Ultimate HERLEEFT!!!


Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

11-02-2010 12:29

Het laatste wat ik hier over gehoord heb dat het ultimate bv gaat heten.Ik ben alleen maar blij dat ze terug zijn.Voor mensen met een beperkt budget hebben ze altijd leuke dingen gemaakt.En wat er al aangegeven werd iedereen heeft wel eens wat van ultimate gehad de een vond het goed en de andere vond het bagger.Dat ze koning in het kopieren waren zo wat.Ik heb hier ook een aantal dingen van ultimate en die bevallen me goed.En als ik wat nodig heb waar ik vertrouwen in heb van ultimate koop ik het ook gewoon.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Frans Oomen
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2010 23:18

14-02-2010 11:14

Het is raar gelopen met Ultimate. Vroeger was dat Bruins Boxmeer. Place to be als het om karperspullen ging. Hengels van Tricast, Maddocks, Kryston enz.

Toen werd dat Ultimate met merken als Gardner, Nash, Solar, Delkim, Pb, Drennan, Attractor range enz. Op karpergebied stelde het na verloop van tijd niet veel meer voor met eigenlijk alleen Dynamite baits in het assortiment.

Vlak voor de ondergang hadden ze eigenijk alleen het kunstaasmerk Salmo dat ze importeerden en was Rozemijer het bekendste gezicht van Ultimate. Deze naam is nog steeds van Ultimate ook al is Bertus Rozemeijer er zelf weg. Hij is naar Yaris sports gegaan. Snoekbaarsvissr Dietmar Isaiasch is er ook weg en wordt de nieuwe roofvisman van Fox omdat Luc Coppens terug is bij Nash. Wat die daar precies gaat doen is nog onduidelijk.

Er is door Ultimate een nieuw team met medewerkers samen gesteld voor een aantal disciplines. Veelal zal de firma met nieuwe eigen materialen op de markt komen. Welke merken er gevoerd gaan worden is nog onbekend en met de eigen range zit men momenteel nog in de ontwikkelfase (lees Chineese spullen testen) en producttrainingen. Het wordt wel minder groot, dus niet meer een goedkope range, iets duurdere spullen en hun top range.

Al de oude materialen zijn overigens met een veiling verkocht dus een nieuw onderdeel is er niet meer.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-02-2010 13:48

Ach een doorstart op moeders naam,wat dan waarschijnlijk geen lang leven gegund is,zegt genoeg he 2x failliet verklaard worden.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

14-02-2010 17:58

Tsjah nu X2 nog en de boel is opgeschoond :)
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

14-02-2010 18:10

hahaha idd

x2 weg ermee
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

14-02-2010 18:19

Ja dan blijft er voor vele niet meer over dan marktplaats,wahahahahah zal veel schelen dan,merendeels koop je daar ook afdankers en ellende.
Zoals vele hier op t forum lekker bling en mag niet veel kosten.
Niet iedereen kan 15.000 eurie,s in ze hobby stoppen. :-?
breek me de slurf niet open
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-02-2010 18:52

Dries, Raven / Vlemmix heeft net een spikslinternieuw magazijn van 12.000 m2 gebouwd in Dronten. Is, vanaf 2010, ook hoofdsponsor geworden van de SKP-en van de KSN regio Zwolle. Ik vind jouw antipathie dan ook misplaatst.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

14-02-2010 18:56

Als je alleen kon kiezen uit Fox/Shimano/Korda/Nash ging ik nog liever scrabbelen. De kapsones straalt van de prijs af. Niet de kwaliteit....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-02-2010 09:38

Nou Aart omdat een bedrijf SKP en (regio) KSN gaat sponseren is een opmerking misplaatst?
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-02-2010 09:48

Dat sponseren heeft er niks mee te maken Douwe, in vind zijn antipathie op zich misplaatst.
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

15-02-2010 10:10

Van mij mag Ultimate snel terugkomen op de huidige markt!

Uiteraard is de kwaliteit van molens/piepers etc. niet te vergelijken met die van de grotere merken, maar een brolly zoals de Cheyenne bijvoorbeeld is toch echt perfect voor die paar tientjes dat die kost :wink:
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

15-02-2010 12:02

Rene Schouten schreef:Als je alleen kon kiezen uit Fox/Shimano/Korda/Nash ging ik nog liever scrabbelen. De kapsones straalt van de prijs af. Niet de kwaliteit....

Helemaal mee eens ook merken als ultimate en x2 hebben zeker ook hun goede producten.
Jammer dat altijd alles afgezeken moet worden komt er eigenlijk op neer als je x2 of ultimate in je vistas heb dat je eigenlijk een domme klootzak bent die zich heeft laten tillen.Sterker nog als je met deze spullen gaat vissen vang je bij voorbaat niet want heeft heeft geen honderden euro's gekost.Tuurlijk kwaliteit kost geld maar niet iedereen kan zich dat veroorloven dus moet het met wat minder matriaal (als het al minder is want vaak komt het nog uit de zelfde fabriek)doen maar.Wil niet zeggen dat de hobby daar minder om is.

Ja dan blijft er voor vele niet meer over dan marktplaats,wahahahahah zal veel schelen dan,merendeels koop je daar ook afdankers en ellende.

Ook nog zo'n opmerking gaat ook nergens over als je een klein beetje kijk op spullen heb kan je op marktplaats zeker mooie spullen kopen voor een goede prijs.Je heb ook wel gelijk als je zegt dat mensen het vaak voor niks willen hebben maar hoe vaak zie je wel geen prijs staan dat je denk daar heb ik het nieuw ook voor.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
joost nooijen
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-09-2009 14:50
Locatie: Venray

15-02-2010 14:48

Mooi gesproken Marchel


Als je kijkt naar copieren van spullen vraag ik me toch af wat jij doet als de persoon naast je de ene na de andere 30+ uit het water haalt en jij vangt nog geen regenworm.

Volgens mij heb ik dit in de vorige discussie gelezen of zelf gezegt "een visser met minder geld is nog geen slechte visser" misschien gebruikt hij wel altijd de medicijnen.

Wat ik dus allemaal wil zeggen, houd op met mensen aan te vallen over de spullen (merk) dat ze kopen ook daar vang je mee.


Groet een mede-karpervisser met een onder normaal budget
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

15-02-2010 20:40

Aart Lokhorst schreef:Dries, Raven / Vlemmix heeft net een spikslinternieuw magazijn van 12.000 m2 gebouwd in Dronten. Is, vanaf 2010, ook hoofdsponsor geworden van de SKP-en van de KSN regio Zwolle. Ik vind jouw antipathie dan ook misplaatst.


beste Aart, dat raven/vlemmix dat sponsort is een heel mooi ding, doet niks af van het huismerk wat zij verkopen, dat merk mag van mij zo snel mogelijk failliet. ik vind die ondersteuning, dat ze dat ook wel verplicht zijn na al die schade die ze hebben aangericht bij de jeugd met die rotzooi :lol:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

15-02-2010 20:47

En mensen er zijn meer merken als Fox/Nash/shimano :wink: wat goedkoper is maar zeker van goede kwaliteit. Denk eens aan Daiwa, JRC, Gardner enz..

@marcel Dit heeft niks met budget te maken want X2 vraagt bijna dezelfde prijzen als de meeste merken, dus zoveel goedkoper ben je niet uit met die kwaliteit, alleen maar duurder.

Als ik vis dan wil met vertrouwen vissen en niet met een heliusrunner waar je 1 run opkrijgt en je as krom is bijv. Dit merk heeft bewezen watvoor rotzooi je kan maken (kopieren!) als je bezuinigd op de productie. Dit merk staat dan ook bekent als heel slecht en als je om ervaringen zou vragen zijn er heel veel maar dan heel veel die slechte ervaringen hiermee hebben. ieder merk heeft wel iets wat niet aan de haak is maar hun gaan gewoon te ver en het doet mij pijn als die kleine kereltjes weer met hun spullen terug komen en weer nieuw meekrijgen want geld retour? nee, tuurlijk niet, geld is binnen en red je reet er maar mee.

Nu moet ik toegeven dat Fox een paar jaar terug ook niet al te best spul afleverde maar die hebben dat weer hersteld. Van X2 zie ik verbetering en betere kwaliteit ook absoluut niet komen.

er bestaat ook nog zoiets als sparen, ik kan ook niet ff 500-1000 euro neertellen voor een nieuw jaar, wel leg ik elke maand iets achteruit om mijn spullen te kunnen bekostigen. Ook ik speur marktplaats af naar iets wat ik nog zoek. Zoals D. v/d B. zegt, beter goed 2e hands dan nieuwe bagger!!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

15-02-2010 21:23

Wat dat betreft zou een "shopwiki" zoals in de UK wel handig zijn. Je tikt je (vis/karper)artikel in en de goedkoopste shop word gezocht. Kun je meteen zien wat 't alternatief kost....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

15-02-2010 23:31

Ik heb eigenlijk heel veel van ultimate ik heb 2 wedstrijd hengels van ultimate.
Ik heb een spinhengel van ultimate.
Ik heb 2 dezelfde penhengels van ultimate
Ik heb een net van ultimate.
Ik heb een pole catcher van ultimate
Ik heb 2 molentjes van ultimate.
Ik heb diverse dobbers van ultimate

En allemaal prima kwaliteit

Aleen het loodhagel was altijd van waardeloze kwaliteit

Tot zover dus :lol:

visgroetjes !!
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-02-2010 13:14

.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust