Groot Rotterdam,een slecht beleid ?


groot rotterdam heeft een slecht beleid

ja zeker,het word elk jaar slechter
9
43%
ja hebben ze, ze kunnen een voorbeeld nemen aan amsterdam
5
24%
nee ik vind het een goed beleid,maar kan iets beter
4
19%
ik vind dat zoals het nu is, dat alles perfect geregeld is
3
14%
 
Totaal aantal stemmen: 21
K. van den Herik

04-02-2010 07:10

ik lees alleen dingen die niet mogen
Gebruikersavatar
Harry Koreman
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-10-2009 12:33

04-02-2010 07:25

kras kras kras..... ONGESCHIKT..... voor een bestuursfunctie bij Groot Rotterdam....
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

04-02-2010 08:04

Als je alles in orde hebt is er niets aan de hand, enigste wat je kan doen is het hele verhaal voorleggen aan de kantonrechter,
Als je boete inmiddels is verhoogd betekend dat je niet in beroep bent gegaan je zou dat in 2de instantie kunnen doen.
Gzh is bekend om de controle-invallen ook bij ons, maar als je een klacht indient bij het kantoor , kun je er zeker opzijn dat er iets met de klacht gebeurd als het gegrond is.
groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-02-2010 08:37

harrie,ongeschikt ?
ik denk dat er een paar zijn bij de gzh die ongeschikt zijn,zal ik je nog een voorbeeld geven dan.
mijn vismaat heeft toevallig samen met Rob van de gzh gewerkt,bij de milleudienst toendertijd.
ze kregen een klacht binnen van een vuilniszak die te vroeg was neergezet.afijn. erheen gereden en er zatpost in de vuilniszak,met een adres erop.
het bleek van een weduwe te zijn met huidkanker.helemaal kaal aangevreten was ze van de gemo.doordat ze een ziekenhuis onderzoek moest doen en een week in het ziekenhuis zou liggen kon ze niet anders dan het alvast neer te zetten.de vrouw kreeg een boete van meneer rob ( werkt nu bij gzh)
vervolgens gelijk daarna een nieuwe klacht,een man van marrokaanse afkomst gooide vuilniszakken van 4 hoog naar beneden,deze man was zeer groot gebouwd,2 bij 2.bij aankomst was deze man vol agressief tegen hun 2,de rob waar we het over hebben is diezelfde rob die bij die vrouw met kanker een boete gaf,maar bij deze asociale en agressieve man een waarschuwing gaf,dit kon mijn vismaat niet hebben en is tekeer gegaan tegen rob,dat die dit niet normaal vond.vervolgens heeft rob mijn vismaat eruit gewerkt bij de milleu dienst,en speelt nu bij gzh deze rol,wie is er hier nou niet geschikt ?
harrie jij heb ook makkelijk praten,maar ik hoop dat dit soort ongein jouw nooit zal overkomen,je zal het ook niet eerlijk vinden,

over het in hoger beroep gaan,dat ga ik dus wel.ik krijg vanzelf een brief dat ik voor moet komen.precies hetzelfde is namelijk gebeurt bij me vismaat
en die werd ook vrijgesproken.maar goed denk wat je wilt.vind je mij hierdoor een rotte appel moet je dat zelf weten.ik weet dat ik me altijd aan de regels houd,nooit een troep maak.de ander zijn zooi opruimt.en nooit in dichte tent vis.bij de andere man van het gzh drink ik zelfs een bakkie pleur,die ik zet voor die man,want ja zo kan het namelijk ook.als men een ander behandelt zoals die zelf behandelt wilt worden. end of discussion
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-02-2010 09:35

Bekeuren omdat de papieren niet in orde gebeurt landelijk en is niet exclusief voor Rotterdam. Argumentatie voor dit topic is dus gebaseerd op een landelijk issue dat jij Rotterdam aanrekent?

Het andere voorbeeld is een milieuovertreding en heeft niks met HSV beleid te maken. Hoogstens een persoonlijk issue met de ambtenaar.

Ik zit dus weer op flauwekul te reageren. Mooie pol hoor.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-02-2010 09:42

dit is geen flauwekul,dit is een opsomming van 1 en dezelfde persoon in kwestie,vervolgens had ik mijn papieren wel in orde.want ik kon aantonen dat ik in het desbetreffende water mocht vissen met het boekje van mijn vismaat die er 3 bij zich had,waarvan ik er 1 mocht hebben.dus waar basseer je op dat ik mijn papieren niet in orde heb,ik heb toch echt 100 euro totaal aan mijn vergunning besteed,en ik kon aantonen dat ik in het lbb mocht vissen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-02-2010 10:15

Rik,

Klinkt nog steeds als een issue met een controleur en niet met het beleid van een HSV. Er zijn mogelijkheden om een klacht in te dienen over het functioneren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-02-2010 10:30

beste kees,dit is geen persoonlijke isseu,en dit staat inderdaad los van groot rotterdam,wat wel met groot rotterdam tot betrekking heeft staat in bovenstaande posting,namelijk de eerste.vind je dit normaal gedrag dan ? om op zo"n manier een boete te geven,terwijl je wel aan kan tonen dat je mag vissen in het desbetreffende water ? ik vind dat we zo met elkaar niet om horen gaan,en dan als je te horen krijgt van gzh dat sommige vissers een grote bek tegen hun opentrekt.kan ik dit in sommige situaties best begrijpen.volledig kinderachtig gedrag vind ik het,en is dit alles niets meer of minder dan vissertje pesten,de pest is ook nog eens dat ze verplicht zijn een x aantal boetes per jaar te schrijven heb ik gehoord,mocht dit waar zijn slaat dat helemaal alles.of dit waar is weet ik niet.mocht het wel waar zijn breekt bij mij de klomp.
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

04-02-2010 12:32

gzh staat volgens mij voor gemeente zuid-holland en niet voor groot rotterdam?
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-02-2010 12:39

Groenservice Zuid-Holland
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-02-2010 13:02

Rik, i.p.v. hier te lopen klagen (wat nooit iets op zal lossen) zou ik in jouw geval een gesprek met de GZH directie aanvragen en daar de klachten kenbaar maken m.b.t. de wijze van controles.
Voor het overige gaat het steeds meer off-topic hier en dat kan toch niet de bedoeling zijn m.i.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-02-2010 13:51

aart ik wou de mening van andere vissers horen.daar is dit een topic voor beste meneer.
het is juist de bedoeling van een forum om meningen te kunnen uitten,verders geen kwaad bedoelt.
gegroet. RK
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-02-2010 14:06

Mijn mond valt open van verbazing.

Slecht beleid ?
Arend heeft gvd zoveel tijd erin gestoken. En is het nu idd spuug zat. En kan me wel voorstellen.
trouwens de GZH heeft de HSV's buiten spel gezet, omdat ze te mondig waren en alleen met sportvisserijbelangen samen gezeten.
welke een taak heeft als ondersteunende te zijn voor de HSV's en niet als een soort hsv te fungeren (even op P.J. schieten :D )
Maar dat is mijn persoonlijke visie.

Dan hoe het echt zit met een bestuursfunctie en als voorbeeld neem ik mijzelf bij de 's gravenhaagse hsv.
Eerst was ik nog leuk de voorzitter van de karperafdeling/commissie. Ging me erg goed af, ik heb ook mijn idealen.
Zoals bij een vrijwilligers vereniging, viel dat op bij het bestuur. Wij hebben 8 bestuursleden, welke ALLEMAAL
ook functies hebben bij de commissies, ik zelf als voorbeeld:

voorzitter karpercommissie (avonden regelen met sprekers, vergaderen over punten die aktueel zijn ect.)
bestuurlid karperzaken (de ideeen van de karpercommissie voorleggen aan bestuur ect. )
Commissie PR (zorgen dat de jeugd ook intresse heeft in natuur en vissen, media inlichten over aktiviteiten en bv. ook vissterfte ect. )
commissie Website (nieuwe website lanceren, en nieuws vergaren . moet wel intressant blijven uiteraard een website)

Daarnaast ben ik gek van vissen, komt er alleen steeds minder van.... gek hé
Weet waaraan u begint zou ik bijna zeggen.
En op een forum allemaal leuke ideeen opsommen is niet genoeg.
Je moet overleg plegen met gemeentes, waterschappen, beroepsvisser, zuster verenigingen.

Kankeren op je vereniging mag van mij zeker wel, alleen hoe vaak zijn deze op een leden vergadering geweest.
Hoeveel kwamen er opdagen tijdens de vuilruimdag.
Het is geen kwestie van , doen we het toch zo, er spelen zoveel factoren mee waar je rekening mee moet houden.
Dat regel je niet met 1 avond in de maand.

dat groot Rotterdam nu een leegloop had van bestuursleden, ik kan daar goed inkomen.
je krijgt er een tweede baan bij. En geen geld, en zeker geen vistijd meer erdoor.

Ik hoop dat dit niemand afschrikt bij het "solliciteren"naar een functie binnen het bestuur
Want die moeten toch weer worden gevuld voor al die 10.000 leden.

Zo, moest even van mijn hart.

Gaat ik nu weer verder met brief maken, over sterfte van de karpers in zoetermeer. (houd niet op hé :D )

Met verbazende groet,

Raymond


PS. nogmaals die nachtvergunning is niet van Grotterdam, SVBD of GHV maar de ......sportvisserijbelangen.nl
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

05-02-2010 17:07

Beste,

De laatste tijd is er veel discussie over het nachtvissen en de vergunning in de regio zuid west Nederland. Ik heb altijd mezelf voor gehouden dat ik niet ga reageren maar het is er nu toch van gekomen.

Er zijn dan een aantal vragen die ik mezelf stel!
Heeft de controlerende instantie gevalt?
Ja , je ziet de controleurs niet of nauwelijks, waar ik vis is in het gehele jaar niet of nauwelijks controle geweest.
Nee, er is te weinig geld om BAO’s in te huren om te gaan controleren met of zonder politie.
Zitten de controleurs in deze regio wel op de dezelfde lijn?
Nee, want je leest verschillende verhalen over hoe,wat en waar een boete uitgedeeld word. terecht of onterecht. Wel een dichte tent bij de ene controleur geen boete, bij de andere controleur wel een boete. Wel slapen,niet slapen. Een paraplu met rits om de mogelijkheid te hebben om deze af te sluiten met een voorpaneel, krijg je bij de ene ook een boete voor, terwijl de andere controleur geen boete geeft. Als je een onregelmatigheid meld bij de controlerende instantie, krijg je te horen dat ze er gewoon niet voor komen; geen tijd. zogenaamde vissers die onze geliefde vis vangen en mee naar huis nemen om op te eten. Het interesseert ze gewoon niet. Het forum staat er vol mee.!!! en zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat doen we niet.
Heeft Groot Rotterdam een slecht beleid?
Nee, ik geef het je te doen de belangen te behartigen van ruim 10.000 vissers van verschillende discipline, dat is echt niet makkelijk en zeker niet als je als bestuur onder bezet bent.
Ja, het bestuur heeft een hele grote kans laten liggen om een grote groep karpervissers actief te krijgen voor de vereniging. Want als je deze groep warm krijgt voor een extra vergunning van Groot Rotterdam waar ze het gehele jaar mogen nachtvissen in de wateren die zij bezitten,huren en/of pachten en je vraagt daar geld voor moet je eens kijken wat voor inkomsten je in 1x genereert.
Met deze inkomsten kan je weer spiegelkarper projecten in het leven roepen, andere commissies van Groot Rotterdam steunen , BOA’s inhuren voor extra controle enz. Het lijkt zo simpel zoals ik het hier schrijf maar dat is het natuurlijk niet. Er komt heel veel bij kijken om alles in goede banen te leiden. Maar we moeten niet vergeten dat het bestuur van Groot Rotterdam er is voor ons de karpervisser en natuurlijk ook de andere vissers en niet andersom.

De karpercommissie is opgericht door een groep karpervissers die heel graag iets wilden betekenen voor de taak van sport. Alleen we kwamen er gauw achter dat wat wij wilden( een tijdje actief geweest in deze commissie) niet zomaar te realiseren is. Het bestuur wilde wel meewerken maar ze verwachten ook iets terug van ons, op zich geen probleem maar de ontwikkeling van onze afdeling stagneerde en er kwam niks van de ideeën terecht door de terughoudende houding van het bestuur.
Als je langs de waterkant loopt en constateert dat er karpervissers zitten met een complete tent en 3 hengels per visser en je raakt in gesprek met deze vissers om hun te wijzen dat er iets niet goed gaat en dat ze het voor de andere vissers verzieken, krijg je als antwoord dat ze het geen ene baal interesseert en gewoon doen waar ze zin in hebben, vind je het dan gek dat de nachtvisvergunning af geschaft en/of beperkt word? Nee ik niet.
Dat was voor mij de reden om uit deze commissie te stappen en een ander de kans geven om zijn of haar idealen te realiseren.

Mijn visie over het geheel;
Alles hangt aan elkaar vast.
Karpervisser willen nachtvissen, dit is gewoon een gegeven.
Stel goede en duidelijke regels vast met elkaar en kom die na.
Meer BOA;s inhuren om alles in goede banen te leiden.
Niet nakomen van deze regels, vergunning afpakken en vastleggen in een centrale database en een jaar niet vissen.
Zorg dat de boete’s hoog zijn zodat de zogenaamde karpervissers even gaan nadenken voordat ze ook maar een hengel in het water gooien want als ze iets fout doen waarvoor ze een boete krijgen en deze is zodanig hoog doen ze het naar alle waarschijnlijkheid maar 1x keer doen. De volgende keer laten ze het wel uit hun hoofd. Ze kunnen het geld denk ik wel beter gebruiken voor vispullen.

Een oproep aan het Bestuur……… ga met elkaar in gesprek , de Federatie, het bestuur, de Karpervissers, Politie en de Gemeente, kijk wat er mogelijk is
Het bestuur en de karpervissers hebben in deze hier een heel belangrijke rol in,

MIS DEZE KANS NIET VOORDAT HET TE LAAT IS!!! Al hoewel het is eigenlijk al te laat maar wie weet zijn er nog kansen?

p.s. ik zal verder niet meer reageren op eventuele antwoorden. Dit is eenmalig.

Ronald
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-02-2010 18:32

Amen.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

05-02-2010 19:17

Het is maar vissen hoor, nog effe krijg je met een overtreding de gaskamer.
Doe je dat met iedere overtreding buiten het vissen maak je van nederland een groot kerkhof.
Dat is trouwens met boa's en politie, of dacht je dat die anders zijn.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

05-02-2010 19:19

Ps : Ik ga geen vuilruimen ik heb al werk