medicinale cannabis


Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

15-09-2014 21:06

10cc CBD besteld, 200 druppels, zou genoeg moeten zijn voor 1 of 2 maand.

Ik ken 2 personen die ooit hash olie in hun boilie gebruikt hebben, hebben zich volgens zeggen de klauwen af gevangen. Hadden ze net als Mitz zelf gemaakt van knip afval.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-09-2014 11:37

Hopelijk heb je er wat aan Bert.

Houd ons op de hoogte alsjeblieft...

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2014 11:48

Een en ander hier heeft mij aangezet tot denken, een telefoontje met mijn huisarts was een openbaring zowaar, van de week ga ik langs voor een gesprekje om te kijken wat hij voor mij kan betekenen en hoe ik andere vormen van pijnbestrijding kan kiezen die meer in mijn straatje passen, had ik veel eerder moeten doen.... Alleen die pleisters lozen zou mij al een lief ding waard zijn.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-09-2014 12:28

Mitz, zal ik doen.

Rick, kun je mij na het gesprek vertellen wat jouw huisarts als alternatieven heeft ?
Die van mij moet van dingen als homeopathie en acupunctuur niets weten.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-09-2014 13:03

Stichting Hahnemann Homeopathie
Ootmarsumsestraat 61a
7607 AZ Almelo
T: 0546 - 824 847
E: info@klassiekehomeopathie.nl
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2014 14:05

bert kamp schreef:Mitz, zal ik doen.

Rick, kun je mij na het gesprek vertellen wat jouw huisarts als alternatieven heeft ?
Die van mij moet van dingen als homeopathie en acupunctuur niets weten.



Nou, homeopathie zou ik het nou ook weer niet willen noemen, om het kort uit te leggen, ik gebruik oa zware pijnstillers zoals diclofenac, maar sommige chronische ontstekingen worden steeds resistenter en daardoor gaat de dosis langzaam maar zeker omhoog, ik moet een wat gezondere, meer natuurlijke variant vinden, en dan niet bij Dr Vogel maar iets met echt werkende bestandsdelen, verder heb ik in korte tijd een aantal zware operaties achter de rug, is oke verder want anders was ik er niet meer geweest maar ik heb moeite energie terug te vinden.
Als pijnbestrijding is THC zeker een optie nu ik alles een beetje gelezen heb, punt blijft alleen hoe pas je het toe, ik wil geen Koos Koets worden.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-09-2014 14:12

@ Rick,

pijnbestrijding en THC... ik weet het niet..
ik blow zelf al aardig lang en heb niet het idee dat door het roken van een joint ik minder (fysieke) pijn ervaar.
wel wekt het de eetlust op en helpt het je slapen ook kan het rust in je hoofd geven.
maar een vriend van mij die blowt ook is een van de kleinzerigste personen die ik ooit heb mogen kennen ,die gaat al piepen van een muggebult bij wijze van spreken.
dit is enkel mijn idee erover of het waar is is wat anders natuurlijk :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2014 14:20

Michel,

Beetje raar om het allemaal op een forum te pleuren maar een combinatie is misschien een optie, buiten de pijnbestrijding moet ik mij ook 's wat beter gaan voelen, snap je? :wink:
En ben absoluut niet kleinzerig, deel van het probleem ook, te lang rond blijven lopen met allerlei zeurderige pijn, maar pijn is vaak ook een signaal dat er iets niet goed gaat in de machinerie, nu nog iemand die luistert....
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-09-2014 14:26

Michel, THC bestrijdt misschien geen pijn, maar CBD wel.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-09-2014 14:35

@Rick,

ik bedoel absoluut niet dat jij kleinzerig bent integendeel zelfs.
ging echt puur over die maat van mij.

de man van mijn zus heeft 2 jaar geleden MS gekregen en krijgt mediwiet.
hij had het ook over een bepaald% CBD die hoger is dan de THC waarde van bepaalde soorten.
ik heb het gerookt en als roker vond het ik niet zo ( werd er amper stoned van :D ) maar voor mensen die het gebruiken als medicatie is het dan natuurlijk een stuk beter dan wanneer je helemaal knetter wordt ervan.

zelf rook ik graag amnesia haze en dat heeft weer een zeer hoog THC gehalte itt CBD vandaar dat ik er ook iets anders naar kijk misschien.

nogmaals ik bedoel het totaal niet verkeerd en hoop dat het helpt voor een ieder die er baat bij heeft! :wink:

zelf ben ik een recreatief gebruiker om het zomaar te zeggen en heb geen ervaring ermee als medicatie.
ik heb zelf clusterhoofdpijn en daar helpen paddo`s weer tegen ,weliswaar in hele kleine porties want die werking ervan ervaar ik alles behalve leuk of relaxed dus wil ik er niks van voelen voor de duidelijkheid. (helaas maar 2 weken van de ca.16 wanneer ik in een cluster zit,maar is toch weer 2 weken met minder last gelukkig) ook doe ik tijdens zo een clusterperiode 2 weken ooracupunctuur en dat helpt mij ook vaak 2 weken. op deze manier kan ik wanneer ik in een cluster zit iig weer 4 weken van de ellende afsnoepen. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2014 14:46

Mich,

Weet ik wel hoor dat je mijn niet bedoelde, de uitleg was voor je beeldvorming meer, en ik noemde THC maar je kunt idd CBD als pijnbestrijding gebruiken, dat zal proberen worden, de laatste keer dat ik blowde reed de metro nog op kolen en had ik een hanekam.
Dus de kans is groot dat het effect bij mij best goed is, als ik het goed begrijp heeft jarenlange 'chemische' pijnstillers daar geen invloed op.
Ik zit al een tijdje te twijfelen of een blowtje af en toe misschien een optie is, ben er wel een beetje huiverig voor omdat de THC waarde tegenwoordig bijna net zo hoog is als de smack in mijn jeugd, harddrugs bedoel ik.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-09-2014 14:56

Rick van Sinderen schreef:de laatste keer dat ik blowde reed de metro nog op kolen en had ik een hanekam.
Ik zit al een tijdje te twijfelen of een blowtje af en toe misschien een optie is, ben er wel een beetje huiverig voor omdat de THC waarde tegenwoordig bijna net zo hoog is als de smack in mijn jeugd, harddrugs bedoel ik.


toen je Koe nog met de lange OE schreef :wink: :lol:
maar voor sommige mensen kan het zeker helpen en zelf ben ik ook een voorstander van natuurlijke producten itt die chemische rotzooi wat door de pharmaceutische maffia door de strot gedouwd wordt..
maar lichte soorten zijn moeilijk te vinden soms, maar er zijn nog zeker soorten die niet zo sterk zijn.
bijv een bio of budje.maar veel shops verkopen dat niet eens meer tegenwoordig omdat er weinig vraag naar is.de betere (grotere) hebben het vaak wel.hasj is vaak ook een stuk lichter kwa werking ,maar dat is weer zwaarder op de keel vaak.(misschien doe ik er wel teveel ervan in,kan ook)
maar ik ga geen reclame maken hier anders krijg ik op mn donder van de mannen in de rode letters :wink: 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2014 15:05

Probeer wel 's wat, beginnen met 2 trekjes kan ook, en hier in de buurt zit iemand die spacecakes en andere eetbare dingen maakt voor medicinale weedgebruikers, komt goed! :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-09-2014 16:17

Succes Mitzs en bedankt voor dat filmpje betreffende Crohn :wink: .

Kornelis, hoop dat het met je knieën 'goed' is gekomen! Maar als die standscorrecties bij jou net zo'n succes waren als die ene bij mij (na beenbreuken en artrose), nou dan kan je wel lichtelijk janken. Hoop dus dat het je wat gebracht heeft :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
sido de jong
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-10-2009 21:01
Locatie: oudehaske (fr)

16-09-2014 22:58

bert kamp schreef:10cc CBD besteld, 200 druppels, zou genoeg moeten zijn voor 1 of 2 maand.

Ik ken 2 personen die ooit hash olie in hun boilie gebruikt hebben, hebben zich volgens zeggen de klauwen af gevangen. Hadden ze net als Mitz zelf gemaakt van knip afval.


Ik heb jaren geleden ook eens een hele partij boilies met wiet olie gemaakt,(kreeg de knip afval van mijn broer, 1 liter maisolie met afval laten trekken , een paar dagen, daarna een paar uur in een pan op het vuur en klaar was het) heb op een bepaald water een paar maand gevoerd om de vissen te laten wennen , niet veel wel vaak daarna een week gezeten en in die week 14 runs op een bestand van 10 vissen . een paar gedubbeld . Heb het daarna niet meer gedaan maar de test was geslaagd.
De vissen zijn nu zo'n 10 jaar later nog steeds gezond.

gr sido
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-09-2014 23:02

Lol, en wie had jou ook al weer over die olie verteld ?
Had je niet per ongeluk de helft door de gootsteen gespoeld ?
Zie je Dickie nog wel eens ?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

17-09-2014 15:28

De postbode gooide net een pakje van mediwiet door de bus, die lui weten van wanten als het op inpakken aankomt :roll:
Direct een druppeltje onder de tong, niet echt lekker maar de smaak valt wel mee.
Na een paar minuten kon ik de pijn voelen afvlakken, het gaat er niet van weg maar is al een stuk beter te verdragen.
Vanavond weer een druppie en dan eens kijken of het lopen met de hond langer vol te houden is.
Ik sla de pregabaline vanavond over, ben benieuwd hoe het dan morgen aanvoelt.

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-09-2014 15:43

Goed nieuws Bert! :D

Op den duur bouw je een soort spiegel op en dan zul je merken,
dat veel dingen weer makkelijker gaan dan voorheen.
Een klein beetje van de THC versie erdoor kan zeker toevoegen aan
de pijnbestrijding.

Je kunt ook gewoon wat thee maken van wiet. Resppie komt eraan...

Michel,

zeg tegen je vriend, dat als ie pijn wil bestrijden, dat ie de rommel niet moet roken,
maar oraal moet gebruiken. Werkt veel beter. Wat mij betreft stopt ie het in z'n kont,
maar roken is de zwakste medicinale methode.

Kom binnenkort een keer vissen trouwens, want da's al te lang geleden...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-09-2014 15:53

:lol: :lol: :lol:

die Mitsz :lol:

Hij en ik roken voor de lol om het zomaar te zeggen alhoewel hij het ook rookt om beter te slapen,hij is nogal een onrustig persoon (volgens mij ook ADHD)
maar kwa karakter of gevoel is hij gewoon van zichzelf erg kleinzerig.
ik verbaas me daar wel eens over. beer van een kerel maar gaat bij het minste geringste piepen als een klein kind. hij heeft een zeer lage pijngrens.
verder heeft ie gelukkig niks waarvoor hij medicatie nodig heeft.
buiten dat zou het hem goed doen als hij het in zn kont stopt want als ik hem af en toe hoor hoesten heb ik daar ook mn bedenkingen bij... :wink: :roll:

enne... vissen? moeten we zeker weer eens doen ja!
misschien ergens rond eind Okt /begin Nov als ze los gaan voor de winter begint en het water nog op temperatuur is. mooiste tijd van het jaar.
maar ik bel je wel ff dan tegen die tijd.

@ Bert,

ik hoop dat het je gaat helpen. als je die chemische troep minder hoeft te nemen en het zelfde effect behaald kan dat zeker geen kwaad lijkt me.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-09-2014 16:59

Er zijn er zo veel die denken dat ze roken voor hun plezier...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

17-09-2014 20:22

Rick van Sinderen schreef:Michel,

Beetje raar om het allemaal op een forum te pleuren maar een combinatie is misschien een optie, buiten de pijnbestrijding moet ik mij ook 's wat beter gaan voelen, snap je? :wink:
En ben absoluut niet kleinzerig, deel van het probleem ook, te lang rond blijven lopen met allerlei zeurderige pijn, maar pijn is vaak ook een signaal dat er iets niet goed gaat in de machinerie, nu nog iemand die luistert....


Rick, Chronische onstekingen
Heb je ook wel eens aan de optie accepunctuur gedacht en /of geprobeerd?
Ik heb het ook niet zo op met de pillenmafia :-?
Ach man..Ga toch vissen !!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-09-2014 09:48

Ik heb jaren geleden ook eens een hele partij boilies met wiet olie gemaakt, heb op een bepaald water een paar maand gevoerd om de vissen te laten wennen , niet veel wel vaak daarna een week gezeten en in die week 14 runs op een bestand van 10 vissen . een paar gedubbeld . Heb het daarna niet meer gedaan maar de test was geslaagd. De vissen zijn nu zo'n 10 jaar later nog steeds gezond.


Zou de vangst niet gewoon aan die paar maanden voeren kunnen liggen :roll: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

18-09-2014 11:08

Fred Hazenbroek schreef:
Rick, Chronische onstekingen
Heb je ook wel eens aan de optie accepunctuur gedacht en /of geprobeerd?
Ik heb het ook niet zo op met de pillenmafia :-?


Om eerlijk te zijn niet, ik denk dat veel ook te maken heeft met een soort 'geloven erin'
Ik las Bert zijn reactie en daar keek ik erg van op, morgen naar de Doc en 's kijken of ik dezelfde kant opkan, in ieder geval hoopvol!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-09-2014 11:39

Rick, ik smeer m'n voetzolen sinds kort in met geranium olie, dat helpt eigenlijk al beter dan pregabalin, zonder vervelende neven effecten. Ik wou er eigenlijk niet aan omdat ik er niet in geloofde, maar ben blij dat ik er €15 aan gewaagd heb.

ps, het lopen gisteravond was niet zo'n succes, maar de pijn trekt wel sneller weg als ik stop.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-09-2014 11:51

Alles wat we nodig hebben, groeit gewoon om ons heen...