medicinale cannabis


Plaats reactie
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-01-2010 18:21

Rustig aan mannen. Wederom bedankt. Je bent van harte een keer te komen stomen hoor Henry. :D

Tijdens het vissen wel het koppie erbij houden he? Morgen maar weer even proberen een visje te vangen op nieuwe testbollen, maar da's ook off topic. :)
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

17-01-2010 19:05

Mitz, als jij er baat bij hebt... gewoon doen.

Blow zelf al jaren tijdens het vissen omdat ik het lekker vind maar vooral omdat ik me dan volledig kan afsluiten voor de buitenwereld en me puur op het vissen kan focussen. Zeg maar je zesde zintuig activeren, weet zelf ook niet precies wat het is maar voor mij werkt het en vis scherper met dan zonder.

Werd al eerder vermeld maar vissen en blowen is al zolang met elkaar verbonden. Lees maar de boeken van (zo goed als alle) Engelse grootheden. Als je tussen de regels doorleest zie je genoeg hints in die richting. Is wel geen excuus om het te doen maar vreemd is het zeker niet.

Dus nogmaals, als jij er baat bij hebt, gewoon doen :wink:

Niels
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-01-2010 19:57

Beste Niels,

dank je voor je positieve reactie. Ik ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd. Ik had me voorbereid op een K.O. in de eerste ronde.

Ik wil wel nog even benadrukken, dat het voor mij méér is dan enkel meer concentratie tijdens het vissen. Na 24 jaar medicatie van de apotheek en serieuze gezondheidsproblemen, is het voor mij -tenzij iemand met iets beters komt- een verademing. Ach ja... je kunt het er altijd naast blijven doen.

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-01-2010 22:50

Henk ter Maat schreef:Heren,
het gaat niet enkel om het blowen en de verslaving alleen.
Maar eerder om het alternatief voor een mens die de inmiddels door medicijnen aangerichte schade niet nog groter wil laten worden.
Wanneer je bloed in je urine vindt word het dus de hoogste tijd voor 'iets anders'..

Aanleiding voor deze schade ligt toch behoorlijk wat breder dan menigeen kan vermoeden.

Onderstaande een brief van mijn vriend Mitsz.
Deze stelde hij op naar aanleiding van vragen die ik elke keer weer moest beantwoorden.
De buitenwereld vroeg mij voortdurend; wat is er met Mitsz, waarom is hij zo onbetrouwbaar en chaotisch!?

Dat dit soort vragen meestal van mensen uit het boilie wereldje kwamen verbaast mij niet, want als hij ergens goed in is dan is dat het wel.
Jammer is het wel dat het boilie wereldje hem net zo vaak misbruikt als gebruikt heeft..


Mitz,
Was al veel langer op de hoogte van jou ongemak.
Goed te lezen dat je qua medicatie een nieuwe alternatieve weg bent ingeslagen.
Medisch wietgebruik als alternatief om redenen zoals je hebt aangegeven lijkt me een goede zaak/oplossing.
Het " kanker" verhaal had voor mij ook niet zo gehoeven.
Het voegt ook niets toe aan je buitengewoon dappere uitleg/betoog waar ik enkel maar respect voor op kan brengen.
Gelukkig weet ik dat je met een vriend als Henk ter Maat een buitengewoon goed mens hebt getroffen die je bij staat waar het nodig is.

En voor diegene die je willens en wetens hebben misbruikt, ondanks dat ze weet hadden van je autisme daar heb ik geen woorden voor!
Mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2010 07:36

Het verleden laten we maar voor wat het is he Hans. Ik liever wel. 2010 wordt hopelijk een mooi jaar. Het begint alvast beter dan menig ander. :D
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-01-2010 07:54

Respect Mitz en houd vol.
Je weet nu dat er genoeg zijn die het beste me je voor hebben.

Gr
hans
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2010 08:51

Mitsz, sterkte kerel en ik hoop voor je dat e.e.a. positief mag verlopen. Ik vind het wel van lef getuigen om zulke prive zaken op het board te gooien, slangenkuil bij uitstek! 8) Toch chapeau aan een ieder (twee eikeltjes/aandachtshoeren uitgezonderd) voor de nuttige en meelevende reacties!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

18-01-2010 09:43

ik kan het niet laten om te zeggen dat ik blij ben met de reacties die Mitsz krijgt. Over het algemeen heerst hier toch vaak een bepaalde cultuur die erop lijkt alsof je je niet kwetsbaar mag/kan opstellen. Gelukkig zijn de reacies hier over het algemeen positief!!! Het kan dus toch :)
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

18-01-2010 12:15

Mitz, inhoudelijk gezien kan ik niet reageren,om dat daar de kennis voor ontbreekt.
ik heb je verhaal goed gelezen en prijs je moed daarvoor.

verder hoop ik dat het goed komt.

groetjes koos.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2010 14:49

Die Google ads eronder! :lol:

Test je wietgebruik
Denk je dat je teveel gebruikt? Doe onze zelftest en kom erachter.
http://www.cannabisondercontrole.nl

Hulp bij Verslaving?
Particuliere Zorg, Grotendeels Vergoed door Zorgverzekeraar!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

18-01-2010 15:10

#
GSM Beveiligings Camera
Beveilig en bekijk je tuin op afstand via je mobieletelefoon.
http://www.beveiligjetuin.nl
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

18-01-2010 15:26

Daar schiet je lekker mee op klaas..kan je op afstand zien dat ze je tuin leegroven :P
En je weet zelf nog wel uit de tijd van de amercentrale hoe je ze moet ontwijken toch?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2010 17:33

Allen wederom bedankt

Peter,
valt me inderdaad ook ontzettend mee. Daar ben ik ook erg blij mee en ik denk heel veel andere mensen ook. Nu de politiek nog.

Kees,
dank u meneer. Juist uit uw hoek apprecieer ik dit enorm. :D
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

18-01-2010 19:12

Mitz, je moet maar denken dat als de monniken een paar eeuwen terug eens zo'n struik hadden opgerookt in plaats van bier hadden uitgevonden dat waarschijnlijk nu de halve wereld aan het blowen was en het gewoon sociaal geaccepteerd was.

Maar ja, can't change history... :D

Zou je nog wel eens soort van advies willen geven en probeer een vaste kweker te vinden in plaats van naar de shop gaan. De kwaliteit van de shops varieert enorm, de hoeveelheid werkzame stof (THC) dus. Als je een contante kwaliteit kan vinden is dat veel beter doseerbaar en leer je vanzelf wat voor jou de beste dosis is.

Het ga je goed kerel... Enne vang ze!

Niels
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-01-2010 19:30

I can change future though :)

Dank je Niels. Jij ook een vruchtbaar 2010.

Vang ze
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-01-2010 23:34

Wil graag nader opmerken dat ik een ongelofelijke bewondering voor je kan opbrengen dat je tevens de moed had om regelmatig in een zaal vol met publiek een aaspresentatie te houden.
Dat was ongetwijfeld extra moeilijk voor je om te doen.

@Peter en overigen...ook voor jullie veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.
mvg
Hans
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-01-2010 02:54

Mitsz,
Goed van je dat je met betrekking tot de kwaliteit van leven keuzes hebt gemaakt waar jij je goed bij voelt.Mijn complimenten hiervoor. Wij zouden recent nog een persoonlijk onderhoud hebben gehad. Maar door persoonlijke omstandigheden komt het hier nu niet van. Het woord kanker is al eens genoemd en zoals je weet is dit hier opnieuw toegeslagen.
We spreken elkaar binnenkort. En ik moet zeggen mijn complimenten hoe in deze topic wordt gereageerd.

Groetjes Bob
Pluk de dag want voor je het weet...............http://www.allesisanders.nu
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

19-01-2010 05:11

Beste Bob,

ik kom graag binnenkort eens langs. Dank je voor je bericht. Ik weet hoe de vork in de steel zit. Tis nu wat vroeg voor een belletje, maar dat zal niet lang op zich laten wachten.

sterkte en een groet

Mitsz
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

20-01-2010 19:32

is het niet zo dat een joint je geestelijk wat rust geeft,maar zodra hij uitgewerkt is,je weer dezelfde klachten heb.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
K. van den Herik

21-01-2010 08:17

net voor die tijd neem je weer een druppie...
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

21-01-2010 08:42

Een heel topic, aardig wat leeswerk. Plezier zal ik het maar niet noemen, maar de verbazing hoe hier ineens gereageerd wordt. Eigenlijk een dikke duim voor een ieder omtrent de normale reacties.

@ Mitsz,

Ik ken je situatie, voornamelijk het gebruik van alle medicijnen die je toegedient hebt. Ik heb me altijd afgevraagd waarom ze al die medicijnen voorschrijven, 9 van de 10 keer werkt het niet of gaat het volkomen mis. Mijn moeder heb ik dat bijv. meegemaakt, raakte in een coma door alle medicijnen die ze slikte en heeft het net overleefd.

Nu is zij zelf echt anti drugs en zal dan ook nooit kunnen begrijpen waarom men het toedient, ik echter wel, want doe het ook wegens klachten waar ik niet makkelijk over kan praten. Toch blijf ik het echt respect vinden om het hier zo neer te zetten en onder de aandacht te doen Mitzs. Voor jezelf is het een goed gevoel om erover te praten, je kan het lekker kwijt, maar wellicht help je de medemens nu ook en gaan andere misschien eens anders kijken.

Want het woord drugs in de algemene bevolkingsmond is 1000 malen slechter dan drank. Terwijl drank meer kapot maakt..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
K. van den Herik

21-01-2010 12:18

in amerika is een apotheek een drugstore. Een drug is gewoon een verzamel naam voor wat min of meer bedwelmende stoffen.

Ga echter niet vergelijken met iets anders , je doet iets of niet. Maar niet wijzen dat roken, drank of what ever slechter is, dat is een ander onderwerp.

ow ow bende gij liluk, maar u bent dronken, awel maar das morgen over...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-01-2010 13:00

Gelijk heb je Klaas,

is totaal niet te vergelijken.....

van drank wordt ik: aggresief,baldadig, irritant,vervelend,lomp,misselijk :oops:

van blowen wordt ik:hongerig,lacherig,vredelievend,relativerend,zachtaardig.

de vergelijking gaat dus totaal niet op nee...

8)

PS, Stoned zijn is na 3 a 4 uur al over en niet na een dag of een slaapje..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

21-01-2010 13:46

barry stevens schreef:is het niet zo dat een joint je geestelijk wat rust geeft,maar zodra hij uitgewerkt is,je weer dezelfde klachten heb


Een joint is inderdaad na ongeveer een uur uitgewerkt, maar het gaat in Mitsz zijn geval niet om het knetterstoned zijn. Functioneren doe je immers niet al te best als je knetter bent. Mediewiet gaat het in zijn geval over, en dat is toch wel een tikkeltje anders dan de wiet uit de shops.

In mediewiet is het thc gehalte vele malen minder dan in shopwiet, omdat er vaak alleen het pijnstillende en kalmerende effect nodig is en dat is bij zeer lage dosering al merkbaar. Dan ben je dus niet knetterstoned, maar je hebt wel baat bij de effecten. In veel gevallen word de wiet dan ook met een waterpijp of vaporicer gerookt en komen de nadelige effecten die je met hoge thc gehaltes en tabak vele malen minder erg naar voren.

Mitsz neemt zelf de wiet in olievorm en dan ook nog eens zwaar verdunt om er nogmaals zeker van te zijn dat je niet knetter word. Als je 1 van de eerste berichten had gelezen zag je dus dat Mitsz asperger heeft, en dat betekend dat je alle prikkels van buitenaf met een donderslag te verdragen krijgt met alle nadelen in het functioneren van dien. De mediewiet haalt de scherpe kanten van al die prikkels af om het beter te kunnen handellen.

Reguliere medicatie doet dit dus ook, alleen kun je na langdurig gebruik ernstige bijwerkingen krijgen en zelfs falen van de nier en lever functies. Dit is bij mediewiet niet het geval, of in ieder geval veel minder. Het gaat hier dus nogmaals niet over het vollop joints roken en knetterstoned zijn.

Enneh owja.....wiet in olievorm werkt maar liefst 6 uur!
Zelf heb ik ook asperger en slik dus een regulier medicijn, maar als dit in mijn nadeel gaat werken ga ik zeker wat met de tips van Mitsz doen.
Er zijn helaas veel mensen die een verkeerd beeld hebben bij blowen, en dus ook bij mediewiet. En zoals al naar voren werd gehaald is het drankprobleem toch wel ietsjes groter in dit land. Ook slikken hier alleen in nederland al een miljoen mensen antidepressiva, en dan heb ik het nog niet over de andere medicijnen gehad zoals ritalin etc etc.

Mediewiet en reguliere medicatie kunnen allebei prima helpen, maar de juiste begeleiding is vaak ver te zoeken. Het is dus een pré om de juiste begeleiding te krijgen. Gebeurd dit niet dan kun je dus tegen overdoseringen, nadelige effecten en zelfs nier en leverproblemen oplopen.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft en dat het zonnetje weer snel mag gaan schijnen want dit grijze weertje is voor niemand goed :D
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-01-2010 14:02

@ James ,

mooi relaas...

echter stoned zijn duurt 3 a 4 uur

Hasj olie staat gelijk aan harddrugs en knetterder als van dat kan je niet worden ( misschien van isolator, Ice hasj)

mediwiet is naar mijn weten hetzelfde als shop wiet, alleen wordt dit enkel behandeld met biologische bestrijdings middelen en geen chemische en geen kunstmatige DNA toevoeging en dergelijk , de soort en werking is zowat hetzelfde ( PP, Widow enz. )

wil je wiet waar je niet zo knetter van wordt ,kan je het beste Thai , Jamaica of een bio budje roken.

met knetter wordende groet,
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(