Geweldig idee, (DE NIEUWE VISPAS)


sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

20-01-2010 21:19

idd een geweldig idee ja maar laat ze dan die mensen aanpakken die bijv ook paling meenemen terwijl dat niet mag of iemand die kleine visjes vangt om ze als aas te gebruiken en zo als je al je 3 punten kwijt bent gewoon dat jaar daarna geen vispas meer verlenen en dan dat jaar daarna gewoon 2 punten zo zou het nog wat beter zijn maar verder toplan :D
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-01-2010 22:38

Zelfs het puntensysteem voor het rijbewijs werkt nog maar zeer gebrekkig. Komt bij dat er allerlei controleurs zonder duidelijke opsporingsbevoegdheid rondlopen, aan wiens grillen ik niet graag zou worden blootgesteld. 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-01-2010 22:41

Je kan dan net zo goed zonder pas vissen,want alles wordt dan als slechte daad gezien.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gerrit Hees

20-01-2010 23:36

Geef me eigen 3 sessies als ze goed controleren :lol:. Nachtvissen is verboden hier.
K. van den Herik

21-01-2010 08:11

je hebt een vispas en vergunning, als je de wet overtreed, krijg je een boete, als de vereniging wil, kan die je royeren als lid. To zover niets nieuws.

Zorg:

A) voor zoveel mogelijk rechten
B) voor boa's speciaal voor de hengelsport

C) vind zelf het wiel uit of kopieer de noordelijke fed's
Grieko Marinus
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-10-2009 14:12

24-01-2010 14:39

Met 3 hengels vissen, wat is het probleem, stamt het niet uit de tijd dat karpers meegenomen werden, ook zoiets in april en mei is het verboden om met wormen te vissen.

Totaal geen moeite er mee,vis terug zetten is veel belangrijker, en wie vis mee wil nemen gaat maar naar een forelvijver.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-01-2010 14:53

Tsja ik zie ook geen probleem om met 150 over een snelweg te rijden toch is dat niet toegestaan.
Verschil is dat je bij de HSV moet zijn om iets proberen te regelen dat gaat met de snelheid niet lukken.
Vissen is een hobby, geen religie!
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

24-01-2010 16:05

Op zich wel goed plan. Om administratie kosten te besparen zou je ook een gaatje in de vispas kunnen knippen net zoals een conducteur dat doet in je treinkaartje. Drie gaatjes is pas kwijt.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

24-01-2010 16:08

Als je 150 over de snelweg rijd is dat minder veilig en slechter voor het Milieu.
Deze dingen zijn niet van toepassing als je met 3 hengles vist.
Denk dat deze man dat wil aangeven.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

25-01-2010 06:43

niet geweldig
laat alles maar zoals het nu is
rene
karperen en de rest
welke rest???
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-01-2010 10:27

Wat ik aan wil geven is dat iemand iets niet als probleem ziet en dat je aan sommige dingen zelf iets kunt gaan doen en aan het andere niet.
Minder veilig en slecht voor het milieu? Zullen wij dan ook maar stoppen met voeren??

@Ron wie zou die gaatjes dan moeten gaan knippen?
Niet de politie, het heeft geen zin omdat die de vispas niet in mogen nemen.
Sterker nog alleen de controleurs/Boa's van de vereniging of controleurs/Boa's in een samenwerking tussen verenigingen of federaties mogen aan de vispas komen.

Ik kan je ook vertellen dat je als controleur bij inname van een vispas tegen veel weerstand en ellende aanloopt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-01-2010 10:34

Oftewel gewoon laten hoe het is!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

25-01-2010 14:00

me eens leen. 15 miljoen mensen 15 miljoen meningen de een vind het een overtreding en de ander ziet het door de vingers etc.

En dan begint het gezeik alweer. Ik denk eerder dat als we elkaar op een normale manier kunnen benaderen en aanspreken dat het al een stuk beter word.
Beetje meer controle kan ook geen kwaad. Vandaar ook de dure bekeuringen voor de 3 hengel als men er zich toch niet aan houd moet er een statement gemaakt worden zodat je je wel 2 keer bedenkt. Ik denk dat het zelfde gedaan moet worden met het vuil. Een prullenbak hier en daar kan ook geen kwaad.
Hard lopers en honden bezitters flikkeren ook heel wat in de bosjes en dan reken ik de dagjes mensen nog niet eens mee. Bv een opruim actie is ook wel goed dan laat je de gemeente ook zien dat het niet alleen de karper vissers zijn en zo kan ik nog we het een en ander bedenken.
Een betere wereld begint bij je zelf.

vr gr peter
vr gr peter
Jurgen Bart

25-01-2010 14:52

ik denk niet dat de regering dit idee zal willen laten doorgaan. zo kan je bij dt idee vissers die nog geen 3 jaar vissen niet beoordelen of ze goed of slecht zijn.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-01-2010 16:52

Nee precies.

Anders zitten we weer met een 'Mag niet' geval en strikt wezen! Nederland is redelijk verziekt met al de regels.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

25-01-2010 17:51

gewoon allemaal naar de HSV bellen morgen en zeggen dat je wilt controleren in je vrije tijd.
Daarna de jeugdvoorzitter bellen en aangeven dat je je graag wil inzetten voor het jeugdvissen.

We zullen het zelf moeten doen, een ander gaat het niet regelen voor ons.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-01-2010 18:15

Joris dat is nu net iets waarover de regering niets heeft te zeggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel van Druten
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-10-2009 20:20
Locatie: Zuid-Holland

25-01-2010 20:24

martijn van den Haak schreef:We zullen het zelf moeten doen, een ander gaat het niet regelen voor ons.

En daar heb je een punt Martijn.
Als er dan zelf wat gedaan moet worden blijven er heel weinig over!
Iedereen heeft een grote bek en puntje bij paaltje, komen er op de ledenvergadering (e.d.) waar je dit soort dingen kan aankaarten welgeteld 1 lid!!! En dit bij een hengelvereniging met ongeveer 2000 leden!?
Dus mensen neem zelf eens actie of ga gewoon lekker vissen.
(neemt niet weg dat ideeen hier gewoon besproken moeten worden)
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

26-01-2010 21:25

En we zitten allemaal naar die "andere gasten" te wijzen die het verpesten met hun asociale gedrag en de harde muziek. Het liefst in een 6 persoonstent met een kampvuur er bij. Maar ondertussen zijn we zelf aan het nachtvissen als het niet mag en het liefst in een natuurgebied, "omdat het daar zo lekker rustig is" en als het even kan met 3 hengels. Dat we ons verder keurig gedragen en alle vergunningen op orde hebben maakt alles natuurlijk weer goed.

Kom op zeg, we praten ons eigen straatje schoon en bagetaliseren hetgeen we fout doen. Op deze manier worden de regels steeds verder aangescherpt en hebben we straks nog meer te zaniken. In de ogen van de opstellers van de regels en die van de handhavers er van zitten we fout. En terecht, want wie verplicht ons om met drie hengels te vissen? Wie zegt dat we in een natuurgebied moeten gaan zitten? En wie zegt er dat we 's nachts moeten vissen? Je kan ook in de vroege ochtend met 1 hengeltje en een broodkorst gaan vissen. Of met 2 hengels met een boilie er aan. Niet alleen de raddraaiers, want die zijn er wel degelijk, verpesten het voor ons. Wij verpesten het ook voor ons zelf met onze drang naar meer en groter. En als je straks overal met 3 hengels mag vissen dan is het wachten op de eerste die met 4 hengels gaat zitten. Want dat mag in Frankrijk ook. Dus mogen wij ook.

Ik ben absoluut voor een systeem dat men geroyeerd kan worden bij een vereniging en dan ook met onderlinge uitwisseling van informatie over de geroyeerde leden. En voor strengere controle langs de waterkant. Liever vandaag dan morgen. We zullen wel zien wat de toekomst brengt.
Gebruikersavatar
Michel van Druten
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-10-2009 20:20
Locatie: Zuid-Holland

27-01-2010 19:16

Jij snapt het.
Amen
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

27-01-2010 19:31

Ewoud,

ik heb wat jij aanhaalt in een ander topic ook al aangegeven. Het enige wat werkt is strenge, consequente controle. Boete op boete op boete, boeiend, maar als we van de ellende en een groot deel van "onze "slechte naam afwillen zijn er niet veel andere alternatieven. Ik ben sinds een half jaar secretaris bij onze vereniging, lid van de wedstrijdcommissie, ledenadministrateur en verenigingscontroleur (mag dus geen boetes uitdelen). Ik kom dus nog maar net kijken. Ik heb zelf in het verleden ook het nodige gedaan buiten de vergunningsregels om, met wisselend succes. Ik ving ook boetes, klote, maar terecht en ik maakte daar geen punt van. Je weet dat je fout zit en de boetes zijn het gevolg van je eigen gedrag. Wij hebben als vereniging de insteek dat een lid inderdaad geroyeerd kan worden bij overtreding. Eerst een waarschuwing en bij de volgende overtreding dan royering. Volgens mij kan in het huidige ledenadministratiesysteem (dat van Sportvisserij Nederland) aangegeven worden dat iemand geroyeerd is. Ik weet eigenlijk niet zeker of dat voor iedereen zichtbaar is. Zou volgens mij ook niet zo moeten zijn. Wel zou het zo moeten zijn "een gewaarschuwd mens telt voor 2 ", dus zowel de vereniging als de geroyeerde moet op zijn tellen passen. dit is natuurlijk slechts mijn mening.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

28-01-2010 20:02

[Kom op zeg, we praten ons eigen straatje schoon en bagetaliseren hetgeen we fout doen. Op deze manier worden de regels steeds verder aangescherpt en hebben we straks nog meer te zaniken. In de ogen van de opstellers van de regels en die van de handhavers er van zitten we fout. En terecht, want wie verplicht ons om met drie hengels te vissen? Wie zegt dat we in een natuurgebied moeten gaan zitten? En wie zegt er dat we 's nachts moeten vissen? Je kan ook in de vroege ochtend met 1 hengeltje en een broodkorst gaan vissen. Of met 2 hengels met een boilie er aan. Niet alleen de raddraaiers, want die zijn er wel degelijk, verpesten het voor ons. Wij verpesten het ook voor ons zelf met onze drang naar meer en groter. En als je straks overal met 3 hengels mag vissen dan is het wachten op de eerste die met 4 hengels gaat zitten. Want dat mag in Frankrijk ook. Dus mogen wij ook.

Ik ben absoluut voor een systeem dat men geroyeerd kan worden bij een vereniging en dan ook met onderlinge uitwisseling van informatie over de geroyeerde leden. En voor strengere controle langs de waterkant. Liever vandaag dan morgen. We zullen wel zien wat de toekomst brengt.[/quote]

Denk toch dat je een paar dingen door elkaarhaal Ewoud.
In een natuurgebied mag je sowiezo niet vissen(althans niet dat ik weet)
Als de verreniging toestaat dat er snachts gevist mag worden dan mag dat dus.
Er zijn ook al vergunningen te krijgen om te mogen vissen met drie hengels.

Ik ben er ook voor dat sommige het lidmaatschap afgenomen kan worden.
Maar we moeten wel het verschil blijven zien tussen de verschillende overtredingen.
Als ik onder een plu zit en het begint te regenen en ik rits het voorpaneel erin dan lijkt me dat duidelijk waarom ik dit doe, dan help niet als de politie/ boa zegt:Rits hem maar eruit want nu ben je aan het kamperen.
Dat is m.i. burocratisch en zit je ver van de werkelijkheid.



Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-01-2010 20:34

Toch zijn het de HSV's die dat soort regeltjes in de vergunning zetten Gradus, en niet de BOA's.
Wie is er dan bureaucratisch?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

28-01-2010 20:56

Dus een hsv bepaald dat er gevist mag worden in een tent dan mag dat?


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-01-2010 23:14

Nee dat wordt bepaald door bv. de gemeente.
De HSV kan dan regeltjes opstellen om het in goede banen te leiden.
Vissen is een hobby, geen religie!