.
groeten uit
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

04-04-2010 22:41

Mensen die reageren met "dit overkomt je zelf ook weleens".. Nee! Ik kan mij niet herinneren in de bijna 15 jaar dat ik op karper vis, dat ik ook maar 1 karper heb laten stuiteren! Wat al eerder geopperd werd. Als een karper op de kant alsnog gaat bewegen, dan laat je hem in je armen vallen, zeker niet naar voren...

Maargoed ik heb geen recht van spreken. In dezelfde karpercarriere heb ik wellicht 3 karpers gezakt, en nooit langer dan een uur. Ik kan niet meepraten over het steevast, uren zakken van karpers omwille van een filmpje van 5 seconden...
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

05-04-2010 00:13

Mijn eerste gedachte, jezus het zoveelste zeik bericht wat geplaatst word. Om ziek van te worden. :evil:

Voor de beginneling, zo hoort het dus niet. Laat het beestje eerst even tot rust komen voordat je hem oppakt. Maar goed....als we alle filmpjes moeten gaan beoordelen op hoe het wel of niet hoort dan zijn we nog wel ff bezig. :roll:

Simon Linders:
hij kan er ook gewoon niks aan doen.. of hij moet zijn foto's gewoon 's nachts maken.. maar dat licht natuurlijk aan je zelf, of je dat wel mooi genoeg vind


Jij moet je werkelijk dood schamen!!
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
johan koopmans
Berichten: 36
Lid geworden op: 18-03-2010 15:42

05-04-2010 10:34

hij is behoorlijk klunzig. hij was ook bang zijn vest nat te maken zeker? als een vis zo schud blijf je laag , dicht bij de mat. mocht je wat hoger tillen hou je hem in bedwang tegen de borst. mooiste is dan een regenjas aan te doen.verder een leuk visje hoor.
volgende keer beter hoop ik maar.
ik vis nu 20 jaar vanuit de boot , eigelijk is het gewoon hééééérlijk !!!
William Snijders
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-01-2010 06:58

05-04-2010 17:14

Het zijn leuke vissen maar om ze nou te laten zakken!
Met vriendelijke Groet.


KarperKoorts
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

05-04-2010 18:20

Hij heeft er wel leuke visjes tussen zitten...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-04-2010 19:33

een sponsor van fish24 / carbs cabin benthuizen ??
K. van den Herik

06-04-2010 07:18

vind hoe mensen soms tot hun vangst komen erger dan het niet gebruiken ener onthaakmat. Tegenwoordig lijkt het eerder ik heb een luxe mat dus alles is ge en veroorloofd...
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

06-04-2010 15:52

Hier nog zoiets. Denk dat dat het best in dit topic kan:
Was gisteren even mezelf aan het uitlaten in het park bij mij om de hoek. Zitten daar 2 gasten met een rodpod, piepers erop, mooi stoeltje en dergelijke. Geen onthakingsmat aanwezig, maar dat gebeurt daar wel vaker, niks geks tot nu toe.
Maar nu komt het: Die lui hadden geen eens een schepnet bij zich :o
Moet er niet aan denken dat die gasten een aanbeet krijgen, hoe die vis er vanaf komt.
Het hoe en waarom omtrent de verminkte visjes daar werd mij nu wel in 1 klap duidelijk. Pijnlijk.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-04-2010 16:06

schandalig,er zouden net als in frankrijk gewoon wetten moeten komen voor dit soort situaties.geen onthaakmat.hop 50 euro boete en opruimen. als voorbeeldje dan. geen schepnet is ook dodelijk.hoe ga je dat doen met een karper ? het lijntje beet houden en hopen dat die niet weg zwemt.zwemt die weg gewoon vasthouden zeker ? zonder enige rek de lip er pardon afrukkend ?

nederland wilt toch geld verdienen altijd ? met dit soort regeltjes kunnen ze dat.en is nog goed voor de vis ook.
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

06-04-2010 20:42

karperwereld forum zonder geouwetyfushoer

lekker blijven dromen
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-04-2010 20:45

Als het bij karper een wet wordt....Moet het bij brasem,voorn,snoekbaars,snoek,winde,zeelt,roofblei,giebel,meerval,steur en al die andere soorten ook gebeuren,dus wordt denk lastig ;) En dat te bedenken Europees. En niet iedereen is er voorstander van

Gewoon verstand gebruiken!! Zoniet ga dan niet vissen!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

07-04-2010 13:11

Ach ja , mijn vis klappert ook wel eens uit mijn handen.
Ik vind gewoon dat het iedereen wel eens kan overkomen.
Bij het wegen de weegzak niet dichtritsen , misschien van de stress , eerste grote karper?

Je kan het als fout bekijken maar je kan het ook gewoon als een ongelukje bekijken , vind ik.

2 kanten dus , of jij nu voor de foute of voor de goede kant kiest , dat moet je zelf weten , maar ik vind dat het iedereen kan overkomen.

Hierbij mijn gedacht. ;)

En voor ik het vergeet , op de vijver waar ik ga vissen zit het zo ;
Geen dikke onthaakmat bij je , is boeltje inpakken , vergunning afgeven en wegwezen. ;)

Grtz.
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
carlo gras
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-05-2008 19:47

21-04-2010 01:30

[quote="jeffrey muller"]Zoals de titel al beschrijft is het schandalig hoe deze man met zijn vissen om gaat.
Hij heeft zijn siraden nog om, hij laat de vissen van verscheidene hoogtes vallen, hij wacht niet tot ze een beetje rustiger zijn.

Al met al, hij heeft meer oog om de vissen gauw te showen. Dan netjes te behandelen met respect.

Hoop niet dat ik hem ooit tegen kom :evil:

Linkje: http://www.youtube.com/watch?v=f2dbFVRTQqM


MVG,

Jeff[/quote

IK ZIE OOK DAT ER MENSEN ZIJN WAAR HET OOK WEL EENS FOUT GAAT EN BEGRIP TONEN !!!
IK ZIE VAN JOU NERGENS FILMPJES OF DVD'S WAS ZEKER NIKS VAN OVER NA HET KNIPPEN ???
EN SCHRIJF GEEN DINGEN WAAR JE SPIJT VAN KRIJGT !!!
PROBEER JIJ MAAR 3X SECTIE WINNAAR OP RIJ TE WORDEN OP DE WORLD CARP CLASSIC DAN MAG JE COMMENTAAR HEBBEN !!
EN IK ZIE OP DEZE SITE ALLEMAAL VISSEN DIE OP BORST HOOGTE WORDEN VAST GEHOUDEN !!! DUS LET EERST OP JEZELF OF GA VISSEN MAN !!!!
carlo gras
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-05-2008 19:47

21-04-2010 01:49

IK ZIE DAT ER OOK VISSERS ZIJN DIE NIET NET DOEN OF HET NOOIT GEBEURD
DE MEESTE DVD'S EN FILMPJES WORDEN GEKNIPT DIE VAN MIJ NIET
IK ZIE TROUWENS OP DEZE SITE OP DE FOTO'S EEN HOOP VISSEN DIE OP BORST HOOGTE WORDEN VAST GEHOUDEN MOET JE DAAR GEEN COMMENTAAR OP GEVEN DAN ??
EN ZEG/SCHRIJF GEEN DINGEN WAAR JE SPIJT VAN KUNT KRIJGEN !!!!

EERLIJKE VISSERS BEDANKT VOOR JULLIE STEUN !!!!!
EN VOOR JULLIE 20% KORTING OP EEN BESTELLING BIJ
ELITECARPBAITS.COM O.V.V. TOPIC CARPBOARD

STRAKKE LIJNEN VOOR IEDEREEN !!! GROET, CARLO DE KLUNGELAAR
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

21-04-2010 08:08

Carlo een vraagje. Waar zie jij vissen die op borsthoogte worden vastgehouden? Kan je daar links van plaatsen? Ben wel even benieuwd. En ben je niet in de war met het feit dat die mensen het wel op borsthoogte vasthouden, maar door hun knien gaan zodat de vis net boven de mat is?

Voor de rest oordeel ik nergens over hoor, maar ben alleen benieuwd waar jij foto's ziet van vissers die hun vissen (staand) op borsthoogte houden.

Gr Mourad
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-04-2010 10:53

Tja, doet mij denken aan discussies over multitasking.

Ons brein wordt verondersteld meer taken tegelijk af te kunnen handelen. Dit wordt echter door sommigen betwijfeld en de veronderstelling daarbij is dat zelfs bij de meest eenvoudige taken de nauwkeurigheid sterk afneemt als ze tegelijk worden uitgevoerd.

De video's lijken deze twijfel te ondersteunen. Tegelijkertijd een video maken, verhaal inspreken en het handelen met de karper is wat teveel van het goede. Carlo, alle waardering voor je successen tijdens de WCC, maar multitasking is niet je sterkste punt. Ik meen zeker te weten dat je het hanteren van karpers veel zorgvuldiger doet als je het videowerk weglaat of dat door anderen laat doen. Concentreer je maar op die kaper.

Dit is ook een les voor anderen. Zeker weten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======