jou meest spannende moment aan de waterkant!


Dennis ludwig
Berichten: 37
Lid geworden op: 09-02-2010 16:46
Locatie: Oudenbosch

20-02-2010 00:27

vorig seizoen had ik weer eens een nachtje gepland op mn stekje.
het was goed weer en sliep met een open slaapzak.
mn tentje had ik open laten staan.
de volgende ochtend werd ik wakker en ik keek recht een rat in zijn ogen, die had zijn warme nachtrust op mn borst voorzien.
dat was mijn spannende situatie.

Dennis Ludwig
Karpervisserij : 0.0g teer 10000g nicotine.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

20-02-2010 12:22

zo dan zou ik echt gek worde!! ik heb het niet zo op ratten!! ik hoorde btw dat als je een paar potjes met een heel kleine beetje amoniak rond om je tent zet dat het de ratte weg houd? ik weet niet of het waar is?
Dennis ludwig
Berichten: 37
Lid geworden op: 09-02-2010 16:46
Locatie: Oudenbosch

21-02-2010 17:47

ik weet alleen als je een klein vuurtje maakt dat dat ze weghoud.
in de winter heb je er toch niet zoveel last van.
dan vries je zowat zelf dood.
Karpervisserij : 0.0g teer 10000g nicotine.
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

22-02-2010 12:21

@ Dennis: dat zijn dan juist de momenten dat de ratten de warme slaapzak opzoeken :)
Dennis ludwig
Berichten: 37
Lid geworden op: 09-02-2010 16:46
Locatie: Oudenbosch

22-02-2010 14:57

echt meen je dat nou haha.
ja ik heb niet veel verstand van ratten, heb liever veel verstand van karpers :lol:
Karpervisserij : 0.0g teer 10000g nicotine.
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

23-02-2010 11:36

Ik maak gelukkig geen dingen mee met lijken, schietpartijen of vechtpartijen maar meer licht spannende dingen. Ik zat jaren geleden te vissen aan een kanaal en mijn toenmalige vriendin kwam kijken. Het was rustig met de karpers maar niet met de hormonen dus tent dicht, etc.

Twintig minuten later begint mijn Delkim te gillen dus ik in mijn blote kont naar buiten om aan te slaan. Sta je daar in je blootje met een hengel op een steiger waarbij de 'kleine hengel' ook fier krom stond. Gelukkig (voor hen en voor mij) waren er op dat moment geen voorbijgangers...
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

23-02-2010 18:29

hahahahahahahahaha :lol: Sander! Oh...was hilaris geweest als er iemand zou zijn gepasseert.hahahahahahahahahahaha :P ...tot nu toe krijg jij de 1ste prijs voor meest spannende moment proficiat! :D
/
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

23-02-2010 18:44

Die is inderdaad grappig :P
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

23-02-2010 20:47

haha sander! :-? nog een leuke foto genomen??? :oops:

PLAATS HEM TOCH MAAR NIET OP HET BOARD
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

23-02-2010 23:01

Daar houdt kleine Bartje wel van he!! :wink:
Gebruikersavatar
mark schipper
Berichten: 132
Lid geworden op: 12-08-2007 16:01
Locatie: woudenberg

20-04-2010 11:12

ik heb al verschillende dingen meegemaakt o.a een auto die 100 meter van me stek in de fik werd gestoken.
maar het vreemdste geval was toch wel dat ik van uit de auto visten en rond 3 uur s''nachts iemand met een zaklamp naar binnen stond te schijnen en vervolgens de deur open trok nadat verbaasd iets naar de man riep rende hij terug ze auto in en reed weg.

mvg mark
een karper in de morgen is een dag zonder zorgen
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

20-04-2010 23:43

Spannendste moment van mij is al jaren terug. Was denk 10 jaar ofzo dat ik in de rijn viel.
Omdat de kade te hoog was kon ik er niet uit en bovendien zogen mijn laarsen zich vast in de mnodderbodem. Kwam net met m,n mond nog boven het water uit.
Na heel hard roepen kwam er na een behoorlijke poos iemand uit één van de omringende woonhuizen en die heeft me er uitgetrokken en onderkoeld naar huis gebracht.
Ben deze vrouw nu nog dankbaar anders was het einde oefening geweest. En dat allemaal om een blinkertje die vast zat te redden..... :(
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-04-2010 10:40

Pfff linke boel.
Dat is de redenen dat ik bepaalde kanalen niet bevis. (altans alleen)
Te hoge kanten met een overleving kans waneer je erin valt van 0 %
Amsterdam rijn kanaal is ook een levens gevaarlijke plek om te vissen
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

02-05-2010 17:22

zit ik in frankrijk te vissen met een vriend, ik zit op een boomstan, ongeveer 50cm van het water vandaan, zie ik ineens op nog geen 1 meter van me af iets zwemmen, dus ik snel de zaklamp bij mn benen gepakt, en klik aan., maar gelijk ook weer klik uit, zat die water rat/berverrat, mij recht in mn ogen aan te kijken. dus toen ik de zaklamp aan deed, gelijk binnen 1 sec stond ik gelijk 3 meter verder weg, omdat ik zo erg schrok.

zit ik lekker te dobberen in mn opblaas band, in een rieviertje zie ik iemmand vissen, dus ik kwam er aan zwemmen, en even met hem gepraat, kijk ik naar benenden, in het water, zit er ineens een dikke waterslang me van onder het water aan te kijken, geloof me toen sprong ik gelijk 2 meter naar achtere.

zit ik weer in frankrijk te vissen, ik zit helemaal naar mn topje te kijken, helemaal gefocest. rent er ineens een rat achter me langs, dan schrik je je echt rot

verder nog wel wat meer, maar deze vond ik wel grappig, alleen jammer van die hartverzakking(en)
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

03-05-2010 19:18

stefan laurijssens schreef:zit ik in frankrijk te vissen met een vriend, ik zit op een boomstan, ongeveer 50cm van het water vandaan, zie ik ineens op nog geen 1 meter van me af iets zwemmen, dus ik snel de zaklamp bij mn benen gepakt, en klik aan., maar gelijk ook weer klik uit, zat die water rat/berverrat, mij recht in mn ogen aan te kijken. dus toen ik de zaklamp aan deed, gelijk binnen 1 sec stond ik gelijk 3 meter verder weg, omdat ik zo erg schrok.

zit ik lekker te dobberen in mn opblaas band, in een rieviertje zie ik iemmand vissen, dus ik kwam er aan zwemmen, en even met hem gepraat, kijk ik naar benenden, in het water, zit er ineens een dikke waterslang me van onder het water aan te kijken, geloof me toen sprong ik gelijk 2 meter naar achtere.

zit ik weer in frankrijk te vissen, ik zit helemaal naar mn topje te kijken, helemaal gefocest. rent er ineens een rat achter me langs, dan schrik je je echt rot

verder nog wel wat meer, maar deze vond ik wel grappig, alleen jammer van die hartverzakking(en)


ben 2 jaar geleden gaan vissen in Tsjechië en was daar prachtig meer! Ik zat daar bij zonsondergang te vissen en hoor achter me een geknaag...kijk achterom en zie daar bever of waterrat van toch 30 centimeter op z'n gemakje m'n brood op eten. Ik denk die gaat gelijk lopen...nee hoor gunt me niet eens een blik. Na een tijdje ging ie weg het water in :wink: :P
/
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-05-2010 23:57

Ratten! Definitly!! Eerste waar ik aan dacht toen ik dit topic zag.

En dan nog 1 uit een ver verleden... Vroeger ging ik nogal eens 'peuren' met mijn vader. Ja, zwaar illegaal natuurlijk maar laten we het zo zeggen: Ik was nog te jong om te begrijpen dat het niet mocht en we genoten altijd van de paling die m'n vader zelf rookte in een rookton op eikenhout. Bovendien haalden we er nooit hele partijen uit ofzo. Maar genoeg verdedigd, het verhaal:

Waar we waren weet ik niet meer, het was iig een soort van kommetje van een rivier, wellicht een grindgat van de lek ofzo, zou zo maar kunnen aangezien we door heel Nederland voeren in de zomervakanties. Het was midden in de nacht en er kwam een enorm geladen vrachtschip voorbij. Die hebben een gigantische waterverplaatsing dus je raadt het al: Grindgat werd compleet leeg gezogen! Ik heb zooo hard gegild. Was echt bang voor een enorme vloedgolf ofzo. We lagen met het bijbootje op de bodem, half schuin... brrr... Het water kwam in een aardig tempo weer terug maar we dreven natuurlijk gewoon weer naar boven :)
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

06-05-2010 16:33

was met volle bepakking in frankrijk in het bos aan het afdalen naar de waterkant toen ik echt bijna vol op een slang ging staan.
nou moet je weten ik ben echt als de dood voor slangen dus behalve een keiharde gil,hart verzakking,stoel in mijn maag,hengel top afgebroken,blauwe kont van de doodsmakker en me bier het water ingerold ....ja echt waar allemaal!!!! en toen moest ik nog beginnen en dat zonder bier.......

andere keer ...alleen in het vijfhoekpark zaandam ,doodstil daar savonds helemaal alleen eerst zit een vent 2 uur lang trompet te spelen en daarna zit er een schotse hooglander in mijn nek te blazen ....rotgeschrokken ..hahahahah dat beest ook toen ik gilde hahahhaahahah
"wind op de kant is karper op het land"