medicinale cannabis


Plaats reactie
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-05-2011 09:46

up :D !
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

14-05-2011 14:02

mitsz respect...


Heel veel respect voor jou dat je dit zo openlijk brengt!! echt klasse kerel..
Ik zou het niet durven, maar ben dan ook niet gediagnostiseerd ;) Wel hoor ik al van kleins af aan de vraag: Heb jij ADHD???

Van leraren tot moeders van vriendjes, ook op de middelbare school en voortgezet onderwijs kreeg ik regelmatig deze vraag. Er kan dus een kern van waarheid in zitten, waar ik me stiekem ook wel in kan vinden. Ik ben een heel rusteloos persoon met veel te veel energie waardoor slapen voor mij een ramp is. Veel mensen zeggen dan tegen me je moet gewoon die "knop" omzetten maar daar kan ik me niks bij voorstellen want die heb ik niet.
Ben op jonge leeftijd begonnen met wiet roken gewoon uit nieuwsgierigheid, maar merkte toen dat het me wel beviel omdat ik er veel rust door ervaarde. Iets wat in mijn stuiter leventje niet veel voor kwam. Ondertussen rook ik dit al een jaar of 10 en merk dat als ik rook het tussen mijn oren een stuk rustiger word waardoor mijn lichaam ook veel meer rust ervaart. Ook val ik iets makkelijker in slaap maar gaat nog steeds niet lekker. Ik begrijp je in ieder geval.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-05-2011 16:33

Ik heb Asperger Syndroom Sander,

net zoiets als ADHD uiteindelijk. Ach ja we hebben allemaal wat...Slapeloosheid is klote en inderdaad (als je de juiste soort hebt), het helpt. Ik weet eigenlijk niet waar het niet voor helpt. Heb je die filmpjes gekeken? Moet je eens doen...

http://www.youtube.com/watch?v=JPm0Jq9bj98

http://www.youtube.com/watch?v=4cQrT0sDxyc

Voor de ongelovigen...
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

15-05-2011 07:42

mitsz van der kamp schreef:Ik heb Asperger Syndroom Sander,

net zoiets als ADHD uiteindelijk. Ach ja we hebben allemaal wat...Slapeloosheid is klote en inderdaad (als je de juiste soort hebt), het helpt. Ik weet eigenlijk niet waar het niet voor helpt. Heb je die filmpjes gekeken? Moet je eens doen...

http://www.youtube.com/watch?v=JPm0Jq9bj98

http://www.youtube.com/watch?v=4cQrT0sDxyc

Voor de ongelovigen...


Nee ik zat/ en zit nu weer op mijn werk, kan helaas geen filmpjes kijken maar ik ben wel bekend met het syndroom van asperger. Is ook wel eens door mijn hoofd gegaan of ik dat zou hebben, en als ik er informatie over lees dan herken ik wel veel dingen. Zal thuis de filmpjes eens kijken .
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-05-2011 13:49

Ja, moet je écht even doen. En de meelezers ook :roll:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-05-2011 18:08

Nee, dank je Mitsz. Voel me kiplekker zonder die shit.

Medicinaal gebruik is toch als medicatie op doktersvoorschrift?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-05-2011 18:29

Ja hoor Kees. Hier geheel volgens de regels.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-05-2011 18:30

I bied je de zooi niet aan he? Alleen de wetenschap. Filmpje kijken Kees...
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

15-05-2011 22:55

Ik heb niet heel het topic gelezen dus als ik de plak een klein beetje mis sla.. Sorry...

Anyway, vanwege mijn HB zijn heb ik veel overlappingen op de kenmerken van het autisme spectrum, ADHD oogende ´´stoornissen´´.. Echter is het het allemaal net niet, maar komt het wel redelijk overeen.

iniedergeval mede door mijn HB zijn heb ik ook HSP, High Sensitive Person, en ben ik hypergevoelig. Ik reageer een beetje extreem op van alles:D.. Ik heb dus ook tig allergieen en dat soort dingen. hierdoor ben ik heel bewust bezig met mijn voeding, extreem natuurlijk, geen chemische zooi alle in mate en dat soort dingen. Ik merk dus dat dit echt heel erg veel helpt in mijn fysieke en ook menatle status.. En aangezien HB zijn redelijk veel overlappende kenmerken heeft met Asperger kan dat volgens mij ook wel een aardig dingtje zijn waar je je mischien in kan verdiepen..

Ik neem aan dat je koffie al zelden drinkt? En ook Chocola en frisdrank zijn std niet doen items.. Maar ook Thee kan in te veel mate een beetje tricky zijn.. En ook andere extreem gevulde etenswaren met chemische zooi. Denk aan alle kant en klaar sausjes.. Schikbarend hoeveel troep erin zit.

Als je dus wat overgevoelig bent lijkt me dat daar zeer veel winst te behalen is, er zijn wat onderzoeken naar gedaan en als je googled kan je een heel eind komen.


Drugs lijkt me iig echt een hele slechte als je iets heb wat lijkt op asperger.
jop stortelder
Berichten: 56
Lid geworden op: 26-04-2011 15:38
Locatie: Arnhem

15-05-2011 23:04

Sterk van je gozer om je zelf op ee board open kaart te spelen.
Ik daar in tegen heb ook Adhd heb jaren lang rita voor lopen kauwen dus weet wat het is. Enigste remedie is een tent, 600 watt erop can filtertje, en blazen.maar
5 planten is toch door het hoger raad van justitie getolereerd.
Geduld is een schone zaak
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-05-2011 08:13

Michael,

dank je voor je bijdrage. Qua voeding doe ik dat eigenlijk al een beetje. Voor de rest vind ik het wel goed zo. Van die drugs heb je gelijk. Harddrugs heb ik jaren van de dokter gehad. Daar ben ik mee gestopt. Als ik nu keelpijn heb, maak ik een pot salie-thee en dan is het ook voorbij. Voor mij geen extracten meer. Daar trek ik de lijn...

Jop,

ik geloof niet dat ik daar voor in de wieg ben gelegd. Maar bedankt voor je advies.

met vriendelijke groet

Mitsz
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

16-05-2011 11:54

Ben nu zelf sinds kort gestart met ritalin, dit omdat ik alle kenmerken van ADD heb.
Uit een onderzoek konden ze de diagnose niet stellen op basis van de bronnen die gebruikt zijn. Maar wel het advies gekregen om eens proefmedicatie aan te vragen om te kijken hoe dit bevalt. Tot nu toe weinig last van bijwerkingen, eigenlijk alleen maar voordelen ondervonden.
Bij het studeren kan ik veel makkelijker nee zeggen tegen alle afleiding, tekst neem ik veel rustiger en beter in me op, laatste 2 rijlessen gingen heel goed, in tegenstelling tot de lessen hiervoor...
Dus mij hoor je niet klagen, zeker niet nu ik in mijn vwo examens zit.

Mitsz, knap dat je je verhaal zo uitlegt want cannabis blijft natuurlijk een omstreden onderwerp. Dat er een berg pluspunten aan zitten beseffen maar heel weinig mensen. Zelf heb ik ook positieve ervaringen maar dan gaat het niet om medicinaal gebruik. Al is het wel erg ontspannend zo af en toe met alle hectiek en stress van de hedendaagse maatschappij. Maar dan spreek je toch wel van recreatief gebruik :P
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

16-05-2011 12:24

jop stortelder schreef:Enigste remedie is een tent, 600 watt erop can filtertje, en blazen.maar
5 planten is toch door het hoger raad van justitie getolereerd.


Beste Jop,

Hier zit je toch enigzins fout in je gedachten:

5 is achterhaald, 3 is het tegenwoordig.

Zonder tent, zonder lamp en zonder filter, alleen natuurlijke groei en bloei in de tuin en zonder overlast voor de buren, verders NIETS. Zodra er "overlast" is kan het snel gedaan zijn.

Gepakt met 5 planten met een lamp er boven, in een tent en een filter gaat tegenwoordig ook niet meer met sepot maar wordt gewoon vervolgt als prof. kweken.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-05-2011 12:54

Teun,

ik heb ook niets tegen recreatief gebruik van cannabis. Het heeft tot op heden geen nadelige gevolgen gehad voor mensen hun gezondheid, dus dat moet kunnen. Enkel die wetgeving is zo achterlijk in NL. Maar enfin... de tijd zal het leren.

Bart-Jaap,

voor zover ik weet zijn het er sinds 26 april gewoon 5 en inderdaad: geen hulpmiddelen als lampen etc. Die staan dus bij een vriend met veel ruimte.

met vriendelijke groet

Mitsz
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

16-05-2011 13:15

Beste Mitsz, ik denk dat ik je gelijk moet geven en moet toegeven dat het er 5 zijn, in de aanwijzing opiumwet staat immers:
Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen. Deze situatie wordt gelijk behandeld als de situatie waarin wordt geconstateerd dat sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. In die gevallen volgt sepot met afstand, met als motief ‘gering feit’. Sepotcode: 40

Toch ga ik er nog even induiken, daar ik toch echt heb vernomen dat deze regeling is aangescherpt tot 3 planten, maar zoals ik al zei, ik kan het natuurlijk ook helemaal fout hebben.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-05-2011 13:22

och Bart-Jaap,

drie is voor mij ook zat. Daar kom ik wel een seizoen mee door. Dank je voor je bijdrage. :D
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

16-05-2011 17:41

Teun van der Velden schreef:Ben nu zelf sinds kort gestart met ritalin, dit omdat ik alle kenmerken van ADD heb.
Uit een onderzoek konden ze de diagnose niet stellen op basis van de bronnen die gebruikt zijn. Maar wel het advies gekregen om eens proefmedicatie aan te vragen om te kijken hoe dit bevalt. Tot nu toe weinig last van bijwerkingen, eigenlijk alleen maar voordelen ondervonden.
Bij het studeren kan ik veel makkelijker nee zeggen tegen alle afleiding, tekst neem ik veel rustiger en beter in me op, laatste 2 rijlessen gingen heel goed, in tegenstelling tot de lessen hiervoor...
Dus mij hoor je niet klagen, zeker niet nu ik in mijn vwo examens zit.

Mitsz, knap dat je je verhaal zo uitlegt want cannabis blijft natuurlijk een omstreden onderwerp. Dat er een berg pluspunten aan zitten beseffen maar heel weinig mensen. Zelf heb ik ook positieve ervaringen maar dan gaat het niet om medicinaal gebruik. Al is het wel erg ontspannend zo af en toe met alle hectiek en stress van de hedendaagse maatschappij. Maar dan spreek je toch wel van recreatief gebruik :P



Erg vaag verhaal, zal er niet te diep op ingaan. Maar iemand die jou eigenlijk zomaar zulke troep gaat voorschotelen zit imo toch echt verkeerd.

Door wie of wat is onderzoek gedaan? Met wie word je vergeleken? Heb je verder gekeken dan ADD? Ben je 100% eerlijk,,.. etc etc ik zou als ik jou was je iets dieper inlezen in alles voordat je met medicatie begint die opzich al zeer discutable is.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-05-2011 18:26

Hier wil ik nog wel even iets over kwijt. Ritalin heb ik jaren gebruikt. Daarvoor ook allerlei andere troep. Een paar jaar geleden was ik bijna dood. Ik dacht dat ik enkel teveel zoop. Geen wijntje meer in het weekend.

Nog altijd klote.

Toe gestopt met de ritalin en begonnen met de cannabis. Héél kleine hoeveelheden, dus ik ziet niet de hele dag knetterstoned voor me uit te kijken.

Sinds dien ben ik 25 kilo afgevallen en lukken de dingen veel beter. Ik laat het aan een ieder over er een mening over te hebben...

Wanneer reageert er nu eens iemand op die fimpjes. Worden jullie stil van he?

http://www.youtube.com/watch?v=JPm0Jq9bj98
http://www.youtube.com/watch?v=4cQrT0sDxyc

Doehoei... :D
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

16-05-2011 21:39

Michael Walraven schreef:Erg vaag verhaal, zal er niet te diep op ingaan. Maar iemand die jou eigenlijk zomaar zulke troep gaat voorschotelen zit imo toch echt verkeerd.

Door wie of wat is onderzoek gedaan? Met wie word je vergeleken? Heb je verder gekeken dan ADD? Ben je 100% eerlijk,,.. etc etc ik zou als ik jou was je iets dieper inlezen in alles voordat je met medicatie begint die opzich al zeer discutable is.


Nou het was een proces van een paar maanden, met meerdere gesprekken en onderzoeken, heb twee psychologen gesproken.
Het ging niet over een momentopname hoor. En ja ik heb verder gekeken dan ADD. Ben echt niet iemand die zichzelf wat aan praat. Ik weet ook wel dat ik, als ik nu ga googlen, mezelf zal herkennen in een aantal kenmerken van borderline, asperger, enzovoort. Een docent van me die meer ervaring heeft met ADD zei dat voor haar de puzzelstukjes op hun plek vielen toen ik vertelde over mijn vermoeden. Heb wel meer voorbeelden maar ik ga er ook niet te diep op in. In eerste instantie wou ik geen medicatie, zeker omdat ritalin niet echt een middel was waarbij ik een positief beeld had, maar na het lezen van veel (zowel positieve als negatieve) ervaringen was ik erg benieuwd of ik er wel of geen baat bij zou hebben. In overleg met de huisarts, die mijn dossier had gelezen, is toen besloten mij een beperkte hoeveelheid medicatie voor te schrijven zodat ik kon kijken wat voor effect het had. En aangezien het erg goed is bevallen zet ik het nog even door tot ik mijn examens achter de rug heb. In de vakantie ga ik weer door zonder, omdat ik het alleen wil wanneer het noodzakelijk is.
Ik snap dat je sceptisch bent maar van de andere kant kan je het niet beoordelen want je weet niet wat voor traject ik doorlopen heb. Want ik spreek niet over dagen of weken maar over jaren waarin ik steeds meer een vermoeden kreeg dat ik niet altijd zelf schuld had aan veel dingen waar ik tegenaan liep die maar mis bleven gaan. En nog even wat betreft de diagnose: op grond van de gegevens die ze verzameld hadden kon ADD niet definitief worden vastgesteld maar ik vertoon alle kenmerken en heb er overmatig veel last van. Daarbij komt nog dat mijn verbaal iq op begaafd niveau ligt waardoor ik me door de jaren aangeleerd heb hoe ik me in allerlei bochten kan wringen om de schone schijn op te houden waardoor niemand van mij zou verwachten dat er echt problemen zijn.
Maar goed, ik laat het hier verder bij denk ik, eigenlijk gaat het hier ook om cannabis :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-05-2011 23:41

Mitsz,
waarom moeten reageren op filmpies?
Vaak staat er wat voorgekleurde info op en waar het niet werkte is geen filmpie van..

Na 25 kilo afvallen lukken dingen sowieso al beter, ofnie?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-05-2011 09:08

Niet lullen Henk. Gewoon filmpje kijken. En dan reageren graag. Tis niet mijn boodschap. Ik breng 'm alleen maar.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-05-2011 09:31

Hier! Voor de doorzetters. Er mag gedanst worden heren...

http://www.youtube.com/watch?v=sknoKWsVlAA
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-05-2011 10:51

Laat me vooropstellen dat iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt, zolang dat geen overlast voor anderen veroorzaakt.

Worden jullie stil van he?

Ik heb de filmpjes (deels) bekeken. Stil word ik er net zo min van als van TellSell-filmpjes.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-05-2011 13:01

Er is geen verkoper in dezen...
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

17-05-2011 14:56

Is die joint nou nog niet op :D

mvg.
Plaats reactie