Field testen


Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-02-2010 15:17

k.van den herik,een excuses zou hier mischien best op zijn plaats zijn ?
of wil je beweren dat ik nog steeds een leugenaar ben over het feit van een testvisser van nash ?
je bent goed in kritiek geven,maar zodra het tegendeel bewezen word ben je niet thuis.

wartels die breken en haken etcetra ?
weet niet wat voor merk jij koopt maar ik heb dit echt nog nooit meegemaakt,althans een uitgebogen haak kan gebeuren,maar zoals jij het beschrijft allemaal.ik zou wel eens willen horen van welk merk dit is dan.ik maak dit soort dingen nooit mee,en ik moet zo nu en dan toch aardig wat trek kracht gebruiken.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2010 15:18

Boilies Klaas?

De andere zaken die je nu noemt zijn meest uitontwikkeld en vragen een betere kwaliteitscontrole. Prima haken waarvan ineens tijdens het productie proces iets verkeerd gaat moet je beter testen voordat ze de fabriek uitgaan. Gewoon op de bank.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 15:21

Rik,

Wellicht moet je het nog is nalezen. Je leest er overheen, of vanuit een ander standpunt.. Ging over fieldtesten.. Dus daar horen ook hakn bij die in een beginfase staan en dus wel is breken he.. Ook wartels en alle andere zaken

En heb het zelf ook meegemaakt met haken van hayabusa die braken op de steel ;)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-02-2010 15:31

jan waarom moet ik nog eens beter lezen ?
ik maak dat soort zaken nauwelijks mee.en ben benieuwd naar de merken waarbij dit gebeurt is,ik heb altijd korda haken.
heb er nooit problemen mee.vandaar,even als de wartels van korda heb ik dit nooit meegemaakt.ik snap dat dit soort dingen over over fieldtesters gaat.
ik heb toch niet gezegd van niet ?
jan willem bedoel je kees er niet mee ?
K. van den Herik

15-02-2010 16:03

Beste Rik,

Waarom moet ik mijn excuus aanbieden? Omdat jij een naam noemt en een gebeurtenis? In een pb verneem ik dat ik jou naam niet mag noemen. Beetje lastig als ik een link wil versturen en om opheldering vragen.

Ik krijg de indruk dat je al jaren vist, dan weet je ook dat er ontelbare lulverhalen de ronde doen van of over testvissers. O.a. de orient video, waarin eerst KM en later RH en daarna KN (niet) de hoofdrol spelen.

Fieldtesten is bij mij alle producten. Zelfs als het op den duur kwaliteitscontrole probleem is. Ook dat zit in de prijs van een product.

Haken en dan nieuw: Vlekkie heeft nu haken die mat zijn. Ik vind het niet meer dan normaal dat de mannen met een ashima shirt deze haken dan ook eerst zelf proberen.

rubberbeads die afscheuren, zinkende onderlijn die alleen zinkt als je het klosje en al te water kegt. En zelfs dan...

kwaliteitscontrole of worden de producten aan de waterkant door vissers/consumenten pas echt gebruikt.

Voorbeeld: Ik moest schuurbestendig voorslag hebben voor Salagou. Stik toevallig zie ik visser x die bij x werkt. De man drilt een vis, die werkelijk in elk obstakel van het kanaal vast heeft gezeten. Ik wist overigens niet waar ie werkte, heb hem gevraagd waar ie mee viste. Hij was met x bezig, was het aan het testen en het beviel geweldig. Ik heb mij ook een aantal rolletje aangeschaft, helaas verkoop onze winkelier geen proline, daarom moet ik voor ik weg ga nog een paar rollen organiseren.

Kan dus wel. En zo zijn er nog wel voorbeelden hoor.
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

15-02-2010 16:09

Rik koster schreef:en ben benieuwd naar de merken waarbij dit gebeurt is,ik heb altijd korda haken.
heb er nooit problemen mee.


Mijn eerste Korda haak was direct mijn laatste. Rechtgebogen tijdens de eerste dril. En laat dat dan ook nog 1 van de 2 aanbeten geweest zijn van die week. :evil:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-02-2010 16:20

Met haken en ander klein spul gaat nog wel eens wat fout meestal door de tijdsdruk. Een sempell accepteren omdat de volgende bij afwijzing pas over 3 a 4 maanden pas binnenkomt en dat 2 a 3 keer. Als firma moet je sterk in je schoenen staan om steeds nee te zeggen. Je wilt en moet uiteindelijk verkopen, daar je fieldtesters mee opzadelen??

Groet, Peter
Laatst gewijzigd door pj otte op 15-02-2010 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-02-2010 16:21

k.van den herik.
waarom je mijn naam niet hoeft te noemen is omdat ik een voorbeeld geef wat ik heb ondervonden in ( 2009 ) .
dit wil nog niet zeggen dat je mijn naam met de link er naartoe hoeft te versturen zodat die gozer even flink op zijn kop krijgt.
vind je dit leuk moet je bij de politie gaan solliciteren dan heb je er elke dag mee te maken om dit soort dingen op te lossen.
verder leg je net uit, namen zoals X en samen met x hebben x ontwikkeld en x zus en zo.
diezelfde reden waarom jij geen namen noemt,heb ik dat ook.ik stuur je die naam prive omdat ik wel vertrouw dat je als volwassen vent zoiets voor je kan houden,als je me vervolgens gelijk een pb terug stuurt dat je een mail gaat tikken.met alles erin vermeld vind ik dit niet op zijn plaats.
vervolgens vraag ik je net naar de benaming van de merken waarmee je dit gebeurt is zodat een ander op zijn hoede is voor zulke zaken.en je noemt deze ook X en X,om die reden heb ik jouw dus ook de naam per pb gestuurt.
verder maakte je me voor leugenaar uit.en het tegendeel is je bewezen in pb.vandaar dat ik vind dat een excuses op zijn plaats is.daarom belde ik net even aan,maar klaas is niet thuis.maakt niet uit verder goede vrienden.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2010 16:46

Prima Klaas, maar dat is gewoon terugkoppeling van de consument. Jij en ik dus en een paar luisterende oortjes.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

15-02-2010 16:52

ok,

Je hebt nog helemaal niets bewezen., maar:
Jij je gelijk en weet je het boeit me geen zier trouwens. Sorry, je bent geen leugenaar, je hebt geheel terecht een naam door het slijk gehaald. Ik zat helemaal fout.

Ik ben heel goed in kritiek geven, maar wel daar waar het opschiet. Wees niet bang. Ook als het goed is durf ik dat te melden.

Ja Peter, noem het anders uithangborden en geen FIELDtester, wat m.i. betekent uittesten in het echies.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-02-2010 17:02

voel me gelijk stukken beter.bedankt !
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

15-02-2010 17:16

er zijn teveel variabelen om te zeggen dat een aas (bv. boilie) goed vangt.
dat een hengels of molen bv anders moet zijn kan die fieldtester wel zeggen, maar dat is persoonlijke voorkeur. hij kan alleen kwaliteit testen, of iets snel stuk gaat of niet bv.

zoals bij korda bv. die danny fairbass hengel, ze prijzen hem (de hengel) allemaal de hemel in op de dvd. ik weet zeker dat na afloop van het maken van de dvd, ieder gewoon weer zijn eigen favouorite hengel gebruikt. het is puur marketing, paar grote namen ermee zien vissen doet de verkoop goed!!

ik geloof allemaal niet zo in die fieldtesters, het zijn toch allemaal reclame-mannen. ik zou het dus ook nooit zelf willen doen, laat mij maar gewoon werken en daarnaast vissen!! met mijn 5 ploegendienst doe ik niet veel onder aan visuren dan iemand die betaalt wordt om te vissen, echter is bij mij de portemonee niet zo goed gevuld, dat ik ff een plas volkletter met spons(er) ballen.

naar mijn idee zijn de "skills" van vele niet gesponsorde vissers beter als die van menig fieldtester.....
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

15-02-2010 18:21

Jan Willem Hilverts schreef:

Ben onafhankelijk sinds afgelopen weekend. Zie link in onderschrift.


Hoe werkt dat dan Jan Willem? Geen vergoeding, geen naam meer onderin of kon 't produkt niet langer je goedkeuring dragen?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 19:36

Rene,

Ik zat met smart al op je reactie te wachten :D

Misschien moet je je vooroordelen is voor je houden en lezen wat er staat. Misschien is onafhankelijk niet het juiste woord. MAar er staat inderdaad geen naam meer. Ik ben gestopt ermee zoals er ook duidelijk aangegeven staat. Wellicht kan je een volgende keer een PB sturen ipv zo te reageren, want je wilt vanaf dag 1 al elke keer of alles weten, of alles de grond in trappen.. Maar waarom:

Ik heb er geen tijd meer voor om me er volledig voor in te kunnen zetten zoals ik gedaan heb. Er zijn bij mij in de prive sfeer dingen gebeurd en die gaan gebeuren waardoor vissen op een dermatig laag pitje staat, dat ik besloten heb om er mee te stoppen. Zo ook met vissen voorlopig. Komende twee jaar mag ik blij zijn als ik 1 nachtje per maand kan maken. Hierdoor heb ik voor mijn gevoel te weinig tijd en imput om te helpen met het neerzetten van een nog kwalitatievere bol etc.. Uiteraard sta ik volledig achter Red Label Baits en hun producten. En de vergoeding die ik kreeg, was niet in geld maar in boilies die gemaakt zijn door een persoon die er volledig met zijn gevoel en alle liefde voor de visserij aan werkt. Daarbij niet eens denkend aan de poremonnee, maar aan de karper zelf. Anyway, Ik heb er toen achter gestaan, vanaf de dag dat ik voor Red Label Baits viste en zal ik blijven doen daar ik weet om wat het gaat en de werking erachter.

Genoeg uitleg voor je zo Rene?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

15-02-2010 21:15

Ach JW, ik was gewoon nieuwsgierig en vroeg me af hoe ik 't 't beste kon formuleren om je even uit je tent/brolly/2mansdome te lokken. Dat je door tijdgebrek je "uren" niet meer kan maken is iets waar we ooit allemaal mee te maken krijgen. Daarom begrijp ik ook niet dat mensen meteen hun spullen marktplaats op rossen. Komt vanzelf weer.

Maar als je (door tijdgebrek) je seizoenkaart voor Heracles inlevert mag je nog best "hup Heracles" in je voetnoot zetten... :lol:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

15-02-2010 21:58

Rene,

Al zou ik niet meer kunnen lopen en moet ik kruipen... Me spullen doe ik never nooit niet weg! Daar is de passie en liefde te groot voor!! Daarom zal ik op het forum voorlopig ook nog wel actief blijven... Vissen zit in je bloed of niet..

Het tijdgebrek heeft redenen wegens prive omstandigheden. En inderdaad, ieder mens/visser heeft daar wel is mee te maken. Echter zal het voor mij wel een jaar of twee gaan duren voor ik weer echt actief kan vissen. In die tussentijd zal ik me nooit zo kunnen inzetten zoals ik altijd gedaan heb. En na heel lang wikken en wegen, heb ik daarom de beslissing genomen om te stoppen. Het was geen makkelijke keus, maar in mijn ogen wel de betere op het moment voor beide partijen. Vissen zal ik heus nog wel is doen en uiteraard met de boilies van Red Label Baits. Daar zelf rollen toch niet meer gaat lukken.

En over de naam in me onderschrift laten staan.. Wellicht komt dat later weer terug, maar voorlopig zal het alleen maar verwarring brengen. Denk ik...

Dat je mij uit me brolly wil lokken, prima.. Maar soms de manier hoe hier gereageerd wordt door mensen, zo ook jouw post... Denk ik.. Stuur dan een PB als je de kwestie zo graag wil weten. En ik geef toe... Ik ben daar af en toe ook fout in :oops:

Heracles... Hmmz... Zullen we een biertje doen tijdens een wedstrijd van Ajax - Juventus ofzo...
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-02-2010 23:02

Nou, we weten van een field tester van Nash.

Dat Jan Willem field tester af is.

Dat alles in het field getest moet gaan worden en niet gewoon afgedekt via controle bij de fabriek en nacontrole bij het verpakken door merk X.

Mooie oogst. :wink:

Is er iemand met praktijkervaring in deze branche?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

15-02-2010 23:15

Maar je zou het dus ook op een football field kunnen.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-02-2010 23:20

Het betere veldtestwerk vind je rond Didam:
http://www.baggerloop.nl/fotos09/#11.634
Groet'n Henk..

still growing Old.
K. van den Herik

16-02-2010 07:17

Rik koster schreef:voel me gelijk stukken beter.bedankt !

Zei hij met enig cynisme, wat Klaas wel kon waarderen.

De excuses zijn echt gemeend, niet omdat je gelijk hebt of ongelijk, maar voor de manier waarop ik reageerde. KN zoekt het maar lekker zelf uit en lost zijn eigen problemen maar op ...
K. van den Herik

16-02-2010 12:18

De nieuwe redlabel ster wordt voor 2 april a.s. aan het publiek voorgesteld.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

16-02-2010 12:31

K. van den Herik schreef:De nieuwe redlabel ster wordt voor 2 april a.s. aan het publiek voorgesteld.


Dan weet jij zeker ook wie het is..... :roll: MAar het zal op 1 april gedaan worden..

Ach ja... lezen... Staat een heel artikel op hun website hoe en wat..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-02-2010 12:58

oke bedankt klaas,zondeer cynisme dan :)
martijn boer

16-02-2010 13:25

Waar gaat dit over...... Je moet het maar willen, je naam aan een merk verbinden. En met de volste overtuiging zeggen dat het merk het beste is op de markt.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

16-02-2010 18:15

Dus iedereen roept maar wat? Tenslotte kan er maar 1.........
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.