RED DE KARPERS


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

16-02-2010 10:53

Douwe, wordt er al iets geroepen in de wandelgangen over andere provincies waar eventueel iets te gebeuren staat? Weet jij dit?
K. van den Herik

16-02-2010 11:13

Douwe,

Toen ik de truuk met de lucifers, elke hele een brasem en halve een voorn probeerde te introduceren, werd ik gevierendeeld, wie ik wel niet was. Ik dacht ook maar ergens te beginnen met hvr. Daar hadden de mannen schijt aan, was exact mijn laatste optreden in de viswaterbeheerscommiessie.

Mijn tijd zal het duren, wie nog iets wil, zal dus echt op moeten letten en per direkt handelen. Te beginnen een paar besturen naar huis sturen...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-02-2010 11:36

Dries mijn wandelgangen heb ik gesloten.
Net als bij Klaas zal het mijn tijd wel duren.

Hou de sites in de gaten van de federaties en van SVN, als daar iets staat is het al over en uit daar niet van.
Stel de vragen bij de komende ALV en laat je niet afschepen net als in andere jaren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Grieko Marinus
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-10-2009 14:12

16-02-2010 11:39

Hallo,

De HSV verengingen worden ingepakt door waterschappen en natuurbeschermings organisatie, die zitten vaak op één lijn. zie het hier ook gebeuren http://www.herinrichtingpeize.nl/home/

Er zijn nu al gebieden waar je niet meer kan komen om te vissen, ze maken het ontoegankelijk, het enigste wat je leest dat ze vissteigertje plaatsen.

Vis heeft geen vrije doorgang meer door de gemalen die ze plaatsen of al geplaatst hebben, jaren terug moest het vogeltje land worden(broed gebied) dat is een fiasco geworden, nu maken ze om hun gezicht te redden er een Waterberging en natuurgebied van.

Wat me opvalt dat je bijna niets hoort van Hengelsportfederatie, zitten die te slapen?

Alleen een steigertje aanleggen is niet voldoende, mee praten over de besluitvorming is veel belangrijker, natuurbeschermings organisatie hebben een goede lobby in Den Haag en ook via politieke partijen zowel regionaal als landelijk.

Waarom spant de Hengelsportfederatie geen kortgeding aan, en eisen dat er opnieuw overleg moet plaats vinden, al zal het alleen maar een signaal zijn dat ze niet over hun heen wordt gelopen.

Natuurbescherming moet er zijn, maar alle belangen moeten mee gewogen dat is niet het geval.

Denk dat wij met elkaar te lang hebben zitten slapen, en daar daar plukken we nu de wrange vruchten van.
Laatst gewijzigd door Grieko Marinus op 16-02-2010 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
K. van den Herik

16-02-2010 12:08

Let vooral eens op de data.

In die tijd is er hier minimaal 256,54 keer gewezen op het feit vergaderingen te bezoeken enzo. Kreeg er zelfs fanmail door, ik was maar een zeur.

viewtopic.php?f=18&t=3950&hilit=belangenbehartiging

viewtopic.php?f=18&t=18759&hilit=belangenbehartiging

viewtopic.php?f=18&t=14713&hilit=belangenbehartiging


viewtopic.php?f=18&t=7829&hilit=belangenbehartiging

viewtopic.php?f=39&t=5518&hilit=belangenbehartiging

Vind je het gek dat er zijn die al die jank verhalen van nu een beetje zat worden?

Nog ff en iedereen moet gaan vissen op die paar plaatsen waar een ander zich WEL heeft uitgeslooft. Ik geloof dat ik toch maar een vergunninkie scoor bij Michel, nu kan het nog...
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-02-2010 12:41

Zou maar opschieten Klaas, :wink:

Deze uitslover is niet gek :o en het aantal uit te geven nachtviskaarten is aan een maximum gebonden.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

16-02-2010 16:32

Toch wel opvallend dat ik nu binnen de Ksn geluiden hoor over eigen water aankopen/pachten...

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen ,of toch niet?

2023 Een Droom Klaas van den Herik


Eindelijk was het dan zover. Ik mocht gaan vissen. Een jaar geleden had ik mij bij de KSN ingeschreven voor een sessie op het privé-water. 72 uur zal ik, samen met nog 14 andere vissers, door brengen op het 14 ha grote Petit-Oriënt, zo genoemd naar een bekend karpermeer uit een grijs verleden.

Wat is er toch veel gebeurd sinds 2000. Toen mochten we nog bijna overal vissen. En nu? Nog 9 wateren in heel de provincie Nederland. Gelukkig heeft de KSN tijdens hun 40-jarig jubileum genoeg geld bij elkaar kunnen brengen om een eigen meer te kopen. De doelstelling was toen om de leden bij toerbeurt in de gelegenheid te stellen om te vissen. Maar ja, voor je weer eens aan de beurt bent? Reken maar uit 1500 leden gedeeld door 15, gedeeld door 365 dagen en dan moet je nog vrij kunnen krijgen ook. Wil je op een bepaalde tijd vissen, duurt het gewoon meer dan een jaar. Maar op de ander wateren is het nog gekker. Bij het ene water moet je een huisje huren van meer dan 1200 euro per week. Voor het andere water moet je een dagkaart kopen van 50 euro. Op het volgende water word je alleen toegelaten als je gesponsord wordt en ga zo maar door. Nee gelukkig ben ik ondanks alles lid gebleven van de KSN. Dan kan ik wel niet zo vaak vissen als ik wil, maar wel voor een redelijk bedrag.

Wat is er toch gebeurd? Was het die massale vechtpartij aan de Sloterplas? De bungalowtenten? De stront in de portieken? Het keer op keer, door vissers betreden van natuurgebieden? De groene maffia? Ik weet het niet. Wel hebben we, zeker in het begin, met zijn alle zitten slapen. Vanaf 2005, toen een beroepsvisser de laatste snoekbaars uit de rivier de Waal ving, is het hard gegaan. Wat kwamen die Groenen toen in opstand. Binnen een half jaar was de Wet Verbod Beroepsbinnenvisserij door de Tweede en de Eerste Kamer. Aanvankelijk waren wij sportvissers hier ook blij mee. Maar algauw kwamen er steeds meer beperkingen van vismethoden. Was het rond 200 eerst nog het verbod op levend aas en het gebruik van bivy's, algauw volgden de verboden om meertandige haken, haken met weerhaken, leefnetten en bewaarzakken te gebruiken. Wij karpervissers gaven hier niet zo om, weerhaken gebruikte de meeste van ons niet, dreggen waren nog nooit een succes geweest en met behulp van de nieuwe generatie camera's waren in donker gemaakte foto's en dia's net zo mooi als bij daglicht gemaakte foto's en dia's. Alleen toen het gebruik van flavours en kleurstoffen verboden werd, brak er toch wel een vorm van paniek uit. Ook kwamen er onder druk van de Groenen steeds meer wateren in de vergunning te staan waar we niet meer mochten vissen. Het begon met de vlot- en bevaarbare wateren en al snel waren ook de eerste recreatie plassen aan de beurt. De eerste demonstratie van een paar duizend hengelsporters zette toen nog geen zoden aan de dijk. Toen in 2010 er een voorstel van Groen Links op tafel lag om de gehele hengelsport te verbieden, werd er tenminste echt gedemonstreerd. Ik zie ons nog staan op het Malieveld. Bijna een miljoen man. Maar, zoals in elke goede democratie mocht het niet baten. Vanaf 01-04-2011 mochten we niet meer vissen. Alleen in een tiental, door de overheid aangewezen wateren mocht nog gevist worden. De gezamenlijke hengelsport lobby heeft dit gelukkig nog voor elkaar gekregen. Het argument dat er een paar duizend Nederlanders waren die anders aan mensonwaardige afkick verschijnselen ten onder zouden gaan, maakte bij Minister-President Marijnisse diepe indruk. En zoals vermeld, heeft de KSN in 2014 zelf het beheer over één van die wateren gekregen.

Heeft de KSN in al die tijd dan niets gedaan? Natuurlijk wel, maar wat moesten ze nog meer doen met 500 leden? Waar denk je trouwens waar die 50 ponders vandaan komen? Die zijn mooi wel door Joris en later door Roelof persoonlijk uitgezet. O, waren we dat al vergeten? . Ook hebben verschillende andere mensen zich danig in gespannen. Alleen was het vechten tegen de bierkaai................

HÀ waar ben ik? Wat nu? Zwetend word ik wakker. Dekbed heb ik niet meer. Waar is Karin? Voor de zoveelste keer had ik weer die nachtmerrie. Niet meer vissen, wie verzint het? Karin zal wel een goed heen komen hebben gezocht. Onder tussen spring ik mijn bed uit. Het is immer al weer 7 uur. Onder de douche realiseer ik mij dat ik geen haast hoef te maken. Vandaag is de eerste dag van mijn pensioen. Yes! Nu weet ik ook waar ik die pijn in mijn kop van heb. Heb ik gisteren weer de laatste wel genomen. Nou ja, je gaat maar een keer met pensioen niet?

Niet meer vissen? Gelukkig maar een droom. Hoewel. Begin 2000 begonnen zich al aardig donkere wolken samen te pakken. Maar door de gezamenlijke inspanning van de hengelsport verenigingen , hengelsportorganisaties, de KSN, OVB, hengelsportwinkeliers, hengelsportbladen en vele vele honderden vrijwilligers is het vissen behouden gebleven. Zelfs nachtvissen mag nu bijna op alle wateren gedurende het gehele jaar. 3 Hengels? Zelfs daarvoor kan je een vergunning kopen. Het is moeilijk geweest, maar er is zelfs een landelijke vergunning van 75 euro, waarmee je in geheel Nederland mag vissen. Provincie Nederland? Neee, gewoon Nederland. Met Koning en al.

Zo nu eerst een bakje koffie en dan ga ik naar mijn hengelsportwinkelier. Ik weet al wat ik ga kopen van mijn bon die ik gekregen heb bij mijn afscheid. Shit wat is het vandaag? De 20e?
Krijg de... Mag ik de auto weer niet gebruiken. Alleen op oneven dagen mag ik rijden.[/quote]
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-02-2010 16:55

Dan maar weer naar onze zuiderburen die lopen met veel zaken zoals hier niet zo hard voorop. :wink:
Of ik het zo zwart ziet nee hoor.

Gr, Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-02-2010 19:26

Dries, in principe zijn er 3 van de 27 waterschappen die aangegeven hebben om op een beperkt aantal beheersbare wateren in hun gebieden dit soort proeven te willen nemen.
Gebruikersavatar
bjorn larsen
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-01-2006 17:23

17-02-2010 13:00

Beste forumleden, karpervisser.

Op de informatiebijeenkomst van het Waterschap heb ik gesproken met Ronald Bakkum projectleider. Hij heeft aangegeven om al jullie vragen te beantwoorden, maak hiervan dan ook zoveel mogelijk gebruik zodat hij geen andere domme projecten kan opstarten.

Het e-mail adres van Ronald Bakkum is Rbakkum@hhdelfland.nl, telefonische bereikbaar op 015 2608371. Wil je de zekerheid hebben dat hij antwoord vergeet dan niet de dijkgraaf mvanhaersmabuma@hhdelfland.nl een CC te sturen van je mail. En een CC naar de betrokken bestuurder mevr. ter Woorst iterwoorst@hhdelfland.nl.

Voorbeeld vragen die je kan gebruiken, deze kan jij natuurlijk ook stellen.

- Hoe kan het dat het waterschap met een begrotingtekort van 70 miljoen euro zo’n zinloos project opstart.

- Kunt u mij de rapporten die ten grondslag liggen aan dit project toe sturen of mailen.

- Welke aanbestedingsprocedure is gebruikt (onderhands, openbare nationaal of europees) voor het afvangen.

- Wat zijn de inschrijvingsbedragen.

- Hoe kan het dat Wilkin de Boer die deel uit maakt van de VBC, en instemt met het visplan. De opdracht krijgt om af te vissen (belangenverstrengeling).

- Is het visplan/projectplan gekeurd door het bestuur, zo ja hoe kunnen wij bezwaar maken.

- In het kader van de waterwet moet het waterschap het projectplan ter inzage leggen bij gedeputeerde staten (Conform artikel 5.4 van de waterwet).


Graag allemaal reageren via de mail en vragen stellen!!! Zodat Bij het waterschap duidelijk wordt dat wij het absoluut niet eens zijn met de plannen. Hoe meer reactie hoe benauwder ze het krijgen.
KSN Regio Den Haag
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

17-02-2010 14:15

hahah, als nou echt iedereeeeeen een e-mail stuurd... zien ze misschien in hoe wij er over denken en wat ze ons 'aandoen' :D

spam-spam-spam XD
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-02-2010 15:47

Landelijke politiek stelt ook al vragen aan de minister van LNV :

http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... ragen.html
K. van den Herik

17-02-2010 16:12

volgen er nog meer wedden?

Peter,

Dat dacht jij. Enig idee hoeveel plassen er al geruimd zijn of als verboden gebied zijn verklaard?
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

17-02-2010 16:50

Laatst gewijzigd door Robert de Wilt op 17-02-2010 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

17-02-2010 17:22

Heb wel weer het rare gevoel van wie staat er laag in de peilingen ?

Wie weet als ik in de wateren waar ik vis het hele jaar mag nachtvissen, ben ik zwevende kiezer af.
Dit moet wel voor 3 maart geregeld zijn, mijn vertrouwen in mensen is niet groot meer.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-02-2010 19:44

Onmogelijk Kees:)
Bij LNV duurt het gemiddeld zo'n 2 a 4 jaar voor zij een antwoord geven op gevraagde ontheffingen als waar jij het over hebt...
Gebruikersavatar
bjorn larsen
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-01-2006 17:23

18-02-2010 14:02

Mensen mailen en bellen naar het Waterschap Delfland...Laat ze daar merken dat we het niet eens zijn met de plannen.
KSN Regio Den Haag
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

18-02-2010 17:24

Weet ik ook wel Aart :lol: Maar je weet net zo goed als ik dat mensen in de politiek niet helemaal geloofwaardig zijn. (netjes geformuleerd).

Irak hebben ze in binnen het uur beslist, ik begrijp eigenlijk niet waarom nachtvissen 2 tot 4 jaar moet duren ?

Heb net nog even politiek op tv zitten kijken, uitkomst hoe geloviger hoe oorlogszuchtiger !
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

18-02-2010 20:17

Van mij mogen ze.
Scheelt weer 40 tenten in een weekend :wink:
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-02-2010 20:28

Nee ,Scheeld 40 bekeuringen en een slechte naam als karpervisser.

Vissen doen we/ze toch wel.
Dan liever goed geregeld.

Maar we gaan offtopic.
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

18-02-2010 22:02

Ron Som schreef:Van mij mogen ze.
Scheelt weer 40 tenten in een weekend :wink:


We hebben niet niet over jouw putje :wink:
Dit is dus op 3 vd 4 wateren niet het geval!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-02-2010 15:23

Mannen, s.v.p. even aandacht voor het volgende:
- een aantal karpervissers heeft dit helaas gebruikt om grove vuilspuiterij richting de projectleider en de beide bestuurders te sturen per mail en ook per telefoon. Daarbij zijn ook bedreigingen via de telefoon geuit.
- ik hoop dat iedereen goed beseft dat dergelijke uitlatingen absoluut niet in ons voordeel zullen werken.
- met een normale en fatsoenlijke wijze van protesteren is helemaal niks mis mee, graag zelfs, maar laat niemand zich s.v.p. meer verlagen tot vuilspuiterij c.q. bedreigingen.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-02-2010 16:22

bedreigingen....pffff.....daar maak je je naam als karpervisser wel beter mee!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-02-2010 16:29

Helaas, maar voorpelbaar. Er zijn lui die menen daarmee hun wil te kunnen afdwingen. Niet dus.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Plaats reactie