Artikel in Karper Magazine, You have been braved


Plaats reactie
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

15-12-2009 17:54

Met grote verbazing en afschuw heb ik in de laatste Karper het reclame promotie artikel van de heer P Vermeulen gelezen over het nieuwe karper mekka Sierra Brava,en vraag me af of ik nu de enigste ben die zich dood heeft geergerd aan dit artikel!!

Ik zal hier enkele citaten uit het artikel opnoemen.Vis je bijvoorbeeld in November bijvoorbeeld op een'schone stek',dan is het water een maand later zo ver gestegen,dat die onbereikbaar is geworden omdat onder water in eens een half bos de weg verspert.Al met al geen water voor mietjes dus!

Natuurlijk mag je een dikke voorslag gebruiken tegen scherpe stenen en takken maar visgids Matthew adviseert op de meest extreme plekken die moeite niet eens te nemen.Omdat je zo vaak vast komt te zitten (bij het gewoon binnen draaien om het aas te verversen,soms wel 50% van de gevallen!),moet je heel vaak je lijn stuk trekken en dit kost je veel geld aan dure voorslagen.

Lood.Wat lood betreft geldt de gouden regel:'Loose the lead'Dat wil zeggen dat je het lood zo snel als mogelijk moet zien kwijt te raken op het moment je een run krijgt.
Een goede safety-clip die je lekker ligt afstelt werkt prima en je kunt in plaats van de tailrubber op de clip ook wat pva- of draad er om heen wikkelen,zodat je het lood bij een run onmiddelijk kwijt raakt!

Big Ron'bivakkeerde met zijn maatje Steve al enkele weken op de privé stek langs Sierra Brava:Iost 20 fish from 40 takes,mate!It is a fucking crime with alle the snags here!Deze door gewinterde karpervisser wist dus de helft van de runs te verzilveren en dat voor iemand met een enorme berg aan ervaring.

Dan staat er ook nog een stukje in over een Nederlander die hier gevist heeft en van van de 3 aanbeten er eentje heeft weten te verzilveren,de rest van de vissen heeft dus een rig in zijn bek met hier waarschijnlijk achter aan nog een aantal meter 40/00 nijlon.
De genoemde citaten heb ik er overigens niet tussen uit gehaald om het artikel uit zijn verband te trekken!het gehele artikel is in de zelfde trend geschreven,er zit dus geen enkele kritische noot in dit verhaal mbt of het wel verstandig is om op een water als dit te vissen en dan denk ik niet alleen aan het welzijn van de vissen maar ook het millieu waar zij in leven.
Ik vind het onbegrijpelijk dat een hengelsport journalist een water als dit promoot,naar mijn,s inzien zou een ieder zich zelf respecterende hengelsport journalist juist een ieder moeten af raden om op een water als dit te vissen of op zijn minst in het zelfde artikel de nodige kritische kantekeningen moeten plaatsen!


Gr Mark
Laatst gewijzigd door mark bres op 16-12-2009 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

15-12-2009 18:28

Denk dat 'hengelsportjournalist' wel erg hoog gegrepen is Mark. De beste man krijgt gewoon via 'Karper' snoepreisjes aangeboden in ruil voor een stukje positieve reclame.
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

15-12-2009 19:05

gebeurd al jaren en hij heeft er nog steeds geen kaas van gegeten :D
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

15-12-2009 21:53

Hoi Mark, e.a.

Ik had nou precies hetzelfde! Beetje vreemd stuk.

groet
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

16-12-2009 12:51

ben het helemaal met jullie eens, en in het volgende stuk staat ie weer met een safe montage :roll:
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

21-12-2009 14:54

Ik was naar aanleiding van dit artikel al beetje aan het kijken of er hier op het forum over het loose the lead princiepe werd gepraat. Ik vind het een bijzonder kwalijke zaak opzettelijk zo zoveel lood te dumpen en vissen te verspelen. Zoek dan een plek waar je wel fatsoenlijk kan vissen of ga vanuit een fatsoenlijke boot (lees kajuitboot) zo vissen dat je snelle beetregistratie hebt en de obstakels goed kunt ontwijken.

Zo lang je maar een onthaakmat gebruikt en het lood los kan komen ben je verantwoord bezig in de ogen van een, helaas veel te grote, groep karpervissers.
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

21-12-2009 18:05

Dat er weinig echt interessante artikelen in de bladen meer zijn vandaag de dag is al erg genoeg,maar om zo'n belabberd/onverantwoord verhaal in je blad te zetten is de druppel voor mij!Nooit meer een Karper.1 op 2!!!!!!!!!!netjes hoor.
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

22-12-2009 17:42

40 beten , 40 stukken lood kwijt. weer iemand erbij die de weg kwijt is.
Zeker teveel naar gesponserde karpervangers geluisterd.

Nee hoor, ik neem altijd altijd mijn rotzooi mee naar huis .
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

23-12-2009 08:47

Valt me op dat er weinig mensen reageren in dit topic. Is dit elders al uitvoerig besproken? Normaal flipt het halve forum bij misstanden :roll:
Gebruik je verstand aan de waterkant.
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

23-12-2009 10:25

dat van dat lood kwijt wordt bij riviervissen ook gebruikt. ga maar eens drillen met 240 tot 300 gram. hoeft niet met lood, kan ook met een steen met breeklijn. maar 1 op 2 vangen is inderdaad niet normaal. heeft helemaal niks met vissen te maken vind ik.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

23-12-2009 15:41

Wouter,
Is mij ook al opgevallen dat er relatief weinig gereageerd wordt in deze topic,ik kan me nog herrinderen dat er in het verleden eens een topic is geopend over dat er door de heer Stoop tijdens vis tv 2 hele kleine karpertjes voor eventjes in een hele grote bewaarzak had gestopt,er werd toen door veel van de boarders zeer verontwaardigd gereageerd maar geen van deze boarders heeft nog in deze topic gereageerd!
Ik heb trouwens inmiddels ook een e-mail gestuurd naar de redactie van het blad de Karper dat wanneer er geen corrigerend artikel in één van de volgende nr,s geplaatst wordt ik mijn abonnement niet verlengd wil hebben!

Roeland,
Omdat het van dat lood kwijt raken bij het rivier vissen ook gebruikt wordt wil dit nog niet zeggen dat dit goed te praten valt!!
En het is trouwens onzin dat je met 300 gr geen vissen zou kunnen drillen,ik heb aardig wat ervaring met vissen op snelstromend(de Lot,de Moezel) water waarbij ik inderdaad stukken lood tot 285 gr gebruikt heb maar ik kan me zo eventjes niet heugen ooit vissen verspeeld te hebben door het los schieten van de haak!
Gr Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-12-2009 15:46

Er is voor jaren terug ook al eens verontwaardigd gereageerd toen Alijn D. het verliezen van lood aan het promoten was op lezingen.
Er is dus niets nieuws onder de zon, alleen dat een totaal loodverbod steeds dichterbij komt.
Vissen is een hobby, geen religie!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

23-12-2009 16:50

Douwe,
Dat van dat lood is maar een deel van het artikel,het gaat mij meer om het artikel in zijn geheel
En volgens mij ging het niet Alijn Danau maar om Ronny de Grootte die het verliezen van het lood promote!
Gr Mark
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-12-2009 20:06

Mag ik er even op wijzen dat in de kop van dit topic wordt geschreven de Karper. Hiermee wordt dus het magazine Karper van Vip-media bedoeld en niet het KSN magazine De Karper...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-12-2009 23:11

Alijn deed het wel degelijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

24-12-2009 13:06

Ok Douwe,dan ging het om Alijn what ever!
Valt mij op dat je als het over het kleinste vissenleed altijd een uitgesproken mening hebt en hier nog geen één keer werkelijk inhoudelijk gereageerd hebt.
Ik krijg bij jou altijd sterk het gevoel dat je alleen reageert om te argumenteren te discuseren en om mensen uit de tent te lokken waar je trouwens ijzer sterk in bent maar ja dat lijkt me logisch als je de gehele dag niets anders te doen hebt!(daar lijkt het soms in ieder geval op)

Gr mark
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

24-12-2009 14:12

Ik heb inmiddels een positieve reaktie van de redactie van het blad de Karper terug gekregen dat ze zich wel (deels) in mijn kritiek kunnen vinden,en er zal in het volgende nr 58 over het gewraakte artikel door Arnout Terlouw aandacht aan gegeven worden.

Gr Mark
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

24-12-2009 15:36

Ik kan alleen reageren met dat ik tegen het achterlaten van rotzooi ben en ook tegen het expres verliezen van lood.
De commercieële bladen lees ik niet meer, dus heb ook het artikel niet gelezen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-12-2009 15:42

Mark mijn dank voor je psychologische bespiegelingen voor wat mij betreft.

Ik wil nog wel iets toevoegen: ik heb overal een uitgesproken mening over en steek die niet onder stoelen of banken.
Dat jij je er niet in kunt vinden mag zo zijn maar ook dat is maar een mening niets meer en niets minder.
Vissen is een hobby, geen religie!
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-12-2009 13:00

Ja mark dat was ronny de grootte op de landelijke meeting van de ksn, de man die reageerde ken ik heel goed hij was trouwens de enige die het niet pluis vond.
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

25-02-2010 01:46

Mark, ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik had namelijk precies hetzelfde bij dit artikel. Ze vissen op een water met een ontzettend mooi bestand aan karper, maar wel één met een obstakelrijk karakter. Ik denk dat veel mensen ietwat misleid worden door het begrip "Safety Clip''. Die veertig meter lijn die achter de vis hangt terwijl hij door een oerwoud zwemt betekent in de meeste gevallen een flinke jaap uit zijn bek, dat er geen lood meer aanhangt zal niets uitmaken. Binnen enkele jaren zwemt er geen vis meer rond zonder gave bek als deze praktijken doorgaan. Het lood iedere keer kwijtraken is een trend die veelal gebruikt wordt in Engeland. Dat dit niet bevorderlijk is voor het waterkwaliteit spreekt voor zich.

gr. Daniël
Gebruikersavatar
rene sla
Berichten: 149
Lid geworden op: 17-02-2008 19:49

25-02-2010 06:34

ik heb het ook gelezen en dacht
dan maar een mietje

gr rene
karperen en de rest
welke rest???
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

25-02-2010 15:37

rene sla schreef:ik heb het ook gelezen en dacht
dan maar een mietje

gr rene


Je kan best wel dit water bevissen mits je de juiste spullen en ervaring hebt. Bijvoorbeeld bootcontrole. Dit is iets dat veel Engelse vissers niet beheersen vanwege het karakter van veel Engelse wateren. Als je een water op de verkeerde wijze bevist ben je dapper? Dan maar een mietje en alle vissen op de mat zou ik zeggen.

groet,

Daniël
Plaats reactie