Nachtvissen Groningen/Drenthe


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

24-03-2010 17:46

Aanvraag Nachtvispas Groningen/Drenthe dient door een ieder te geschieden via de secretaris van de hengelsportvereniging waarbij men is aangesloten.
Deze (secretaris) kan dan de NVP aanvragen bij de Federatie Gr/Dr.
Tevens dienen betreffende verenigingen,dus daar waar je lid van bent, wel hun water(en) ingebracht te hebben in de Lijst van Viswateren.
Heeft jou visvereniging GEEN water ingebracht in de LvW, dan dien je lid te worden van een HSV aangesloten bij de Federatie Groningen/Drenthe of HSV Het Vette Baarsje te Hoogeveen.


vr gr Harnold Kikkert
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

28-03-2010 20:01

Hej Harnold,

Vorige week ben ik lid geworden van federatie Groningen en Drenthe vanwege de nachtvispas die bedoelt is voor Groningen en Drenthe. Dus ik ben een extra lidmaatschap nodig a 33,-euro. Omdat ik een nieuw lid ben moet eerst het nummer van je vispas bekend zijn alvorens je een nachtvispas kan meekrijgen (dit nummer dient namelijk met elkaar te corresponderen). Dit maakt het dat ik wellicht een maand moet wachten voordat ik mijn nachtvispas in het bezit heb. Daarbij moet ik ook lid blijven van fed. Overrijssel, ook al wil ik in Drenthe vissen omdat Drenthe deels onder fed. Overijssel valt. Al met al ben ik dus een extra vergunning nodig, want sub-lid worden kan nl. niet tussen 2 verschillende organisaties. Persoonlijk heb ik hier mijn bedenkingen bij. Ik vind het prima dat je voor een tientje een nachtvispas kan halen, maar dit gaat ineens over ruim 40 euro! Het is geen aanval op jullie, maar ik heb er onvrede mee dat de federaties de nachtvispas zien als een instrument om extra leden te werfen. Of zie ik dit verkeerd?

Groetjes,

Herwin
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-03-2010 21:59

Dat zie je volgens mij nét effe fout Herwin.
De federatie zit eerder op de €rootjes te wachten die de extra leden weer meebrengen.

Ik doe het maar zonder NVP, vangt minstens net zo goed.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

29-03-2010 09:34

En daar gaan we weer in dit prachtige land.
Veel regels, nog meer regels om de regels te kunnen laten werken en dan aan het eind van het liedje zijn er zoveel regels dat je niet eens in de gaten hebt dat je iets verkeerd doet.
Ik heb nog steeds mijn nachtvispas niet, wel besteld natuurlijk maar nog steeds niet in mijn bezit. Laat ze maar lekker de rambam krijgen zo langzamerhand, ik maak me niet meer druk om de regels. Ik ga vissen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

29-03-2010 10:02

Moet voor de controleurs nu toch ook niet te doen zijn zo?
"Goedenavond meneer, controle, mag ik uw nachtvispas even zien? Nee die heb ik nog steeds niet gekregen! :-? Oh dan ga ik weer fijne avond nog!!"
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-03-2010 10:14

Herwin,

Ga er vanuit dat je de afdracht € 14,50 aan SVN terug krijgt. Zolang HSV geen opdracht geven aan hun federatie om die onzin af te schaffen zal het helaas zo blijven. Is dus niet de federatie of sportvisserij …………. zoals men het tegenwoordig noemt. Maar de bij de betreffende federatie aangesloten HSV moeten wezen die er een eind aan kunnen maken. Sportvisserij Nederland zou het graag willen maar ja zij zijn ook maar een uitvoeringsinstantie van de federaties.

Wij als leden zullen dit bij ons HSV aan moeten kaarten. Maar ja je weet het vergaderingen bezoeken van je HSV is nu eenmaal geen sterk punt.

Groet,
Peter
K. van den Herik

29-03-2010 10:56

Peter,

Als je ergens niet mee eens bent, moet je dan een jaar wachten voor je een klacht mag doen?Mag je alleen op een alv klagen? Wanneer dan? Tijdens de rondvraag? Is een ALV er neit voor dat een bestuur verantwoording aflegt over het afgelopen jaar?

Sportvisserij Nederland zou het graag willen maar ja zij zijn ook maar een uitvoeringsinstantie van de federaties.


Da's waar, maar ze worden er gewoon voor betaald.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-03-2010 11:16

Nee hoor Klaas, het bekende antwoord heb je net als ik hier ook vaak genoeg vertolkt. Blijf het maar niet meer herhalen word er anders zo moe van en dat wil ik niet. :wink:
K. van den Herik

29-03-2010 13:33

Even voor de duidelijkheid: ik vind dus dat je NIET op een vergadering hoeft te komen en toch je ideeën kan en mag spuien. De vereniging is ook jij dus ook ik. Een van de reden dat in de KSN statuten staat: gevraagd en ongevraagd.

Ik vind dus dat Herwin gelijk heeft. Wel merk ik op dat het zat rotter kan en dat de noordelijke federaties stik gewillig zijn. Merk echter ook op: dat er verengingen zijn die alleen voor de pegels allerlei zogenaamde extra's organiseren. 1000 leden, dan mogen er 1000 nachtvissen en betaalt iedereen evenveel. Straks moet die bremmentrekkert ineens stoppen omdat ie geen nachthengelvergunning heeft? De palingzwiepert ook?

Regels moeten er zijn dus:

Iedereen mag met 3 hengels vissen
Hele jaar hele nacht vissen
Vistent gebruiken
... etc

Behalve ... ( alleen om dwingende reden, omschrijving met argumenten, aanvragen in 5 voud en 350 eur om uberhaupt een verzoek tot vermindering van rechten in te dienen)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-03-2010 14:08

Klaas,

Van het recht om vergaderingen te bezoeken van verenigingen waar ik lid van ben zal ik zoveel waar dat mogelijk is gebruik maken. Zo was ik als een van de weinige op de afgelopen algemene KSN ledenvergadering te Leerdam.

Daarbuiten ben je een roepende in de woestijn waar je weinig zult oogsten. Ideeën spuien is leuk doe het dus zelf liever waar het wat hout snijd. De punten die je terecht aanhaalt heb ik namens de KSN met nog iemand mogen verdedigen tijdens een gezamenlijke bijeenkomst met buitengewone leden van Sportvisserij Nederland en het bestuur. Daarbuiten heb ik op dit punt voorstellen gedaan bij Sportvisserij Zuidwest Nederland als bestuurslid van onze HSV. Helaas zijn verschillende federaties nog kleine bolwerkjes die enkel door de bij hun aangesloten HSV leden gesloopt kunnen worden.

Gaat zeker lukken alleen is de termijn nog niet bekend.
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-03-2010 14:44

Herwin, de verplichting dat je lid moet worden van een HSV die lid is van de federatie Groningen-Drenthe om aan een nachtvispas van die federatie te komen is m.i. ook absurd (de uitzondering is als een andere HSV, waar je nu al lid van bent al haar wateren in de Landelijke Lijst van Viswateren heeft ingebracht, maar dat zijn er maar weinig). Want overdag mag iedereen met een Vispas, van welke HSV in Nederland dan ook, wel vrij vissen in Groningen-Drenthe.
Het is federatie Oost-Nederland trouwens en niet Overijssel, maar van deze federatie kan IEDEREEN met een geldige VISPas, van welke HSV in Nederland dan ook, wel een nachtvispas krigen voor 10 Euro.
Plaats reactie