Tips om meerkoeten te slim af te zijn


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

27-01-2010 00:38

Ik geloof dat ik niet beschreven had dat ik ze raak, vaak te ver maar het schrikt wel af, met knikkers bedoelde ik voor alle duidelijkheid gewoon de boillies dit zijn ook net knikkers vandaar, ik mis ze dus vaak maar help wel met bijvoeren hihi overal ligt wat kan handig zijn.

mvg; jan
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2010 09:17

jan de jager schreef: ONE HIT WEG ZIJN ZE.

MVG; JAN


Eigenlijk wel :D , misschien niet zo bedoeld maar stond er wel.

tight lines,

Ray
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

27-01-2010 10:24

Sorry als ik wat bot overkom Raymond.
Je ging er op door... waardoor het bij mij gaat kriebelen...
Je weet nu mijn insteek. No hard feelings m8.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2010 10:35

Ik heb liever iemand die zijn menig ventileerd , dan een ja knikker die niks toevoegd

En je laatste statement geld ook zeker naar jouw :D

RC , tight lines toegewenst
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

27-01-2010 18:24

joh eieren schudden, boilies op ze schieten, wat is erger met 50 bollies weg geknald eentje misschien raak, jij schud de eieren en de koeten broeden zich dood omdat er niks uit komt, tsjah ik weet nie.

maar ach topic ging over hoe we die dingen te slim af moesten zijn, iedere mening reactie op het board is welkom denk ik dan maar zoal die van jou of die van mij of van een ander. zijn ook mensen bij nemen buks mee en schieten ze neer of vergiftigen de beestjes. tsjah dat vind ik dan weer zielig. ik heb er bij mij bij vermeld dat het om grote afstanden gaat waarbij ik boilies in de lucht schiet richting mijn aas. hierdoor is de vaart en snelheid van de boilie er grotendeels uit en plonst het gewoon iedere keer op het water en als je dan een keer zo,n beest raakt jah het schrikt even maar heeft geen gevolgende letsel opgelopen, na een uur zijn of is die er weer. dus jah of het veel zin heeft, nee. maar eigenlijk maakt het mij geen flikker uit of die beesten nou constant duiken ik vis toch vaak met grote bollen die ze idd zoals eerder aangegeven niet vast kunnen houden dus boeien.

groet; jan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-01-2010 18:54

:wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2010 19:10

Ik heb nergens gezegd dat ik ze schud. Ik opperde een oplossing voor grote kolonies.
Ook heb ik gezegd dat dat niet wenselijk is zonder mee werking van instanties
Daarnaast haalde ik je eigen zin terug, op een vriendelijke manier.
Ik eerste instantie dacht ik inderdaad knikkers (stukje met de smily's ), als karpervisser zou ik hebben moeten weten dat je boilies bedoelde. Ik was niet scherp genoeg die avond.
Vervolgens zet ik het recht en vat je het weer verkeerd op, toch was de bedoeling goed

Dat is nu het probleem op forum's je kan de gezichts uitdrukkingen niet zien.

Tight lines


Ps ,tegen RC de opmerking Ja knikker, was niet refererend aan jouw.
Ik lees het net en is/was een slechte woordkeuze :D
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

29-01-2010 16:42

it wasn't me, maar als er 30 op een kluitje op de weg zitten, waar moet je dan heen met je auto?? Noem me maar een dierenbeul, maar als ik moet kiezen tussen een auto die totalloss staat of 30 dode koeten dan weet ik het wel.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-01-2010 18:00

heey raymond, het maakt verder helemaal niet uit, jij mag je mening geven en ik dus ook. jah het is idd jammer dat je de mensen hen gezichtuitdrukkingen expresies of lichaamshoudingen kunt zien. zou je mij wel kunnen zien, dan zou je opmerken dat ik nog even vrolijk achter mijn comp op het board zit en zo ook weer weg ga.

heey in ieder geval weer even terug naar de topic onderwerp zelf raken verdwaald nu!!!!!!!!

ik zou zeggen neem heel veel oud brood mee wat je normaal weg gooit en dump dit ergens anders zodat die beesten daarna toe gaan, in die tussen tijd heb jij, jullie voldoende tijd om te voeren zonder opgemerkte meerkoetjes.

mvg; Jan. 8)
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-01-2010 21:46

Na een pauze van bijna 1,5 jaar besloten dit jaar weer eens te gaan hengelen.
Heb helaas reeds gezien dat er op het door mijn maat en mij uitgezochte water duizenden en duizenden :o van onze gevederde vriendjes zitten, en daarbij komt dat het water ook nog eens kraakhelder is.
Kan wat mij betreft dus niet genoeg tips krijgen/lezen :lol: :wink:

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Marcel ANTENS
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-10-2006 22:05
Locatie: ST WILLEBRORD
Contacteer:

30-01-2010 14:37

Het is al een keer beschreven, als echt ongelofelijk veel last hebt van deze beestjes :evil: ga `s avonds in het donker voeren.En heb je er dit niet voor over laat het water dan gewoon links liggen en bevis dit niet.
Hell was full, so I came back.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-01-2010 18:28

marcel, en tegen de ochtendgloren word je wakker van een run van een van deze beesten, nee dank je. zowieso helpt het wel om 's avonds te voeren maar dat is niet de oplossing
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

30-01-2010 18:51

sja mourad dan blijft er maar een ding over.... stoppen met vissen op die plek als je er niet tegen kunt.

dieper gaan vissen, met groot (haak)aas 40mm gaan vissen, zijn zomaar een paar dingen die opkomen

mijn top-tip dan bij deze: gebruik een (grote) pva zak, vul deze met droge mix waar je je boilie van draait, stop daar je bol in.
als dit op de bodem ligt en oplost, zie je geen bol liggen, maar heb je wel de attractie om een karper te strikken.
ik heb nog nooit een van die beestjes eraan gehad, terwijl ik er toch wel mee geconfronteerd wordt.


zitten er honderden van die beestjes, dan moet je ook wel bedenken dat het natuurlijke voedsel op de ondiepe platen of oevers, veel gegeten wordt door deze zwartwitte rakkers, en de karper meer op wat diepere stekken zal zoeken naar voedsel, het is dan in mijn ogen slimmer om wat dieper te gaan vissen/voeren. als de meerkoeten niet bij het voer kunnen zijn ze zo verdwenen.
wil je toch op het ondiepe vissen dan kun je beter voor de single hoobait in combinatie met een stick of pva zak gaan.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

30-01-2010 19:50

Marcel ANTENS schreef:Het is al een keer beschreven, als echt ongelofelijk veel last hebt van deze beestjes :evil: ga `s avonds in het donker voeren.En heb je er dit niet voor over laat het water dan gewoon links liggen en bevis dit niet.


Sorry dat ik het zeg maar is het tegenwoordig maar standaard om voor te voeren? het lijkt wel of het hele vissen om voeren, voeren en nog is voeren gaat.
Je kunt ook gewoon instant gaan vissen en last krijgen van die beestjes.
Niks persoonlijks hoor, maar het valt me gewoon erg op momenteel.
Gebruikersavatar
Marcel ANTENS
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-10-2006 22:05
Locatie: ST WILLEBRORD
Contacteer:

30-01-2010 20:05

Sorry dat ik het zeg maar is het tegenwoordig maar standaard om voor te voeren? het lijkt wel of het hele vissen om voeren, voeren en nog is voeren gaat.
Je kunt ook gewoon instant gaan vissen en last krijgen van die beestjes.
Niks persoonlijks hoor, maar het valt me gewoon erg op momenteel.[/quote]


Kort samen gevat hier kun je niets tegen doen, om van de gevederde vrienden aftekomen.

No hard feelings
Hell was full, so I came back.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

30-01-2010 23:04

Marcel ANTENS schreef:Sorry dat ik het zeg maar is het tegenwoordig maar standaard om voor te voeren? het lijkt wel of het hele vissen om voeren, voeren en nog is voeren gaat.
Je kunt ook gewoon instant gaan vissen en last krijgen van die beestjes.
Niks persoonlijks hoor, maar het valt me gewoon erg op momenteel.



Kort samen gevat hier kun je niets tegen doen, om van de gevederde vrienden aftekomen.

No hard feelings[/quote]

Denk dat je juist door voor te voeren meer last krijgt van die beesten, ze vinden je voerplek uiteindelijk toch wel en dan zijn ze er helemaal niet meer weg te krijgen.
Maar goed ik ben slechts een instant vissertje :lol:
Waar zullen ze uiteindelijk langer blijven hangen, op een plekje van 10 boilies of op een plek waar tig kilo boilies liggen? En trekken die terrorduckies juist karper aan of verjagen ze ze? ooit weleens echt een run gehad terwijl er eentje onder water was bovenop je stek? Dus niet duikend en meteen weer omhoog.
Wat mij juist opvalt is dat als er echt koeten op je stek duiken en blijven duiken dat er zelden een run volgt van een vis, duikt er eentje en die komt snel omhoog en peert hem volgt er vaak wel een run, dit heb ik en enkele vismaten van me ook, zelf hou ik dit al 2,1/2 jaar in de gaten en keer op keer komt er hetzelfde uit op de wateren die ik bevis.
Heb ik koeten op mijn stek die blijven duiken dan verkas ik, is voor mij een teken dat ik beter een ander "rustiger" plekje op kan zoeken.
Maar nogmaal dit is mijn mening.
Moet wel zeggen dat ik veel korte sessie vis dus ook makkelijk kan verkassen.
Mijn vorige reactie was niet speciaal tegen jou gericht maar meer algemeen, hoop niet dat je je aangevallen voelt, dit is niet mijn bedoeling.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

31-01-2010 08:32

Wie van jullie vist er wel eens drijvend (jij niet Bas, dat weet ik al).
Hoe zal ik het neertikken? Het is een kat en muis spel waarbij je het aasje moet manouvreren tussen hordes meeuwen, meerkoeten, eenden, tja, welk beestje komt er niet op af....

Tussen al dat gekte heb je ook de happende karpers. Wanneer ik ze aan de oppervlakte belaag, probeer ik tegenwoordig zo snel mogelijk de aandacht van gevleugelde te trekken. Het trekt karpers uit de weide omgeving naar je stek, zekerweten! Datzelfde geldt op de bodem met meerkoeten. Zekerweten dat alle alarmbellen afgaan bij karpers, maar met dressuur in acht genomen.... Gaat het niet bepaald 'tekst book'.
Die beesten moet je gebruiken.. Fanatiek en actief vissen is dan de sleutel...

Wat mij persoonlijk is opgevallen, en ik kan alles overzien :wink:
Wanneer dikke vissen op je stek zitten, worden meerkoeten aarzelig om te duiken. Ze blijven er wat meer omheen zwemmen....

Kijk, ik snap ook wel dat we veel geld investeren aan dure bollen... Het is kut, kost je zeker 75% meer investeren. Ik compenceer het door partikels te spodden. Beesten zijn er 24/7 mee bezig. Maar als ze niet meer duiken weet je dat het voer op is....

Wie maakte de opmerking dat alles om voeren gaat.... Die discussie wil ik wel aangaan... 8)
Ik schiet alvast, het leverd je meer vis op!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Joost Beekhuizen
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2007 10:50
Locatie: Heteren (vlakbij Arnhem)

06-02-2010 00:36

waadpak kopen of de rubberboot pakken

de kanten bevissen oftewel tot waar je met je waadpak kan komen dan onopvallend het voer met je handen onder het water laten zakken....droppe maar
Rik Kroes

15-02-2010 19:40

ik heb een paar x met de werppijp/katapult erop geschoten maar uiteindelijk komen er alleen maar meer,,

ze blijven me kwaad maken, maarja kan er ook niet veel aan doen dus ja deze x winnen ze :evil: :P

gelukkig dat ik heb bijna nooit heb.... :lol:

gr ricardo
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

15-02-2010 21:22

Robert Campbell schreef:Wie van jullie vist er wel eens drijvend (jij niet Bas, dat weet ik al).
Hoe zal ik het neertikken? Het is een kat en muis spel waarbij je het aasje moet manouvreren tussen hordes meeuwen, meerkoeten, eenden, tja, welk beestje komt er niet op af....

Tussen al dat gekte heb je ook de happende karpers. Wanneer ik ze aan de oppervlakte belaag, probeer ik tegenwoordig zo snel mogelijk de aandacht van gevleugelde te trekken. Het trekt karpers uit de weide omgeving naar je stek, zekerweten! Datzelfde geldt op de bodem met meerkoeten. Zekerweten dat alle alarmbellen afgaan bij karpers, maar met dressuur in acht genomen.... Gaat het niet bepaald 'tekst book'.
Die beesten moet je gebruiken.. Fanatiek en actief vissen is dan de sleutel...

Wat mij persoonlijk is opgevallen, en ik kan alles overzien :wink:
Wanneer dikke vissen op je stek zitten, worden meerkoeten aarzelig om te duiken. Ze blijven er wat meer omheen zwemmen....

Kijk, ik snap ook wel dat we veel geld investeren aan dure bollen... Het is kut, kost je zeker 75% meer investeren. Ik compenceer het door partikels te spodden. Beesten zijn er 24/7 mee bezig. Maar als ze niet meer duiken weet je dat het voer op is....

Wie maakte de opmerking dat alles om voeren gaat.... Die discussie wil ik wel aangaan... 8)
Ik schiet alvast, het leverd je meer vis op!

RC



Ik had een flink stuk tekst hierover maar heb er geen zin in, misschien ooit.
Jullie winnen voeren is vissen.......
Mvg Mario
Gebruikersavatar
Edward Klaver
Berichten: 137
Lid geworden op: 13-10-2009 17:18
Locatie: Noord Holland

16-02-2010 22:14

Wel eens heel veel last gehad van ratten tijdens het vissen.....?
Zie daar de oplossing :wink:
Never change a winning team!
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

18-02-2010 00:56

Gebruik gewoon donkere boilies op donker water
En lichte boilies op licht water.

ik zelf heb nooit last gehad van meerkoeten :S
Maar ik was een keer in de herfst vissen op de camping waarbij ik toen der tijd bevriend was met een Schot . die had wel last van een meerkoet en die heeft 'm toen LETTERLIJK en FIGUURLIJK dood gegooid met een stoeptegel waardoor de meerkoet daarna levenloos dreef op het water daarna had die hem in een vuilniszak gegooid met dezelfde stoeptegel waarmee die hem dood heeft gegooid laten zinken tot de bodem vn de plas na dat incident heeft hij nooit meer last gehad van anderen meerkoeten. Eventueel een tip? :oops:

En met ratten moet je je voer altijd in je tent bewaren , en NOOIT restjes weggooien in de bosjes of wat dan ook . Geld ook met je ontbijt / lunch / avondeten & snoepgoed aan de waterkant.

Mvg,
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

20-02-2010 14:48

Op vinkenveen waar ik veel last had van de koeten dropte ik een lijntje met loodje naar de bodem, aan dat lijntje knoopte ik een luchtballon, werkt het beste met een beetje wind op het water.
Bij een diepte van 3 meter liet ik de ballon op 4 meter staan zodat deze steeds door de wind werd opgetild. Deze manier van verjagen heeft maanden daar gewerkt, mitz d,r maar een beetje wind stond.
En niet te vergeten diervriendelijk.
Succes.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

20-02-2010 16:49

Wat verhalen weer,denk sommige dingen en schrijf zo,n onzin niet op een forum:STOEPTEGEL:
Waarom moeten alle dieren weg waar een visser zit te voeren,wat een i.q.
Gooi gewoon 10 killo meer,en als je zakgeld niet voldoende is dan ga vliegeren,knikkeren,pinniken,sommige wel echt met kop op STOEPTEGEL GEVALLEN.
M.F.G. DER RONNIE.
breek me de slurf niet open