medicinale cannabis


Plaats reactie
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

21-01-2010 14:20

[quote="michel Tja"]
Hasj olie staat gelijk aan harddrugs en knetterder als van dat kan je niet worden ( misschien van isolator, Ice hasj)
quote]

De olie word zwaar verdunt als het voor medische doeleinden wordt gebruikt, en dan gebruikt men zelfs maar 1 tot een paar druppels per dag.

En mediewiet bevat vele malen minder Thc dan shopwiet. Ook wordt er zoals je zelf beschrijft geen "zooi" toegevoegd. Heb je zelf weleens mediewiet gerookt? Geef een grootgebruiker van shopwiet eens een mediewiet joint, en hij zal veel minder stoned worden. Het verschil is er dus wel zeker. Als je dan ook nog eens gebruikt zonder tabak is het zowiezo al minder schadelijk dan een normale joint roken.

Ook zou ik je eens aanraden om een peuk in te smeren met thc olie en die eens op te roken.....je bent totaal van de kaart natuurlijk. Maar gebruik het dan eens zoals Bijvoorbeeld Mitsz dat doet....zwaar verdunnen en dan 2 druppeltjes. Voila, merk het verschil.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-01-2010 14:36

Hoi James,

ik heb ervaring met hasj olie, na een dun lijntje over een peuk te doen, werd je knetter , maar nog beter was om de peuk gewoon erin de dompelen , dan ging je vliegen :lol:

mediwiet bevat "misschien" minder THC dan shopwiet, hangt van de middelen af die de teler welke het verkoopt aan de shop gebruikt.

indien er DNA toegevoegd wordt klopt dat ja. ook worden vaak "beestjes" gebruikt om "beestjes" tegen te gaan bij mediwiet ipv. gif of andere bestrijdings middelen, en dat maakt het verschil.

ook hangt de sterkte vooral af van de "oogst" als de wiet nog niet "klaar" is zal die ook minder sterk zijn, is ie niet goed gedroogd , wordt ie "muf" is de voeding niet goed ,bewatering, hydro of aarde ...etc etc etc.

shopwiet is steeds anders (dankzij andere omstandigheden, soorten wiet, leveranciers,manier van telen enz. en mediwiet is elke keer hetzelfde aangezien het legaal geteeld wordt,ook is er geen winst bejag waardoor de teler in dit geval geen overbodige toevoegingen gebruikt waardoor het plantje iets wegheeft van een bodybuilder op steroiden )



de wiet soort is hetzelfde.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

21-01-2010 14:58

michel Tja schreef:



shopwiet is steeds anders (dankzij andere omstandigheden, soorten wiet, leveranciers,manier van telen enz. en mediwiet is elke keer hetzelfde aangezien het legaal geteeld wordt,ook is er geen winst bejag waardoor de teler in dit geval geen overbodige toevoegingen gebruikt waardoor het plantje iets wegheeft van een bodybuilder op steroiden )



de wiet soort is hetzelfde.


Juist, dat is waar ik ook op doelde....De cannabisplant word door illegale telers zwaar opgefokt om een zo hoog mogenlijk thc gehalte te krijgen. Wat dus weer juist onwijs slecht kan zijn voor de menselijke geest.

Juist gebruik en teelt kan het verschil maken.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-01-2010 14:59

James warner schreef:Juist gebruik en teelt kan het verschil maken.


hehe, zijn we het eindelijk eens :wink: :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-01-2010 04:42

James,

je hebt dit topic ( voor het eerst in alle topiccen :D ) laten lukken. Mijn dank hier voor :wink: :D

Michel,

de mediwietolie, is pure THC olie, verdund met hennepzaadolie. Dus niet meer geschikt om te roken.
Je moet het meer zien als een homeopathische tinctuur. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb eens een beste lading naar binnen gewerkt en dan ga je 'als de brandweer', maar je kunt dit goedje zó mild doseren, dat je dus ook het goede van de cannabis kunt genieten, zonder echt stoned te worden. Dat is een uitkomst voor héééél veel medicinale gebruikers.

En dat is op zich weer uitermate prettig. :D

En mócht je tijdens het medicinaal gebruik een beetje uit de bocht geraken, ga dan maar eens lekker een uurtje zitten. Genieten.

Het mag lieve mensen.

ajuus. :)
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-01-2010 22:51

Pure wiet olie bestaat niet er zijn enkele % stoffen in die er niet uit te krijgen zijn,dan de een patient gaat goed bij de cbn cannaboliede,s ook 2 soorten van aanwezig in de wiet,een ander weer van de thc verse wiet bevat een hoeveelheid canabolie,s die erg goed werken bij patienten met spieraandoeningen.

En dna wat onzin, genetie,s kan wel,WE ZIJN HIER NIET MET VARKENS EN KOEIEN BEZIG ,STELLETJE BOEREN .
En men kan wel enkel planten dwingen geslachten te veranderen,kruisbestuiving,sts methode.

Let even niet op me tikfoutjes ben halve duitser opgegroeidt in botswana.

Enkele weten hier waar ze t over hebben de rest kan beter gaan vissen of wachten tot ijs van hun poeltje is verdwenen.
M.F.G DER RONNIE
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

23-01-2010 01:00

Even offtopic, maar jullie zouden eens moeten weten wat dat (niet medicinale) wiet gebruik hier voor een ellende veroorzaakt. Toch wel lekker he, die kop in het zand. :roll:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-01-2010 08:45

Beste Mario en anderen,

het zal de wiet niet zo vlot zijn, maar eerder de wetgeving eromheen.

Als je mensen gewoon een paar planten in de tuin laat zetten, zul je tot de ontdekking komen, dat een heleboel zaken plots een stuk vredelievender zullen verlopen. Neen...het is de houding van degenen die niet helemaal goed geïnformeerd zijn, door de geschiedenis heen, die die een angstige inborst hebben gecreëerd jegens het gebruik van cannabis. Ik denk als je 100 mensen op vrijdagavond een licht sticky laat roken en dan hun favoriete muziek opzet, of film insteekt; dat veruit de meesten zullen zeggen dat ze nu eens écht ontspannen hebben. Geen lallende, schreeuwende toestanden en auto ongelukken bij de vleet. Ik weet het niet, maar het klinkt zo logisch...

Fijn weekend tesamen. Ik ga d'r één uit z'n nest halen. :D
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-01-2010 09:21

Ja,

En als vanmiddag de hemel naar benden valt hebben we allemaal een blauw mutsje op.

Te veel Als Mitsz, te veel.

Als iedereen, als niemand te veel neemt, als iedereen de grens kent, als .... als ..... als .....als ....

Zolang men zich aan de regel "Zijt elkander niet tot last" dan zou de wereld er al mooi genoeg uit zien.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

23-01-2010 10:58

Toch jammer dat dit topic weer een verkeerde wending krijgt.

@marc ik denk dat weinig last hebt van mensen die een jointje te veel hebben gerookt. Een biertje te veel krijg je plots heel andere reacties. Ik neem aan dat je de link legt tussen het karper vissen dan word het een ander verhaal. Maar daar gaat dit topic niet over.

Ik ben wel eens benieuwd wie er daadwerkelijk last heeft gehad van wat wiet rokende jeugd of ouderen.

Ik nooit namelijk de zuipers daarin tegen wel die tegen je tent staan te beuken alsof ze jezus zijn. De smokers blijven op afstand lachend op een bankje zitten.


Zijt elkander niet tot last


Daar heeft de cannabis gebruiker het meeste respect voor.

Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-01-2010 11:15

De verkeerde wending krijgt het omdat het hier over medicinaal gebruik gaat.

Iets wat je feitelijk met medisch onderlegde personen moet bespreken. Maar de wonderdokters en excuusbroeders hopen zich weer op.

Nou verwacht ik niet op dit board veel medisch kundige aan te treffen die hier een onderbouwend antwoord kunnen geven. Maar laten we het wel daarbij houden.

Ik kan Mitsz alleen maar de rust toewensen die ikzelf zonder enig genotsmiddel kan vinden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

23-01-2010 14:47

Peter kuipers schreef:@marc ik denk dat weinig last hebt van mensen die een jointje te veel hebben gerookt. Een biertje te veel krijg je plots heel andere reacties. Ik neem aan dat je de link legt tussen het karper vissen dan word het een ander verhaal. Maar daar gaat dit topic niet over.


Nee, ik bedoelde o.a. de meer dan 15,000 drugsgerelateerde executies in Mexico in twee jaar tijd en alle bijkomende ellende, zoals ontvoeringen, martelingen etc. De Mexicaanse kartels hebben wereldwijd een hele belangrijke positie in de distributie van onder meer marihuana en een groot deel daarvan gaat ook naar Europa. Maar daar zie je weinig van als je thuis of in de koffieshop lekker een joint zit te roken.

Excuses voor de off-topic opmerkingen Mitsz. Overigens heb ik geen enkele moeite met diegenen die thuis een plantje of twee hebben staan voor eigen gebruik.

Saludos,

Mario
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

23-01-2010 15:38

Mitsz,

als jij moeite hebt om de "buitenwereld" te begrijpen dan kun je er soms maar beter voor zorgen dat de "buitenwereld" jou (beter) begrijpt. Met jouw verhaal zet je daartoe al een goede stap.

Ik werk, net als Roy, in de jeugdpsychiatrie en kom daarin veel verschillende personen met psychiatrische stoornissen tegen. Bij de een helpt medicatie wel, bij de ander niet. Beleid is op mijn werk in ieder geval altijd dat medicatie niet gebruikt wordt - tenzij het echt niet anders kan. En geloof me mannen, ik heb kinderen gezien die doodongelukkig waren omdat ze bijvoorbeeld hun ADHD niet onder controle kregen. Soms helpt een pilletje dan om wat rust in je kop te krijgen zodat je voor jezelf en de mensen om je heen wat gemakkelijker in de omgang bent.
Over de voors- en tegens van medicamenteuze behandeling kunnen wij wel discussiëren, het zal echter vooral een discussie zijn die gevoerd wordt vanuit onderbuikgevoelens die voortkomen uit positieve of negatieve ervaringen en niet uit feiten. Wij zijn namelijk geen doktoren (althans de meesten van ons niet).
Ik ben het met Roy eens dat je moet kijken naar dat wat werkt maar zoals altijd zal men waakzaam moeten zijn. Immers, overdaad schaadt. In alles wat je doet of gebruikt.

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-01-2010 07:01

@ Mario,

ik vind het juist goed dat je het aanmerkt. Dat mag iedereen best weten hoor. Bovendien is het helemaal niet zo off-topic, maar sluit het wel degelijk aan. Dat is namelijk ook - onder anderen - de reden om hier aandacht voor te vragen. Komt eigenlijk neer op wat Kees zegt. Een ander vertellen wat ie wel of niet mag gebruiken is natuurlijk achterlijk. Die executies worden besloten onder het genot van een koud glas Dos Equiz en een shot Tequila, gesponsord door een stelletje rednecks die toevallig in olie of medicijnen handelen. "Bourbon of Scotch?"

Het topic neemt geen foute wending. Juist een gesprek over dit soort dingen is goed. Het zijn meestal de mensen die er niets van weten, die grote bezwaren hebben en de heksenjacht daadwerkelijk inzetten. Er zijn diverse culturen waar het gebruik van cannabis volledig geïntegreerd is. In Cambodja/Vietnam stonden de schaaltjes wiet vroeger op tafel. In openbare gelegenheden als bars. In Nepal is het ook duizenden jaren goed gegaan./ Afganistan, Libanon. Ja dat rijtje kennen we ook ergens anders van niet waar?

@ Marc,

inderdaad zijt elkander niet tot last...

@ Stefan,

dank je voor je bijdrage. Ik zie de wereld inderdaad anders, maar zo kom je ook vaak tot leuke conclusies. Ritalin heb ik jaren genomen en heb mezelf opgelegd (al die tijd!) minder te nemen als voorgeschreven vanwege de gezondheidsrisico's en minder was genoeg. Ik had er ook zeker baat bij, echter heb ik dat ook aan mijn organen. Dan maar gesjeesd (of een heel klein beetje stoned ) door het leven. Cannabis heelt geen autisme. Maar maakt het voor mij wel verdraagzaam.

Mag ik een ieder bedanken voor de bijdragen tot nog toe. Ik ben er erg mee in m'n nopjes. :D
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-01-2010 07:07

En eh Kees, probeer dus van die gedachte van 'genotsmiddelen' af te stappen, daar het voor veel mensen dus noodzakelijke geneesmiddelen zijn. Wilde ik nog even benadrukken, excuse my French en zo.

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-01-2010 10:00

legaal maken,en zal een hoop ellende besparen in de criminaliteit en politiek.

Maar met die term ''medicinale cannabis'' Word een hoop misbruik van gemaakt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-01-2010 13:00

Dat is het punt Mitsz. Het gaat over medicinaal gebruik en niet het gebruik als genotsmiddel. Ik gebruikte dat woord heel bewust in relatie met mijzelf. Als medicijn kun je weinig problemen hebben met gebruik als de alternatieven niet beter zijn. Als genotsmiddel wordt het een heel andere discussie die in dit verband niet op zijn plaats is. Het legaliseren van drugs hebben we een beetje gehad en begint zich langzamerhand wat te nuanceren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

31-01-2010 14:25

http://www.wietforum.nl

Hier haal je meer info vandaan dan op het carpboard :lol: Hier zitten voornamelijk hobby kwekertjes die het niet voor het geld doen maar puur voor een goed en gezond rokertje.
Rik Kroes

04-02-2010 13:19

het is wel heel belangrijk dat je wiet "goed" gebruikt, als je gaat blowen voor plezier/medische redenen zul je er waarschijnlijk "nooit" problemen mee ondervinden, als je gaat blowen omdat het slecht gaat thuis/ ontslagen,, enz. gaat het waarschijnlijk "geestelijk verslavend" werken, en dat wordt blowen opeens toch wel heel vervelend, wat ik dus wil zeggen, kijk wel goed uit met blowen het KAN heel veel kapot maken,, (heb het zelf al meegemaakt me me jonge leeftijd...).

gr ricardo
Jeroen hamer
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-04-2010 09:52

08-04-2010 10:36

Ochtend,

Ontzettend knap dat je hier je verhaal post, Ik kwam al het 1 en ander op een ander forum tegen.

Helaas word cannabis nog steeds in een kwaad daglicht gestelt. Cannabis is geen patent op te leggen en zal dus nooit een winstgevend product van de grote medicijnboeren worden. Het mist daarom de geldelijke steun van de farmaceutische industrie. Dat is de rede dat er nog maar heel weinig bekent is over de toepassing in de medische wereld.

Een kennis heeft er al jaren baat bij, de persoon heeft MS. Cannabis ontspant de spieren, zorgt voor een licht euforisch gevoel en zorgt voor eetlust.

Medische cannabis komt van een bedrijf welke zeer schoon werkt, de planten zullen nooit het daglicht te zien krijgen. De planten groeien ook niet op aarde maar een 'nep substraat' na de oogst word de wiet nabehandelt zodat alle ziektekiemen gedood zijn.


Groeten,

jeroen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-05-2011 08:35

Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-05-2011 22:26

Met een paar verse stokbroodjes en een gerookt makreeltje kom ik al een heel eind Mitsz, doe ik er voor jou een wijntje naar keuze bij en dan ben jij ook weer zo tam als een lammetje.. :wink:

Wietolie moet je niet persé op het vuur willen gooien..
Groet'n Henk..

still growing Old.
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

07-05-2011 23:08

dus wanneer er op coco,s /steen wol wordt gekweekt . zoals jeroen aangeeft . wordt alle voeding uit het water gehaald dus niet uit de aarde. dat wil zeggen dat er pittig voeding wordt opgelosst in dat water.

standaart begint men al met het afzuren van het water met ph-.en wiet planten gedijen het best met een ph van5.5/6.0 kraan water is toch gouw 8.0
dan wortel stimulator vaak is dit op basis van vis.
dan de groei/bloei voeding dit zijn voedings zouten die op deze manier van kweken bijna altijd uit 2 componenten bestaan .en a en een b deze kunnen puur niet gemengd worden omdat deze een reactie met elkaar aangaan en gaan kristaliseren .lijkt mij niet echt gezond.
nou het slechte van de meeste voeding.is dat er een hoop zwaare metalen in zitten en je deze oprookt.ik ga er wel van uit dat de kweker d laatst 2 weken enkeld water geeft zonder voeding.om het enigsins eruit te spoelen .

nou even wat over de thc waarde.
iedere soort cannabis heeft zijn eigen max aan thc
zo heeft een pp/whitwidow vaak maar15 procent .daar en tegen een haze lemon /zilverhaze gouw tegen de 20 procent.

de hier boven gegeven waardes zijn getest in 1 hok onder de zelfde omstandigheden geteeld.

toch halen de meeste mediwiet patienten hun jointje in de shop .omdat de kwalitijd beter is en de prijs gunstiger.bij sommige shops worden de mediklanten tegemoed gekomen door het aan hun voor inkoop te verkopen .ook wordt er een bonnetje uitgeprint voor de verzekering. mvg van de top tot de tip
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-05-2011 19:53

Met dien verschille Maarten, dat ik het niet vergoed krijg, terwiijl mijn behandelend geneesvrouwen wel degelijk erkennen wat voor een enorme vooruitgang ik heb gemaakt.

Gek he?

Ach ja... de rest van je verhaal weet ik niet zo veel van. Ik huppel naar de apotheek. Kost klauwen...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-05-2011 19:56

Henk ter Maat schreef:Met een paar verse stokbroodjes en een gerookt makreeltje kom ik al een heel eind Mitsz, doe ik er voor jou een wijntje naar keuze bij en dan ben jij ook weer zo tam als een lammetje.. :wink:

Wietolie moet je niet persé op het vuur willen gooien..


Klopt Henk, da's heiligschennis.