nu voeren in een grote park vijver?


Plaats reactie
matthijs buringa
Berichten: 7
Lid geworden op: 22-02-2010 17:58

01-03-2010 09:16

Hoi,

Vlak bij mijn huis is een park met een grote vijver,
Ik heb 3 verschillende lokvoeren gemaakt en ik wil nu al gaan voeren.
Vorig jaar moest ik daar heel ver werpen om iets te vangen.
Als ik nu wat dichter bij de kant ga voeren komen ze daar dan ook??
Het is daar best ondiep, 1 tot 1,5 meter.
En hoe veel moet ik voeren???
Groetjes Matthijs.
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

01-03-2010 11:52

Hoi,

Je zou denk ik al wel een beetje kunnen voeren. Al zou ik echt minieme hoeveelheden voeren, want het water is nog koud. Ik denk een handje of 2, tot maximaal een halve kilo denk ik, dat moet genoeg zijn en misschien al teveel maar dit weet ik niet zeker.

Je zou het kunnen proberen dicht bij de kant te voeren, misschien dat je hier nog wel een paar karpers aan het azen krijgt en er misschien wel een paar kan vangen. Gewoon proberen zou ik zeggen.

Ik zou uitkijken met boilies wat op visbasis, dit is nog zwaar verteerbaar, waardoor de karper snel verzadigd is. Ik zou lichtverteerbaar voer gebruiken met deze koude watertemperatuur.

Hopelijk heb je wat aan deze hulp.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

01-03-2010 18:44

juist op een parkvijver is het goed vissen in het kantje. de meeste beginnen te smijten naar het midden terwijl het helemaal niet nodig is.

je kunt dan het beste wel stil zijn als je er zit te vissen, zodat de vis je niet in de gaten krijgt.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

01-03-2010 19:43

Hoe diep is het? hoeveel vis zit er? hoeveel wordt er gevist? wordt er door andere vissers ook gevoerd?
Dit speelt allemaal mee, oftewel er is niemand die hier een zinnig antwoord op kan geven.
Probeer eerst is te kijken of je de vis kan vinden, volg de zon, kijk naar de vogels op het water ( vooral meerkoeten ) en probeer wat verschillende stekken te bevissen.
Denk dat je momenteel door goed te kijken en op te letten wat er op het water gebeurd meer succes zal hebben dan door zomaar ergens te gaan voeren.
Plaats reactie