wat is het gewicht van je gevangen vis


Plaats reactie
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-03-2010 22:36

rik na 15 jaar??? ik vis al ruimmeer dan 26 jaar op karper :D en ja zodra ik denk hij is over de 20 pond =10 kilo ga ik wegen ik triest???? :lol:
jij stoer!!!!!! want dat is toch in dit karperwereldje van tegenwoordig huppa 15 kilo terug zetten en zelfs zonder foto hahaha nou tja wat iedereen wil joh :D
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-03-2010 22:45

Ach, je mag al blij zijn als je wat te wegen hebt. :roll: :lol: :D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-03-2010 22:57

ja triest voor het visje,dat je de zoveelste vis van 10 kilo weer wegen moet.of vang je eens in het jaar een 10 kilo vis ? dat kan natuurlijk ook.
ik vang bijna altijd 10 kilo vissen,en ja dan is voor het wegen snel de lol ervanaf,en voor de vis is het beter om snel terug gezet te worden,dus waarom zou ik wegen,als een vis 15 kg plus voor mijn gevoel of hoog in de twintig is dan weeg ik pas jah,en komt er ook een foto van,ik ga niet met elke 10 kilo vis de weger erbij pakken hoor,ieder zijn ding.maar denk dat er velen zijn die een vis van om en nabij de 10 kilo niet eens meer wegen,zowel ? ieder zijn ding toch mij hoor je niet klagen hoor,ik zeg alleen dat ik dat niet weeg de kleinere karpers,MITS : de karper goed herkenbaar is en benieuwd ben hoe snel deze groet nadat ik hem weer eens terug vang.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-03-2010 22:58

rikin je laatste posting:let op: jij zegt 1 kilo =2 pond dus 10 kilo =20 pond dat klopt dan zeg jij 11 kilo=22 pond klopt ook uiteraard en dan zeg jij 11,2 kilo is 22,4 pond HOOOOOO! bij de weging van 11,2 kilo neem ik aan dat die 2 achter de komma ponden zijn bij mijn digi unster wel namelijk nou dan maak jij er hiero ponden van 11 kilo wordt uiteraard 22 pond maar achter deze 22 pond staat een komma en dan volgens jou 4 wat 4???onsen, 1/4 deel,,ponden kan niet uiteraard????? zo kom maar op zeg het maar????
kijk ik weeg in kilo,s dus ik zeg gewoon wat mijn vis weeg of woog in kilo,s dussss ik fles de boel in ieder geval niet :D
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-03-2010 23:02

en henry ik kan inderdaad mensen die dit doen zonder te wegen,toevallig geen jeugd jammer he.een man van 58 die al duizenden 30 ponders gevangen heeft in zijn leven,fotoboeken vol met dat soort mooie karpers.die man die boeit het inderdaad niet wat een vis weegt,die man boeit het gewoon om te vissen,en lekker in de natuur te wezen.maar goed dat is stoer in jouw ogen,zal het hem morgen vertellen als ik met hem te vissen zit.dat die een stoere ouwe vent is.

wat een dom gelul altijd over de jeugd die vist,je moet maar eens mee gaan met vissen met mij.zal je zien hoe serieus ik met mijn visserij bezig ben,en dat er een hoop (jeugd ?) nog wat van kunnen leren hoe ik de beesten respecteer.ik er nooit een bende van maak aan de waterkant.en troep van anderen vaak zat opgeruimd heb,stoer zijn om te vissen ? wat een gelul.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-03-2010 23:11

goed om nog 1 keer duidelijk te wezen hoe ik weeg,mijn ungster weegt tot 50 kilo geen digitale weger, hij gaat van 1 kilo naar 1 kilo en 100 gram 1 kilo en 200 gram etcetra,

dus voor het geval je het niet wist,ik weeg dus in kilo"s, en als ik weeg 11 kilo en dat is 22 pond is,dat is dus 11 x 2 = 22 pond
waarom zou 11 kilo en 200 gram geen dan geen 22,4 pond wezen ?
leg het me maar uit..
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-03-2010 23:16

oohhhh ik laat altijd me teringzooi liggen en schop de karpers terug het water in,,en als aandenken trek ik altijd een schub eraf voor bij mijn foto,s te voegen
ik mee gaan vissen met jou :o :o haha ben bang van niet joh !!LBB viste ik meer dan 20 jaar geleden al toen was het daar nog fantastisch :P
oja P.S. soms als ik een kleintje vangt op het haringvliet snij ik hem in stukken en doe ik met een derde hengel ook meervallen :D
geniet nog effe van LBB want over 3 weken staan er weer 26 tenten hahaha
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-03-2010 23:24

kijk als ik het niet dacht zo,n weegklok dus jij weegt exact 11 kilo en tuurlijk tussen de 11 kilo en de 12 kilo staan 9 streepjes van de eerste 100 gram=ons tot de 900 gram je heb gelijk dat weet ik ook wel!!
nu staat die bij jou op 11 kilo en het tweede streepje=inderdaad zoals jij zegt 11.2ons kijk we weten allemaal dat die 11 kilo gebracht kan worden naar ponden=22 pond dat is een vaststaand feit maar waarom nu ook ineens die 2 onsjes verdubbelen dat gaat er bij mij niet in hij weegt dusss gewoon 22.2!
22 pond en 2ons je moet die onsen helemaal niet verdubbelen dan tover je dus ineens 2 ons extra uit je duim ofzo???
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-03-2010 23:35

dussss conclusie:ALLEEN VERDUBBELEN VAN KILO<S NAAR PONDEN!!
:ALLEEN HALVEREN VAN PONDEN NAAR KILO<S
EN VERDER GVD HELEMAAL NIKS ONSEN EN GRAMMEN ZO LATEN!!
DISCUSSIE GESLOTEN!!
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-03-2010 23:36

WE ARE THE CHAMPIONS!!!!!hahahahahahahahaha
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-03-2010 23:38

henry,wat weet jij nou over mijn visserij ? ik heb 10000den uren op de rivier staan blanken vangen ploeteren in weer en wind.en omdat ik voor de korte sessies zo nu en dan in het lage bergse bos vis krijg ik een stempel ervoor ? whaha,zat uren aan de zevenhuizerplas gemaakt.zat uren op de rotte,zat uren op het kanaal bij mij,wat zit je nou te wanken ?
hoor je mij vertellen dat jij er een tering zooi van maakt ? nee toch zeker ? je heb het over dat ik stoer ben om mijn vissen niet te wegen.
je associeert mij met de jeugd die er een tyfus zooi van trapt en de stoere boys uithangen,en ik vertel je alleen dit ik zo niet ben,en dat er zat een voorbeel kunnen nemen aan mij,meer niet, thats it.dus hoe je erbij komt ? en wat je erbij betrekt ?
jij vist zeker alleen nog maar op haringvliet ? jij werkt natuurlijk alleen nog maar uren om een visje te vangen.jij pakt zeker tussendoor nooit is een penhengeltje,een brekkie/korstje,om is even lekker oldschool een visje op een wat relaxtere manier te vangen ?
hier een kleine foto impressie van hoe ik er ook bij zit,want de gedachtengang van een lbb visser die je in je hoofd heb slaat de plank weer mis
tevens heb ik een heel lief vrouwtje die ook gewoon vist als we op de rivier zitten te vissen,lekker met de feeder,nog wat te klagen over een lbb visser ? hoor het graag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

22-03-2010 00:07

Hoe later op de avond...

Laat mij ook nog maar eens een duit in het zakje doen.

Ik weeg alleen vissen onder de dertig pond, of was het nou dertig kilo?

Oh nee, mijn unster gaat maar tot vijftien kilo en om eerlijk te zijn heb ik ook nog nooit een dertig plusser gevangen, vind ik niet erg, voor mij is een twintig plusser al heel mooi en in de tijd dat ik vooral viste was een dertig plus vis een uitzondering!

En dan zijn er ook nog vijftig plussers die al duizenden dertig plussers hebben gevangen.
Waar hebben ze die man verstopt gehouden? The king of carp!

Rik vangt zoveel dertig plussers, dat hij de rest maar niet eens meer weegt.

Hoe kan dat met tienduizenden uren blanken en ploeteren op de rivier?

Meten is weten.

Een vol jaar heeft bijna negenduizend uur, dus reken maar uit!

Ik snap er niks meer van, tenzij je natuurlijk al die vissen in je dromen vangt!

Oant moarn!

Hilco
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-03-2010 00:11

oke henry,het volgende champion dat je bent ! :roll:

1kilo=2pond
0,2kilo=200gram
200gram=0,2 pond. wat dus betekent dat er na de komma,gehalveerd is op de ponden. net als o,1 kg 100 gram is maar je zegt nog steeds 11,1 kg,11 kilo en 100 gram 0,1. het is gehalveerd door de comma!! dit zijn dus ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, <----------- (komma"s)

11,1kilo=22,2 pond beter uitleggen kan ik niet,wil ik niet,doe ik niet !

ik moet wel zeggen dat je een champion bent!
in volharding,eigenwijsheid,en koppigheid,want als er 20 mensen hetzelfde wegen als ik.en jij nog steeds je gelijk wil halen.ben je voor mij een ware kampioen.in bovenstaande letters.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-03-2010 00:22

hilco leuke post,je mist alleen een paar dingen,maar als je alles in details wilt weten komt ie.
die uren die ik aangaf zijn niet alleen op de rivier geweest,had je beter gelezen had je beter geweten.noemde namelijk wel meer als 1 water is het niet ? dan waar ze die man verstopt hebben ? die is afgekeurd voor werken xx jaren.heeft dus heel wat meer tijd dan jij en ik en nog wat mensen bij elkaar,of wil jij zeggen dat je wel eens als je niks te doen had in de winter naar du der ging om foto"s te maken van het bodemverloop ? ik zoveel dertigers al gevangen ?? heb ik dat gezegd joh ? naar mijn weten heb ik er 6 totaal nu.en dat ik gemiddelde 20 ponders niet weeg is nogmaals omdat ik er daar zat van gevangen heb,hou ik het beestje in me handen dan weet ik of die over de 28 pond gemiddeld gaat ja of te nee.en ik hoef niet te weten of die 20/21/22/23 weegt,ik heb hem gevangen,ben er trots op.en vervolgens vis ik weer verder.en in de tijd dat een 30 ponder schaars was heeft hij ook meegemaakt ja.maar als je zoals die man gewoon 6 keer paar jaar naar frankrijk gaat om te vissen voor 2 weken,gaat het hard met de 30 ponders.of ben je het met me oneens dat er daar veel meer dikkere vissen zwemmen ? dat kan best,maar zelf nog nooit een 30 ponder gevangen zeg je,dus lijkt me dat je er niet oordelen over kan.ben je een maatje van henry toevallig ? en ben je het ooks eens met de weeg methode die ik toepas die verkeerd is ? kritiek geven is makkelijk he even zo tussendoor.maar 1 ding is zeker.liegen doe ik niet.en opscheppen ook niet,en stoer doen ook niet,het is een hobby hoor,en het liefste oefen ik die in mijn eentje uit op een water,lekker stoer zodat niemand me ziet.
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

22-03-2010 00:35

henry stotijn schreef:kijk als ik het niet dacht zo,n weegklok dus jij weegt exact 11 kilo en tuurlijk tussen de 11 kilo en de 12 kilo staan 9 streepjes van de eerste 100 gram=ons tot de 900 gram je heb gelijk dat weet ik ook wel!!
nu staat die bij jou op 11 kilo en het tweede streepje=inderdaad zoals jij zegt 11.2ons kijk we weten allemaal dat die 11 kilo gebracht kan worden naar ponden=22 pond dat is een vaststaand feit maar waarom nu ook ineens die 2 onsjes verdubbelen dat gaat er bij mij niet in hij weegt dusss gewoon 22.2!
22 pond en 2ons je moet die onsen helemaal niet verdubbelen dan tover je dus ineens 2 ons extra uit je duim ofzo???


mooi dit!! gewoon lachwekkend!!!
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

22-03-2010 00:54

Wat ben ik dom!

Ik werk me de pleuris (alhoewel mijn werk is ook mijn hobby), maar eigenlijk kan ik me beter laten afkeuren.

Kan ik ook zes keer per jaar naar het beloofde land en de man in kwestie heeft ook nog een complete duikeruitrusting, met camera en al.
Waarom is die man eigenlijk afgekeurd? Is het misschien een beunhaas, ja dan is het makkelijk te betalen.

Natuurlijk vang je dan nog steeds niet duizenden dertigers, of weegt ie misschien in ounces? en leest hij zijn (Engelse) unster verkeerd af.


Ja dan kan ik het ook!

Knap dat je weet wanneer een vis meer dan acht en twintig pond is, maar dat is nog steeds geen dertig. Ergo een vis tussen de acht en twintig en dertig pond weeg je ook niet.

Overigens ben ik geen maatje van Henry (alhoewel als drinkebroer?), ik ben slechts een nuchtere Fries, die liegen niet, scheppen niet op, maar zijn wel heel stoer!!

Hilco
Laatst gewijzigd door Hilco Meijer op 22-03-2010 01:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

22-03-2010 00:59

Rik koster schreef:oke henry,het volgende champion dat je bent ! :roll:

1kilo=2pond
0,2kilo=200gram
200gram=0,2 pond. wat dus betekent dat er na de komma,gehalveerd is op de ponden. net als o,1 kg 100 gram is maar je zegt nog steeds 11,1 kg,11 kilo en 100 gram 0,1. het is gehalveerd door de comma!! dit zijn dus ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, <----------- (komma"s)

11,1kilo=22,2 pond beter uitleggen kan ik niet,wil ik niet,doe ik niet !


ik moet wel zeggen dat je een champion bent!
in volharding,eigenwijsheid,en koppigheid,want als er 20 mensen hetzelfde wegen als ik.en jij nog steeds je gelijk wil halen.ben je voor mij een ware kampioen.in bovenstaande letters.


ik wil eigenlijk niet maar doe het toch maar wel even....

200 gram is natuurlijk geen 0,2 pond he Rikje....100 gram is namelijk 0,2 pond want 100 gram x 5 is 500 gram dus een pond en 5 maal 0,2 is 1,0 dus een hele pond.
ik snap heel goed wat jullie bedoelen.

11,6 kg is bij jullie 23,2 dus.... 23 pond en 0.2 pond dus 100 gram.....
het is maar net hoe je het wil hebben.

henry en ik rekenen hetzelfde....
als ik een vis zou wegen van 11,6 KILO dat is dus 11 kilo en 600 gram
ga ik die 600 gram opdelen in ponden, is dat 1 POND en 1 ONS
dus dan wordt het 11 kilo maal 2 is 22 POND......... PLUS 1 pond van de 600 gram dan krijg je 600 - 500 gram = 100 gram (1 ons)

dus krijg je 23 POND en 1 ONS.... bij ONS :lol: (henry en ik) dus 23,1
wist namelijk niet dat we ook al deden afronden naar halve onzen

mijn klok begint trouwens op 15 kilo alles daaronder staat er een fotocamera met een rode streep erdoor :lol:

dit gaat volgens mij door tot we een ONS wegen :lol:
Laatst gewijzigd door Jeroen v Engelenburg op 22-03-2010 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

22-03-2010 01:10

het gewicht van de gevangen vis is 11.600 gram.
geel he
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

22-03-2010 01:38

Nou weet ik ook waarom ze bij de groenteboer en de slager altijd vragen, mag het een onsje meer zijn?

Omdat al die heikneuters het verschil toch niet weten, gooien we er direct maar een kilo boven op.

En we laten de kassa weer rinkelen!

Ik had toch een ander beroep moeten kiezen!

Het schrijven van een tiendelige cursus , wat is een kilo, een pond, een ons en een gram misschien?
K. van den Herik

22-03-2010 07:01

met een grain verstand had je het kunnen weten
http://www.st-ab.nl/wetten/1061_Metrologiewet.htm

Heb alles herwogen naar Gentse ponden: hebt nu 3 vijftigers erbij. nog kut natuurlijk...
K. van den Herik

22-03-2010 08:20

Hen,

Ik maak ook zelden of nooit meer foto's. Wegen vind ik totaal onbelangrijk. Heb de laatste jaren zeker 10 vissen tussen de 17 en 21 kilo terug gezet zonder te wegen. (hoe weet je dat? Slim, maar sommige vissen zijn al gevangen en gewogen)

Nu van ik een mooie vis van 14,8 dat is 14 kilo 800 gram

Als die vis nu 15 kilo 100 gram was geweest, was die dan mooier, beter?

Ik vis voor de kik als alles op zijn plaats valt en niet voor een fotoboek
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-03-2010 09:13

Tja, opnieuw een herhaling van een herhaling van een herhaling etc. Blijkbaar kort van memorie, komt veel bij bejaarde mensen voor maar die zie ik er hier ook niet tussen zitten...
Laatst gewijzigd door Aart Lokhorst op 22-03-2010 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-03-2010 09:19

Ach Aart,

Kennelijk komen we nooit tot standaardisatie. Sommige heren van betrekkelijk jonge leeftijd hier vinden waarschijnlijk karpervisscher de enige juiste spelling. Een moderne bejaarde past zich beter aan de tegenwoordige tijd. :D Maar om dan 2 verschillende eenheden in een getal met een komma als decimale scheider te gebruiken... :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

22-03-2010 09:28

hey jeroen jij snap mij tenminste dank je wel!!! :wink: en we nemen er binnenkort echt een biertje op hoor aan het VK!!mooi he dat iedereen nu meteen denk oooohh VK verbindingskanaal belgie hahahahahah :D
Rik ik heb nooit gezegd dat jij er een zooitje van maakt hoor weet niet waar je dat vandaan haalt een week geleden zaten we nog te PB en over riviervissen weet je nog :D :D leuke foto,s man en ook een leuke vriendin leuk dat ze ook vist,,maar moet zeggen bij die eerste man vis foto kan ik wel zien dat je ook best een fanatieke en aggresiefe kop heb hahah :D mooi man waarom flip je nu ineens van mij joh ?? zoals je nu bij jeroen z,n berekening ziet ,wij rekenen gewoon anders zeg maar ,OLD SCHOOL hahah daar had jij het toch over?? ik lees in je avater dat je 22 bent maar dat zal wel oud nieuws zijn mag ik aannemen dus OLD SCHOOL??? :o gaat beetje ver he!!!maar ik ben blij dat we niet van elkaar meer hoefen te zeggen dat we gewichten neppen met wegen!!!
no hard feelings ouweee LBB,LEK,HOLLANDSCHE IJSSEL VISSERT!! :D misschien komen we elkaar nog wel tegen aan de waterkant of de visma<< EN ALS IK DAN INEENS ZEG HEY MAN HEB JE NOG WAT GEWOGEN dan weet je dat ik het bent hahahah :D
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

22-03-2010 09:29

hey Aart fijne man!!! :D HOEST????? :P
........de zoveelstebaits