Nieuw wereldrekord.


Plaats reactie
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

08-01-2010 15:47

Pak ik toch weer even jou zin er bij.

en geloof niet dat de vissen op rainbow allemaal zo groot worden door daar op te groeien .. gezien het voedsel wat ze moeten delen ...

Dus wat jij eigenlijk hier zegt is dat er voor die vissen een voedsel tekort is en dat er te weinig gevoerd
wordt om dat formaat te kunnen berijken? Immers ze moeten het voedsel delen en de karpers zijn er niet zo groot geworden door er groot te groeien?

Toen ze van lac du Causse kwamen zaten er 2 dertig kilo vissen bij als ik het goed herinner.
Dus die 20+ stuks die er zitten zijn er hoe gekomen?
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

08-01-2010 16:19

Andre Kip schreef:Pak ik toch weer even jou zin er bij.

en geloof niet dat de vissen op rainbow allemaal zo groot worden door daar op te groeien .. gezien het voedsel wat ze moeten delen ...

Dus wat jij eigenlijk hier zegt is dat er voor die vissen een voedsel tekort is en dat er te weinig gevoerd
wordt om dat formaat te kunnen berijken? Immers ze moeten het voedsel delen en de karpers zijn er niet zo groot geworden door er groot te groeien?

Toen ze van lac du Causse kwamen zaten er 2 dertig kilo vissen bij als ik het goed herinner.
Dus die 20+ stuks die er zitten zijn er hoe gekomen?


Wat ik zeg is dat het niet gezond is dat vissen (kapot) gevoerd worden .. wat ik van diverse verhalen begrepen heb dat ze hier erg streng op letten!

Ik denk dat de vissen van kleins af aan met de hoeveelheid die ze daar krijgen . niet extreem groot kunnen worden ..
Ik denk dat de grote vissen die daar zwemmen voornamelijk al groots worden uitgezet daar! ...

Je weet wat ze zeggen over betaalwateren .. en geloof ook dat dit waar is !

Wie wil niet even op en neer naar la france en een 25 kg vis willen vangen......
volgensmij zijn kees en ik ook de enige die liever een vis van half formaat vangen op een open water dan zn gestolen big op een poeletjuh. 8) :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
K. van den Herik

08-01-2010 16:25

Je weet wat ze zeggen over betaalwateren


wat dan?

.. en geloof ook dat dit waar is !


bewijs dan

gestolen big


bewijs dan...
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 08-01-2010 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

08-01-2010 16:26

Edwin Wouters schreef:Sorry Kees,
maar je kan net zo goed Arabisch tegen me praten.
Ik heb er al iemand voor moeten bellen om de foto te verkleinen.
Ik heb geen idee wat je bedoeld en hoe het zou moeten.
Onder aan dit tekst bericht staat: Bijlage toevoegen. En als ik dat probeer krijg ik: sorry bijlagequota bereikt
Dit was voor mij al hogeschool computeren. Geef mij maar een hengel :lol:
mvg,
edwin


Je moet je plaatje uploaden en dan hier de link posten:

1. Ga naar http://www.imageshack.us/
2. Klik op browse, ga naar de map waar je foto in staat en dubbelklik erop
3. Klik op "Upload Now" en wacht even tot hij klaar is met uploaden
4. Er komt een lijstje met links te staan, klik op de "Forum Code" en kopieer de link (rechtermuisknop -> kopiëren)
5. Plak de link in het bericht dat je hier gaat posten (rechtermuisknop -> plakken)

Zo moet 't lukken :wink:
K. van den Herik

08-01-2010 16:29

half karpervissende wereld to(p)(b)* is er geweest, slechts een enkeling heeft dat ding gevangen, lijkt bijna vissen

* door halen wat gewenst
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

08-01-2010 16:52

Beste Teun,
Na veel hoofdbrekers en de hulp van mijn vriendein die gelukkig net thuis kwam moet dit hem zijn:

Vis te groot voor publicatie, Moderator. :wink:


http://img15.imageshack.us/img15/639/lockeyslump1.jpg

@klaas
Ik weet dat dit een nutteloze kreet is richting jou persoon, maar zou het je eens lukken om mensen met hun eigen beleving ook in hun waarde te laten? Waarom nu weer : "dat ding"? Waarom nu weer to(p)b ers?

Voel je je nu echt zo verheven boven de mensen die JOUW mening niet delen?
Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier. Heb daar eens respect voor.

mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

08-01-2010 16:55

ff voor het gemak wat verkleint:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door bas van geffen op 08-01-2010 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

08-01-2010 16:56

Oeps, Teun, en nu??
mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

08-01-2010 16:57

ff wijzigen indrukken en dan gewoon wissen, de mijne blijft wel staan en dan is het opgelost

ps wijzigen staat rechtsonderin je eigen post
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

08-01-2010 17:05

Ja 't is zo ook prima, Bas heeft 'm al verkleind.

Vind het toch nog best een mooie vis qua beschubbing enzo :)
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-01-2010 17:10

Wat een bak zeg :o .
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

08-01-2010 17:11

idd mooie beschubbing.

is dit nu de officiele foto?? op de site van solar staat ie namenlijk nog niet, ik neem aan dat hun hem als eerste zouden vertonen.

ik weet niet waar deze vandaan komt??

dit is trouwens rob hales vis uit juni 2009 toen op 40.9 kg bekend al steve brigg's fish

Afbeelding

ik heb ook dit stukje kunnen vinden.

Posted by Niblet on Friday, January 8, 2010 · Leave a Comment

News of Solar boss Martin Locke’s new world record carp has even reached our far flung shores! His monster mirror weighed in at a mind-boggling 94lb and was caught yesterday (07-01-10) from the now equally legendary Rainbow Lake in France. This big lump is known as the Steve Brigg’s fish, which came out from the lake in May at 90lb, then dropped down in weight to 78lb in August, has now bounced back up to a healthy winter weight of 94lb! The mega mirror has smashed the previous world record by falling to Martin’s kebab rig, coupled to a Solar Stronghold hook.

Afbeelding

Before anyone comments on this, the above photo is a file photo from it’s previous capture. The UK’s Sun Newspaper will be printing the current photos in this weekends paper, after which I’ll update this blog post with the newer ones.

the kebab-rig:
Simply take two 14mm Club Mix boilies and sandwich a 8mm Everlasting Pop-Up between them. Martin reckons that the odd shape and awkward bouyancy creates a real gobstopper of a problem for carp, making ejection difficult and increasing the chance of getting a bite
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

08-01-2010 17:54

Bas,
dit is 1 van de officiele foto's van de record vis.
Hij is gisteravond door Martin vanuit Rainbow naar mij gemaild zodat de foto's nog op tijd naar Vipmedia konden ivm de deadline van de Karper nr. 58. In overleg met Karper heb ik hem hier ook vast als preview geplaatst.

Hij staat nu ook op de "Solar Nederland" site. http://www.allcarpproducts.nl

met vriendelijke groet,
edwin
Laatst gewijzigd door Edwin Wouters op 08-01-2010 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

08-01-2010 17:56

oke bedankt. is wel zo fijn om het zeker te weten natuurlijk.

groeten bas.
menno laarmans2
Berichten: 56
Lid geworden op: 29-09-2009 19:04
Locatie: swansdorf

08-01-2010 18:31

Als t beestje n beetje door eet kan er nog wel 10 kg bij :P .

Heb Martin zn 06 niet , dus bij deze proficiat .


:wink:



En je moet het maar doen zo in de 1e week :P :P
Gebruikersavatar
Richard Gans
Berichten: 30
Lid geworden op: 15-07-2005 21:35
Locatie: Neck

08-01-2010 19:25

tjeezus wat een bak
en een schitterende foto trouwens
kan niets anders zeggen dan tja tot hoever gaat het .....6 lbs jes nog
ik vond en vind een vis van veertig (pond welteverstaan ) al een aardige vis
iemand enig idee hoe oud deze buffel is ?

mvg Richard
wijsheid is de beloning voor een leven lang luisteren.
martijn boer

08-01-2010 20:27

Vis is zeker 4 jaar, doe niet zo vaag man.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

08-01-2010 20:40

Een erg mooie vis.

Maar persoonlijk haal ik er geen 40 kilo uit als ik af moet gaan op de vis..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

08-01-2010 21:53

Nee wij zijn hier klein hoofd en grote handen gewend :-?
Wat een klassebak.... hier krijgt papa nou een harde plassert van :lol:
John Kalishoek
Berichten: 35
Lid geworden op: 21-09-2009 18:54
Locatie: Breda

08-01-2010 22:29

Tomba,

Je hebt geen idee hoe de vissen daar groeien. Echt niet zo dat ze als grote bakken uitgezet worden. Eigen kweek twee jaar geleden gevangen op 12 kilo, nu al 18 kilo. Van vrijwel alle grote vissen is een fotohistorie waarbij er ook foto's van zijn toen ze nog veel kleiner waren. Het is gewoon natuurlijke groei.
Zie een paar voorbeelden in het boek van Alijn (Karper en andere muzen).

De vis van Martin is nu in 4 jaar tijd ruim 11 kilo gegroeid (en een redelijk stabiele groei).

Maar ja, het is een BTW, dat houdt voor sommigen kennelijk in dat alle grote vis per definitie wel gestolen moet zijn...

Mvg,
John
Gebruikersavatar
Richard Gans
Berichten: 30
Lid geworden op: 15-07-2005 21:35
Locatie: Neck

08-01-2010 22:30

zelfs grote handen zijn klein bij dit formaat
wijsheid is de beloning voor een leven lang luisteren.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

09-01-2010 01:55

Tomba,je denkt,en je denkt,en je gelooft en je heb gehoord en van de verhalen en bla die bla.
Maar maak één keer je feiten hard dat al die dertigkilo´s gejatte vissen zijn(of zelfs maar van één).
Laat me hier op me bek gaan en maak het hard.

Want van ik heb gehoord,die is hier al zo oud.
En dat er betaalwateren zijn die niet zuiver zijn is een feit,maar we hebben het hier over Rainbow
waar zo volgens jou dus zo groot wordt uitgezet.
Want immers er wordt niet veel gevoerd om zo´n bestand overeind te houden.

Minder lullen en meer met feiten komen,daar ben ik benieuwt naar.

En nee,ik ben er nog nooit geweest,en ook nog nooit op een betaalwater gevist.
Maar erger me wel gruwlijk aan al die figuren die zo maar wat roepen zonder met harde
feiten te komen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-01-2010 09:18

Ik hoor hier iemand "natuurlijke groei" roepen. Leg es uit... :-?
En wat is dan volgens jou "onnatuurlijk"?

Ik gun iedereen zijn feessie hoor, maar kom nou niet aan met deze onzin a.u.b.
Het betreft een (welliswaar mooi) water met een onnatuurlijk opgebouwd bestand (geen pyramide) en vorstelijk
bijgevoerde vissen. Daardoor levert dit water bizar grote en zware vissen op. Meestal leven dit soort dieren veel korter dan soortgenoten die vooral op natuurlijk voedsel leven. Tel daarbij op dat ze continue zwaar belaagd worden door niet de eersten de beste, zodat ze ook nog eens constant op hun hoede moeten zijn.

Verder lees ik dat de eigenaar zo zuinig is op z'n vissen dat mensen die zich daar niet aan de regels houden verwijderd worden. Natuurlijk is de eigenaar zuinig op zijn vissen, die zijn het uithangbordje van z'n commerciele activiteiten en de reden dat het altijd volgeboekt is.

Ik blijf erbij dat, gestolen vissen of niet, deze situatie altijd ten koste gaat van de karper. Commercie en dierenwelzijn zijn altijd strijdig met elkaar.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

09-01-2010 09:28

Andre Kip schreef:Tomba,je denkt,en je denkt,en je gelooft en je heb gehoord en van de verhalen en bla die bla.

Want van ik heb gehoord,die is hier al zo oud.
En dat er betaalwateren zijn die niet zuiver zijn is een feit,maar we hebben het hier over Rainbow

Minder lullen en meer met feiten komen,daar ben ik benieuwt naar.

En nee,ik ben er nog nooit geweest,en ook nog nooit op een betaalwater gevist.
Maar erger me wel gruwlijk aan al die figuren die zo maar wat roepen zonder met harde
feiten te komen.


Okay jij je zin Andre! .. ik zeg ook dat ik geen harde feiten geef!
en ik geef ook MIJN eigen mening hoe ik denk over dit soort wateren en over wat ik vernomen heb van 2 vissers die er WEL zijn geweest!

En waarom zou rainbow wel zuiver zijn terwijl het ook een betaalwater is???? en denk jij dat het gezond is dat een vis in een kleine 4 jaar 11 kg groeit?????? :o

Ik heb rainbow niet zo hoog staan omdat ik het allemaal wat onwaarschijnlijk vind .. en je kan het boel van alijn wel lezen (goed boek btw) maar het is net een rainbow reclame folder.......

Maar ik wens je veel succ6 over jou menuingen op dit topic die wel allemaal kloppen! 8) :lol:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

09-01-2010 10:23

het zijn wel de gesponserde vissers die alle records verbreken de laatste tijd...


of zie ik dat verkeerd :-?
niet dat het mij veel uit maakt, iedereen moet doen waar die goed in is. :D

mooie vis dat wel :wink:
Plaats reactie