Field testen


Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

14-02-2010 20:27

Hoe betrouwbaar zijn field testen in de praktijk nou eigenlijk? Hiermee heb ik het zowel over aas als materiaal. Is het een vorm van reklame? Of wordt hier inderdaad iets mee gedaan?

Is er dus sprake van terugkoppeling naar de fabrikant of niet? Ik heb het hier over de praktijk en geen theorie.
Gebruikersavatar
marco duvaloois
Berichten: 164
Lid geworden op: 09-11-2009 20:26
Locatie: Papendrecht

14-02-2010 21:42

Ik weet uit betrouwbare bron van een fieldtester van Nash, dat er wel degelijk naar die jongens geluisterd wordt. Als er echt iets is met het matriaal of het aas, en er word melding van gemaakt. Word dat wel serieus genomen, en word ook geprobeerd het te verbeteren ! Dus ik denk wel dat het zin heeft dat fieldtesten ! En het blijf natuurlijk een wereldbaan als je dat mag gaan doen voor een grote bekende karperfirma !
De toekomst is al gauw verleden tijd !!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-02-2010 22:41

Bij een wereldbaan heb ik heel andere ideeën. 8) Maar ieder zijn droom, zal ik maar zeggen. :D :lol: Wordt maar snel wakker. :o

Het aasonderdeel van Nash met baas Gary Bayes heeft een reputatie hoog te houden en de middelen daarvoor. Zo zijn er nog een paar die je heel serieus kunt nemen. Maar geldt dat ook voor de kleinere? Wat kun je verwachten voor 7,50 euro/kg.

Het zal trouwens niet meevallen om een crack als Gary Bayes te overtuigen. Maar dat ter zijde.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

14-02-2010 22:49

marco duvaloois schreef: Als er echt iets is met het matriaal of het aas, en er word melding van gemaakt. Word dat wel serieus genomen,



in hoeverre? ik bedoel hoe weet de fieldtester of er 10% meer flavour in de boillie moet of dat het lood iets boller of platter zou moeten zijn? ik vind het nogal gissen...
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

15-02-2010 00:26

Ik denk dat ze in engeland zeker wel naar een fieldtesters luisteren is toch heel andere wereld dan hier in nl. kijk naar korda daar zit een heel team constand dingen te bedenken en te testen tot het goed is, zo bij meer engelse firma's.

Hier in nl is het meer reclame en licht product test van de fieltesters, hier in nl is het meer handig om die jongens 100 kg te geven of wat rollen lijn etc etc en dan helpen zij op alle beurzen is toch goedkoper dan mensen betalen voor de beurzen.

En dat gedoe wat Andre Kip aanhaalt in ander topic over de karperwereld over de fieldtest tja das gewoon reclameblok en totaal nutteloos want daar wordt matriaal voor gesponserd dus zal nooit echt afgekraakt worden.

GR Remko
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-02-2010 00:40

heb meegemaakt in frankrijk,met een testvisser van nash,ging nieuwe boilies uit testen strawberry cream geloof ik,het waren witte,hij ving alleen geen klap.en ik had er 6,hij is met 3 vissen op de foto"s geweest van mij.het zal mij geen zak uitmaken,was een fijne gozer,kon er leuk mee praten.hij vond danny fairbrass een lul die niet kon vissen.zal geen namen noemen wie dit precies was,want hij doet best veel in engeland als het om vissen gaat,maar zo gaan fieldtesters dus om met boilies,die foto van mijn vis zal mischien wel in een engels blad staan nu ik weet het niet.
K. van den Herik

15-02-2010 07:09

weet je Rik,

Daar geloof ik geen ene moer van. Sterker ik vermoed dat je liegt. Zo niet graag bewijzen en dan bied ik mijn nederige verontschuldigingen aan.


Ieder die me denkt te kennen weet dat ik sceptisch ben, maar Kees de truc is om je aas zo duur te maken dat het door de prijs wel goed MOET zijn. 8)

Kleine aasboeren: Ik ben geen fieldtester, maar ik vis meestal met aas van TTB. Al 15 jaar oid wisselen wij ervaringen uit, nu dus nog steeds. Ik weet dat er zo nog meer jongens zijn.

Materiaal: wordt heden ten dage meestal DOOR vissers ontwikkeld. Helaas is vaak het probleem de gebruikte materialen en niet het ontwerp.

Ik weet dat proline veel fans heeft die "denken" fieldtester te zijn of er (door de stikkers op de auto) zo uit zien.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-02-2010 08:30

Nou ja aan Rik de vraag of hij geen foto’s heeft van de vis waar hij opstaat en een van de boilieman van Nash met vis. Verschijnen ze niet op KWO is het raadzaam wat voorzichtiger te zijn met dergelijke uitspraken. Je zult al snel niet serieus genomen worden door het niet te onderbouwen.

Mvg, Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2010 08:56

Een mij niet onbekend mechanisme Klaas. :D Bovendien werkt de UK anders, is er tussenhandel en behouden ze een grotere marge. Maar in de tegenovergesteld strijd om goedkoop te zijn, vallen er vanzelf een aantal zaken af. Bovendien is er inmiddels nogal wat concurentie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 09:20

Kees Ouwehand schreef:Maar geldt dat ook voor de kleinere? Wat kun je verwachten voor 7,50 euro/kg.


K. van den Herik schreef:Ieder die me denkt te kennen weet dat ik sceptisch ben, maar Kees de truc is om je aas zo duur te maken dat het door de prijs wel goed MOET zijn. 8)

Kleine aasboeren: Ik ben geen fieldtester, maar ik vis meestal met aas van TTB. Al 15 jaar oid wisselen wij ervaringen uit, nu dus nog steeds. Ik weet dat er zo nog meer jongens zijn.


Waarom zou een aas van 15 euro de kilo beter moeten zijn dan een aas van 5 euro de kilo? Zal er in die van 15 euro meer extracten en duurdere ingredienten zitten?

Of is die van 15 euro maar een simpel ABC-tje dat na het rollen in de flavour wordt gegooid en dankzij de marketing, reclame en tussenschakels zo extreem duur is?

Zoals Klaas zegt.. Maakt de prijs tegenwoordig de boilie goed? Ik denk het wel! Want iets wat goedkoop is kan immers geen extracten en dergelijke bevatten volgens vele.

Een nash bol is ook uitstekend, als je hem goed inzet. En ook nog is vele malen goedkoper dan een Mainline..

K. van den Herik schreef:Kleine aasboeren: Ik ben geen fieldtester, maar ik vis meestal met aas van TTB. Al 15 jaar oid wisselen wij ervaringen uit, nu dus nog steeds. Ik weet dat er zo nog meer jongens zijn.


En ik denk dat jij niet de enige zal zijn. Ik denk dat vele dat doen. Ik denk ook dat de serieusere leveranciers luisteren naar klanten en de ervaringen met de boilie.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-02-2010 10:05

oke weet je wat,ik zal je de naam geven,tony noemen ze hem bij naam,anthony duffin is zijn volledige naam,zijn telefoon nummer kan je ook van me krijgen maar dan met pb,vraag er gerust naar.dan mag je het hem persoonlijk vragen klaas.ik vertel hier mijn ervaring.en wil je het nu nog niet geloven,heb je dikke pech mijn ervaring staat er,die is er,en zo gebeurde het. de teleurgestelde groeten RK
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2010 10:10

Eenvoudigweg omdat de prijs niet los staat van de kosten die je voor een product kunt maken. Of de prijs de kosten rechtvaardigd bij een bepaalde producent zal moeten blijken. Of een goedkoper product minder vangt is een andere discussie. Opmerking is dat je in een markt die om de laagste prijs concureert niet kunt verwachten dat er veel tijd wordt gestoken in duur ontwikkelingswerk (field testen). Dan is de producent al blij met een "me-too" product tegen geringe kosten.

Van Mainline kun je zeggen wat je wilt, maar ze stoppen veel geld in de ontwikkeling van aas. Er zijn al heel wat pogingen gedaan om boilies van Mainline te kopiëren.

Een boilie is inmiddels een commoditie. Weinig ontwikkelingen en vooral prijsconcurentie zijn daarvan de marktkarakteristieken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-02-2010 10:14

Ben ook fieldtester en wel van mijn eigen bollen. Pleeg elke keer na een sessie onder het genot van een bakkie pleur overleg met de directie. Dit heeft er o.a. toe geleid dat er bollen ontwikkeld zijn voor elk type water in binnen en buitenland en natuurlijk de vier jaar getijden. Een goede voorlichting aan onze klant is vanzelfsprekend daar dit tot een van onze kerntaken behoord. Vang je niet aan de door ons van te voren afgesproken doelstellingen en methodiek tijdens een sessie kijk dan eens in een spiegel. :lol: De rede van deze uitspraak ligt gelegen in het feit dat we heilig geloven in ons product en onze fieldtesters.

Life 4 You een bol alleen voor de betere karpervisser en wie is dat niet. :lol:

Peter
Ps. In de spiegel kijken kan voor een ieder geen kwaad :wink:
K. van den Herik

15-02-2010 10:57

zegt nog niks over de kwaliteit
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 11:33

Kees,

Neem contact op met CF, heb je het zo ;) in het verleden heeft er hier ook al is 1 gestaan van ze.. Zal hem is opzoeken..

Ze stoppen veel geld in ontwikkeling.. In welke ontwikkeling? Wordt elk ingredient uit elkaar getrokken om wat het is, wat het doet, welke stoffen erin zitten, wat doet dat met een karper etc.? Of sturen ze gewoon mensen op pad en jongens ga maar vissen en laat maar hoern hoe het doet en dan passen we het weer aan?

Hoe test jij je bol? Ook zoals het laatstgenoemde denk ik.. Je kan nog zoveel geld in ontwikkeling stoppen, het moet ook terugbetaald worden.. 15 euro de kilo..

Hoe is het met Proline dan.. Ook zo kwalitatief? Of gewoon goede marketing... Groot verschill 6 euro de kilo of 15 euro de kilo..

Als jij een aardbeien bol maakt, ruikt die dan naar aardbei, of smaakt die ook naar aardbei? Of si die zo bitter als hel en met een nasmaak om van te kotsen.. Kan je de vele bekende bollen al wegdonderen.. Mja.. luchtjes vangen vissers.. Proeven doet niemand..

Klaas..

Iets meer tekst en uitleg graag.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2010 11:41

Ach Jan Willem, de boiliemarkt kan zich niet ontrekken aan simpele marktmechanismes. Je weet ook wel dat er heel wat meer ontwikkelingswerk in zit en dat fieldtesten daarvan een onderdeeltje is. Met een concept als Active-8 op de markt komen, zoals Mainline deed, vraagt veel meer investering dan er een kopie van maken. Dat zal dan toch op de één of andere manier betaald moeten worden.

Ik ben een klant, dus jouw voorstellen richting mij doen er niet zo toe. Hoe ik een keuze maak tussen verschillende leveranciers is mijn zaak. Ik test niet, maar doe gebruikerservaring op waarna ik mijn keuzes verfijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

15-02-2010 11:59

Kees,

Tegen de tijd de consument erachter komt dat zijn product flut is, is MKII al op de markt. Nu nog beter. Misschien dat men dan in 1 keer iets goeds kan maken?
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 12:08

Kees,

Ik snap je punt. Echter doe ik je geen voorstel, ik geef mijn mening als mijn persoon zelf.

Ben onafhankelijk sinds afgelopen weekend. Zie link in onderschrift.

Maar hetgeen wat ik weet van de bollen, maar ook waar alle flavours vandaan komen.. Denk ik bij me eigen... Is dat ontwikkeling? En hun zijn niet de enige!! Heb hier al is meer over gezegd en werd toen vriendelijk bedreigd dat ik snel me mond maar is moest gaan houden..

Marketing en andere kosten.. Dat maakt hun boilie duur.. Ontwikkeling.. Nee, niet allemaal doen ze daar aan!

Kwalitatief noemen ze zich dan.. En het beste voor hebben met de karper en zijn omgeving :x :cry:
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-02-2010 12:08

Bollen vallen onder de Hygiënecode-HACCP en ISO 9001 normen.
Gebruik van E nummers is niet van toepassing op onze producten.
Eigen karperkweekvijvers zie foto worden uitsluitend voorzien van onze bollen.
Kleinkinderen a wat zielig krijgen niets anders te eten. :wink:
Onafhankelijke bureaus zien toe, krijg hier net weer een half jaarlijks rapport binnen.

Mvg, De boilie koning :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door pj otte op 15-02-2010 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 12:10

Whoahuhauhauhuaauhau
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2010 12:31

@Klaas, ik geloof niet dat er nu in deze markt nog echt sprake is van een flut product. Ik zei het al, boilies is inmiddels een commoditie. Kunstje is bekend. Er is ook weinig dat er met kop en schouders bovenuit steekt.

@Jan Willem, ik noem maar een voorbeeld uit het verre verleden. Inmiddels is de markt hier veranderd en de concurentie moordend. Keuze wordt door de klant gemaakt op basis van prijs. Service op persoonlijk niveau kan nog een verschilletje maken, als het kleinschalig is en niet te veel kost.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

15-02-2010 13:10

Service op persoonlijk niveau kan nog een verschilletje maken, als het kleinschalig is en niet te veel kost.
[/quote]


Klopt als een bus Kees!

geen standaard uit de vriezer, draaien wat een klant graag wil.

we doen het zo al jaren
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 13:28

Service is tegenwoordig ook een punt wat je steeds meer en meer hoort en belangrijk is.

Niet alleen in het karperwereldje en niet alleen bij elke bollenboer, maar bij alles in het dageljiks leven.

En ik denk zelf dat de meeste bollenboeren inspringen op de vraag en wens van de klant. Althans, de meeste die ik ken wel en van horen en zeggen van vrienden etc.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
marco duvaloois
Berichten: 164
Lid geworden op: 09-11-2009 20:26
Locatie: Papendrecht

15-02-2010 13:36

="Jamy wuijts
in hoeverre? ik bedoel hoe weet de fieldtester of er 10% meer flavour in de boillie moet of dat het lood iets boller of platter zou moeten zijn? ik vind het nogal gissen...



Nou ik ben geen fieldtester, dus weet niet precies hoe dat werkt. Maar waarom zou een fieldtester, niet weten wat voor boilie het beste werkt in welk water ?. Ik bedoel dat weet jij toch ook ? Die jongens zijn bijna elke week aan het vissen, terminste die gozer die ik kan dan ! En door ervaring leer je natuurlijk een hoop, dan weet je op een gegeven moment wel welk aas het beste werkt. Ik visde in Frankrijk op een meer, en kreeg daar geen 1 aanbeet, dan ga je toch denken wat doe ik fout. Vervolgens pas ik me onderlijnen aan het gaat zitten met een pop-up. Omdat ik had gezien vanuit me boot dat er op ruim 35 meter uit de kant aardig wier groeide onder water. En vervolgens krijg ik nog geen uur later een run. Dus als ik dat al kan, dan moeten zulke jongens dat helemaal weten natuurlijk, die doen niet anders als vissen ! En wat betreft matriaal, ja dat is persoonlijk denk ik. Maar hun vissen natuurlijk met het merk wat hun sponsord, lijk me logisch, maar ze kunnen wel zeggen ik heb liever die molen of die hengel. Dus dat fieldtesten heeft wel degelijk nut denk ik hoor !
De toekomst is al gauw verleden tijd !!
K. van den Herik

15-02-2010 14:03

Heb je ff Kees?

brekende haken, wartels
20 meter onderlijn materiaal, 2 maand en 5 meter verder: totaal verteerd oid. was 10 kilo nu nog 4 kilo trekkracht
openstaande ogen van haken
scherpe randen aan ogen
botte haken of geen punt
slecht tot tranend trekkend afgewerkt materiaal zoals tent, paraplu
kromme blank
kwiklinks die wel heel kwik de onderlijn lossen