Duiken op visstek,tips?


Plaats reactie
Ronnie Claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-01-2003 01:00
Locatie: Ysselsteyn (l)

10-03-2003 08:04

Binnenkort laat ik iemand duiken op mn visstek,heeft er iemand ervaring met het op deze manier (laten) observeren van je stek
Of heeft iemand tips,de duiker neemt ook een onderwatercamera mee,ik ben erg benieuwd!
Ronnie
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

10-03-2003 08:28

Ervaring, zelf niet maar weet wel wat.
Een plas in Groningen wordt ook gebruikt door een duikclub. Zij weten precies het bodemverloop en de gaten etc. Uiteraard zien zij ook vissen zwemmen.

Ik ken iemand die er gevist heeft, en van te voren een keer die duikers enkele vragen gesteld betreffende het een en ander.

Het is dus mijn inziens wel handig en nuttig. Zeker als ze een camera meenemen. Dit kan in je voordeel zijn. Hierdoor kun je dingen zien die je anders nooit zou weten of vinden.

Pascal
Patrick Bosch
Berichten: 95
Lid geworden op: 28-02-2003 01:00
Locatie: Best

10-03-2003 11:17

Duikers laten zoeken naar een goede stek is een hele goede actie,zorg ervoor dat je dit doet als er geen andere vissers zijn op het water,ook niet als ze 150 meter verderop zitten.Let ook op dat het water niet troebel is,uit ervaring weet ik dat een duiker het niet op prijs stelt als hij voor Jan lul duikt.M.a.w.,als hij geen zak kan zien!
Succes.
Groeten,de Best(s)e karpervisser!
Patrick Bosch
Berichten: 95
Lid geworden op: 28-02-2003 01:00
Locatie: Best

10-03-2003 11:22

Ok,nog een tip om te weten of het een produktieve stek gaat worden:Nadat je duiker een stek hebt gevonden laat je hemzelf een honderdtal boilies compact op je stek dumpen,laat hem na 2 dagen weer duiken om te kijken hoeveel boilies er weg zijn.Als er boilies over zijn moet hij deze meenemen naar boven.Inspecteer je meegenomen boilies naar eventuele brasem-en kreeftenbeetjes.Dan kun je je daarop voorbereiden indien nodig.Let wel op dat er geeb meerkoeten e.d. bij je gevoerde boilies kunnen.
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

10-03-2003 18:30

Misschien letten op putjes in de bodem.
Als een karper ergens in de bodem zoekt naar voedsel laat hij zeker sporen achter.

Succes en laat maar eens horen hoe het gegaan is, mijn broertje duikt namelijk ook, en ik was ook al op het idee gekomen.

Groeten
marco
Gebruikersavatar
corne van gils
Berichten: 116
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00

10-03-2003 19:27

dit is allemaal wel leuk en aardig maar je moet wel altijd met 2 man duiken anders mag het niet en het zicht hier in ons water is ook niet echt optimaal...
mvg duikende corne :wink:
als ze me missen, dan ben ik vissen !!!!!
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

15-03-2003 19:59

inderdaad corne, ik duik ook en ik maak ook onderwater foto's. Het nemen van foto's onderwater moet je je niet teveel van voorstellen in nederland tenzij je echt zeer helder water hebt. Ow foto's moet je sowieso richten op een onderwerp van max 1-2m afstand in NL. Je krijgt toch waarschijnlijk geen goed overzicht van je stek dmv foto's. Wat wel handig kan zijn is als je een duiker hebt met duikcomputer die je op de pc kunt aansluiten dan kun je het bodemverloop zien, maar goed dit kun je met een visvinder ook en die zit niet aan lucht gebonden hoogstens aan persoonlijke vrije tijd. Wat wel een voordeel kan zijn is dat de duiker onderwater dingen als halve bomen enzo kan vinden en soms ook visspots kan vinden als overhangende taluten, dus kun je beter vragen of hij daar op wil letten. Sorry als het een beetje langdradig is geworden :grin:
Plaats reactie