Tips om meerkoeten te slim af te zijn


Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-01-2010 15:22

3 tonige luchthoorn.... :lol:

of een drumstel

of een trompet

klap is in je handjes blij blij blij..

en gooi wat bolletjes erbij bij bij... :o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

19-01-2010 15:34

Duikeenden zijn niet zo schrikkerig als koeten en ook niet zo dom. Als die een keer weten waar je voer ligt blijven ze eten. Klappen en herrie maken werkt erg snel al niet meer. Daarbij gebruiken de koeten die ik ken normaal de nacht om te slapen en af en toe om ruzie te maken maar eten doen ze dan niet zo veel. Die duikeenden eten s’nachts wel. Als je dan ook nog graag met een popup vist, aan een onderlijn waarbij de haak naast de popup staat, dan haak je soms veel meer, ook vogels dus 8). Die laser verjaagt ze snel en effectief, en als je je verstand gebruikt, hoeven die vogels er geen last van te hebben volgens mij.

Die laser is trouwens best een veel gebruikt ding hoor als vogelverjager in het karpervissen, beslist niets nieuws ofzo...
8)
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

19-01-2010 15:39

robert de jong schreef:Je schijnt dus niet op het water, niet op de vogels, maar er over heen, of als je zeker weet waar ze zijn ernaast op struiken, riet, weet ik veel.

En ja, het zou best kunnen dat ik wel eens een meerkoet heb vermoord.

Ik weet niet of je duikeenden hebt bij je in de buurt, en of je die weleens vangt, maar als je dat elke nacht een paar keer hebt, en die vogels zijn of dood door binnenhalen van grote afstand (verzopen denk ik) of zitten een uur voor mijn plu apathisch te staren voordat ze weer weggaan, dan lijkt het me beter ze te verjagen, en als jij een manier weet, vertel maar, maar ik ken alleen deze.


Ik snap wel wat je aan het doen bent, en vertrouw ook wel dat JIJ weet wat je aan het doen bent(en er voorzichtig mee bent). Maar om jouw oplossing nu zo op het board te gooien(en dus ook voor iedereen zonder verstand na te lezen) als een/de/jouw oplossing voor het watervogelprobleem, 'k weet nie....

Ik zou niet graag aan het water verscholen tussen het riet zitten te vissen met een paar malloten met laserpennen aan de overkant.. vandaar een paar kritisch vragen.. :)

en als ik last heb van watervogels dan krijgen ze een tikje op de kop van mijn 14ft penhengel :)

Die laser is trouwens best een veel gebruikt ding hoor als vogelverjager in het karpervissen, beslist niets nieuws ofzo...


Ben zo blij dat ik niet bij dat wereldje hoor :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-01-2010 16:23

@ Harold,

ik vind die oplossing van robert eigenlijk de beste van alles wat ik qua "oplossingen" hier gezien heb...

een stuk diervriendelijker dan stenen met een pult of werppijp schieten. of sambal, schimmel,of weet ik veel wat..

ik weet nog een eventuele oplossing, een vogelverschrikker :D ikzelf hoef alleen mn kop te laten zien en die beesten vliegen zo naar engeland :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

19-01-2010 16:30

michel Tja schreef:@ Harold,

ik vind die oplossing van robert eigenlijk de beste van alles wat ik qua "oplossingen" hier gezien heb...

een stuk diervriendelijker dan stenen met een pult of werppijp schieten. of sambal, schimmel,of weet ik veel wat..


Tja, alles om maar een vissie te vangen he :( (Sambal en schimmel zie ik de problemen trouwens niet zo van)

ik weet nog een eventuele oplossing, een vogelverschrikker :D ikzelf hoef alleen mn kop te laten zien en die beesten vliegen zo naar engeland :lol:


ghegheghe... :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-01-2010 20:47

Op het water waar ik vis,in een rustig gedeelte maakt het echt niks uit hoe of wat ik voer(In het donker,lokstek,hand onder water en voeren etc etc) Beesten weten het gewoon te vinden. Je komt er zowat nooit vanaf,en als ik van die bollenhoeren af bent,krijg ik wel weer duik eendjes.

Oplossing? denk het niet,al zit ik single-hook,dan nog presteer ik het nog om in de nacht een duikeend/koet te vangen! Net zo vervloekt als brasem.

Enigste oplossing? Niet meer vissen op je geliefde stek van het seizoen,maarjah dan toch maar doorgaan :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

20-01-2010 10:13

Ach,
Koeten zijn net vrouwen. Je moet er mee leren leven en je er vooral niet te druk om maken.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-01-2010 12:44

Heren, ik ga een boek schrijven. "101 manieren om meerkoeten te slim af te zijn", daarbij heb ik tips van jullie nodig

wie o wie komt met de gouden (permanente) tip? :lol: hehe

iemand die robert kan overschrijden? :D zo niet, moet ik maar eens een lasertje kopen..
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-01-2010 14:29

een trekpop op drijfplateau met loden anker om het op zn plek te houden. indien er een meerkoet in de buurt komt ff aan het touwtje trekken en de trekpop gaat zwaaien met zn armen :lol:

ok, men neemt een drijvend plateau maakt er 2 gaten in 1 om het lood te laten zakken en 1 om de pop te laten bewegen.je vaart em naar je stek laat het lood zakken, en zorgt dat de 2 touwtjes ( of lijn) naar de kant gaan.

als er een koet in de buurt komt laat je de trek pop zwaaien, en bij een run haal je em binnen via het touw aan het loodje, het lood komt boven en je trekt het drijvende trekpop plateau weer naar de kant. na de vis netjes weer terug gezet te hebben vaar je je lijn weer uit en zorgt dat het drijvende trekpop plateau weer netjes boven je stek kan zwaaien.

je kan dit overigens als marker gaan gebruiken, maar verbaas je niet als hij begint te zwaaien zodra hij wat bollen op zn kop krijgt. :lol:

je kan ze maken van karton, kunsstof of spaanplaat.

net als vroegah in de kleuterklas :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

20-01-2010 14:39

:lol: :lol: :lol:
Mourad, dat boek is niet meer nodig hoor. Tja heeft de oplossing!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-01-2010 14:54

deze 2 schrikken menig mens al van , dus het zal me niks verbazen als het ook bij die koeten werkt..

Afbeelding



Afbeelding

bevestig je trekpop met een houtje aan het drijvende plateau en klaar is clara

8)

de eerste die ik hiermee zie werken, zorgt dat ik minstens een week lang finaal in een deuk lig.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

20-01-2010 14:58

Hahahaha, Balkenende van kunststof. What's new?
Jeroen Schwegler
Berichten: 18
Lid geworden op: 16-01-2010 14:21
Locatie: Amsterdam

21-01-2010 14:03

Atstand bestuurbaar helicoptertje....
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

21-01-2010 22:02

gewoon op dieper water dan heb ik er al vaak geen last meer van ook helpt het om niet in de luwte te vissen heb zelf ervaring dat een waterkip niet graag duikt met wind volop de kant.. (moet er wel veel wind staan)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

21-01-2010 22:53

Afbeelding

Geen koet te zien.. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
rik van heugten
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-07-2005 00:29
Locatie: someren
Contacteer:

22-01-2010 09:53

ik heb ook wel ooit last van die gekke beesten.
wat ik dan doe als het me echt gaat iriteren dat is
ik zoek op waar het nestje van het beestje is en dan leg ik
daar een heel brood neer. dan zijn ze meestal wel even bezig
en dan ben ik er voor bepaalde tijd vanaf.
Tight lines,
Rik van Heugten
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

22-01-2010 12:29

Al eerder genoemd :_)

http://www.wickedlasers.com/
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

22-01-2010 17:49

neem een heel brood mee ga 50 mtr verderop brood voeren en dan komen ze gegrandeerd ff niet terug omdat ze dan denken dat er meer komt verder veel succes

visgroetjes
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

22-01-2010 22:04

Mannen, om jullie gerust te stellen, met mijn werk heb ik te maken met high-power lasers (glasvezeltechniek) en hierbij moet je met je oog dichter dan 30 cm bij de straal komen en dan ook nog meerdere seconden in de laserstraal kijken voordat het schade aan je oog oplevert.

Ik weet natuurlijk niet hoe krachtig deze laserpennen zijn maar ik betwijfel dat ze sterker zijn dan een laser die een optisch signaal makkelijk door 30km glasvezel pompt.

Een beetje schijnen naar een paar koeten zal dus niet zo geweldig schadelijk zijn.

Elke keer als deze zwarte ploerten op mijn stek mijn boilies en al helemaal de boilie aan mijn haak opduiken wordt ik pissig. Soms zo pissig dat ik denk: als ik dat klotebeest vang gaat ie eraan!

Als ik dan uiteindelijk zo'n beestje op de mat heb heb ik meteen medelijden en probeer 'm zo voorzichtig mogelijk te onthaken en terug te zetten.

Let wel op als je zo'n beest onthaakt, ze hebben venijnig scherpe nagels aan d'r poten. Ik leg meestal m'n onthaakmat over 'm heen en pak 'm dan zo op en haal dan de haak eruit.

Die beestjes hebben minstens zoveel recht om daar te zijn als wij, behandel ze aub meteen beetje respect, hoe vervelend ze soms ook zijn. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

22-01-2010 22:28

nog ff over die lasers.....

hier heb ik dus weer ervaring mee: ik heb jarenlang met een hele groep mensen (illegale) houseparty's gegeven, wij hadden veel lasers in gebruik voor een mooi effect in de zaal/loods. wij hebben onze lasers altijd over de hoofden van mensen gedaan omdat ze te krachtig zijn om recht in te kijken!!!
het gaat hier om 30 tot 120 mw lasers.

Afbeelding

hier nog een berichtje wat ik pas geleden gelezen heb......dit waren dus lasers van 120 tot 180 mw

Tientallen jonge festivalgangers in Rusland zijn verblind geraakt door een lasershow op een dansfestival bij Moskou. Dokters vrezen dat de schade onherstelbaar is, berichtte dagblad Kommersant vandaag.

''Meer dan dertig mensen in de leeftijd van 16 tot 30 jaar zijn in het ziekenhuis terechtgekomen met dezelfde diagnose: verbrand netvlies'', aldus een van de artsen. In sommige gevallen is het gezichtsverlies 80 procent. Het is zeer onwaarschijnlijk dat dit kan worden hersteld.

De festivalgangers zeiden dat ze verblind raakten toen lasers, die de lucht moesten verlichten, op de menigte werden gericht. ''Ik zag direct een zwarte vlek, net zoals wanneer je naar de zon kijkt'', zei een van de patiënten.



denk dus ff na voordat je ermee begint te schijnen!!!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-01-2010 11:04

**KNIP**
Mannen, om jullie gerust te stellen, met mijn werk heb ik te maken met high-power lasers (glasvezeltechniek) en hierbij moet je met je oog dichter dan 30 cm bij de straal komen en dan ook nog meerdere seconden in de laserstraal kijken voordat het schade aan je oog oplevert.

Ik weet natuurlijk niet hoe krachtig deze laserpennen zijn maar ik betwijfel dat ze sterker zijn dan een laser die een optisch signaal makkelijk door 30km glasvezel pompt.
**KNIP**

Wavelength anyone?

Laser Aanwijspennetjes voor op het schoolbord zijn al gevaarlijk genoeg. De kleur van de laser is ook nog eens belangrijk voor de mogelijke schade. Ik weet niet wat voor werk jij doet, maar glasvezel techieken voor data overdracht hebben helegaar niets met lasers te maken. 30km door een glasvezel is niets door de werking van de glasvezel, het licht kaatst via de wanden naar voren, m.a.w. het licht kan nergens anders heen dan naar voren. Als het echt donker is buiten, is het opgloeien van een sigaret op meer dan 7km te zien, moet jij je eens voorstellen hoever dit gaat indien er geen zij uitstraling voorkomt.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

23-01-2010 12:55

Uh, niets met lasers te maken?

De optische zender heeft toch echt een laser. Wat betreft golflengte zou je weleens gelijk kunnen hebben, de lasers die wij gebruiken maken gebruik van 1310 of 1550 nm, misschien zijn andere golflengte's wel (veel) schadelijker.

Ik weet hoe een optisch signaal zich voortplant door een glasvezel, ik gaf het alleen aan om te zeggen dat het geen heel mieterig optisch signaaltje is. (ergens in de orde grootte van 6dBM)

Genoeg technisch gelul, geen lasers aan de waterkant dus, tenzij je er zeker van bent dat je de beestjes geen schade toedoet. ;)

Een truc die ik in het verleden weleens heb toegepast was mijn boilies door een pvc pijp naar m'n stek te rollen.

Uiteraard gaat dit niet als je ver uit de kant vist maar op dier stek vistte ik ergens in een hoekje van het water en zodra ik daar boilies neergooide waren de koeten present.

Door nu 2 stukken duimse PVC buis van elk 2 meter met elkaar te verbinden met een mof kon ik deze zo in het water naar de stek toe steken en de boilies erdoor naar de stek rollen. Geen last meer van koeten! En ook nog eens diervriendelijk. :)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

24-01-2010 01:57

je kan ze der ook gewoon tussen uit vissen :P
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

24-01-2010 13:46

baal duivenvoer kopen.
2 3 kilo op de kant strooien.
kost geen klote, veel kleine deeltjes dus ze zijn lekker lang bezig.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

24-01-2010 14:44

Marcel
Is inderdaad een erg slim idee.
Stom dat ik daar nooit eerder op gekomen ben.
Het is inderdaad een super tip en dier vriendelijk uiteraard wel koken natuurlijk :)
Groetje,s