Geweldig idee, (DE NIEUWE VISPAS)


Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

29-01-2010 07:02

Denk toch dat je een paar dingen door elkaarhaal Ewoud.

Dat denk ik niet.
In een natuurgebied mag je sowiezo niet vissen(althans niet dat ik weet)

Daarom juist, maar ondertussen gebeurt het wel.
Er zijn ook al vergunningen te krijgen om te mogen vissen met drie hengels.

Waar het in het verhaal over gaat is dat ook wij, de gepassioneerde karpervissers, met al onze goede bedoelingen en al onze spullen in orde ook overtredingen maken. En er zijn dus ook ons soort die met drie hengels aan het vissen zijn terwijl ze geen drie hengel vergunning hebben.
Maar we moeten wel het verschil blijven zien tussen de verschillende overtredingen.
Als ik onder een plu zit en het begint te regenen en ik rits het voorpaneel erin

Als je onder een plu zit en het begint te regenen zit je toch al onder een plu? oftewel dan zit je toch al droog. En anders doe je een regenpak aan, werkt prima bij mij. Maar dat is ook zoiets, het is blijkbaar prima als er regels zijn zolang het maar mijn/jouw/hun regels zijn. En er moet ook van de regels kunnen worden afgeweken.

Op het moment dat je een voorpaneel er in ritst dan wordt het een tent en dus is het een slaapgelegenheid. De fabrikant van het geval mag het dan anders noemen het blijft echt een tent. En wij zien het dan als vissen met een droge, wind- en waterdichte schuilplaats de instanties zien het als een tent waar toevallig hengels voor de deur staan. En op het moment dat regels niet naar onze wensen kunnen worden omgebogen is het bureaucratisch en als de regels veranderd worden waar wij dat niet nodig achten(omdat het ons niet uitkomt) zijn het ineens slappe ambtenaren die wel heel voortvarend te werk gaan. We hebben het natuurlijk graag in ons voordeel.

Iedereen wil meer blauw op straat als ze maar geen bekeuring uitschrijven voor fout parkereren :wink:
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-01-2010 10:17

Al ben je het eens over die paraplu met of zonder overwrap of wat dan ook.
Je mag hier toch geen stretcher hebben staan met slaapzak erop.
Alleen een stoeltje eronder en wakker blijven.
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

29-01-2010 11:54

We kunnen nou wel elk puntje eruithalen wat ons niet bevalt aan die visserijwet
Maar dr zijn redenen dat die regels er zijn..en mijn ervaring is niet zo slecht met de controleurs
Ze kennen me al jaren en weten dat ik niet AL TE VEEL regels overtreed...dwz netjes aan de waterkant..en onder een plutje ( met zijflappen)
Dat verstoppen is in hun ogen gewoon discreet laten zien dat je met die andere "partyvissers "niets te maken wil hebben
En dat werkt ( altans voor mij ) en een pasje wat je inkan trekken klinkt leuk..maar daar zitten zoveel haken en ogen aan dat het gewoon wettelijk niet te doen is
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-01-2010 13:02

Dat is leuk als je ze kent ja.
Alleen komen ook figuren langs die minder door de vingers zien.
Zo kreeg ik jaren terug een bekeuring voor nachtvissen midden op de dag aan het Haringvliet.
Ik had toen een tent staan maar zat wel gewoon netjes te vissen.
Dit is voorgekomen en heb ik wel gewonnen maar al dat gezeik wat je d'r van hebt.
Ook aan het brielsemeer doen ze vaak erg moeilijk zelfs op het water.
Het word gewoon steeds moeilijker om je ding tedoen.
Dat punten systeem is voor mij ook niks ben ik zo m'n pas kwijt.
Niet vanwege met drie hengels vissen maar vanwege buiten het seizoen nachten.
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

29-01-2010 13:53

Het punt is dat als ze zon 2man bivy toestaan dat er dan volgende week een hele poolse familie zit die weigert op een camping te gaan zitten
Of een groep waterskieers die een heel tentekamp opzet somers en een hengeltje voor die tent zet
Allemaal zaken die gebeuren en waar wettelijk geen vershil in zit
Wij denken aan "karpervissen"maar voor de wet bestaat dat begrip niet
K. van den Herik

29-01-2010 15:30

http://www.karperstudiegroep.nl/images/ ... vissen.pdf

staat een keurige omschrijving en ook de voorwaarden staan genoemd. waarom zelf het wiel weer uitvinden?
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-01-2010 16:09

K. van den Herik schreef:http://www.karperstudiegroep.nl/images/brochureNVVS/nachtvissen.pdf

staat een keurige omschrijving en ook de voorwaarden staan genoemd. waarom zelf het wiel weer uitvinden?


Omdat wij karpervissers zijn,

Ik ben allergies voor muggenbulten.
Die tent word toch verkocht aan mij, en dan mag ik er niet eens in vissen.
Die BOA's vinden het leuk om mij te pesten.
ect ect

Maar zonder gekheid,

Er word te vaak ideeen opgesomd die betrekking hebben op de eigen visserij, en wat de bedenker dan meer vrijheid geeft in zijn eigen belevenis van de hobby

Als commissielid en bestuurslid van de GHV hoor ik op de avonden zulke mooie excusses als bovenstaande. Slaan wel altijd de plank mis.
Ook ik rits liever mijn plu dicht in februari. En doe dat ook vervolgens ook waar dat mag, mag het niet dan heb ik de keuze naar huis, of dieper in mijn slaapzak kruipen.
De Vispas en alles erom heen, is prima geregeld. Buiten het feit dat een verandering in het stelsel echt niet zomaar even gemaakt kan worden.
Sommige wateren lenen zich wel en sommige niet voor nachtvissen danwel in bezit van een nachtvispas.
Laatst genoemde blijft in mijn ogen een prima iets , of nu voor de karpervisser geldt of een zeelt (paling is toch niet meer hot).
Een nachtvispas kan in onze hobby een hoop narigheid voorkomen danwel genezen, door een zwarte lijst te maken.
Wij hebben een nachtvispas waar als proef vorig jaar op de oude rijn gevist mocht worden in ons deel van het water,
Feit : niet 1 klacht of van instanties een bericht gekregen dat er overlast was. (het kan dus wel)

Tight lines ,

Raymond
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

29-01-2010 16:45

in Den Bosch werken ze ook met een nachtvispas. Voor zover ik weet: bij overtredingen kan je hem inleveren. Volgens mij houdt het een hoop ellende van de waterkant weg, maar alleen met flink strenge controles. Anders heeft het nog geen nut. Ik heb dus ook controles gehad rond een uur of 1, lijkt erg laat, maar toch een goede zaak lijkt me....
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-01-2010 18:25

Een nachtvispas werkt super lijkt mij.

Verder vind ik dat van die muggenbulten, de tent die verkocht wordt en een boa die het leuk vind om mijn te pesten, echt denigrerend tegenover de karpervisser.
Lijkt nu net of ze altijd maar zeuren om niks, terwijl het vaak ook gaat om de beeldvorming.
Dat jij je tent niet dicht rits in februari moet jij ook zelf weten, maar iets moet een reden hebben niet een regel omdat die er is, daar kom je niet mee weg in dit tijdperk.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-01-2010 19:03

gradus scholtens schreef:, maar iets moet een reden hebben niet een regel omdat die er is, daar kom je niet mee weg in dit tijdperk.
Gradus....


Helemaal gelijk in , daarom is er ook bv een ksn, en zijn er karpercommissies, die de belangen behartigen.
en daar wat aan proberen te doen met alles wat in hun macht ligt.

En met beeldvorming heb je ook gelijk, als ik mijn klanten vertelde dat ik op karper vis :
"zit jij ook in zo'n groen tentje dan"
Wat dat betreft zal de beeldvorming nooit anders worden, de mensen zullen het nooit begrijpen dat wij daarin graag vissen.

Het is alleen zo jammer dat als er een ledenvergadering is , ik niet 1 karpervisser üit het veld tegenkom die daar een vraag over steld. Met een vereniging als de GHV 7000 + leden, krijg ik per jaar als voorzitter karpercommissie +- 5 vragen per email, waarom er niet buiten de toegestane nachtvis periode mag worden gevist en hoe de status is van het aanvragen daarin.
Achter de schermen bij de (onze) HSV word daar hard aan gewerkt. Het is alleen zo jammer dat door een maatschappelijk probleem wij elke keer 1 stap vooruit doen en door een zeer kleine groep er 3 achteruit moeten doen. (dit keer de GZH shit)


Alleen op de forum's als bijvoorbeeld deze word een hoop geschreven maar weinig gedaan. Maar als niemand iets onderneemt, zal die tent echt open moeten blijven, want idd , de wet schrijft dat zo voor.
Wij hebben wel een goede apv op een stuk water van ons ( tent mag dicht ) , kunnen krijgen, en nee dat ging niet vanzelf. Daar hebben meerdere mensen hun nek voor uitgestoken boven het maaiveld.

Denigrerend ?? vind ik zelf niet, want dat is toch echt wat ik hoor tijdens de avonden met presentaties.
Ik kan die mensen hier wel Quoten, maar dan gaan we te ver van de topic af.
Op een ander topic hadden ze het over peppie vissers, dat vind ik pas denigrerend. Want wie bepaald of iemand een peppievisser is

Iig Tight lines toegewenst.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-01-2010 19:43

Je hebt gelijk dat er maar weinig karpervissers een vergadrering bijwonen.
Ik heb ze wel eens bijgewoond zal even iets van mijn ervaringen delen.

Werd geschofeerd door de aanwezigen die allemaal hun oordeel al klaar hadden over karpervissers.
Dat was in de trand van:
Jullie voeren altijd hele emmers vol.
Jullie maker er altijd een bende van.
Jullie maken altijd herrie.
Jullie hebben geen respekt voor de natuur bla bla bla.
Ik had als weerwoord dat we ook hele stukken schoongemaakt hadden als karpervissers.
En dat het meeste wat verteld werd gelogen was.
Maar dit mocht niet baten.

Ook heb ik een aantal idèen bedacht maar dit was allemaal verkeerd en zou niet goed zijn voor de vereniging.
Nu lees ik vaak dat karpervissers niet willen doen voor een vereninging maar als je een club hebt van 700 leden en hiervan zijn er maar 30 karpervissers is het natuurlijk niet mogelijk om in het bestuur te komen.
Dit is bij ons dus het geval.

Verder wil ik zeggen dat de ksn veel goede dingen doet voor de karpervissers en heb dan ook veel respekt voor deze groep.


Gradus....
....................
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-01-2010 19:46

En jij natuurlijk ook Tight lines :wink:


Gradus....
....................
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

29-01-2010 19:50

gradus ik ben het met je eens wat je aangaf maar wees eerlijk die vereniging waar jij het over hebt zit er maar voor ding en dat is voor hun zelf .gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-01-2010 19:53

Heb je gelijk in Harald maar zou leuk zijn om hier iets in te veranderen toch :wink:



Gradus....
....................
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

29-01-2010 19:54

zeker gradus maar ik vrees dat je tegen een muur aanpraat bij die gasten gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

29-01-2010 20:40

ik meen dat het over de vereneging gaat die paar jaar terug bijna niet meer bestond?


Ging allemaal perfect tot aan de pauze, er was veel kans voor verandering voor de toekomst.

Tot na de pauze iemand beetje overmoedig was en motie van wantrouwen indiende waarna na maanden van niks meer doen het ouwe bestuur weer aantrad en alles weer doorging zoals ervoor.

Maar nu met nog meer haat richting de karpervissers, wat gedeeltelijk te begrijpen was. Wel erg jammer dit had tot aan de pauze zeer grote kans van slagen.

GR Remko
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-01-2010 21:11

Niet meer bestond, hoe kom je daarbij dan?
Denk dat er weinig hsv`s zijn die financieel zo gezond zijn als deze.
Kan me geen andere reden bedenken waarom ze anders bijna niet meer zouden bestaan.
Die vergadering waar jij over praat weet ik niks van(kan want ik ben er een tijdje tussen uit geweest)
Maar ik denk dat je het hebt gehoord van anderen en niet zelf die vegadering hebt bijgewoond.



Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

29-01-2010 21:32

Als het over de vereneging gaat waar harald niet meer welkom is dan is het de goede.

Gradus, was ook niet om de financiele reden maar omdat het om het woordt tegen woord was en de kas bevroren was door advocaten. En toen nog federatie feluwezoom er bijna klaar mee was, er bijna de stekker uit ging.

Maar de kosten waren te hoog dus trechtsgang is nooit door gezet van de kant van de gene die motie van wantrouwen indiende.

Was wel jammer dat het niet gewoon tot de pauze was gebleven, 4 karpervissers in bestuur daar hadden veel mooie dingen mee gedaan kunnen worden.

En ja ik was wel aanwezig ze hadden aantallen mensen nodig en we hebben toen nog met 15 man op de avond lid gemaakt zodat we konden stemmen voor de jongens in het bestuur.

Helaas heeft het niks goeds opgelevert en daar waren zeker de mogelijkheden voor.

GR Remko
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-01-2010 21:40

Remco,

Dan is dat gebeurd in de tijd(4 jaar) dat ik er tussen uit ben geweest.
Kan ik dus niet over oordelen, sorry.
Maar mijn ervaringen zo als ik die heb meegemaakt in de vergaderingen, blijven.
Begrijp nu dat er een achterliggende gedacht bij het bestuur zit.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

29-01-2010 21:51

Klopt gradus,

Was 4 a 5 jaar terug dat het gebeurde, maar het bestuur is altijd al zo moeizaam geweest.

Eerste waar ze over begonnen was dat ze de problemen niet snapte want er werdt bijna niet op karper gevist, waarop ik vroeg hoe hij daarbij kwam.

Als antwoord kreeg ik dat ze dat zeker wisten want er waren maar 5 nachtpassen verkocht voor de plas bij de flats, waarop ik tegen um zij dat hij is moest gaan kijken aan het water want de meeste zijn niet gek he aan de ene kant moet je toen 50 euro betalen om te nachtvissen en de andere kant is het gratis en daar alle vissers zaten.

Toen was het al duidelijk dat ze zelf niet eens wisten hoeveel er gebruik gemaakt wordt van de wateren door karpervissers.

Ik wens je veel succes daar met proberen iets te berijken maar je zult lange adem moeten hebben.

GR Remko
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

31-01-2010 10:27

gradus scholtens schreef:Dus een hsv bepaald dat er gevist mag worden in een tent dan mag dat?


Gradus....


Een HSV mag allerlei rare regeltjes voor haar viswater in het leven roepen Gradus, maar het mag nooit in strijd zijn met landelijke of plaatselijke wetgeving. Wel kan een HSV lobbyen bij de gemeente om tentjes te legaliseren doordat in de APV te laten opnemen (of juist niet, het is maar hoe je het bekijkt ).

OK, even uitleg over dat laatste, hoewel er genoeg over geschreven is. Tegenwoordig bepaalt de gemeente in de APV of wildkamperen verboden is. Niets vermeld in APV, dan alles toegestaan. Wel vermeld, dan niet toegestaan. Tussenweg is een restrictie alleen tbv daadwerkelijk nachtvissen met eisen aan omvang en uiterlijk tent. En dat laatste is in diverse gemeenten door de plaatselijke HSV gerealiseerd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-01-2010 10:44

Zeg ik net in eeen andere topic.

Hellevoetsluis, actief bestuur en actieve vrijwiliggers.

Nachtviskaart van slechts euro 7,50 : Hele jaar nachtvissen met een tentje in een groot deel van onze wateren. Let wel en dat is vrijwel uniek in Nederland gewoon binnen de bebouwde kom. Een team van 9 verenigingscontroleurs en 2 gemeentelijke BOA's desgewenst versterkt met wat politiepersoneel weten de karpervissers goed onder controle te houden.

2009 : Slechts 3 geregistreerde klachten ! 2 hiervan op wateren die niet eens van ons zijn. Het kan dus wel, maar alles valt en staat met frequente uitgevoerde controles.

Uitkomst van de evaluatie was positief en verwacht dan ook geen probleem voor de verlenging door de gemeente voor 2010.
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

31-01-2010 14:02

Geweldig michel het is alleen jammer dat de vesting daar vol zit met knollen
Kan je beter naar brielle gaan toch?..mooiere vis en OOK een nachtvisvergunning :wink:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-01-2010 14:21

Iedereen wil meer blauw op straat als ze maar geen bekeuring uitschrijven voor fout parkereren


Nee heb je gelijk in ze kunnen beter bekeuringen uitschrijven voor het vissen met een dichte tent, dan echt bezig zijn het oplossen van de echte misdaad waar de kranten dagelijks vol mee staan.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-01-2010 15:02

Leo,

Brielle heeft een ellenlange wachtlijst voor die nachtvergunning en in 1 of andere mafketel heeft een paar jaar geleden in 1 van haar grachten een paar knollenvretende meervallen gekiept.

Wij hebben gelukkig van beiden geen last en iedereen mag bij ons karpervissen (leren). Dat kan in Hellevoetsluis het hele jaar 's nachts in meer wateren dan alleen de grachten.

Van de 4 grachten in Hellevoetsluis zijn er 2 nog steeds redelijk overbezet.

Die andere 2 ? Gewoon eens proberen zou ik zo zeggen.
Doe ik ook weleens :

Afbeelding