Aquarium CarpevenTT


Gesloten
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

21-12-2009 20:41

kleinere vissen met mooiere beschubbingen zijn ook veel mooier om te zien in een aquarium. dit formaat moet op de onthaakmat liggen!!
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

21-12-2009 21:29

Ik vond het ook niet super om zulke grote vissen in zo'n bak te zien hutje mutje op elkaar en ben het met Gerard eens.
Alles word maar commercieler en alles lijkt om de pegels te draaien, je kunt nergens meer kijken of je ziet wel een stand van betaalwateren.
In de karperbladen idem dito.
Ben al een poos niet meer naar een beurs geweest maar mis ook niet veel voor mijn gevoel.
Heb nog wel naar de lezing van Martin Post geluisterd en vond deze wel interresant, en ook nog de herdruk van de dunne lijn gekocht.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
K. van den Herik

22-12-2009 07:28

Blij dat iemand het nog een beetje met me eens is.

De zoveelste manier om een karper te gelde te maken.

En ja op het filmpje vond ik het een prachtig gezicht, echter mijn leven is er niet voller door geworden of zo. Ik zou zonder deze ervaring ook gewoon door kunnen leven. Voegt voor mij helemaal niets toe. Ik vind het dus niet waard dat maar enig beest maar de kans op stress of beschadigingen op hoeft te lopen. Voor wie een deel gemist heeft:
afvissen, bevissen, vervoeren om uittezetten: no probleem, maar ergens moet een grens zijn
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

22-12-2009 09:46

Ik vind sommige hier maar hypocriet. Uiteindelijk doen we allemaal ons best om zoveel mogenlijk karpers een haak in de bek te jassen, er een potje mee te vechten,want echt graag op de kant willen die beesten niet volgens mij, en daarna nog ff op het land te laten liggen om een foto te maken. Als je hier geen probleem mee hebt moet je ook niet moeilijk doen over een vis in een aquarium. Of klagen jullie ook bij de plaatselijke dierenwinkel over goudvissen in een kom? Ben even reeel zeg.

gegroet
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

22-12-2009 10:17

Volgens mij mag iedereen zijn eigen mening daarover hebben Roeland. De ene vind het mooi om te zien en de andere vind het grote onzin dat vissen helemaal vanuit Frankrijk naar Nederland komen voor een 3-daagse beurs om daarna weer terug te gaan naar Frankrijk (groot of klein). Probleem hier is vaak dat men elkaars mening niet respecteert. Ik vind het persoonlijk ook grote onzin, maar goed dat is mijn mening, jij hebt de jouwe, ook goed. Maar ga mensen daar niet op veroordelen.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

22-12-2009 10:54

het is niet bedoeld als aanval op iemand z'n mening. ik vind dat aquarium ook niet nodig. gaat mij er meer om dat allerlei dingen zoals stress aangehaald worden terwijl wij als vissers dat ook veroorzaken.
zo'n aquarium op een beurs is dus blijkbaar iets wat erbij hoort tegenwoordig omdat er vraag naar is. de jongere generatie wil dat, de oudere generatie vind het niks. levenswijsheid?
K. van den Herik

22-12-2009 11:22

Echooow echooooow

Waarom moet ik bewijzen dat karpers, die speciaal opgefokt zijn tot 15 kilo plus, niet nodeloos gestrest raken van het heen en weer slepen naar beurzen. Elke boer kan ruiken dat het niet zo handig is om een vis uit zijn element te trekken, geldt ook daadwerkelijk vangen dus. Dus elke extra handeling van en met een vis, zeker die van 15 kilo he, pas op het zijn geen 1 ponders van Zwolle, die toch iets gemakkelijker handelbaar zijn. (Sinds ik enkele dooies uit het aquarium heb gehaald toen in rotjeknor hoefde die ongein van mij ook niet meer), veroorzaakt stress en zeker kans op beschadigingen. Is dat in het kader van een uitzetting, afvissing of gewoon vissen, kan ik daar prima mee leven. (mea culpa) Onnodig veroorzaken van stress, zoals in mijn ogen op zo’n beurs showen, hoort daar niet bij.



Behoeftes ontstaan NOOIT die worden gekweekt.

Waar ligt het gat van Dries trouwens?
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

22-12-2009 16:08

Ik hoorde dat de temperatuur van het aquarium te hoog werd en dat er daarom een net overheen is gespannen. Maar ook dat enkele (te)actieve aquariumvissen naar het Gat van Dries zijn gegaan. (@Klaas: ligt ten zuid-oosten van Assen).

Omdat elk verhaal twee kanten heeft ben ik benieuwd naar de tweede kant. Waarom? Gewoon nieuwsgierigheid, ik veroordeel niemand, voel je niet aangevallen maar reageer graag inhoudelijk. Dan doe ik alvast een nekkraag om.

Groet.
Theo
K. van den Herik

22-12-2009 16:17

zo maar voor niks of was dat al de opzet?
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

22-12-2009 16:58

ik mag graag weten wat er in de buurt zwemt. Ik heb nog wel het scenario in mijn hoofd dat het gat van Dries ooit eens een BTW wordt. Dan is het toch mooi om te weten welke door de beurs bezoekers gesponsorde vissen er rond zwemmen. :wink: Ik geloof dat jij toch een BTW liefhebber was?

Ik weet het: ben aan het gissen, hecht er dus niet teveel waarde aan. :cry:
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

22-12-2009 22:50

Klaas,

Het gat van Dries zit nèt onder z`n rug.
Hoezo, wil je je hengeltje erin leggen?

`k wist ut niet man!
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
menno laarmans2
Berichten: 56
Lid geworden op: 29-09-2009 19:04
Locatie: swansdorf

22-12-2009 23:29

@Klaas ;

Ik vind m wel goed :P :P :P :P
K. van den Herik

23-12-2009 07:12

dix, points hoor. Je ziet: ik pas me zo aan de cultuur aan...

Helaas heb ik wel gelijk gekregen. Van verschillende fronten krijg ik info binnen, ook al zal er de helft van waar zijn.

De opbouwdag ging er zo een karper uit zijn plaat (wij hebben het met eigen ogen gezien!) dat hij tegen het net aan bleef springen. Deze is ook na een paar uur uit het aquarium gehaald en naar de privé put van Bert Teuben gegaan in Assen.


Bert of Dries of wie? Lekker belangrijk

Alle vissen zijn aangekomen en gegaan in een bak van 1,20 bij 1,20 letterlijk naast en onder elkaar propt. Toen de bak leeg was zat er nog een schijt beetje water in, het mag geen wonder heten dat alle vissen beschadigingen hadden.


De vissen zijn zondag om 16,30 weer verdoofd met bakken sneeuw om ze rustig te krijgen en zijn daarna weer in de zelfde bak gestapeld en over de zwaar besneeuwde weg naar de privé put van Teuben gereden en uitgezet.


De karpers zijn gedegradeerd tot niks meer of minder dan een nieuwe bioindustrie
handel.

Suc6 ermee allemaal, ik pas.

Hoewel.....
menno laarmans2
Berichten: 56
Lid geworden op: 29-09-2009 19:04
Locatie: swansdorf

23-12-2009 09:22

Tja Klaas ;

Ik kan me nog iets voor de geest halen van n Ksn dag lang geleden .

Was ook iets met n gewicht raden van n vis in n bak .

Ook die sprong dr uit ..........

Beesten eigen denk ik , die snappen dat niet zo best .

Verstandige mensen zouden beter moeten weten dan de meeste beesten ..........


Gr :wink:
K. van den Herik

23-12-2009 09:39

Menno,

leer van andermans fouten dus....

Onkunde hoeft niet erg te zijn, mits je wilt leren. Domheid is geen schande. eigenwijsheid is een hoofdzonde. Erg wordt het wanneer je te eigenwijs bent om je domheid toe te geven en niet wil leren.

Nu wil ik de organisatie nog het voordeel van de twijfel geven, niet aan de zogenaamde karperbeschermers.
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

23-12-2009 18:20

Al die karpers in een bak van 1.2 bij 1.2 ?
Kan me haast niet voorstellen dat al die vissen in zo'n bak passen, moet toch niet gekker worden.
En dan zijn er ook nog mensen die het hypocriet vinden als hier commentaar op komt.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2009 18:24

Wel bij de les blijven. Die bak is 1,2 meter breed, 1,5 meter diep en 10 meter lang. Zo kun je alles uit zijn verband trekken. Die enorme springerigheid roept vraagtekens op. Dat is geen gedrag dat past bij niet gestreste karpers. Ook niet als ze in een showvat zitten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

23-12-2009 18:49

Citaat:
Alle vissen zijn aangekomen en gegaan in een bak van 1,20 bij 1,20 letterlijk naast en onder elkaar propt. Toen de bak leeg was zat er nog een schijt beetje water in, het mag geen wonder heten dat alle vissen beschadigingen hadden.

Weet niet hoeveel hier van waar is maar hier maak ik toch uit op dat de vissen tijdelijk in een bak van 1.2 bij 1.2 zaten.
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2009 18:57

Is niet te controleren. Maar lijkt mij ook onmogelijk en is zeker niet normaal.

De discussie ging niet over fouten maar de door Klaas opgebrachte ethische bezwaren. Die doen hem een vergelijk maken met dierentuinen en circussen. Ik heb absoluut geen bezwaren tegen dierentuinen en circussen. De meeste mensen die ik ken met principiële bezwaren zijn vegetariërs en tegenstanders van sportvissen. Dit valt voor mij niet zo makkelijk te rijmen met een karpervisser die voor de lol een vis vangt. Die discussie begint meer te lijken op het halen van je gelijk, dan over oprechte bezorgdheid om de vissen.

Ik heb geen ethische bezwaren tegen karpers in een aquarium van behoorlijke afmetingen, maar wel tegen het verkeerd omgaan met karpers waardoor er schade aangebracht wordt. Dat is niet nodig.



Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-12-2009 19:12

Nou kees, nu ben ik geen vegetarier en geen tegenstander van sportvissen...
Maar dieren in een circus mag van mij echt afgeschaft worden.
Wordt nu geroepen voor het eten, maar zal de naam van het jaarlijks terugkerende circus rond kerst hier in zoetermeer ff opzoeken, da's niet best :(
mvg
Hans
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2009 19:14

En Artis ook maar, Hans? Er zullen best dierentuinen en circussen zijn die het minder goed doen. Ook hier geldt meer dat men goed met de dieren moet omgaan dan het principe. Karpervissers die schade veroorzaken hoeven voor mij ook niet. Fouten kun je alleen maar achteraf constateren. Als hier dus niet van geleerd wordt is er een probleem.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-12-2009 19:15

Zeg het maar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

23-12-2009 19:20

Dump die vissen maar in dat gat hier bij mij :D

Dat Aquarium zal heel wat kijkers hebben gehad, ik snap niet wat het nut er van is. Zo zitten we allemaal te mekkeren dat we zo zorgvuldig met de vis om moeten gaan maar ze kunnen wel vanuit frankrijk hiernaar toe gehaald worden en in een Aquarium gekwakt worden. En ook nog terug.

Je maakt mij niet wijs dat die beesten geen stres hebben. Ik vind het een beetje onnodig.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2009 20:02

Zit toch een rare kronkel in je redenering Dries. Het meest zorgvuldig omgaan met vis is om ze gewoon te laten zwemmen. Maar ik mag aannemen dat je de grootste zorgvuldigheid niet nastreeft?

Als het een wetmatigheid is dat karpers die vervoerd worden daarvan schade ondervinden worden we het eens. Maar van die wetmatigheid ben ik niet op de hoogte. Dat het een extra belasting is, oké. Maar grote koi wordt ook per vliegtuig uit Japan overgevlogen om hier in vijvers gezet te worden. Dan kan Frankrijk toch niet echt te ver zijn.

Met een aantal zaken ga ik best mee, maar ik blijf toch nog zitten met wat tegenstrijdigheden in de betogen. De niet ter zake doende verwijzingen die hier en daar opduiken helpen niet mee.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-12-2009 20:05

Tja en toch vreemd

ik ken een aantal zaken in Nederland de karpers verkopen,en dat aquarium staat ook tegen een groot raam aan,en daar hoor je niemand over
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gesloten