RED DE KARPERS


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

13-02-2010 12:51

Er staat ook nu groot op de voorpagina van Delft op Zondag over de avond..
Ik kan hem nog niet online vinden het stuk, zodra die online is plaats ik gelijk de link..

Groeten

Taco
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

13-02-2010 12:56

Oohja , Aart je naam is verkeerd geschreven.
Nu staat er Aad Lokhorst haha

Groeten

Taco
Frans Oomen
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2010 23:18

13-02-2010 13:16

Sportvisserij Nederland is er al vanaf maandag bij betrokken eerder was het niet bekend (dankzij de slechte communicatie van uit de HSV's).

Niks dan lof over de sneller reactie van SVN én de KSN! SVN heeft na het bekend worden op de beurs afgelopen zondag direct een spoedvergadering op maandag belegd en vervolgens meteen contact gezocht met de KSN
K. van den Herik

13-02-2010 13:32

K. van den Herik schreef:wat willen we Kees? 50 kilo of 50 stuks per ha? Of moet er voor beide wat zijn? Ik denk antwoord b



En maar uitlachen....

Frans,

Jammer maar deze plannen circuleren meer dan 10 jaar en toen was zelfs de NVVS al betrokken. Google dan zelf maar. Ik geef je de links niet voor joker

Let op brief van 1 jaar geleden:

http://www.hhdelfland.nl/contents/verga ... 963391.pdf

nog wat beloftes van 1 die liever snoek vangt:

http://74.125.77.132/search?q=cache:pQg ... =firefox-a
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

13-02-2010 13:43

We kunnen ook eens kijken wie er verantwoordelijk zijn voor deze plannen en tot wat voor politieke partijen deze behoren en de concluzie komt voor hun dan op 3 maart en op de volgende waterschapsverkiezingen.
Dat de mensen die we de vorige keer hebben gekozen de verkeerde zijn dat spreekt van zelf.

Te veel gewasbeschermingsmiddelen zit er in het water volgens de visvernietigers.
Dus dit is mijn concluzie nog meer in de bagger, daarom baggeren ze niet.
De bagger is misschien wel ernstig vervuilt en moet deze afgevoerd worden.
De volgende concluzie de vis is ook vervuilt en niet geschikt voor consumptie of veevoer enz, dus moet ook vernietigt worden.

Wie zijn de verantwoordelijke zakkenvullers.
Gebruikersavatar
Kelvin Groenendijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-01-2010 19:58
Locatie: Twente

13-02-2010 14:02

Hey Jacco,

wat dat baggeren betreft klopt wel want dadt hebben ze bij ons thuis water waar alle karper vissers van oldenzaal beginnen zijn ook gedaan 3 jaar geleden. dit is een bergings vijver voor een woonwijk op dit putje van 2 HA zaten dikke 350 karper's waterschap heeft deze vis er af gehaald en in het omleidingskanaal gedumpt, toen het water uit de vijver pompen, blijkt het dat er nog een 3000 voorn's in zaten die hebben wij er uit gehaald en we hebben nog een 10tal karpers gered die in nog 5 cm water lagen. niet echt een leuk gezicht als je karper visser bent, maar goed to the point. ze hebben gebaggert en het water werd kraak heleder idd wij hebben zelf weer vissen in dit putje gegooit en ook een paar spiegeltjes van 10 cm. de vis groeit nu gemiddelt 4 pond per jaar. vorig jaar lag gemiddelde daar 16 pond nu dikke 20 pond.
K. van den Herik

13-02-2010 14:56

Kees (Ouwendijk),

Als je de plannen leest, zal je zien dat baggeren ook tot dit plan hoort en weet je? De 10 resterende karpers komen dan wel "tot hun volle wasdom" en dat wilden we toch? En de resterende brasems worden dan ook iets groter dan 50 cm. Inmiddels is het record rond de 10 kilo!

Het idee lijkt goed, de uitvoering deugd niet. Echter het wijzen naar "hullie" werkt totaal niet, kijk eerst naar wat jezelf kan doen en dat is in elk geval opletten wat er om je heen gebeurt. Maar zelfs dat ie oud nieuws.

Kelvin: je zegt dus dat de plannen werken!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-02-2010 18:28

@ Klaas, idd de plannen werken blijkbaar, Maar dan na het uitbaggeren.
Nu willen ze het ook laten slagen zonder Baggeren..

Ben zelf maar gelijk in de pen gesprongen om eens wat vragen te stellen aan gemeente Gorinchem, hsv en Waterschap rivierenland welke nu mijn gemeente aan het baggeren is, althans opdracht heeft gegeven.

In de Krw spreekt men over diversiteit aan vissoorten.. Heb nu Niets hier en wat er nog zat zal nu onderhand wel kapot zijn door de vorst.
Heb gevraagd wie de verantwoordelijke is voor de toekomstige visstand die gewenst is in KRW en hoe dit tot stand moet gaan komen..

Ben benieuwd wie ze nu weer de schuld gaan geven.
De onenigheid wie er voor de kosten moest opdraaien van het baggeren was al een hot issue hier en nu hebben ze weer wat huiswerk :wink:
K. van den Herik

14-02-2010 11:42

Jacco,

Uitgangspunt zou het doel van het water moeten zijn.

In de huidige economische situaties betekent het wel, dat er geen plaats is voor linkse/groene hobbies.

Je zus, heb ik al gehoord.... 8)

Misschien in Delfland een paar modderkruipers opspeuren, mag men niets meer doen...

Ik kan me herinneren dat ene J. W. in een artikel in De Karper schreef, dat hij hoopte dat er hier en daar een karper een dijkje over werd geholpen.

Misschien wel WEER actueel?
piet vliet

14-02-2010 15:40

op
Laatst gewijzigd door piet vliet op 14-02-2010 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

14-02-2010 16:35

Vraag me af hoe het zit met visrechten en vergunningen,
Hoe moeten beroepsvissers deze soorten eruit vissen als deze geen witvisrechten bezitten,zoals in het grote deel van het water van de HBLO.
Hoeveel dwang kan een waterschap opleggen aan een beroeps die geen rechten heeft
of een vereniging die ook vast zit aan een meeneemverbod
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-02-2010 17:22

Dat is heel simpel Henk,

De beroepsvisser handelt in opdracht van de visrechthebbenden.

De visrechthebbenden in de VBC hebben de toestemming en hun goedkeuring aan het plan verleend.

Michel Hollaar schreef:http://www.vbcdelfland.nl/wiezijnwij/sportvisserij/index.html

De volgende visrechthebbende hengelsportverenigingen zijn vertegenwoordigd in de VBC Delfland:

Sportvisserijbelangen Delfland
HSV Schiedam e.o.
HSV De Ruischvoorn, Berkel en Rodenrijs
Nootdorps Pijnackerse Hengelsportvereniging
's-Gravenhaagse Hengelsport Vereniging
Federatie van Hengelsportverenigingen Zuidwest Nederland
HSV Kethel

De VBC heeft toestemming gegeven voor het afvissen.

Ik zou weleens willen weten wie hierboven het hardst heeft zitten snurken ?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

14-02-2010 17:43

K. van den Herik schreef:Jacco,

Uitgangspunt zou het doel van het water moeten zijn.

In de huidige economische situaties betekent het wel, dat er geen plaats is voor linkse/groene hobbies.

Je zus, heb ik al gehoord.... 8)

Misschien in Delfland een paar modderkruipers opspeuren, mag men niets meer doen...

Ik kan me herinneren dat ene J. W. in een artikel in De Karper schreef, dat hij hoopte dat er hier en daar een karper een dijkje over werd geholpen.

Misschien wel WEER actueel?

Helaas kom je net te laat mee..
Hier in de sloot is een gestreepte modderkruiper aangetroffen zo'n 3 jaar geleden.
Heb dat nooit gemeld om het baggeren niet nog langer uit te stellen.
Nu zijn ze begonnen met baggeren en heb ik wel gemeld dat deze soort hier zit.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

14-02-2010 18:33

Voor mijn stage ga ik een onderzoek doen naar de grote modderkruiper. Ik mag dan ook fuiken zetten op bepaalde plaatsen om de dieren te kunnen vangen.

Waar wil je ze hebben :lol: :lol:
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

14-02-2010 19:46

Nog een idee: (excuse me als die al is gezegd)
Constant bezwaar aantekenen (ook al gaat het over nog lullige onderwerpen als waar 'zij' het over hebben)
Dan kunnen ze voorlopig ook nog niet aan het experiment beginnen.
Ook wil ik gerust even op de betreffende stekken gaan zitten als ze willen gaan opvissen :wink:
K. van den Herik

15-02-2010 07:23

Is het idee van de eeuw. Nu alleen nog weten wat, waar, wanneer, waarom
Roy Zwets
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-12-2009 15:25
Locatie: Den Haag

15-02-2010 08:52

Is het nu al duidenlijk wat er met de karpers gaan gebeuren ?
Aan het einde van de a4 ligt ook een klein plasje.
Dit gaan ze als ik het goed heb ook leeg halen.
Ik heb hier mij pr gevangen van 32 p.

Stel dat ze alle vissen willen vernietigen.
Kunnen wij dan niet met ze alle zelf de vissen eruit vissen.
En een handje over de dijk helpen ?
Bijv. langs de schieweg heb je een kanaal en iets verder richting Schiedam
zit een klein recreatie plasje.

Zou dit een idee zijn of is dat weer gevaarlijk vanwege ziektes en virussen ?
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

15-02-2010 09:53

Leroy van Zwet schreef:Stel dat ze alle vissen willen vernietigen.
Kunnen wij dan niet met ze alle zelf de vissen eruit vissen.
En een handje over de dijk helpen ?
Bijv. langs de schieweg heb je een kanaal en iets verder richting Schiedam
zit een klein recreatie plasje.

Zou dit een idee zijn of is dat weer gevaarlijk vanwege ziektes en virussen ?


Ik denk dat er eerst afgewacht moet worden wat ze precies gaan doen met de vissen en mocht er toch besloten worden dat de vissen vernietigd gaan worden dan is het een oplossing om zelf de vis eruit te vissen, maar ik zou ze dan niet overzetten naar een klein plasje ivm eventuele ziektes! Ik denk dat wanneer je de vis zou overzetten naar groot open water er veel minder kans is op eventuele ziektes.

Verder kan je de waterkwaliteit natuurlijk ook juist een handje helpen te verslechteren zodra de vis eruit is! Voorbeelden te over :P
Zodra ze dan na een tijdje de waterkwaliteit gaan testen dan krabben ze zich wel even achter de oren :wink:
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

15-02-2010 10:35

Ik denk dat er eerst afgewacht moet worden wat ze precies gaan doen met de vissen en mocht er toch besloten worden dat de vissen vernietigd gaan worden dan is het een oplossing om zelf de vis eruit te vissen, maar ik zou ze dan niet overzetten naar een klein plasje ivm eventuele ziektes! Ik denk dat wanneer je de vis zou overzetten naar groot open water er veel minder kans is op eventuele ziektes.

Verder kan je de waterkwaliteit natuurlijk ook juist een handje helpen te verslechteren zodra de vis eruit is! Voorbeelden te over :P
Zodra ze dan na een tijdje de waterkwaliteit gaan testen dan krabben ze zich wel even achter de oren :wink:[/quote]



wat ik gehoord heb op de bijeenkomst is dat er in overleg met de hsv word gekeken waar de vis kan worden uitgezet.
dat het visbestand zich hersteld op natuurlijke of onnatuurlijke wijze is een feit.
dat dit expiriment gaat mislukken staat als een paal boven water kijk maar naar andere gemeente waar ze het hebben gedaan.
alleen probeert het hoogheemraadschap delfland opnieuw het wiel uit te vinden.
wat ze willen bereiken is helder water met veel vegetatie denk dat ze daarbij 1 belangrijk punt vergeten:
dichtgroeien van het water door waterplanten wat resulteert in mindere doorstroom van het water en dat erdan minstens 2x p/jaar zal moeten worden gemaait in het water.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

15-02-2010 13:16

@Kees: uiteindelijk komt in mij het boefje ook boven.
Nu worden wij gewoon genegeerd. VBC noch HSV was er. Die roken natuurlijk lont. In deze regio is hte nu onmogelijk om een legaal SKP te starten. Wordt allemaal afgefikt door de hoogheemraadschappen met hun KRW doelstellingen. Dus hier en daar wat anarchie, als de overheden in hun macht kruipen.
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

15-02-2010 18:24

Stem tegen de idiote plannen van Delfland!!!

Delfland wil 5000 kg vis verwijderen uit een water in hun gemeente om het water helder te krijgen. Ondanks alle negatieve geluiden van visadvies bureaus, willen ze dit plant toch doorvoeren. Mocht het water helder worden willen ze dit doorvoeren in 75% van de wateren in Nederland!!!! Het gevolg is, dat sportvissen niet meer mogelijk is. Je bent dan op zoek naar een speld in een hooiberg.... Wij als CarpFeeling zijn op zoek naar zo veel mogelijk mensen die tegen dit idiote idee hun stem willen uitbrengen. Door simpelweg je stem uit te brengen op CarpFeeling laat jij weten dat je tegen dit plan bent. Wij zullen de stemmen doorsturen naar deze gemeentes. Dus trommel zo veel mogelijk vissers op zodat wij met zoveel mogelijk stemmen kunnen laten weten hoe wij hierover denken!

Klik op de onderstaande link om de plannen te lezen en je stem uit te brengen.

http://www.carpfeeling.com/content.aspx ... tentID=783

Alvast bedankt allemaal!! CarpFeeling Crew
Laatst gewijzigd door maurits alberda op 15-02-2010 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

15-02-2010 18:50

Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

15-02-2010 18:58

Ja Arend dat snap ik wel, ik heb mensen wel vaker een draai zien maken als het om de dwalingen van de overheid gaat. Ik ben niet anders.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

15-02-2010 22:44

Maar dat echte verenigingen willens en wetens hun eigen glazen ingooien , als je 1 reden nodig hebt om een bestuur van een hsv af te zetten wegens onbehoorlijk bestuur is dit een goeie kans.
wat een s******
maarja je krijgt het bestuur die je verdient
groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-02-2010 10:38

Dit is weer echt des vissers, het is al geruime tijd bekend dat de waterschappen vis willen wegvangen.
Nu het zover is kraait iedereen, overigens wel terecht, moord en brand.
Helaas is het te laat en gaat het gewoon door omdat het "doel" bereikt moet worden.

Mooi dat vissers hebben meegedaan aan de monitoringen - de beruchte nul metingen - in de provincies, hun hulp is en wordt gewaardeerd.
Wel met een cynische ondertoon overigens.

Maar het gerucht ging dat het alleen vele tonnen brasem zou betreffen en dat SVN en de KSN alles op een rijtje had.
Er zijn immers vele bladzijden vol geschreven met pilots die bewijzen dat het niet werkt.
Maar nu het ook de karper betreft is het iets anders, mooi dat de vissers zo solidair zijn met elkaar.
Met dezelfde cynische ondertoon.

Je vangt de bodemwoelers weg en andere vis krijgt de ruimte om het gat op te vullen.
Nou VERGEET dat maar als er 1 vis is die het gat weer opvult is het de brasem.
Karper is het haasje want die plant zich niet tot nauwelijks zelf voort.
Uitzettingen moeten nu ook al via de waterbeheerders lopen en zullen die weer plaats vinden denk je?????????????????

Ik zal niet zeggen wie en waar maar voor twee jaar terug hoorde ik een bestuurder zeggen, wacht maar het "probleem" met de karpervissers lost zich wel op als er geen vis meer is.

@Henk, is het wel de schuld van een bestuur of ook de schuld van de vissers die niet komen en die wel komen stellen alleen vragen over hun eigen belangen.

Ben het wel met je eens dat je een bestuur krijgt die je verdient maar ligt dat aan de mensen die wel komen??
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie