handelaars en verkopers


Plaats reactie
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

27-11-2009 09:33

hallo

weet niet of dit topic hier op zijn juiste plaats staat
zal wel verplaatst worden indien nodig

ma ik wil het even hebben over de nieuwe trend die ik meer en meer zie opdukken de laatste tijd en zeer storend vind

namelijk het systimatish spammen van verdelers en handerlaars van een bepaald merk als er info word gevraagd ivm een product

als ik info over een tent ofzo wil ben ik er niet bij gebaat om op een forum dat informatief zou moeten zijn lastig gevallen te worden door verdelers en verkopers van een bepaald merk,daar heb ik al genoeg last van in winkels

heb sommige topic's hier al gevolgd en sommige mensen gaan echt wel ver hoor
als mensen hier al worden aangesproken da ze een lul zijn ofzo omdat ze een andere mening hebben die dan later nog blijkt te klopen vind ik dit zeer triest om te lezen zeker als je doorhebt da de bedoeling geldgewin is

zou graag zien dat er actie ondernomen word tegen verdelers en verkopers die constant hun producten hier proberen aan te prijzen
je moet maar eens kijken op marktplaats,kapaza
je word gewoon overspoelt door hun advertenties
oke dat is een verkoop plaats
maar voor mij is carpboard nog steeds een forum voor Particulieren waar we niets aan mensen hebben die er alleen op uit zijn zo veel mogelijk in hun eigen zakken te krijgen niet

een goed voorbeeld van een verdeler handelaar die er baat bij heeft iets stiekem aan te prijzen vind je onder andere in deze topic
viewtopic.php?f=38&t=51960
je kan met je ogen toe eruit halen wie de particuleiren zijn die hier reageren en wie de mensen met geldgewin zijn

hoop dt er in de toekomst iets aan dit storend opkomend fenomeen kan gedaan worden

groetjes jimmy
Laatst gewijzigd door jimmy roskams op 27-11-2009 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

27-11-2009 10:04

Maar krijg je dan niet de info die je zoekt of zo? Ik snap niet zo goed wat hier 't probleem is. Als 1 van de hier aanwezige bolliemakers zich mengt in een discussie doen ze dat toch niet om jouw een paar kilo bollies om je nek te hangen? Of gaat 't nu alleen om tentjes?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

27-11-2009 10:22

Rene Schouten schreef: Als 1 van de hier aanwezige bolliemakers zich mengt in een discussie doen ze dat toch niet om jouw een paar kilo bollies om je nek te hangen?


da is allemaal goed en wel zolang da ze objectief blijven en niet in het wild andere merken gaan afbreken in de hoop zo hun eigen shit verkocht te krijgen

btw als een verkoper handelaar zijn ding hier wil verkopen gebruik dan de verkoop functie en niet op een slinkse manier een topic binnen dringen om zo aan forum manipultatie te doen
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-11-2009 10:35

Ik begrijp wat je bedoeld Jimmy. Volgens mij is het ""probleem"" al
grotendeels opgelost. Vergeet niet dat veel boillie boeren elkaar kennen,en
volgens mij gaan de bekendere namen gewoon goed met elkaar om ,en niet als concurrent. Meningen over ingredienten, eiwit/koolhydraat blijven echter verschillend. MOET ook!!

Over tenten: MIJN idee .... on/ tevreden gebruikers langs de waterkant
Een dure advertentie met bekende namen doet mij niets .
Beter is het om aan de waterkant te zijn en vergelijkend warenonderzoek
te doen. Geld echter voor meerdere producten :wink:

Mijn advies: stoor je niet aan onnodig schrijfsel, en trek je eigen plan

gr, fred
Ach man..Ga toch vissen !!
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

27-11-2009 10:40

een goed voorbeeld van een verdeler handelaar die er baat bij heeft iets stiekem aan te prijzen vind je onder andere in deze topic
viewtopic.php?f=38&t=52479
je kan met je ogen toe eruit halen wie de particuleiren zijn die hier reageren en wie de mensen met geldgewin zijn


??? Ik heb dit topic even 3x gelezen, maar ik kan hier echt helemaal niets fouts vinden..
Vindt dat er goede informatie, opties en alternatieven gegeven worden hoor..

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

27-11-2009 10:44

verkeerde link geplaatst sorry sjors is intussen bijgewerkt

zal proberen het wat simpeler uit te leggen als ik of andere info vraag over een product dan denk ik niet dat een forum als dit bedoeld is als advertentie plaats van handelaars en verkopers
sorry ma stoort me enorm om deze mensen hier te zien posten mede ook omda ze andere producten die wel goed zijn en meestal hun naam al bewezen hebben proberen af te breken met verzinsels in de hoop zo hun aan aangeboden product in een beter daglicht te stellen
met als eind resultaat da je je weeral hebt laten ompraten door verkoop praatjes en miss wel met een product opgescheept zit van mindere kwaliteit ma wel een ander zijn zakken heeft mee gevuld

een objectieve benadering en omschrijving van een particuleer is veel meer waard voor me dan een verkoper die ma op 1 zaak uit is en daarvoor dient een forum toch denk ik
soms heb ik al het gevoel hier da ik op een forum van één of andere winkel zit
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-11-2009 10:56

Dat is niet de bedoeling en het wordt ook ontmoedigd. Geef het in voorkomende gevallen even door aan de moderators. We kunnen namelijk niet alles weten of intensief doorlezen. Een andere beperking is dat we zeker moeten zijn voor we actie kunnen nemen. Conclusies vanaf het scherm zijn gauw gemaakt, maar kloppen niet altijd met de feiten. Enkel op basis van vermoedens kunnen we niet direct iets doen, maar zo worden we wel attenter op bepaalde berichten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

27-11-2009 11:57

Heb het topic nog eens nagelezen en er komt duidelijk naar voren dat bijv. Edwin pro-ehmanns is en Viktor pro-aqua, niks mis mee volgens mij. Als je achter een bepaald merk staat is het logisch dat je hier vol van bent. Toch zie ik verder op dit DISCUSSIEBOARD dat beide heren (en anderen) ook objectief zijn tov andere merken en hier ook voor open staan.

Jij stelt je anders ook nogal negatief op in dat topic tegenover alles wat maar geen aqua (de innovator) is. Beetje raar dat je daarnaast dan ook nog een topic moet openen om een discussie de mond te snoeren waar je zelf ook deel aan hebt uitgemaakt. :roll:

Gr.
©
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

27-11-2009 12:05

Kees,

Waarom niet als Engels voorbeeld. Daar hebben sommige forums een aparte topic voor producenten.
Daar kan een producent of winkelier posten en daar kan op gereageerd worden.

Rest van het forum geen onderschriften die linken aan bedrijven.

Is ook eerlijker naar bedrijven die een banner betalen en niet reageren op het board.

gr Chris.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

27-11-2009 12:07

Lesley van Dinter schreef:Jij stelt je anders ook nogal negatief op in dat topic tegenover alles wat maar geen aqua (de innovator) is.

Gr.


oh ja dan mag jij me tcoh eens vertellen waar ik dit heb gedaan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-11-2009 12:08

Pff die linkjes in onderschrift lekker boeie zeg,kan je het nog rechter krijgen hier? :o

Meeste is voor hun eigen website voor fotos etc etc
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

27-11-2009 12:29

Leen,

Er staat die linken naar bedrijven....

Het is niet voor niets dat er al jaren echte info bv over aas over de mail wordt uitgewisseld en dat er veel mensen die iets te melden kunnen hebben alleen mee lezen. Geen topic loopt bijna normaal en het board is een half reclame board.

Maar goed, dit is mijn mening.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-11-2009 12:39

Ik heb het natuurlijk over boardleden met een heimelijke merkafhankelijkheid die daar oneerlijk gebruik van maken. Er zijn genoeg boardleden met merkafhankelijkheid die daar gewoon eerlijk mee omgaan.

Een forum op het board voor handelaren? Is een optie. Nederlanders communiceren anders dan Engelsen. Ik vrees dat veel handelaren daar geen trek in zullen hebben. Maar je kunt alles proberen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

28-11-2009 18:53

De commercie in de karperwereld (bedoel niet deze site) in het algemeen is naar mijn mening uit de hand gelopen.
Als je een tent wil kopen en info wil is de visser die geen belang bij een merk heeft eerder te geloven.
Iemand die gesponsert word of van deze producten afhankelijk is, heeft de kans niet geloofwaardig te worden gevonden (zeker bij mij).
Waar ik mij ook aan stoor is dat tegenwoordig in alle bladen zoveel reclame word gemaakt dat het niet leuk meer is. Bij een onafhankelijke club als de KSN heeft het een hele grote plek in genomen, de meeste lezingen zijn er mee doorspekt, aasfirma's geven lezingen en als deze dan chaotisch verlopen word er in de karper een draai aan gegeven die ik niet meer herken als de waarheid.
Ook op deze site zijn er mensen die graag laten weten dat ze een petje hebben gehad.
Ik zelf ben op het punt beland dat ik gesponserde jongens niet eens meer het voordeel van de twijfel geef.

mvg blankie boy
K. van den Herik

29-11-2009 09:08

hear, hear Kees. Je zal nu wel een zuurpissende mcmekker zijn. Zijn we al samen.... :lol:

MVG

Klaas
Plaats reactie