Ultimate HERLEEFT!!!


Gebruikersavatar
Jorden Van Heuvel
Berichten: 102
Lid geworden op: 16-08-2008 20:58

09-02-2010 18:23

na het te horen krijgen dat Ultimate failliet was ben ik wat beginnen rond te vragen en kreeg ik het antwoord dat Ultimate EEN KLEINE DOORSTART MAAKT dit houd in dat ze een beperkt aanbod opnieuw op de markt gaan brengen, hoe het gaat zitten met de service over de producten voor het faillissement weet ik niet maar ik hoop dat ze nog een service aanbieden want ik zit hier met namelijk Ultimate Strikers (vt's) en was nog van plan om producten aan te kopen



Mvg,
Jorden
Laatst gewijzigd door Jorden Van Heuvel op 22-03-2010 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

09-02-2010 18:37

En dat in 1 zin verpakt. Zelfs met Google translate kom ik hier niet uit.......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

09-02-2010 18:50

Ze hebben enkel de hardlopende producten in hun assortiment, slechts een paar A4'tjes waarvan het grootste gedeelte roofvis is. Er zullen in de toekomst nog wat dingetjes bij komen. Tevens heeft PB weer een nieuwe verdeler.

Ben erg benieuwd wat het gaat worden. Zo te horen (weet dus niet zeker of het zo is) hebben de zelfde jongens het overgenomen die ook Albatros een aantal jaar terug hadden overgenomen en het 80 jarige bedrijf binnen 3 jaartjes flink verneukt hebben (opzich al een hele prestatie). Na dat verneuken heeft de oude eigenaar het terug gekocht voor een prikkie en binnen no time weer omhoog gekregen en voor een klap geld verkocht :lol:
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

09-02-2010 18:58

Ik ben benieuwd of ze de ambasador serie voortzetten zijn goeie vaste hengels voor dat geld.Ik heb ook een penhengel van ultimate de float 13ft 1 1/2 pond en verder weet ik niks:P.

visgroeten sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

09-02-2010 20:10

Yes krijgen we hier op het board ook nog even een paar Nederlandse lessen!! ik heb bijv dyslexie kan ik wat aan doen dat ik niet goed volgens de goede Nederlandse manier zinnen kan typen omdat ik mijn fouten gewoon niet zie? maar bedankt dat jij het altijd wel ziet stel ik zeer op prijs! en dat allemaal in 1 zin laat iedereen gewoon lekker in zijn waarde en als je zoveel fouten ziet dat je het niet aan kan klik dan gewoon het topic af
gegroet rene :wink:

mvg stefan
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

09-02-2010 20:23

Ik heb niets gezegd over fouten ik begrijp alleen GEEN HOL van wat 'ie zegt. Oftewel ik HOOR 't wel maar VERSTA 't niet.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

09-02-2010 20:38

stefan trek je er niks van aan, ik lees het, en begrijp het. daarbij komt nog dat je onderstreping het verhaal verduidelijkt.

het geeft wel hoop voor degene met een baitcruiser, als de service ook voor producten van voor het faillisement geldt. sinds ze falliet zijn staan er veel te koop op internet.
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

09-02-2010 21:16

ZOU MOOI ZIJN het is toch rot als je net iets koop van ultimate tent, boot, stoel,
en je kan nergens heen voor garantie
geen top merk maar wel redelijk in de prijzen en leuke spullen
zeker voor beginners.

en ook ik begrijp wat je schrijft
gr rene
karperen en de rest
welke rest???
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

09-02-2010 21:19

rene! het is niet alleen bedoeld naar jou hoor! maar ik zie vaak dat ze mensen aan het verbeteren zijn! voor sommige mensen is het gewoon moeilijk om correct nederlands te schrijven. maakt veder ook niet uit ik was gewoon ff opgefokt! sorry daarvoor (heeft iedereen denk ik wel eens) en ik was niet de gene die dit topic heeft gestart maar ik gebruik zelf ook geen leestekens dus voelde ik me indirect toch aan gesproken.. al had ik misschien beter mun mond kunnen houden! voor mij is het hier bij klaar! nu ik deze post heb gelezen want ik heb het misschien verkeerd opgevat!

mvg stefan
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

09-02-2010 21:31

Dit is volgens mij oud nieuws :P

Ik weet het in ieder geval al sinds een paar weken na veiling.

Er zijn echter een grooooot aantal winkeliers die het niet meer aandurven met ultimate, de laatste jaren zijn ze erg achteruit gegaan, ze hebben de verkeerde stappen genomen qua producten, op een groot aantal dingen hebben ze bespaard, wat gedeeltelijk ten koste ging van de kwaliteit.

Lijkt me ook niet zo verstandig om onder deze naam weer terug te komen.. maar dat ter zijde...

Vond ultimate altijd wel toegankelijk... hadden vroeger prima spul voor goede prijzen (voordat andere eigenaren kwamen, die naar de balans keken en dachten van, pfoeee, zoveel geld, wat moet je er mee, laten we even 2 sportwagens kopen... (en even later in financiele problemen komen)) hoop dat het nog wat gaat worden.

Kan wel dat ze kleiner terug komen, het grootste deel van ultimate is nu Skarp, de eigenaar van Skarp is ook de oude eigenaar van Ultimate (toen het nog goed spul was)


We zulle wel zien hoe het deze keer afloopt...
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

10-02-2010 13:42

Het zou wel mooi zijn als ultimate terug zou keren. Voor mij stond dit merk voor alle spullen waaraan ik niet veel geld uit wilde geven. Helaas is hiermee de kwaliteit ook naar benenden gegegaan. Wel denk ik dat de merknaam ultimate nog working capital heeft. Je zou zelfs het negative kunnen gebruiken om tot een nieuwe positionering te komen. Gewoon aan de markt toegeven dat het bedrijf in het verleden te veel rotzooi heeft gemaakt. Nu zijn er nieuwe eigenaren en die gaan het compleet anders doen. Ik weet zeker dat er nog een product catagory tussen de spullen van fox, jrc, chub aan de ene kant en de rotzooi van X2 aan de andere kant is. De spullen die ik 10-15 jaar geleden van ultimate kocht zijn nu nog heel, dus het kan wel...Gewoon simpele goede spullen maken en niet met alle winden mee proberen te waaien.

gr Carlo
K. van den Herik

10-02-2010 16:18

als je na 2 faillissementen de boodschap nog niet hebt begrepen, ben je rijp voor....

a) nuthuis
b) sloop
c) ...
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

10-02-2010 16:45

Net zolang aan het businessplan blijven sleutelen tot het lukt. Misschien houden ze deze keer het hoofd boven water.. :)
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-02-2010 17:06

K. van den Herik schreef:als je na 2 faillissementen de boodschap nog niet hebt begrepen, ben je rijp voor....

a) nuthuis
b) sloop
c) ...


C) Ultimate

Hoeveel fabrieken staan er nu echt in China? één voor ieder merk?

Bob
Pluk de dag want voor je het weet...............http://www.allesisanders.nu
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

10-02-2010 17:21

heel china is een fabriek
alles af kijken en dan slecht na maken

:o
karperen en de rest
welke rest???
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

10-02-2010 17:55

[quote="rene sla"]heel china is een fabriek
alles af kijken en dan slecht na maken

:o[/quote]

Ik hoop dat je dit als grapje bedoelt? Die tijd hebben we al een tijdje geleden achter ons gelaten.
China is de nieuwe wereldmacht, binnen afzienbare tijd zullen producten uit China met gemakt Europese maatstaven overtreffen. En wij maar blijven denken dat we zo goed zijn..:-(

Wat betreft Ultimate; Het is zoals Harold zeg; gewoon blijven sleutelen aan het businessplan. Duidelijke propositie maken, goede kwaliteitscontrole instellen, Beperkte assortiment aanhouden, en op een later stadium beginnen met branden (misschien met een ander premium merk). Er is zeker een plekje op de markt voor Ultimate in de vorm van low involvement bij-producten. Als ik de afweging zou moeten maken om een tas van Ultimate te gebruiken om met daiwa basair's te vissen zou ik dit doen, en met mij vele andere schat ik (mits de tas degelijk is). Het is trouwens sowieso belachelijk dat een merk als Fox of Jrc een enorme price premium kan vragen voor zoiets simpels als een rugzak of carryall.

Carlo
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

10-02-2010 18:05

Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

10-02-2010 18:16

Dat is 't idee inderdaad. Net een setje bivvypegs nodig......
Jammer dat 't per container gaat..... :D
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

10-02-2010 18:59

ach joh, misschien kun je met een paar maatjes een containertje bivvypegs bestellen....
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

10-02-2010 19:32

ja bijna alles kwam uit china...

maar tegenwordig komt z.g.a. alles uit de zelfde fabrieken van alle merken. het assortiment is vaak zo groot dat merken een bepaalde product range kopen, zo krijg je niet de zelfde strechers allemaal bijv...

en dat alles uit china komt hoeft nog niets te zeggen, in china worden ook s'werelds beste producten gemaakt.... het idee is alleen dat alles goedkope troep is :D niet meer terecht tegewordig iig
Jurgen Bart

10-02-2010 19:35

ik snap je niet helemaal, maar ik denk niet dat je als serieus karpervisser veel aan ultimate hebt, want het meeste van hun collectie is niet echt voor echt karpervissers. ze hebben wel goede spullen, maar je zal geen wedstrijdvisser zien met een ultimate molen.
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

10-02-2010 21:50

Iedere serieuze karpervisser heeft altijd wat aan ultimate gehad. Het ligt er net aan wat je uitgavemogelijkheden zijn. De een kan duurdere items zoals fox, daiwa, trakker etc kopen, de ander niet.
Ik snap dat een wedstrijdvisser het beste van het beste wil hebben maar diegene is niet persé serieuzer als de visser die paar nachten per jaar gaat.

Ik hoor wel veel mensen die zeer tevreden zijn over hun 5 of 8 jaar geleden gekochte stretcher, tas of foedraal. Ik heb het zelf ook nooit slecht gevonden, hun cheyenne en dreamcatcher zijn vaak waterdichter als andere merken en toch leuk betaalbaar.

Ultimate ging in 2006 failliet door te grote stap naar engeland te maken, en daar is de markt heel anders dus lukte het niet.
Afgelopen faillisement heeft te maken met te groot pakket produkten, te grote voorraad, en hun prijsstelling. Er werd te weinig winst gemaakt.
Is ook niet gek als alle produkten zoals hier al opgemerkt uit dezelfde fabrieken komen als JRC, Soul, etc en deze merken zijn duurder om gezond te blijven...

De "nieuwe" Ultimate verkoopt momenteel de al klaar staande produkten in China besteld door de "oude" ultimate voor seizoen 2010. Het is dus afwachten wat ze volgend jaar doen of op de markt brengen...

Gr. Brecht

Ps; ik ben wel benieuwd hoe ze "oude" problemen oppikken. Ik kan me voorstellen dat als iemand bij mij komt met een defect artikel van 9 mnden oud en ze er niets mee willen doen dat diegene niet weer een nieuwe van ultimate koopt.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

10-02-2010 22:38

zo ik weet nu waar al die bekende merken hun spullen halen /inkopen en dan zelf een labeltje of engels vlaggetje eraan hangen dus trakker aqua en de rest zeker weten!! :lol:
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

10-02-2010 23:16

carlo
(China is de nieuwe wereldmacht, binnen afzienbare tijd zullen producten uit China met gemakt Europese maatstaven overtreffen)
ik denk het niet, ze zullen wel een hoop over nemen om dat alles goedkoper gemaakt kan woorden
maar is niet altijd beter. alleen is dat een andere discussie.
ik heb ook wat spullen gekocht in het verleden niet alles is slecht maar aqua/trakker tent of iets van ultimate niet te vergelijken

is goed dat we niet allemaal het zelfde denken
gr rene
karperen en de rest
welke rest???
K. van den Herik

11-02-2010 07:46

Na 2 faillissementen heb je GEEN bestaansrecht meer. Ik vind dus ook dat bestuurders van dit soort bedrijven ook geen nieuw bedrijf meer mogen beginnen. Gelukkig zien geldverstrekkers dat goed en is de kans op credit heel klein.

Straks? Klein tegenslagje? Rekening niet betalen? Hup weer failliet? Zit je met je pas gekocht ultimate spul,