voeren op een kanaal


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

12-02-2010 15:52

is het verstandig om te voorvoeren op een ''kanaal'' ?

aangeziende vissen er komen en gaan en weer doortrekken .. op een plas kunnen ze geen kant op dan kunnen ze weer terug naar de ''voerplek waar altijd voer ligt ''.

en zit veeel brasem en witvis

heb er zelf wel vertrouwen in , wat vinden jullie daarvan .. ?




en ff een vraagje opzij : is het nou juist wel of niet aanbevolen met pallets te voeren/visen in deze tijd ( koud-jaargetij )

mvg. jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

12-02-2010 21:33

Er zijn zoveel verschilende kanalen in nederland die ook op zeer veel verschilende mannieren bevist worden dus een andwoord geven hierop is niet zo makelijk.

zoek eens rond op het forum er zijn veel topics over het vissen op het kanaal.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

13-02-2010 16:59

Tuurlijk is het verstandig voor te voeren! .... juist op rivieren en kanalen!
Je moet niet verwachten dat je de vis op de stek kunt houden maar je kan ze wel langer op de stek houden als dat je niet voert! het belangrijkste is dat je ze laat wennen aan het voer en dat ze weten dat op die plek langs de trekroute makkelijk eten te halen valt!
de hoeveelheid hangt af van het bestand en zal in het eerste jaar even lastig zijn in te schatten hoeveel je moet voeren op welke tyd van het jaar.... maar 1 tot 2 kg bollen per dag( april tot november) en ook is het zeer belangrijk om iederekeer op het zelfde dagdeel te voeren...

Zelf heb ik gemerkt dat in mijn kanaalvissery het weldegenlijk scheelt!
Vandaar ook 400 kg per jaar :P

Suc6!
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

14-02-2010 10:03

jeffrey van osch schreef:


en ff een vraagje opzij : is het nou juist wel of niet aanbevolen met pallets te voeren/visen in deze tijd ( koud-jaargetij )

mvg. jeffrey



je kunt beter met pellets voeren ;) pallets blijven drijven :P maar ff back on topic..

ik zou rustig aandoen met pellets voeren gewoon omdat er veel olie in zit en ze behoorlijk machtig zijn voor de vis. Die olie komt met dit koude weer/water niet goed vrij. Als je nou toch wilt voeren met pellets doe dit dan in combinatie met particles, hierdoor blijf je wel de aantrekkings kracht van de pellets behouden maar de vis zit niet zo snel vol ;)
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

14-02-2010 22:25

ik zou met pelets ook niet zomaar voorvoeren! vooral op stromende wateren waar het weleens kan duren voor de vis op je stek is! :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

14-02-2010 22:50

als het warm is kan het wel toch tomba? ik bedoel die olien lekken lekker snel uit en leggen een mooi geur spoor...
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

15-02-2010 14:11

Jamy wuijts schreef:als het warm is kan het wel toch tomba? ik bedoel die olien lekken lekker snel uit en leggen een mooi geur spoor...

Jah dat klopt! t geeft veel olie en sporen af!.. maar op de kanalen hier kan het best zijn dat er urenlang geen vis over je stek komt! en het stikt hier van de grote scholen brasems en windes! ..... dus op rivieren en kanalen met een middel tot lage bezetting kun je het wel gebruiken om te voeren in combinatie met bollen! ...

Zelf gebruik ik aleen pelets in de zomer als ik instand vis op putten! en werkt het prima!

:wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Dennis ludwig
Berichten: 37
Lid geworden op: 09-02-2010 16:46
Locatie: Oudenbosch

22-02-2010 15:10

niet bang zijn om gespreid te voeren.
Karpervisserij : 0.0g teer 10000g nicotine.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

22-02-2010 21:17

idd :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Plaats reactie