medicinale cannabis


Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-11-2014 01:33

Ach Mark, Peter heeft mij er ooit eens van beticht dat ik in mijn trainingspak al bier drinkend mijn avonden doorbracht.
Ik vraag mij tot op de dag van vandaag af hoe hij dat wist.
Wat betreft dat slaafse vrouwtje, wel eens van wensdenken gehoord ?

PS, Rick, je hebt een laatste pb
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

25-11-2014 01:39

Haha, met zijn fatasie is in ieder geval niets mis...
Ik kan me wel iets voorstellen hoe Peter zijn avonden door brengt maar wil het niet weten..er blijft in ieder geval een hoop frustratie over na zo een avond,dat kan bijna niet anders :lol:
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

25-11-2014 01:50

Ik ben ook van de blowgeneratie. 8)

En heb ook al vele karpervissers ontmoet aan de waterkant..uit heel europa.. En ze roken bijna allemaal wiet of zitten aan de alcohol.Of beide? Geef mij maar wiet aan de waterkant geen drank... Waarom denk je dat vriend karper zo gek is van hennep?.. Van goeie wiet word je lekker rustig. Beter dan half bezopen een vis drillen? Perfecte combi met karpervissen....
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

25-11-2014 01:59

Leuke topic!
Het is me nou te laat, anders deed ik ook nog even mee.

Het probleem is denk ik niet de moderne tijd (voor wat betreft b.v. ADHD), maar de DSM, oftewel etiketje plakken.
Las vorige week nog iets leuks op het net over ADHD, het is geen stoornis, maar de hersenen van die mensen werken anders (iets met dopamine).
Qua logica niet onmogelijk toch?

Heb zelf ook wel het een en ander genuttigd en doe dat nog wel.
Helaas kan ik niet tegen blowen, dus dat dan weer niet.

Overigens afgelopen avond ook nog een visje gevangen, dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-11-2014 02:21

Hilco, helaas wordt het etiketje misbruikt voor kinderen die gewoon een beetje druk zijn.
Een pilletje erin mikken is nu eenmaal makkelijker dan er echt aandacht aan besteden.
En dat heeft wel degelijk te maken met de moderne tijd.
Het zijn dezelfde ouders die van school verwachten dat ze daar de opvoeding verzorgen maar zodra er iets gebeurt met een grote bek verhaal komen halen.

Erwin Groot 75 schreef:Ik ben ook van de blowgeneratie. 8)
Waarom denk je dat vriend karper zo gek is van hennep?

In ieder geval niet vanwege de THC want dat zit er niet in.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-11-2014 10:01

ik rook tegenwoordig thai wiet. 8)

in tegenstelling tot Amnesia Haze (20.8%THC ,0.3%CBD a 9 to 12 eu de gram) is thai (6.6%THC,0.3%CBD a 3 tot 4 eu de gram) een stuk rustiger.( en goedkoper :D )
wordt buiten gekweekt zonder enige toevoegingen en is puur natuur.
erg knetter wordt je er niet van,maar dat hoeft ook niet.
net als iemand die graag in de avond een flesje bier opentrekt ,rook ik een sticky met een blikje kokoswater erbij of vitamine water framboos/granaatappel of een kopje venkel thee :P
lekker ff ontspannen na een lange zware dag bezig zijn.
en wat een ander ervan vindt zal me een zorg zijn.
wat ik doe is niet verboden en zolang dat niet zo is,doe ik ook niks verkeerd!

nogmaals,ik heb nog nooit een vechtpartij meegemaakt in een coffeeshop en allerlei soorten mensen zitten samen en hebben het over het algemeen gezellig samen.marokkanen,surinamers, nederlanders,antilianen,aliens,kabouters,roze olifanten,paarse krokodillen... een grote familie :D

daarentegen bij kroegen,discotheken en andere zuip gelegenheden is het soms schering en inslag en dan heb ik het niet eens over huiselijk geweld en alcohol in het verkeer.

als ze iets zouden moeten verbieden is dat wel drank.maar ja.... das gemeengoed he en daar blijven we vanaf.lang leve de accijnzen en ben eigenlijk wel beniewd naar bepaalde cijfers van het cbs in veband met narigheid en alcohol.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-11-2014 10:28

Als het om medicinaal gebruik gaat denk ik dat je de dosis nog wat moet verhogen Michel.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-11-2014 10:48

ik heb niet echt kwalen gelukkig
1 aandoening heb ik wel en dat is Clusterhoofdpijn, gelukkig is die ellende maar 3 maanden in de 1,5 tot 2 jaar en niks helpt daartegen op imigran injecties in mn been steken en 100% zuivere zuurstof na dan.

het enige waar ik niet van hou is Dromen ,en ik droom nogal heftig af en toe.
deze weet ik aardig te onderdrukken met een sticky,zo beleef ik een rustige nacht en wordt ik heeerlijk en uitgerust wakker :D een ander neemt een neut.. so what denk ik dan... wie weet heb ik trouwens wel PTSS of zo ergens in mn onderbewustzijn... heb nogal wat voor mn kiezen gehad en meegemaakt( net als iedereen trouwens)

of had je het over de Venkel thee Kees? :P
Laatst gewijzigd door michel Tja op 25-11-2014 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-11-2014 10:59

Kees, als het gaat om achterdocht is er niets zo sterk. Dat win je van me.
Ik weet echter wel dat dit bijna altijd wordt geboren uit onwetendheid...

Heren en dames, het gaat hier niet om roken maar om medicinaal gebruik.
Hier heb je een linkie naar het youtube kanaal van mediwiet. Allemaal
tevreden cannabis gebruikers en die hebben -bijna allemaal- nog nooit een stikkie gerookt.

En kijk maar eens naar de resultaten...

https://www.youtube.com/watch?v=ZASkOlN ... 8npFqx5oUX
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-11-2014 11:03

hoezo gaat het niet om roken?

de man van mijn zus heeft MS (Multiple Sclerose) gebruikt medi wiet met een hoog CBD gehalte en jawel hij Rookt het :o

:wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-11-2014 11:12

Elk gebruik van cannabis is uiteindelijk medicinaal. '

Geef die man een paar flesjes olie van dezelfde plant en je zult het verschil bemerken Michel.

Geloof me. Kijk die fillumpies nou ff
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

25-11-2014 12:20

Ik heb geen aandoeningen. Blow pas 25 jaar... Ik kom er eerlijk vooruit... En ga me niet verschuilen achter een aandoening die is aangepraat door een zielenknijper.. Iedereen moet zelf weten wat die doet lekker boeien.. ik vind het een topspulletje voor aan de waterkant... Ik zou eerder die olie door me bollen draaien.. dan dat ik er zelf een slokje van zou nemen.. :D
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-11-2014 16:21

mitsz van der kamp schreef:Ik weet echter wel dat dit bijna altijd wordt geboren uit onwetendheid...


Wat mij juist frappeert is jouw schijnbare alwetendheid over een onderwerp waar ik iets terughoudender mee zou zijn. Net als aan drank zijn er ook hier risico's aan verbonden. Dat is ook mijn kritiek op Michel zijn vergelijk. Het is geen keuze tussen het een of het ander. En laat mij nou niet uitwijden over de ongelukken die gebeuren onder invloed van het een of het ander. En ja, zodra je de gewenste zorgvuldigheden betracht kom je overal weg mee.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-11-2014 19:11

Kees, we hebben het over medicinaal gebruik, niet over misbruik.
Als je wil misbruiken heb je geen medicinale cannabis nodig, daarvoor kun je gewoon bij de coffeeshop terecht, is nog eens veel goedkoper ook.
Wat die gevaren betreft, we hebben allemaal wel eens een regulier medicijn gebruikt dat 'de rijvaardigheid kan beïnvloeden' om maar niet te spreken over de medicijnen die als drug misbruikt worden.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-11-2014 19:27

Ja hoor.

mitsz van der kamp schreef:Elk gebruik van cannabis is uiteindelijk medicinaal. '

Geef die man een paar flesjes olie van dezelfde plant en je zult het verschil bemerken Michel.

Geloof me. Kijk die fillumpies nou ff


Ik gebruik ook medicijnen. Maar het is beter als je nergens van afhankelijk bent. Mijn streven is geen medicijnen. Dat is altijd beter. Bovendien hoef ik mijn medicijngebruik niet te motiveren. Het is een noodzakelijk kwaad. Niet aan te bevelen. Ik had trouwens al gezegd niet tegen medicinaal gebruik te zijn als daar een noodzaak voor is.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

25-11-2014 20:51

bert kamp schreef:Voel je je aangesproken Jens ?


Ik niet, heb wel ervaring met adhd in mn naaste familie.
Jouw definitie van adhd raakt kant noch wal.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-11-2014 22:06

Ik geef geen definitie van ADHD, ik zeg alleen dat het label ADHD misbruikt wordt door ouders die er liever een pilletje in gooien dan dat ze hun kinderen de nodige aandacht geven. Het ergste is dat doktoren hier aan meewerken.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-11-2014 23:14

Kees, waarom zou medicinale cannabis voor bepaalde patiënten niet noodzakelijk zijn?
Wat de witte jassen voorschrijven is dus de waarheid?

Ik stel voor dat je je eerst even inleest. MIsschien kunnen jij je pillenkast op een dag dan ook
vaarwel zeggen, net als ikzelf (al 5 jaar clean van die shit van de dokter) en duizenden anderen...

Als je het maar goed gebruikt...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-11-2014 23:39

Je stelt nu een diagnose zonder de patiënt gezien of gesproken te hebben. Dank voor deze illustratie ven de reden van mijn bedenkingen. Laten we het maar hierbij houden. Ik denk dat ik wel duidelijk ben geweest.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-11-2014 11:22

Ik stel helemaal geen diagnoses. Ik zei misschien. Dag Kees.

Ga jij maar ergens anders babbelen ja.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

26-11-2014 12:20

Er zit nu alleen meer op een stukje plant, maar de stof
is niet veranderd. Bovendien is cannabis niet lichamelijk afhankelijk makend en om die
reden gaat de vlieger ook al niet op.

Eventuele geestelijke afhankelijkheid is een veel groter probleem dan lichamelijke afhankelijkheid.
Moet je maar eens aan een alcoholist, die gestopt is met drinken, vragen wat er erger is: de trillende handen, of het feit dat ie elke minuut van de dag bewust met zichzelf door moet brengen...

Hoe dan ook, Peter van L. heeft wel een punt als ie aanhaalt dat er hier wellicht labiele personen meelezen. En deze zoeken wellicht naar een excuus (zoals Kees O. ook aangeeft) om een drugs te "mogen" gebruiken. En dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik vraag me ook af of Mitsz wel blij moet zijn met alle bijval die hij in dit topic krijgt.

Uiteindelijk gaat het erom dat een medicijn werkt en dat de bijwerkingen niet erger zijn dan de kwaal. Of dat medicijn dan paracetamol, morfine, wiet of een aai over de bol is, zou niet ter zake moeten doen. Jammer genoeg zijn er talloze mensen die medicijnen als drugs (en drugs als drugs) gebruiken, omdat ze de ruggengraat niet hebben zelf voor hun geluk te zorgen. Hierdoor is het voor de medicijn- en drugslozen nog wel eens moeilijk het onderscheid te maken tussen de gebruiker die gebruikt uit noodzaak, en de gebruiker die gebruikt uit zwakte. Vooral omdat die laatste zich graag als de eerste voordoet.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-11-2014 13:15

Mart,

ik neem het je niet kwalijk, maar je pleidooi is gebaseerd op emotie en gebrek aan kennis.

Lees je eens in over endo-cannabinoïden en phyto-cannabinoïden.

Emotie hoeft niet mannen. Het heeft ook niets te maken met labiliteit, maar alles met de aanmaak van die endo-cannabinoïden. We maken de stof van nature al aan, echter is er een deel van de samenleving, die een disruptie hebben in die aanmaak en zullen een verhoogde behoefte voelen deze aan te vullen.

Phyto cannabioïden...

groetjes Mitsz
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

26-11-2014 13:28

Ik geef mitch gelijk als het om medische doeleinden gaat..ben ik ook voorstander van een natuurproduct. En niet van een of ander stom pilletje die je emoties afvlakt :cry: .. En als sintjanskruid niet helpt en wietolie ook niet om rustiger van te worden.dan kan je het gevecht met je zelf aangaan? Of toch een pilletje nemen? Die erg verslavend zijn!! Want als je ze niet neemt hele zware bijwerking gaat krijgen. Bijwerkingen die erger zijn dan het probleem van te voren was... Dokteren maken mensen verslaafd aan legale middelen volgens de wet... Maar als je je zo verrot gaat voelen als je geen medicatie inneemt moet je nagaan wat een troep het is!!! Ik ken mensen die niet de dag aan kunnen kijken zonder medicatie.. En als wietolie of een ander plantje je dan toch beter in je vel laten zitten zonder een bepaald soort medicatie dan sta ik volledig achter Mitch..
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-11-2014 14:29

Erwin Groot 75 schreef: Ik ken mensen die niet de dag aan kunnen kijken zonder medicatie..


ik heb dat al als de koffie thuis op is in de ochtend,of nog erger het water afgesloten is en ik niet kan douchen :o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

26-11-2014 15:11

@Michel, water afgesloten? Koffie op... En dan de dag niet kunnen aankijken.. daar kan ik 1 ding op zeggen en dat is jouw achternaam Tja..
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.