Vis Op Zijn Kop


Plaats reactie
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

14-03-2003 21:56

Hallo allemaal ik ben een trouwe kijker van Rex Hunt en hij pakt die vissen weleens op z'n kop (omgedraait) op en dan zegt ie dat de vissen zo rustig blijven liggen. Geldt dit ook voor andere vissoorten (karper)
Size doesn't matter
Joop Caris
Berichten: 17
Lid geworden op: 11-03-2003 01:00
Locatie: melick

15-03-2003 00:53

Zou het niet doen met een karper ben bang dat zijn kieuw deksels inscheuren maar zeker ben ik er niet van.

Joop
Als ze me zoeken ben ik zeker niet aan het snoeken.
Gebruikersavatar
frank van thiel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-04-2002 02:00
Locatie: schaijk

15-03-2003 08:23

Roy

Ik heb dit wel eens op een film gezien tijdens een lezing. Hier hielden ze de karper ook een moment op z'n kop toen hij begon te spartelen tijdens de fotosessie. Ik heb het zelf nooit geprobeerd en ik weet niet of het kwaad kan, maar ik denk als je het heel even doet het niet zo schadelijk zal zijn. Mischien weet iemand hier meer over.

Groeten Frank
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-03-2003 12:57

Zou het NOOIT proberen ! Strak valt ie .
Om een karper rustig te krijgen kan je beter tijdens een foto sessie op je onthaakmat ook een natte bewaarzak leggen en die evt over z'n ogen leggen, word ie ook rustig van en kan ie niet uit je handen glijden, laat REX de kouwboy maar niet te veel het verkeerde voorbeeld geven. Verkeerd voorbeeld doet ook volgen
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

20-03-2003 20:01

Ja het was maar een vraag maar ik doe niks waar van ik niet zeker ben dat het goed is voor de vis.
Size doesn't matter
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

20-03-2003 20:23

Ik weet dat het werkt bij haaien. Dan worden ze idd rustig. Ik kijk geregeld naar REX. Je kan veel zeggen maar hij gaat wel netjes om met de vis(ga normaal maar eens op een kotter kijken als je op zee gaat vissen die jongens kunnen nog wat van hem leren) Dus over dat verkeerde voorbeeld dat hij geeft ben ik het niet eens.

Ik denk dat je doelt op de Zoals hij het altijd noemt "Jimmy Allen comfort lift" dat doet ie altijd vanuit een boot en dan laat ie ze hand onder de vis komen als ie in nog in het water ligt en dan pakt hij hem dus op een vlakke hand uit het water(lastig uit te leggen)

Over het uitscheuren van kiewdeksel dat gebeurt niet zo snel kijk maar naar de snoekvissers!!!!!!
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

20-03-2003 20:25

Op de manier zoals ik het doe kan hij nooit vallen: je pakt de karper, schuift het in je ellebogen(de binnenkant dus), je pakt zijn rug met je handen en draait hem om. Dit werkt echt en de vissen kunnen niet vallen en ze zijn volledig ondersteund.

MVG

Bas
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

20-03-2003 21:15

en wat is nu in godsnaam het nut daarvan , bas ?! een karper even op zen kop houden ?
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

21-03-2003 14:23

Heb je het openingsbericht dan niet gelezen, wouter? Om de vis rustig te laten worden, tijdens fotograferen/terugzetten.

MVG

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

21-03-2003 19:14

ik heb enkele ervaring met een soortgelijke manier.

uiteraard niet zo geweldadig als rexie...

als ik een vis gedurende de fotosessie omhoog houd en de vis begint te klappen draai ik hem met een snelle beweging op zijn kop... en leg mijn borst ertegen zodat hij geen kant meer op kan.

de vis houd zich inderdaad rustig als je hem op zijn kop houd, maar ik doe dit alleen als het voor de veiligheid van de vis is... dus als hij anders op de mat valt. Blijf als je dit doet ook niet te lang op de vis liggen met je borst want dan tast je de slijmlaag ontzettend aan.

Frank

ps; voor sommige mensen... dit lijkt erger dan het is hoor... neemt in totaal ongeveer 5 seconden in beslag en de vis rust gewoon op je armen
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

23-03-2003 11:33

Als je wilt poseren met een vis en hij word wild dan valt hij ook meestal zo dat je hem op de kop ondersteunt. Dit komt omdat je je beide handen onder aan de vis hebt. In een reflex doe je je armen om de vis en drukt hem tegen de borst...niks mis mee lijkt mij.

Wat ik niet zou doen is een vis opzettelijk op zijn kop houden, lijkt mij niet echt een handige en visvriendelijke manier. Als een vis wild is op de onthaakmat kun je beter een (zwarte) doek over zijn ogen leggen.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gast

24-03-2003 17:32

Kheb deze techniek ook vaker gebruikt als een karper wild werd en ik kan jullie zeggen dat het altijd heeft geholpen.
Plaats reactie