Leadcore leader met de hoogst mogelijke veiligheidsgraad
- Hoedemakers Mark
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
- Locatie: Kinrooi - België
- Contacteer:
Nieuw in het gamma van de Watersportcentrale: kant en klare leadcore leaders waar bij lijnbreuk de rigwartel over de leader en hoofdlijn kan schuiven.
http://www.ws-carpteam.eu/portal_nl/ind ... &Itemid=53
http://www.ws-carpteam.eu/portal_nl/ind ... &Itemid=53
-
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 02-02-2006 21:50
in een woord echt SUPER met de grote S,, degene die dit heb bedacht is echt knap bezig geweest zeg!! maar ben benieuwd of ik dit ook zelf kan maken met de splicing needle want dat moet toch te doen zijn nou vis ik bijna nooit met leadcore maargoed!!!
........de zoveelstebaits
-
- Berichten: 1152
- Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
- Locatie: bronxtel
dit is zeker goed te doen met een splicing needle!!
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 21-06-2008 20:49
- Locatie: Hierden
Handig systeem. Stond vorig jaar ook een keer in Spiegel Magazine.
Carpfishing is a lifestyle
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Mark
Ziet er goed uit, maar wat is nu de meerwaarde ten opzichte van bijvoorbeeld het PB Helichod systeem?
Ik zie dat niet zo. Kun je met dit systeem ook de afstand van je lood ten opzichte van je rig aanpassen aan de bodemstuctuur?
Wel natuurlijk heel goed dat iedereen nu een anders denk dan alleen maar aan een loodclip!
Gr Piet
Ziet er goed uit, maar wat is nu de meerwaarde ten opzichte van bijvoorbeeld het PB Helichod systeem?
Ik zie dat niet zo. Kun je met dit systeem ook de afstand van je lood ten opzichte van je rig aanpassen aan de bodemstuctuur?
Wel natuurlijk heel goed dat iedereen nu een anders denk dan alleen maar aan een loodclip!
Gr Piet
- Mathieu de Witte
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
- Locatie: 's-Gravenpolder
Draait je onderlijn nu niet heel makkelijk om dat extra "teruggestoken'' stuk leadcore heen?
gr.
gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link
Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
-
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 02-02-2006 21:50
hey piet ouwe mokkumer bedoel jij nu of de afstand van de rig verder naar boven kan dus meer van het lood vandaan of bedoel jij iets anders??
mocht je dit bedoelen dat kan toch altijd als je die lus groter maakt en er extra rubber kraal en/of een of ander shock rubber van paar cm!!
ik vind het ook wel meteen mooi dat de lus je backstop is toch??
zoals jij weet ben ik best pb fan maar dit is zeker ook bizar!!!
mocht je dit bedoelen dat kan toch altijd als je die lus groter maakt en er extra rubber kraal en/of een of ander shock rubber van paar cm!!
ik vind het ook wel meteen mooi dat de lus je backstop is toch??
zoals jij weet ben ik best pb fan maar dit is zeker ook bizar!!!
........de zoveelstebaits
-
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 02-02-2006 21:50
ja matthieu dat dan weer wel dat is een goeie want normaal gooi je helicoptershit nooit in de klit of knoop,,als die er een keer over heen valt is t niet zo erg denk bij een aanbeet meteen weer terug
........de zoveelstebaits
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Henry
Ik begrijp het wel maar het gaat mij meer of het meerwaarde heeft. Ik denk dat het verlengen van die lus en een extra kraal weer meer werk is dan nodig. Ik ben uiteraard nog steeds fan van PB (maar wel objectief) al werk ik er niet meer voor PB.
Ik zie alleen geen absolute meerwaarde in dat systeem al zie ik wel het veiligheids aspect. Toch moet de kraal in mijn ogen na een lijnbreuk nog steeds over de aansluitingsknoop tussen de leader en de hoofdlijn, of zie ik het verkeerd!
Nogmaals allemaal veel beter dan bestaande systemen want ook dit systeem gebruikt het loodgewicht om uiteindelijk de vis na ee lijnbreuk alleen met het rigje over te laten.
Gr Piet
Ik begrijp het wel maar het gaat mij meer of het meerwaarde heeft. Ik denk dat het verlengen van die lus en een extra kraal weer meer werk is dan nodig. Ik ben uiteraard nog steeds fan van PB (maar wel objectief) al werk ik er niet meer voor PB.
Ik zie alleen geen absolute meerwaarde in dat systeem al zie ik wel het veiligheids aspect. Toch moet de kraal in mijn ogen na een lijnbreuk nog steeds over de aansluitingsknoop tussen de leader en de hoofdlijn, of zie ik het verkeerd!
Nogmaals allemaal veel beter dan bestaande systemen want ook dit systeem gebruikt het loodgewicht om uiteindelijk de vis na ee lijnbreuk alleen met het rigje over te laten.
Gr Piet
-
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 02-02-2006 21:50
hey piet dat jij niet meer pb bent weet ik al een aantal weken zo ook mike natuurlijk,, die sprak ik nog op beurs in rijswijk,,but to the point ik keek net nog even op pb products site tja de kraal moet idd ook nog over de knoop van leadcore naar hoofdlijn ,,maarrr de kraal van pb toch ook is toch hetzelfde zag ik op de plaatjes op het einde van de catalogus bij chod of bij heli......????of zijn jullie kralen van een groter centraal gat voorzien dan???
By the way ik mag aanemen dat jij net zo,n knopendokter bent of was als herman of mike?? welke voorslagknoop zou jij adviseren dan van hoofdlijn (nylon) in mijn geval, naar leadcore??? ben benieuwd wnat het moet veilig zijn t liefst zet ik meteen in de lus van de leadcore een wartel net als onderaan ik meteen t clipje voor t lood in de lus zet maar dat kan niet dan gaan de kralen er zo rot overheen he???
By the way ik mag aanemen dat jij net zo,n knopendokter bent of was als herman of mike?? welke voorslagknoop zou jij adviseren dan van hoofdlijn (nylon) in mijn geval, naar leadcore??? ben benieuwd wnat het moet veilig zijn t liefst zet ik meteen in de lus van de leadcore een wartel net als onderaan ik meteen t clipje voor t lood in de lus zet maar dat kan niet dan gaan de kralen er zo rot overheen he???
........de zoveelstebaits
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Dit systeem is niet nieuw maar is een exacte kopie van de CV-safety rig.
Deze leader/rig lag in de jaren 80 al in sommige hengelsportzaken. CV staat voor Colne Valley, de regio in Engeland waar dit systeem ongeveer 25 jaar geleden is bedacht en ontwikkeld.
Die Engelsen waren er vroeg bij op het gebied van visveiligheid.
Het stukje leadcore dat over de kralen en de wartel loopt en met een lus bevestigd zit op de leader, bleef ook wel eens achterwege. Dan zat er op de CV-safety leader - in plaats van dat stukje leadcore - een metalen 'bracket' of 'bit' gemonteerd.
De bovenste kraal moet - zoals Piet zegt - over de leaderknoop kunnen glijden. Daarvoor moet het gat in de kraal groot genoeg zijn. Hetzelfde geldt natuurlijk voor het oog van de wartel. Dan is het een uitermate visveilig systeem maar inderdaad iets minder 'praktisch' qua multifunctionaliteit (handig verschuiven van de rig over de leader) dan PB's Heli-Chod of de Heli-Gripter van JRC.
Het is een goede ontwikkeling dat er steeds meer firma's met kant en klare visveilige systemen in de handel komen.
Gr.
Roelove
Deze leader/rig lag in de jaren 80 al in sommige hengelsportzaken. CV staat voor Colne Valley, de regio in Engeland waar dit systeem ongeveer 25 jaar geleden is bedacht en ontwikkeld.
Die Engelsen waren er vroeg bij op het gebied van visveiligheid.
Het stukje leadcore dat over de kralen en de wartel loopt en met een lus bevestigd zit op de leader, bleef ook wel eens achterwege. Dan zat er op de CV-safety leader - in plaats van dat stukje leadcore - een metalen 'bracket' of 'bit' gemonteerd.
De bovenste kraal moet - zoals Piet zegt - over de leaderknoop kunnen glijden. Daarvoor moet het gat in de kraal groot genoeg zijn. Hetzelfde geldt natuurlijk voor het oog van de wartel. Dan is het een uitermate visveilig systeem maar inderdaad iets minder 'praktisch' qua multifunctionaliteit (handig verschuiven van de rig over de leader) dan PB's Heli-Chod of de Heli-Gripter van JRC.
Het is een goede ontwikkeling dat er steeds meer firma's met kant en klare visveilige systemen in de handel komen.
Gr.
Roelove
-
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 02-02-2006 21:50
hey roelove die wartel is zeker geen probleem zeg maar jij heb natuurlijk ook al lang gezien dat op t plaatje van de zutter een normale simpele wartel wordt afgebeeld,,maar uiteraard worden er in de meeste gevallen andere wartels gebruikt met een kant een groot oog voor over de leadcore toch
P>S> wel eerst naar de kapper he voor je naar zwolle komt
P>S> wel eerst naar de kapper he voor je naar zwolle komt
........de zoveelstebaits
-
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 02-02-2006 21:50
nog even naar t plaatje gekeken maar is ook de goede wartel hoor met een groter oogje als waar de rig aan geknoopt wordt
........de zoveelstebaits
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
De kapper? Daar kwam ik vroeger nog wel eens. Toen verkochten ze er nog sigaretten.
Mijn vorige posting was trouwens positief bedoeld. Ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan de diameter van de bovenste kraal want het team van WS bestaat uit ervaren karpervissers. De CV-safety rig is een zeer visveilig systeem.
In Spiegel Magazine 18 stond een Stap voor Stap over hoe de CV-safety rig zelf te maken, mede omdat ze niet als kant-en-klaar systeem in de handel waren. Dat behoort nu dus tot het verleden.
Mijn vorige posting was trouwens positief bedoeld. Ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan de diameter van de bovenste kraal want het team van WS bestaat uit ervaren karpervissers. De CV-safety rig is een zeer visveilig systeem.
In Spiegel Magazine 18 stond een Stap voor Stap over hoe de CV-safety rig zelf te maken, mede omdat ze niet als kant-en-klaar systeem in de handel waren. Dat behoort nu dus tot het verleden.
- Bart Voeten
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
- Locatie: rijkevorsel
- Contacteer:
Mooi systeem, maar persoonlijk vind ik die van pb en jrc net iets beter.
Bij deze systemen moet er maar 1 kraal los komen voordat de wartel schuivend is. De kralen die jrc en pb gebruikt hebben ook een grotere diameter van het cenrale gat, om deze reden zijn ze op een sleeve bevestigd.
Eenmaal als ze los zijn van de sleeve heb je een groot centraal gat waardoor de knoop en eventueel wat opgehoopt klein vuil er nog steeds makkelijk doorheen kan.
Bij het systeem van ws moet eerst de volledige lengte van de lead core door 2 kralen een een sleeve en een speed swivel , pas dan is de onderlijn vrij.
Helicopter rig de naam zegt het al, tijdens de worp draait de onderlijn met wartel rond. Doordat en nu het eindje met het lusje langsloopt heb je veel kans dat de onderlijn hier omheen draait.
Bij deze systemen moet er maar 1 kraal los komen voordat de wartel schuivend is. De kralen die jrc en pb gebruikt hebben ook een grotere diameter van het cenrale gat, om deze reden zijn ze op een sleeve bevestigd.
Eenmaal als ze los zijn van de sleeve heb je een groot centraal gat waardoor de knoop en eventueel wat opgehoopt klein vuil er nog steeds makkelijk doorheen kan.
Bij het systeem van ws moet eerst de volledige lengte van de lead core door 2 kralen een een sleeve en een speed swivel , pas dan is de onderlijn vrij.
Helicopter rig de naam zegt het al, tijdens de worp draait de onderlijn met wartel rond. Doordat en nu het eindje met het lusje langsloopt heb je veel kans dat de onderlijn hier omheen draait.
carpanglers soak their balls in love juice
in elk geval een verbetering tov de gefixeerde 5 grams loodjes.
Voor mijn beeld vorming:
lijn breekt op 10meter. Moet nu de gehele lijn door de lus van de leader?
MVG
Klaas
Voor mijn beeld vorming:
lijn breekt op 10meter. Moet nu de gehele lijn door de lus van de leader?
MVG
Klaas
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Klaas
Dat moet geen probleem zijn om de 10 meter lijn door de lus te laten komen. Hoe zwaardere het lood des te makkelijker zal de lijn dor de lus terug komen. De weg van de minste weerstand. Ik ben net als Roelof toch positief over het systeem alleen vind ik het inderdaad net even ingewikkelder dan de PB en de JRC versie. Die JRC versie ben ik in een vorige posting helaas vergeten maar dat is zeker een veilig systeem.
Gr Piet
Dat moet geen probleem zijn om de 10 meter lijn door de lus te laten komen. Hoe zwaardere het lood des te makkelijker zal de lijn dor de lus terug komen. De weg van de minste weerstand. Ik ben net als Roelof toch positief over het systeem alleen vind ik het inderdaad net even ingewikkelder dan de PB en de JRC versie. Die JRC versie ben ik in een vorige posting helaas vergeten maar dat is zeker een veilig systeem.
Gr Piet
Was maar voor mijn beeld Piet.
In alle 3 de gevallen ben ik minder tevreden met het prikken op het lood, maar dat neem ik voor lief.
MVG
Klaas
In alle 3 de gevallen ben ik minder tevreden met het prikken op het lood, maar dat neem ik voor lief.
MVG
Klaas
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Klaas
Dat ligt aan de bodemstructuur. Op een zachte bodem zal het loodgewicht wegzakken tot aan de rig en dan heb je zelfs nog meer druk op de haakpunt! Maar in het algemeen heb je gelijk, ook ik neem dan het mindere prikken voor lief!
Gr
Dat ligt aan de bodemstructuur. Op een zachte bodem zal het loodgewicht wegzakken tot aan de rig en dan heb je zelfs nog meer druk op de haakpunt! Maar in het algemeen heb je gelijk, ook ik neem dan het mindere prikken voor lief!
Gr
-
- Berichten: 1180
- Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
- Contacteer:
Het is inderdaad erg mooi, maar zoals de bekende heli chod is en dergelijke, lijkt mij nu juist die lus hetgeen dat je dwars kan zitten.
Zodra je de vis verspeelt in takken oid, hoe ben je zeker dat je lijn door die lus komt? Ik vind het daarin wel terecht het voorbeeld van Klaas geeft. Je kan ook plots een pruik hebben, dan komt het ook niet door de lus. Maar dan is ook de heli chod niet veilig daar je wartel niet over die pruik komt..
Ook de makkelijkheid van de lus lijkt me niet echt zo bevordelijk. Je rig kan je nu niet bovenaan je leader bevestigen, lijkt mij? Kan dat wel, dan krijg je nog is een grote lus naast je leader, lijkt me niet echt prettig? Correct me if i am wrong.
Zodra je de vis verspeelt in takken oid, hoe ben je zeker dat je lijn door die lus komt? Ik vind het daarin wel terecht het voorbeeld van Klaas geeft. Je kan ook plots een pruik hebben, dan komt het ook niet door de lus. Maar dan is ook de heli chod niet veilig daar je wartel niet over die pruik komt..
Ook de makkelijkheid van de lus lijkt me niet echt zo bevordelijk. Je rig kan je nu niet bovenaan je leader bevestigen, lijkt mij? Kan dat wel, dan krijg je nog is een grote lus naast je leader, lijkt me niet echt prettig? Correct me if i am wrong.
- Hoedemakers Mark
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
- Locatie: Kinrooi - België
- Contacteer:
Mannen
De meerwaarde van dit systeem ten opzichte van het Helichod systeem van PB kan inderdaad voer zijn voor debat. De afstand van de rigwartel tot het lood kan zonder eigen knutselwerk niet aangepast worden aan de bodem, maar hier is dan weer het helichodsysteem een goede oplossing.
Deze montage is de eerste van drie nieuwe en visveilige leaders die Watersportcentrale op de markt brengt. Als Roelove aanhaalt dat dit een reeds bestaand concept is heeft hij deels gelijk. Het is wel zo dat dit een eerste kant-en-klare versie is die verkrijgbaar is op de markt. (Alle krediet in deze gaat overigens naar Raf Nijs) Het helichodsysteem zal trouwens ook in een eigen interpretatie in de schappen komen, met een verdikking van de buitenmantel van het leadcore ipv het voorgevormde siliconen slangetje wat bij het PB systeem gebruikt wordt.
De hoofdzaak is in de eerste plaats het bieden van alternatieven. Het Helichodsysteem is nog steeds hot, maar er kunnen niet genoeg van dit soort valabele alternatieven geboden worden. Ik ben trouwens de eerste om te zeggen dat in België en Nederland Piet en co (van PB) een lans hebben gebroken om visveiligheid hoog op de agenda te krijgen.
Het omslaan van de rig om de leadcore lus is iets wat niet vaak zal voorvallen, althans niet tijdens het vissen met dit systeem gedurende het afgelopen jaar.
Zoals met alle materialen die voorhanden zijn zijn het uiteindelijk jij en ik, de consumenten, die beslissen of het bestaansrecht heeft of niet. Ik zou zeggen: geef het eens een kans op slagen of falen, geef het gegronde kritiek of lof, daar worden we op termijn (en zeker de karpers) beter van.
Grts
De meerwaarde van dit systeem ten opzichte van het Helichod systeem van PB kan inderdaad voer zijn voor debat. De afstand van de rigwartel tot het lood kan zonder eigen knutselwerk niet aangepast worden aan de bodem, maar hier is dan weer het helichodsysteem een goede oplossing.
Deze montage is de eerste van drie nieuwe en visveilige leaders die Watersportcentrale op de markt brengt. Als Roelove aanhaalt dat dit een reeds bestaand concept is heeft hij deels gelijk. Het is wel zo dat dit een eerste kant-en-klare versie is die verkrijgbaar is op de markt. (Alle krediet in deze gaat overigens naar Raf Nijs) Het helichodsysteem zal trouwens ook in een eigen interpretatie in de schappen komen, met een verdikking van de buitenmantel van het leadcore ipv het voorgevormde siliconen slangetje wat bij het PB systeem gebruikt wordt.
De hoofdzaak is in de eerste plaats het bieden van alternatieven. Het Helichodsysteem is nog steeds hot, maar er kunnen niet genoeg van dit soort valabele alternatieven geboden worden. Ik ben trouwens de eerste om te zeggen dat in België en Nederland Piet en co (van PB) een lans hebben gebroken om visveiligheid hoog op de agenda te krijgen.
Het omslaan van de rig om de leadcore lus is iets wat niet vaak zal voorvallen, althans niet tijdens het vissen met dit systeem gedurende het afgelopen jaar.
Zoals met alle materialen die voorhanden zijn zijn het uiteindelijk jij en ik, de consumenten, die beslissen of het bestaansrecht heeft of niet. Ik zou zeggen: geef het eens een kans op slagen of falen, geef het gegronde kritiek of lof, daar worden we op termijn (en zeker de karpers) beter van.
Grts
-
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 02-02-2006 21:50
hey jan-willem alles goed tja wat jij zeg van takken en of obstakels,,ik vind zelf wel dat het helicoptersysteem in weze alleen maar in gezet moet/kan worden waarvoor het bedoeld is dus:1=verre worpen kan bijna niet in de klit.2op open water en zeker niet bij of tegen obstakels.
tuurlijk zoals de meeste zeggen is het systeem ook voor dressuurdoorbreking wat ik eigenlijk ook wel vindt meevallen!!
kijk maar als je nu je lijnen uitvaart of onder de kant vist of bij obstakels ga je toch niet met zo,n systeem vissen ??? hij is vroeger gewoon uitgevonden voor verre worpen KLAAR!!!
tuurlijk zoals de meeste zeggen is het systeem ook voor dressuurdoorbreking wat ik eigenlijk ook wel vindt meevallen!!
kijk maar als je nu je lijnen uitvaart of onder de kant vist of bij obstakels ga je toch niet met zo,n systeem vissen ??? hij is vroeger gewoon uitgevonden voor verre worpen KLAAR!!!
........de zoveelstebaits
-
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 02-02-2006 21:50
p.s . herstel,, tuurlijk de leadcore is dressuurdoorbrekend maar het HELI systeem mwwaa!! in combinatie oke door de leadcore!!!
........de zoveelstebaits
-
- Berichten: 1152
- Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
- Locatie: bronxtel
eigenlijk is het minder visveilig in mijn ogen, niet alleen moet de rubberen kraal en de onderlijn het hele eind over de leadcore+lijn heen ook moet de leadcore+lijn nog eens door het gat heen van het extra stukje leadcore
is toch een beetje dubbelop nietwaar?? en waar zit dan de hogere veiligheidsgraad dan bij een normale helikopter montage??
je kunt deze op manier wel bv vissen zonder de kralen, dan zou ie wel een stuk veiliger zijn aangezien dan alleen de leadcore+lijn door het oog van de extra stuk leadcore heen hoeft, en dan heb je ook geen kraal meer die achter een knoop kan blijven hangen. als je dan zegt dat het veiliger is kan ik me er nog iets bij voorstellen
ik ga dit jaar ook expirimenteren met een leadcore leader met lood aan het uiteinde waarbij ik de onderlijn "vast" zet met twee kralen op ongeveer 20 cm van het lood. als dat met zo'n leader moet dan heb je een dubbel stuk van minstens 20 cm+ nodig, daar komt je onderlijk geheid mee in de knoop te zitten. of je moet een heeeeele lange splicing needle hebben van iets minder dan 20 cm....
is toch een beetje dubbelop nietwaar?? en waar zit dan de hogere veiligheidsgraad dan bij een normale helikopter montage??
je kunt deze op manier wel bv vissen zonder de kralen, dan zou ie wel een stuk veiliger zijn aangezien dan alleen de leadcore+lijn door het oog van de extra stuk leadcore heen hoeft, en dan heb je ook geen kraal meer die achter een knoop kan blijven hangen. als je dan zegt dat het veiliger is kan ik me er nog iets bij voorstellen
ik ga dit jaar ook expirimenteren met een leadcore leader met lood aan het uiteinde waarbij ik de onderlijn "vast" zet met twee kralen op ongeveer 20 cm van het lood. als dat met zo'n leader moet dan heb je een dubbel stuk van minstens 20 cm+ nodig, daar komt je onderlijk geheid mee in de knoop te zitten. of je moet een heeeeele lange splicing needle hebben van iets minder dan 20 cm....
- Mathieu de Witte
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
- Locatie: 's-Gravenpolder
Hoedemakers Mark schreef:Het omslaan van de rig om de leadcore lus is iets wat niet vaak zal voorvallen, althans niet tijdens het vissen met dit systeem gedurende het afgelopen jaar.
Je gaat mij toch niet vertellen dat dit even vaak voorkomt dan met bijvoorbeeld een normaal helicopter systeem?
Zeker met zo'n ''vrije'' wartel heeft het de neiging om hard te gaan tollen als je inwerpt. Zo'n extra teruggestoken lus zit hierbij alleen maar in de weg lijkt mij. Zeker als je flink wilt doorgooien kan het gaan tollen als een debiel.
Het ''momentum'' wat de onderlijn in zo'n worp heeft zorgt er in mijn ogen voor dat de onderlijn gewoon blijft rondtollen tijdens het ingooien. In dit geval dus over het teruggestoken lusje heen en steeds verder.
Ik zou dit systeem graag eens willen zien in zo'n test die bijvoorbeeld al eens in de spiegel stond met verschillende loodsystemen etc.
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen na gebruik.
Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link
Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E