vissen met onweer inpakken of blijven zitten?


Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

01-02-2010 08:59

Heb weleen keer meegemaakt dat ik zat te dag vissen en 's avonds in ging pakken met onweer in de lucht. Het onweerde toen wel en regende niet, droge onweer zeg maar. Toen ik m'n eerste hengel wilde pakken en uit elkaar wilde halen kreeg ik een opdonder(tje), daar schrok ik toen wel van. Ik hoorde m'n hengels een soort van sissen .. vage sh!t

Dat was trouwens op Cassien, ik moest vanaf de Zuid- nog naar de West arm varen naar de auto...
Als je er maar vertrouwen in hebt.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

01-02-2010 10:05

oooooooHHH :o denk ook best dat het een groot verschil kan maken of je in de bebouwde kom op een putje zit te vissen of op het open wijd van het haringvliet toch lex en michel jullie snappen mij wel denk ik?? :oops: dan wordt je idd soms heel erg bang hahahah :lol: vooral als je onder een elektriciteitmast zit :D dan vallen er lekker van die vuurballen naar beneden,en laat ik dat nou net weer meegemaakt hebben :evil: :evil: je weet wel zw storm kracht 9 harde regen zwarte lucht die je dan op je af ziet komen met hele mooie flitsen dan doe je het soms echt DUN in je broek hoor!!!HAHAHA DE GEKSTE ZEG!!
........de zoveelstebaits
K. van den Herik

01-02-2010 11:09

op de spiegelplas in de onweer gezeten. Ik heb toen na een half uur afscheid genomen van het leven. Bang was ik daarna niet meer... Het was mijn tijd nog niet. Bij andries was zijn zender toen doorgebrand en Bram had de stront in de broek
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

01-02-2010 19:15

heb dat nog niet meegemaakt, maar na het zien van het stickertje met daarop 'goede geleider, niet gebruiken bij onweer'. Op passen dus :P
/
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

01-02-2010 19:32

Al meerdere malen meegemaakt, nog nooit ingepakt en weg gegaan. Er gaat niks boven een beste regen of onweersbui. heerlijk altijd dat gekletter en geknal. In ieder geval ik geniet er altijd van. toch heeft het zijn nadelen. Ik heb al verschillende keren een run gehad tijdens een onweersbui, deze natuurlijk niet opgepakt. Ik ga niet met die bliksemgeleiders in de hand of in de lucht steken. ik laat hem dan lekker gaan. Nadeel 2 komt dan ook zonder boot geen vis meer. In alle gevallen heeft de karper zich vast gezwommen in takken of andere troep, meters draad van je spoel af maar toch ook in de meeste gevallen wel de vis nog kunnen landen. Ik gebruik altijd of eigenlijk meestal een schuivend loodsysteem werkt naar mijn doen altijd geweldig.

Zijn een paar keer blijven zitten tijdens een weeralarm samen met vis maat, kwam ooit een opzichter van waar wij zaten
langs, om te melden dat er zware onweersbuien onze kant op kwamen en wij beter konden gaan inpakken en naar huis konden gaan. Natuurlijk dit niet gedaan. De man bedoelde het zekers wel goed en de beste man had eigenlijk ook wel gelijk, maar jah wij dwarskoppen bleven lekker zitten. Nou wij hebben er van genoten, de bliksem sloeg één keer tijdens weer alarm ongeveer vlakbij ons in de buurt een 4 tot 6 maal keer ergens in. dan schrik je wel even maar het bleef bij schrikken.

Ook vind ik wat andere mensen hier hebben geschreven dat wanneer de bui over is dat daarna vaak meerdere runs te verwachtten zijn, wij hebben eigenlijk nog nooit mee gemaakt dat we geen run konden krijgen naar een flinke stortbui.

:lol: mvg; jan :lol:

________________________________________________________________________________________________
8) 8) 8) 8) ACH MAN GA TOCH VISSEN DAN VANG JE NOG EENS WAT 8) 8) 8) 8) 8)
________________________________________________________________________________________________
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

19-03-2010 19:01

piepers uitzetten en van de stek af..
is de verleiding er ook niet dat ik weet dat ik beet heb..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-03-2010 19:04

Vindt het een onderdeel bij het karpervissen,heb dan ook altijd me Camera en Camcorder bij me voor deze omstanigheden Geniet ervan.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

19-03-2010 20:36

Het maakt niet uit wat voor materiaal de bliksem pakt volgens wetenschappers altijd het hoogste punt ?
Ik vis heel wat jaren uit de boot en heb daar vele keren onweer meegemaakt, voel mij nooit op mijn gemak en heb gelukkig nooit iets akeligs meegemaakt.

Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat de bliksem in een boot is geslagen, zefs niet in de mast van een zeilboot en die steken toch erg omhoog.

Op land is het een andere zaak heb inslagen in masten zat gezien met enorme vuurballen.
Ook in de kassen waar ik werkzaam was heb ik het een aantal keren meegemaakt met schade aan installatie's en computers. De laatste keer dat mij dit overkwam was een jaar of 4 terug, de bliksem sloeg een meter of 30 schuin voor mij in de kas en ik zat van schrik op de grond zo hard was de knal.
Een zeer kleine brand in een schermdoek en wat installatie schade was gelukkig het enige.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-03-2010 21:21

heftig!!! Mijn moedertje vist dan niet maar die is als de dood voor onweer....vroegah was zij begeleidster bij kampen voor verstandelijk gehandicapten. Ze zaten met een hele groep in een grote legertent voor activiteiten toen er een giga bui uitbarstte...op een gegeven moment brachten ze toch de kinderen maar naar de blokhut, onder het motto van "better safe than sorry". De laatste kinderen waren net uit de tent toen de bliksem daar insloeg. Van de tent bleef niet veel meer over dan wat kromme, zwartgeblakerde tentstokken en wat as.....je zou voor minder....
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-03-2010 22:01

Nou ja? Is genoeg over te vinden.

Bliksem zoekt de weg van de minste weerstand. Als dat een punt op de grond is, dan slaat het daar in.

Google verder eens op "blikseminslag mast zeilboot".

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-03-2010 22:03

Klopt

Onweer slaat niet altijd in in het hoogste punt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

19-03-2010 22:18

als het dichtbij is ga ik weg wat verder af niet
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2010 19:59

Ik blijf gewoon zitten. :)
Hendrik Laar
Berichten: 93
Lid geworden op: 25-08-2002 02:00

20-03-2010 20:03

Als het onweer gepaard gaat met bliksem zal mijn advies altijd luiden: ZO SNEL MOGELIJK INPAKKEN EN/OF VER VAN JE MATERIAAL VANDAAN EEN VEILIGE SCHUILPLAATS ZOEKEN, DE AUTO IS BV EEN VAN DE ALLERVEILIGSTE.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2010 20:40

Gewoon genieten van al dat gedonder.
Je moet wel heel veel pech hebben als ie in je tentje inslaat.
Maar kan altijd gebeuren ook al is de kans 1 op 100.000.000 dat jij net de l.l bent de kans is er.
groetj,s
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-03-2010 21:16

In Nederland ongeveer 5 dodelijke slachtoffers per jaar. Meestal lui met buiten bezigheden, zoals sportvissers. :roll:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-03-2010 08:28

Weer een herhaling van een herhaling van een herhaling..., wordt steeds interessanter hier :roll:
K. van den Herik

22-03-2010 07:14

de kans op een leuke discussie, waarbij argumenten over en weer gaan. Mensen bepaalde ideeën inbrengen en waar tot slot alle partijen iets van hebben opgestoken, is bijna net zo groot als dat je tijdens het vissen getroffen wordt door een bliksemflits.

Of bedoel je dat niet Aart?
Gebruikersavatar
Kelvin Groenendijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-01-2010 19:58
Locatie: Twente

03-04-2010 16:22

goeie plek zoeken en lekker zitten blijven, genieten van de natuur goden.

ik vind het schitterend om de onweer dichter bij tezien komen en de wolken zien rollen.

Gr KG,
Pieter Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 04-01-2010 14:21

03-04-2010 17:03

Een beetje scrollen kan geen kwaad kom je vanzelf bij onweer uit.
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

03-04-2010 21:22

vorig jaar, waren we aan het vissen, begon met een mooie ochtend tot dat onze vader belde, en dat natuurlijk met paniek dat er weer alarm was uitgegeven en dat er recht boven ons een hele zware onweersbui zat, het begon opzettelijk hard te waaien, en ja het eerste gedonder begon en het begon nog harder te waaien en harder en harder, ik zij tegen me maat: pak de hamers we slaan de haringen verder in de grond er we PEREN HEM HIER, (er zat 20-30meter verder op een hutje) toen we weg rende, zagen we dat onze hengels omhoog werden getild door de wint,, grote paniek natuurlijk,, we hebben met spanning in het huisje gezeten, maar het werd erger en erger, de tenten stonden gewoon op uitschuren. totdat er een paar meter naast ons de bliksem insloeg, en meteen daarna was het weer windstil zonder een kick van de onweer nog gehoord te hebben.. met een hardverzakking gingen we trug naar onze stekkie, waar de hengels half van de rodpot af langen, maar verders was deze dag toch nog redelijk geworden,,
was natuurlijk wel schrikken.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

03-04-2010 21:53

Vanavond had ik net mijn eerste hengel op de rodpod en ik hoorde gerommel. Ik denk nou het waait wel over.En dit gebeurde aleen de stortbui die daar op volgede kreeg mij wel van de plek af :P

MVG sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

03-04-2010 21:57

Ik heb het nu meedere malen meegemaakt dat er een flinke donderbui boven het tentje hing. Ik werd een keer wakker omdat het al flink aan het bliksemen was boven het ijsselmeer. Echter mijn dochter was mee (was toen volgens mij 6). Die was als de dood voor onweer maar aangezien we wel vaker een flinke partij boven het ijsselmeer hebben dacht ik van die waait wel over. Maar nee hoor het duurde nog geen 1/2 uur en de hel brak los recht boven onze stek. Je snapt wel meissie wakker en ik had met opa en oma afgesproken dat ik kon bellen aangezien moeders de hort op was met wat collega's. Maar het meissie wilde helemaal niet weg want die vond het wel schitterend. Een jaar later weer rond de zelfde tijd van het jaar weer zo'n zelfde donderbui met het nodige gerommel en geflits en de nodige water natuurlijk. En ze was toevallig weer mee. Nu vind ze het schitterend en hoopt elke keer dat het weer gaat onweren. :lol:

Maar als ik wakker word en het is nog niet te hard dan haal ik de lijnen er uit. Dan hoef ik ook niet na te denken wat ik zou doen als er een run plaatsvind tijdens het onweer.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

05-04-2010 20:12

precies. opruimen is juist gevaarlijker met onweer,, want je haalt je hengels in.. en dat word dan een hoog punt :o dus gewoon blijven zitten, is haast net zo veilig
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-04-2010 21:46

als het gaat donderen dan ga ik zo snel mogelijk zitten.
:D