HAITI


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-01-2010 09:50

Beetje kortzichtig geleuter over geld Nederland versus Haiti. Aan Nederland draag ik bij met ongeveer de helft van mijn inkomen. Dan draag ik van wat ik over hou nog flink bij aan de economie van bedrijven. Wat er dan naar Haiti gaat staat niet in verhouding, maar helpt hun met het wederopbouwen van hun land dat nu totaal verwoest is. Kleine moeite, zonder dat ik er een boterham minder om eet.

Wel verontrustend dat sommigen een wel heel beperkte blik hebben omtrent de verdeling van de welstand op de wereld. Dat kan je nog behoorlijk op gaan breken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-01-2010 09:55

Valt wel mee Kees zij komen toch op voor de karpers die na vele jaren trouwe dienst eindelijk komen te overlijden.
Dan worden er haast stille tochten gehouden, dat is toch ook mooi.
Vissen is een hobby, geen religie!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-01-2010 10:51

Ik vond het gisteren een goede actie op tv en ben blij dat er ruim 83 miljoen euro voor haiti is opgehaald.
Ook vond ik het erg leuk om te zien dat zelfs kleine kinderen op hun manier geld gingen in samelen.
Groetje,s
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

22-01-2010 10:51

Echt overal zie je dingen van haiti wordt daar ook gek kan. En bij Sri Lanka was er ook een hoop geld achtgerovergedrukt. En je investeerd nu een hoop geld in huizen. en over drie manaden is er weer een aardbeving, en kun je weer over nieuw beginnen...
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-01-2010 11:07

Goh heb je die kennis van wat er gaat gebeuren ook uit je Donald Duckje gehaald?
Vissen is een hobby, geen religie!
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

22-01-2010 11:22

Frans Klomp schreef:Echt overal zie je dingen van haiti wordt daar ook gek kan


Het is mij niet opgevallen Frans. Heb gisteravond een boek gelezen, kan ook.
En als je er gek van wordt, dan zet je toch gewoon je tv/radio uit? "probleem" opgelost!
don frolich
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-02-2007 14:20
Locatie: tegelen

22-01-2010 11:36

Giel Beelen (ach wat haat ik die gast) gaf naar mijn mening het enigste goede commentaar gisteravond.
Namelijk: Alleen als je iets kunt missen stort dan geld naar 555.

Het is natuurlijk verschrikkelijk wat daar in Haïti gebeurt is, en zo iets ergs is in NL nog nooit voorgekomen. WW2 niet meegeteld.
Maar op dit moment zijn er meer dan 100.000 gezinnen die niet meer rond kunnen komen omdat ze door hun baas de straat opgeflikkerd worden (crisis) en de vaste lasten niet meer kunnen betalen. Het enigste wat zij in uitzonderlijke gevallen nog kunnen doen is hun huis waar ze jaren hard voor gewerkt hebben verkopen en bijstand aanvragen. (vergeet niet dat de economische crisis een bijeenstapeling is van internationaal politiek falen dat begonnen is in de VS, en daar hebben wij ook niet om gevraagd)

Aan de verdubbeling van het bedrag van gisteravond betalen wij belastingbetaler elk aan mee. Dus ook de mensen die eigenlijk niets kunnen missen betalen mee. Dat vind ik solidariteit genoeg. Wij hebben als gezin zijnde wel iets gestort, nu alleen maar hopen dat het geld aankomt omdat een aantal jaren bij de dafur actie het geld (miljoenen) jaren zoek was.

Laat a.u.b. iedereen in zijn waarde omtrent zijn mening, afkafferen op dit forum heeft geen zin. Daar zijn in het verleden al genoeg discussies over geweest op dit board.

Gr Don
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

22-01-2010 12:22

don.

precies hoe jij het schrijft!
zit gewoon waarheid in,ook ik heb gegeven.
of het aankomt?
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

22-01-2010 12:51

Kan beide meningen begrijpen, de pro's en de anti's.
Zeer jammerlijk feit daar in Haïti en hopelijk verzamelen ze enorm veel geld op.
Ook op ons werk doen we inzamelingen.
Anderzijds is er in eigen land ook zoveel leed ( gisteren nog Opel antwerpen dicht verklaard 2600 man op straat )
als hier de regering moet tussenbeiden komen ( en nog bij tal van andere zaken ) dan is het steeds een hele politieke heisa,
geld is er niet, maar :
Voor een geval zoals Haïti, staan de vele honderd duizenden euro's direct ter beschikking en dan is het te
begrijpen dat het bij velen wel wat vraagtekens opbrengt, waarom voor een land dat duizenden km verder ligt wel, en voor eigen
volk, economie niet ??

Dat al die ministers en topmanagers eens hun extra premies afstaan.
Het "gewone werkvolk" betaald al genoeg belasting.

en idd 100€ storten hoevel komt er daadwerkelijk aan in Haïti en hoeveel in één of andere
hoge pief ( regering ) zijn zakken.

En voor ik wordt afgeblaft, heb ook al reeds mijn duitje bijgedragen.

rts Gino
Greets Gino
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

22-01-2010 12:57

Schiet me eve nte binnen... Voor de mensen die zoiets hebben van... Stik, doe ik niet aan mee etc..

elke nederlander heeft betaald en gesponsord ;)

Ministier huppelepup heeft het bedrag van 40 miljoen verdubbeld.. Raden waar het vandaan komt... Juist, onze belastingcenten :)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5851 ... tml?p=39,1
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

22-01-2010 13:06

Laat mensen die meer verdienen maar wat van hun salaris/bonussen afstaan! Want ik betaal al genoeg belasting. En zij maar 60%... Net of die grootverdieners zoveel verantwoording dragen tijdens hun werk. Pfff, 80 uur werken en dan nog eens een berg geld verdienen ook. Echt niet normaal.
En die Haïtianen zouden ons ook niks hebben gegeven als het andersom was geweest! Laat ze lekker wegrotten onder het puin daar. Alsof we het hier niet zwaar genoeg hebben: als je je baan kwijt raakt moet je leven van een uitkering. En zit je dan thuis te balen, met je bord op schoot voor je tv, dat je op zoek moet naar werk: alleen maar van die met puin bedekte armoedzaaiers op tv!
Nee, die solidariteit met de minder bedeelden op de wereld, moet er niks van hebben.

Grtn Mart

Oh ja, verwar hersenloosheid a.u.b. niet met het hebben van een mening...
Ik weet het ook allemaal niet...
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

22-01-2010 13:19

Soms vraag ik me hier wel is af... Niet specifiek in het karperwereldje, maar hier zie ik het nu weer gebeuren..

Als er een topic wordt geopend waarin iemand zijn verhaal doet over ziekte, wordt er respectvol gereageerd en die persoon het beste gewenst. Ook wordt er gewoon op een normale ABN manier gepraat tegen elkaar. Als iemand vader is idem dito.

En dan komt er een topic over mensen die het pas echt moeilijk en erg hebben. Alleen wordt er dan nog over een donatie gesproken. Geld wel te verstaan.. En moet je men dan eens horen..

Kort gezegd.. Kom niet aan me portemonnee, want zij helpen mij ook niet..

Echt, ik schaam me diep hierover!!

Moest er gewoon even uit!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

22-01-2010 13:27

mart.

begrijp het best allemaal.
maar 1 ding vind ik niet passen kerel.
jij zegt daar...laat ze maar lekker wegrotten onder het puin daar,kon je dat niet anders vermelden?
ik weet niet of jezelf kinderen hebt? de mensen daar kunnen er niks aan doen,en vooral de kinderen niet.
dit vind ik hard en grof.
iedere zijn mening natuurlijk maar dit vind ik niet passen kerel!
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

22-01-2010 13:48

...
Laatst gewijzigd door benjamin Mazereeuw op 22-01-2010 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

22-01-2010 13:51

Mart Honen schreef:alleen maar van die met puin bedekte armoedzaaiers op tv!
Nee, die solidariteit met de minder bedeelden op de wereld, moet er niks van hebben.
Grtn Mart


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ps ik weet niet of deze plaatjes mogen blijven staan ivm dat niet iedereen hier tegen kan om te bekijken
maar kijk en eens naar en bedenk dan even of wat je gezegd hebt wel zo gemeend is.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

22-01-2010 13:51

mijn dank is groot benjamin thnx...
K. van den Herik

22-01-2010 13:53

als niemand zich nu eens direkt opwindt over iemand omdat die een andere mening heeft, wordt het vanzelf wat aangenamer JW.

Daarnaast is het in het algemeen zo dat wanneer jantje en pietje worden vermoord, dat meer zegt dan dat er 85.000 dood zijn. Zelfde geldt als je aan het verzuipen bent, staan er 20 te kijken heb je echt een probleem, 2 toeschouwers en je wordt gered.

Zelf vind ik dat er dmv de 40 milj vanuit de staat, ik voldoende heb gedaan.Als jij een ton wil schenken: be my guest.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

22-01-2010 13:55

Cynisme/sarcasme mensen... Maar ondanks dat: excuses mocht één en ander niet helemaal overkomen zoals bedoeld. (En die indruk krijg ik wel een beetje.)
Harold, je hebt pb. Als het goed is.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

22-01-2010 13:59

mart .
pb terug.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-01-2010 14:03

Nou Benjamin soms kun je met een foto meer zeggen dan met een boek.
Voor mij vallen de foto,s die je plaatst onder effectief beantwoorden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-01-2010 14:18

Postcodekanjer (30 miljoen en een beetje) een keer NIET uitkeren en meteem DIE kant op...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
K. van den Herik

22-01-2010 14:18

Code: Selecteer alles
AzG: 'Genoeg geld voor Haïti'

Artsen zonder Grenzen (AzG) is gestopt met het vragen van geld voor medische noodhulp in Haïti. "We zitten tegen de grens aan van wat we nodig hebben voor de hulp die we daar kunnen geven'', zei een woordvoerster.

"We beraden ons dagelijks. Internationaal komt er veel geld binnen. Als de grens is bereikt brengen we dat naar buiten. We zijn transparant en willen garanderen dat het geld gaat naar het specifieke doel waarvoor mensen geld geven'', aldus AzG.

Volgens de woordvoerster zal de hulp aan de slachtoffers van de aardbeving enkele jaren duren.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

22-01-2010 14:19

Voor diegene die m'n eerste reactie niet begrepen hebben: het spijt me zeer, maar ik ga me hier niet zitten veronschuldigen omdat ik de Nederlandse taal WEL machtig ben. Dus als jullie denken dat ik geen compassie heb met de rest van de wereld, geen probleem. Reageer lekker af op mij, vraag jezelf zeker niet af of je misschien iets gemist hebt. Op school tijdens Nederlands bijvoorbeeld...

Met over zoveel onbenul verbaasde groet, Mart
Ik weet het ook allemaal niet...
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

22-01-2010 14:40

Klaas,

De mening maakt me niets uit. Daar heeft iedereen recht op. Het ging mij om de manier waarop en hoe het geuit wordt, dat vind ik niet kunnen. Laat ze lekker wegrotten.. Nee, dat vind ik niet gepast. Prima als je het wil uiten, maar doe het dan op een wat beschaafdere manier!

In een topic waar maar 1 mens praat over zijn probleem kan wel respectvol en op een normale/beschaafde manier gehandeld worden. Waarom? Omdat hij bekender is dan de mensen uit Haiti die je nog nooit gesproken hebt? Gewoon bullshit!

En de je vorm is nu niet op jou gedoelt, maar in het algemeen, mocht dat ook nog bedacht gaan worden ;)!

Bedankt voor de foto's Ben, moet wel genoeg zeggen lijkt me!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl