Groot Rotterdam,een slecht beleid ?


groot rotterdam heeft een slecht beleid

ja zeker,het word elk jaar slechter
9
43%
ja hebben ze, ze kunnen een voorbeeld nemen aan amsterdam
5
24%
nee ik vind het een goed beleid,maar kan iets beter
4
19%
ik vind dat zoals het nu is, dat alles perfect geregeld is
3
14%
 
Totaal aantal stemmen: 21
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-02-2010 14:27

Hallo karpervissers,graag julie mening over het beleid van groot rotterdam in totaal plaat,
ik vind het diep en diep triest, dat het elk jaar voor de karpervisser slechter word,en de prijzen of duurder worden en omhoog gaan met vergunningen.
maar er steeds minder mag,neem nou vergelijking met vorig jaar,de nachtpas.net zo duur,2 keer zo weinig water.dan is het eigenlijk nog zo dat als je nachtvist en je slaapt je een boete krijgt dus waarvoor je dan mag nachtvissen mag joost weten.(een kennis heeft hem gehad die boete) 90 euro kostte het zijn schoonheids slaapje,het volgende punt komt mede net als al die andere jaren dat er steeds minder mocht door rotte appels,mensen die zich karpervissers noemen en zich slecht gedragen,elk jaar gooien ze het daarop,en elk jaar mag je minder door die zogenaamde lui.
kan dit nou echt niet anders vraag ik mij af ? want waarom kan je op sloterplas wel gewoon met een dichte tent vissen,waarom wel 365 dagen per jaar,waarom wel met 3 hengels.ga me nou niet vertellen dat daar geen rotte appels vissen.wie kan mij die vraag beantwoorden ? hier niet/daar wel
volgende punt is de zevenhuizerplas.hier hebben zeker geen rotte appels gevist !!! maar is wel van de lijst geschrapt.ZONDE !! dat is nou het enigste water waar een serieuze karpervisser zijn ding kan doen,waar geen dressuur is.waar het mogelijk is een week lang te blanken.waar je ongestoord je gang zou kunnen gaan.wat is hier in hemelsnaam de reden van ? ik zit met zoveel vragen,en hoe het altijd beantwoord word is dat het komt door de rotte appels. PAK DIE KLOOTZAKKEN DAN EENS AAN !!! de simpelste ziel kan verzinnen om een systeem te maken,met pasfoto"s en legitimatie.voldoe je niet aan de regels. bats ! word die toch ingenomen,kan je het hele jaar niet meer vissen.kan dit dan niet ? of zijn we boetegeil ? dat laatste is 1 ding zeker en zal niet in detail treden.graag zou ik hier wel eens wat reacties op zien op het board,mischien kan je mij de vragen die ik heb,en waarschijnlijk vele anderen.(mijn hart is gelucht) ik wou dat het gewoon weer was als vroeger.een dichte tent waar je spullen in konden staan voor de veiligheid,en ook voor het weer,waar ik lekker aan de rotte kon zitten een week.en lekker mijn visje kon vangen,toen willem nog controleerde en alleen zwaaide omdat die wist dat ik mijn vergunning had,en niet zoals nu als ik een week zit elke dag opnieuw mijn vergunning moet tonnen,in de hoop dat ik hem vergeet thuis na het douchen oid ,want schrijven doen ze zelfs dan nog,ik ben van 1 ding overtuigd,zolang dit blijft spelen,vis ik wel in amsterdam,het buitenland,en anders niet.dit is wat er volgens mij gewilt word,dit is wat ze van mij kunnen krijgen na al die jaren lidmaatschap,THUMPS UP good job GZH /GROOT ROTTERDAM.de eerste die opstapt zal ik zeker niet wezen
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

02-02-2010 14:39

Ik weet vrrij weinig van het beleid daar.
Mvg,
PBI Speldenbrink
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

02-02-2010 15:02

Ik ben het volledig met je eens, er zijn indd ZAT manieren om die gasten aan tepakken desnoods als ze zich niet aan de regels houden lekker dus spullen innemen, je weet wat wel en niet mag HOU je daar dan ook aan!

Ik ben afgelopen jaar niet eens gecontrolleerd en heb echt ELKE vrijdag misschien 2/3x niet, maar als je die gasten 1x een bekeuring geef worden ze daar niet bang van!
Tis echt jammer! Zo gaat onze hobby echt naar de klote!
K. van den Herik

02-02-2010 15:18

Beste Rik,

Hethalve bestuur stapt op en evrder ligt de karpercie op apegapen. Leef je uit

v
v
v
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-02-2010 15:20

en k.van den herik. komt dit door het beleid wat ze hebben dat het bestuur wegloopt ?
wat is de oorzaak van dit,ik wil een beetje duidelijk beeld krijgen waarvoor dit allemaal nodig is.al dat gezeik.
als je meer weet,zou je dit aub met ons mede willen delen,alvast bedankt voor je info.hoop dat er iets aan gedaan kan worden.vind het vreselijk
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-02-2010 17:14

Wijst die ook naar,

Goed gedaan is beter dan goed gezegd.

m.a.w. blaas de karpercommissie nieuw leven in of stap in het bestuur. Plek zat.

Bestuur en karpercommissieleden lopen weg doordat elk beleid door eikel(tje)s langs de waterkant vernietigd wordt.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

02-02-2010 17:33

Heb op andere onderwerpen al mijn zegje gedaan over dit onderwerp.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-02-2010 18:59

kees zou je wel willen stemmen,mocht je dat nog niet gedaan hebben,ik ben namelijk zeer benieuwd wat andere (ex)leden er van vinden.
Gebruikersavatar
Harry Koreman
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-10-2009 12:33

02-02-2010 19:07

Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-02-2010 20:53

ik heb er intresse in,zou ik wat kunnen betekenen in het bestuur,en moet er natuurlijk ook wel mogelijkheden zijn tot verandering.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

02-02-2010 21:09

Er lopen nu een paar zaken door elkaar.

Groot Rotterdam heeft niets te zeggen over de Zevenhuizerplas of de rest van het recreatiegebied.
Alleen voor de Rotte zelf hebben zij het visrecht in dat gebied. Dus over een nachtvistoestemming hebben ze niets te vertellen. Ze zijn voor de evaluatie ook niet uitgenodigd.
Wat betreft de Rotte liggen de zaken heel ingewikkeld. Er zijn vele watereigenaren, die met elke verandering in de vergunning allemaal in moeten stemmen. Daarnaast heeft het hoogheemraadschap een stem en die willen helder water met plantjes en geen karpers, dus dat werkt ook niet mee.

Voor het bestuur worden niet voor niks mensen gevraagd. Er zijn nu te weinig mensen die te veel werk moeten doen. Nu is niet iedereen geschikt voor een functie, maar er zijn inderdaad wel erg weinig kandidaten.

De karperafdeling draaide al niet meer zo lekker. Al een jaar geleden heeft Arend gevraagd wie het voorzitterschap over wilde nemen en daar heeft niemand op gereageerd. Daarbij heeft Arend in het bestuur van GR ook weinig kunnen bereiken zijn een paar leuke projecten op niets uitgelopen. Dit heeft er bij elkaar voor gezorgd dat het animo voor de afdeling rap minder is geworden.

Binnenkort komt het restant van de karperafdeling bij elkaar om te zien of er nog leven in zit, of dat de stekker er helemaal uitgaat.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

02-02-2010 22:24

en wat wil dat betekenen mocht de stekker er compleet uitgaan ?
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

03-02-2010 07:32

Zoals Peter eigenlijk al heeft gezegd,
eigenlijk helemaal niets , volgens mij heeft hij ook al gezegd wat er eigenlijk al aan de hand is.
weinig animo om een bestuursfunctie te bekleden(liever vissen dan besturen een makke die altijd er al is geweest).
Ook jou opmerking dat je je lidmaatschap op wilt zeggen, zegt eigenlijk al genoeg.
wel klagen maar geen actie willen ondernemen,
Ga dus eens zitting nemen in een karpercomm. bestuur , en ruik eens aan een bestuursfunctie binnen GR.
Ga netwerken met verenigingen ,organisatie`s rondom Rotterdam, zorg dat de federatie van hun luie reet afkomt.
Maar doe iets of stop met zeuren.
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

03-02-2010 08:57

Henk Janssen schreef:Zoals Peter eigenlijk al heeft gezegd,
eigenlijk helemaal niets , volgens mij heeft hij ook al gezegd wat er eigenlijk al aan de hand is.
weinig animo om een bestuursfunctie te bekleden(liever vissen dan besturen een makke die altijd er al is geweest).
Ook jou opmerking dat je je lidmaatschap op wilt zeggen, zegt eigenlijk al genoeg.
wel klagen maar geen actie willen ondernemen,
Ga dus eens zitting nemen in een karpercomm. bestuur , en ruik eens aan een bestuursfunctie binnen GR.
Ga netwerken met verenigingen ,organisatie`s rondom Rotterdam, zorg dat de federatie van hun luie reet afkomt.
Maar doe iets of stop met zeuren.
groet Henk


Helemaal mee eens henk.
Ben zelf commissie lid van de karpercommissie van de svbd.
En een heleboel mensen weten niet dat het over een x aantal schijven moet voordat iets word goedgekeurd of afgekeurd.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-02-2010 11:09

Kan me goed vinden in bepaalde uitspraken een ding echter niet. Wie kan het hard maken dat Sportvisserij Zuidwest Nederland op zijn luie kont zit. Ben als bestuurder 7 jaar hun gesprekspartner geweest heb daar altijd een gewillig oor gekregen om zaken die ons ter harte ging te bereiken. Ook al kosten dit soms meer tijd als dat in onze ogen wenselijk was. Ga er dan ook vanuit dat hier gesproken wordt uit onwetendheid en niet op kennis van zaken.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

03-02-2010 11:46

Beste Rik,

hier in Hoogeveen hebben we 'alle' k.v. bijeen geroepen en het bestuur van de plaatselijke hengelsport uitgenodigd.
Er is een karpercie in het leven geroepen, inmiddels drie k.v. in het bestuur, 4 k.v. zijn controleur , jeugdviswedstrijd gehouden. Enekel bekende k.v. uitgenodigd in dit geval Schut en Kwint en na 2 jaar geen problemen meer aan de waterkant op een enkele uitzondering na.
Ziet iemand een probleem aan de waterkant dan worden we gebeld en hupsakee...aktie.
Inmiddels twee maal geld gehad voor karperuitzetting van de HSV en de derde keer wordt eind dit jaar weer een feit.

Niet lullen , maaer pak de handschoen op samen met een paar gelijk gestemden.
Geluld wordt er al zoveel!

Ik zeg : DOEN en succes.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-02-2010 14:16

Henk Janssen schreef:Zoals Peter eigenlijk al heeft gezegd,
eigenlijk helemaal niets , volgens mij heeft hij ook al gezegd wat er eigenlijk al aan de hand is.
weinig animo om een bestuursfunctie te bekleden(liever vissen dan besturen een makke die altijd er al is geweest).
Ook jou opmerking dat je je lidmaatschap op wilt zeggen, zegt eigenlijk al genoeg.
wel klagen maar geen actie willen ondernemen,
Ga dus eens zitting nemen in een karpercomm. bestuur , en ruik eens aan een bestuursfunctie binnen GR.
Ga netwerken met verenigingen ,organisatie`s rondom Rotterdam, zorg dat de federatie van hun luie reet afkomt.
Maar doe iets of stop met zeuren.
groet Henk



dat ik mijn lidmaatschap opzeg heeft niet met de vereniging te maken.maar met de gzh die de controlles uitvoert,ben het beu dat ze vissertjes lopen te pesten,het begin er haast op te lijken dat ze geen karpervissers meer willen zien,ik heb geen zin om in details te treden hoe er gehandeld word.maar een boete heb je al als je een scheet laat.niks mag en kan meer.ik geef mijn geld liever uit aan een paar trips naar frankrijk,en voor de amsterdamse pas.want daar kan en mag namelijk veel meer.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

03-02-2010 15:58

Zoals ik reeds zei :

Harnold Kikkert schreef:Beste Rik,

hier in Hoogeveen hebben we 'alle' k.v. bijeen geroepen en het bestuur van de plaatselijke hengelsport uitgenodigd.
Er is een karpercie in het leven geroepen, inmiddels drie k.v. in het bestuur, 4 k.v. zijn controleur , jeugdviswedstrijd gehouden. Enekel bekende k.v. uitgenodigd in dit geval Schut en Kwint en na 2 jaar geen problemen meer aan de waterkant op een enkele uitzondering na.
Ziet iemand een probleem aan de waterkant dan worden we gebeld en hupsakee...aktie.
Inmiddels twee maal geld gehad voor karperuitzetting van de HSV en de derde keer wordt eind dit jaar weer een feit.

Niet lullen , maaer pak de handschoen op samen met een paar gelijk gestemden.
Geluld wordt er al zoveel!

Ik zeg : DOEN en succes.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-02-2010 16:06

Weet je wat ik nou zo triest vind van die club? Dat ze de rivier de Lek tussen R'dam en Schoonhoven niet inbrengen in het waterboekje van de Vispas. Tuig is het!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

03-02-2010 17:48

Rik ik kan niet stemmen vind ik omdat ik niet meer op de hoogte ben (simpel).
Ik ben naar een andere vereniging gegaan voor de vergunning en heb het wat we wilde bereiken bij gr
niet meer geprobeerd, ik moet ook zeggen dat ik niet veel geduld heb en ook geen teamspeler ben .
Als ik merk dat anderen geen interesse hebben blijf ik niet proberen tegen beter weten in.
Je hebt inderdaad mensen die super veel geduld hebben en blijven proberen ook al krijgen ze niets voor elkaar, je hebt ook mensen die zeggen veel voor elkaar te hebben gekregen maar helaas merk ik daar nog steeds heel weinig van.

mvg blankie boy
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-02-2010 18:36

Kees Verheij schreef: Tuig is het!



Kees,Kees let toch op je woorden zou ik dergelijke opmerkingen richting jouw persoontje maken als je net voor je baas werkt kost het me al gauw ……….. :lol: :lol:

Groetjes,
Peter
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

03-02-2010 21:11

Rik koster schreef:en wat wil dat betekenen mocht de stekker er compleet uitgaan ?


Het betekent alleen maar dat er geen karperafdeling meer zou zijn. Op Groot Rotterdam zal het niet zo veel effect hebben. Door het bestuur is wel gevraagd om eea nog eens te bespreken en dat gaan we ook doen.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

03-02-2010 22:15

Feit dat je al een boete krijgt als je een scheet laat ,getuigd van goede controle.
Wat je eigelijk dus zegt en dan begrijp ik dat je niet in details treed,
is dat je niet conform afspraken aan het vissen bent of wilt.
Dus het beleid is helemaal zo slecht dus niet, en verder is het ook allemaal vrij simpel
1 als je het beleid niet aanstaat , probeer het te veranderen
2 als je boetes krijgt waarvan je denkt dat ze niet terecht zijn ga dan in beroep.

En alles wat hier al gezegt is, bedenk ook dat ook in Amsterdam je een boete krijgt als je in de verkeerde kleur een scheet laat.

En mischien is het ook beter dat je je vergunning niet verlengd voor Rotterdam,vanwege het feit dat je steeds bonnen krijgt voor het niet op de goede manier te vissen, dan ben je waarschijnlijk de rotte appel die het voor andere verpesten om er niet volgens de regels te vissen.
Waardoor de regels steeds verder worden aangescherpt en tenslotte het visrecht wordt verspeelt.
Zoniet weet je in ieder geval wat je er aan kunt doen, maar nogmaals doe er iets aan
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-02-2010 22:32

De AHV heeft in zijn reglement ook staan dat de gevel van de tent niet gesloten mag zijn. Op de oever bij de flats is een nachtvisverbod, vanwege overlast voor de flatbewoners. Op de Gaasperplas, ook AHV, mag alleen een paraplu bij regen gebruikt worden. Een algeheel verbod op alle AHV wateren was op handen, maar men heeft het tij weten te keren. Mede dankzij de inzet van een actieve karpervissers lobby. De peperdure 3-hengelvergunning is goedkoper geworden. Er is een nachtvisverblijfpas, die feitelijk geen wettige grondslag heeft (toegegeven, in de praktijk nog wel werkt zolang de gemeente het gedoogd, maar anders ben toch nog de lul). In het reglement is een uitroeiverbod, en een haaks op de oever vissen gebod. Hangt allemaal samen met meerdere factoren. Ook de AHV kan controles houden en doet dat bij tijd en wijle.

Het gras is niet zo veel groener hoor, maar Amsterdam is veel eerder begonnen en heeft daarmee een grote voorsprong.

Ik heb veel commentaar gehoord uit Rotterdam over rotte appels. Als je er last van hebt omdat je de regels overtreedt, ben je deel van die rotte appels. Ik blijf het jammer vinden voor hen die zich daar ingespannen hebben en zich wel aan de regels houden. Het enige dat zij onderschat hebben is de grote hardnekkigheid van de overtreders. Voor de overtreders heb ik weinig sympathie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-02-2010 00:14

laat ik dan toch maar in detail treden omdat ik dus zeker geen rotte appel ben.

als eerste heb ik mijn tent toendertijd verkocht,omdat dit toch niet meer mocht.en heb 2 paraplu"s aangeschaft.1 om in te slapen,1 om de spullen voor een week te bivakkeren kwijt te kunnen.
ten tweede over alsmaar boetes krijgen gaat niet alleen over mijzelf.ikzelf heb in mijn hele vissersbestaan 1 boete opgelopen,mei 2009.
ik was aan het vissen samen met mijn vismaat,het was gewoon overdag.en ik had alle vergunningen bij me.
de originele envelop van groot rotterdam.de nachtvisvergunning,de vispas,de lijst van aanvulwateren.de waterkaart.mijn legitimatie.en op de 1 of andere manier ben ik mijn lijst van wateren vergeten,en toen er controlle kwam kon ik dus de envelop,de vispas,de aanvullijst,de waterkaart,de nachtpas,en mijn legitimatie tonen,alleen de lijst van wateren niet.en meneer van de gzh met hulpsherif met 1 streep die erbij wasv vond het nodig me hiervoor te bekeuren,om het nog mooier te maken,mijn vismaat had wel 3 blaauwe boekjes bij hem,en zegt:hier heb je mijn blauwe boekje.wat tevens alleen nodig is om te kunnen laten zien dat er gevis mag worden op bepaalde wateren,maar omdat dit boekje niet van mij was kreeg ik toch 90 euro,en moest ik alles binnendraaien,ten eerste,als er een controlle komt moet ik ten allen tijde aan kunnen tonen dat ik in het desbetreffende water mag vissen,dat kon ik !
ten tweede,staat er geen naam op een blaauw boekje.dus wat zou het mocht die niet van mij zijn,ten derde zou ik binnen 10 min mijn eigen blauwe boekje kunnen tonen.had ook geen baat.ten derde als ik de nachtpas heb,de vispas,de originele envelop waarin je alles krijgt heb,de aanvullijst met wateren heb,zou ik dan niet gewoon keihard genaait worden met dit geintje,dit moet tot en met de dag van vandaag nog steeds voorkomen.is al verhoogt naar 150 euro inmiddels.


aanvaring met anderen waaronder ik zelf ook gemerkt heb dat dit flauwekul was.

het is inmiddels 1 uur in de nacht,en er word een grote controlle gehouden
in het lage bergse bos,een grote razia,perfect heb ik totaal geen moeite
mee,ik vis toch zoals het hoort,vervolgens rond 1 uur werd ik gecontroleerd
en een geluk dat ik nog wakker was,want doe je je schoonheids slaapje kost het
je gewoon een prent.vervolgens rond kwart voor 2 weer controlle.het mocht niet
baten dat ik al gecontroleerd was.afijn 1 van mijn naaste buurmannen hoorde ik
al steeds chagrijniger worden,rond half 3.weer het zelfde ritueel.en om het nog
gekker te maken,omslag 3 uur nogmaals.mijn buurman weigerde hierop zijn pas te laten
zien,en vond het van de gekke,ikzelf namelijk vond dit ook erg bizar.vervolgens heeft de
beste man 3 boets gekregen,1 voor het in slaap gevallen zijn,2 voor het weigeren van legitimatie
,en 3 voor het verstoren van de rust oid (overlast)
sorry maar dit gaat echt ver,
volgende situatie met mijn vismaat,is al zeker langer al 20 jaar lid denk ik
was op een dinsdag gecontroleerd,de volgende dag woensdag gaat hij weer.maar
omdat hij was wezen snoeken,de dinsdag avond,had hij zijn vergunning in een
andere tas zitten.dezelfde man van gzh controleert hem en bats hangen,
90 euro aan zijn broek.geen mogelijkheden tot het laten zien op kantoor,niks
noppes,nada. na het voorkomen in den haag,waavan hij uit zijn vakantie in belgie.
helemaal naar den haag moest komen.is hij vrij gesproken.

dus voordat je roept wie er een rotte appel is aan de waterkant.
zou je mischien eerst wat meer informatie moeten winnen
dit zijn 3 voorbeelden,wat ik een vorm vind van vissertje pesten.
een andere man bij de gzh,doet zijn werk ook goed.die man is toevallig ook
karpervisser,en vind dit ook belachelijk van zijn collega.je kan zeggen wat je wilt
maar als je dit normaal omgaan met elkaar kan noemen,ben je een flinke vent.
het zou jouw overkomen.praatte je waarschijnlijk net zoals ik over dit onderwerp.
met vriendelijke groet,Rik